Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за НЕШкода


Logrus

Recommended Posts

Въпросът ми за НЕШкода е следният:   
Има голяма вероятност да се наложи да сменям возилото с нещо с повече седалки (7) и в тази връзка съм загледал няколко модела (не конкретни автомобили), но нямам никаква информация що за ядове трябва да очаквам от тях. Става дума за:
1. Шевролет Орландо 1.8 140к.с.
2. Опел Зафира 1.8 140к.с. (същият мотор като в Орландо)
3. Ситроен С8 2.0 136к.с. / Пежо 807 (същият мотор)
4. Ситроен С4 Гранд 2.0 136к.с.
5. Форд S-max 2.0 145к.с.
6. Мазда 5 (фейс) 2.0 145 (мотора на Форд-а)
7. Митсубиши Грандис 2.4 164к.с.


Интересуват ме само бензинови, за предпочитане с ръчни скорости. Предимство е и размерът на купето - става дума за 6 души + доста багаж (без ски и/или велосипеди). Екстри - климатик и ел.стъкла и по възможност убийствено парно ? Става дума за голяма кола, с която да се извършват транспортни услуги за малки групи, но и която да мога да си карам за ежедневка (за това не гледам бусове)
Изчетох доста за всичките модели и за сега съм поставил на първо място Шевито, после S max и Зафира, но по съответните форуми е пълна плява и не разчитам на коректни мнения от там. 
Ще съм благодарен за всяка информация за горепосочените модели - силни/слаби места, цени за обслужване, често срещани проблеми и т.н..

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нямам наблюдения на точно такъв тип автомобили, но се замислих, че ти си с Рено. Та къде е Еспейса в списъка ти, или няма достатъчно съврвменни екземпляри от този модел? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карал съм и Грандис и Гранд Пикасо, и двете бензин  автомат. Ситроенът бе оборудван с далеч повече екстри, но качеството на материалите в интериора бе под въпрос. за дълъг път са убиец, нищо че в тях думата управление липсва. просто се возиш отпред отляво, което може би е готино, ако трябва да минаваш хиляди километри в ден-два. проблеми с тях за тия 1000 км нямах :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, ghost_rider написа:

За съжаление нямам наблюдения на точно такъв тип автомобили, но се замислих, че ти си с Рено. Та къде е Еспейса в списъка ти, или няма достатъчно съврвменни екземпляри от този модел? 

Да с Рено съм - 7 подред, но колкото и да харесвам Еспас 4, то това е една доста проблемна кола (предницата се прави често, защото много тежка, типичните ел. проблеми с в изобилие и т.н.), а и са вече доста стари (гледам за нещо 2006+), а Еспас 5 е кросоувър. За съжаление Рено отпадна като вариант.

 

Преди 6 часа, Thunderbolt написа:

...

Боре, на мен ще ми трябва точно за толкова - около 800-1000 км./ден. С липсата на усещане за волана ще имам проблем - мразя да не си усещам колата и пътя. Утре ще пробвам един С8 на познат, но очаквам и там да е същото (все пак е Сутиен ? )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично при тоз избор , бих заложил на Ситроен или Форд въпреки , че не съм имал допир с нито един от автомобилите (ей така по интуиция).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грандис 2.4 автомат. До Милано и обратно среден разход с 5 човека и климатик на места - 13.3 ? Иначе като комфорт и динамика беше доста прилично. Като цяло е безпроблемен мотор, сравнено с 2.0 тди в същото купе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих го подминал мотора на Форд, въобще дуратеците. Ако е на много малко км е ок, разбира се, но на тези години по-добре пропусни. Харчат масло, някои от тях много, вихровите клапи също са проблемни и само тези две неща са достатъчни за дълбоко бъркане в джоба. Най-вероятно и съединителя ще се обади и сметката подмина покупната стойност с доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещане за волана забрави да имаш. Ел. хидравликите убиват всичко. Трудно ще намериш кола, която да усещаш пътя през волана в тия години вече.

Кво направи с проекта за Лоджи? Там поне си с къса вноска и dont give a shit ако нещо се строши в следващите 3 години (щото километрите май за толкоз ще ги врътнеш).

преди 10 минути, axel написа:

Бих го подминал мотора на Форд, въобще дуратеците. Ако е на много малко км е ок, разбира се, но на тези години по-добре пропусни. Харчат масло, някои от тях много, вихровите клапи също са проблемни и само тези две неща са достатъчни за дълбоко бъркане в джоба. Най-вероятно и съединителя ще се обади и сметката подмина покупната стойност с доста.

 

Нещата, които пишеш, за кой ли мотор не важат вече... Аз с който и да говоря с каквато и да е кола, чувам няколко неща:

- Печките се запушват яко в града и правят някакви безумни регенерации, които здраво ебават ДПФите и спъват колите

- Перманентни проблеми с дюзите (пак на печките)

- Бензините са маслояди

- Пак бензините имат проблеми с моторната периферия (дебитомери, ламбди и прочие)

Това е положението от тук нататък. Единственото читаво, което държи за сега са японки (Хонда, Тойота и прочие) правени за американски и канадски пазар.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Logrus написа:

става дума за 6 души + доста багаж

Аз мога да споделя главно тук мнение. Т'ва изискване си те бута към бус (бусче). Със 6 човека, ползваш третият ред седалки и...багажника изчезва. Освен ако не закачиш ремарке или кутия отзад или голяма кутия на тавана, но разхода ще се вдигне не малко! За да е комфортно пътуването си трябва място за багаж. Иначе става и да уплътняваш празните пространства в колата, ама няма да е ОК за пътуващите. Налагало ми се е да пътуваме от Италия с "малък" бус (Опел Виваро 9 местен - ние бяхме 8). Част от ските бяха в краката и реално не пречеха, другите ги качихме при познати (имахме късмет), а багажника го напълнихме със саковете. Ами...тегаво си е в нисък и тесен бус, дори с малко багаж. Всички, без шофера са прееб@ни! Според мен, независимо дали ще возиш непознати или ще разхождаш семейството - комфорт си трябва!

Зафира 1.8, ама май са 125 коня, я имаме като служебна - става. Скоро сменихме задните накладки за крупната сума от 32 лева...комплект! Окачването е сравнително ОК и не е голяма цифра подмяната като се разтропа тук-там. По двигателя не помня да сме имали грижи. Ама не виждам вътре да пътуват 6 души с бая багаж и да е комфортно.

Приятел си взе преди 2 години Форд и само го хвали. С 3 деца е и доста приятно се пътува. Карал съм го и да си призная - и върви като кола и усещането си е за автомобил, а не ван. За мен, поведението му на пътя е доста добро. 2016-2017 май беше модела - доста читав и като визия и като комфорт. Ама т'ва си е субективно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

 

Кво направи с проекта за Лоджи? Там поне си с къса вноска и dont give a shit ако нещо се строши в следващите 3 години (щото километрите май за толкоз ще ги врътнеш).

 

Тоя проект е замразен едно заради слабите мотори (ще ми трябва нещо по-вървящо), второ заради почти нулевият комфорт и трето, защото към края на другият месец трябва да е дебюта на наследника - Джогер. Само дето и той е само с малолитражки.

преди 22 минути, zloQQ написа:

Аз мога да споделя главно тук мнение. Т'ва изискване си те бута към бус (бусче). Със 6 човека, ползваш третият ред седалки и...багажника изчезва. Освен ако не закачиш ремарке или кутия отзад или голяма кутия на тавана, но разхода ще се вдигне не малко! За да е комфортно пътуването си трябва място за багаж. Иначе става и да уплътняваш празните пространства в колата, ама няма да е ОК за пътуващите. Налагало ми се е да пътуваме от Италия с "малък" бус (Опел Виваро 9 местен - ние бяхме 8). 

 

Ами аз обичам да карам бусове, но само им виж цените - дараци на 20+ години, смазани от каране са на цената на два вана с 5-6 години по-нови. Освен това, за съжаление, с бус в града е малко особено, най-вече като опиташ да си намериш място за паркиране.

Иначе Виваро/Трафик (и други с тоя размер) е следващото, което ще гледам - хубавото им е че ползват 2.0 двигател на Рено с 136к.с., а той е много читав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Logrus написа:

Тоя проект е замразен едно заради слабите мотори (ще ми трябва нещо по-вървящо), второ заради почти нулевият комфорт и трето, защото към края на другият месец трябва да е дебюта на наследника - Джогер. Само дето и той е само с малолитражки.

 

 

Това е другата лоша тенденция, която наблюдавам в производителите. Или си взимаш нещо 100 коня или нещо 300 коня. Така да се каже, средата изчезна някъде. А съществена част от хората сме там...

п.с. - Джогера наистина изглежда яко. Може и да забърша 1-2 парчета при подновяването на служебките. Зависи какви цени ще обадят де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, Logrus написа:


Изчетох доста за всичките модели и за сега съм поставил на първо място Шевито...

Това недоразумение, изобщо си го избий от главата !

Първо, качеството на материалите и на сглобката, е под всякаква критика. Това е "Шеви", за което в Щатите не са и чували. Брандираха го, когато още се продаваше Лада Нива фейслифт, под името Шеви...

Отделно, точно отопление/кллиматизация няма !!! За да отоплиш втората половина на тоя навес, шофьорът и пътника до нега са по бански, втория ред с есенно/зимната колекция, а третия ред са с гъбини, родопски одеала и ушанки !! И това, дори само за да махнеш конденза от стъклата. А и изобщо, за да стане вътре комфортно топло, ти трябва разстояние от София до Пазарджик....

Возията е нещо средно между ван, бус, камила, кашалот и тъжно магаре с каска... Ни е риба, ни е рак. Управлението е нечуствително, маневрено е колкото Жигули, абе ... Иначе го продават и като Фиат Фриймонт - същата греда, разбира се. 

Относително просторно е, макар третия ред да е за хора които мразиш, джуджета, малки горски тролчета и леприкони. И след третия ред - греда, място за две торби от Билла и толкоз. Обаче пък, продават много хубави куфари за покрива, правени точно за модела.  

 

Аз лично, въпреки някои сходни проблеми, бих избрал " Ford S max"  или "Zafira".

 

Да не говорим, че едно Виано ще ти лепне като плесница на буза, както би казал Гената... Кара се като лек автомобил, маневрено е, имо си возия, вървеж, всичко... За 20 хилки, можеш да отнесеш доста приличен 8-10 годишен ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно S max - мой колега и мой съсед, и двамата са с такива фордове. Комшията съвсем скоро си го взе от сервиза заради проблеми в скоростната кутия, а този на колегата в момента Е в сервиз със същия проблем. Не знам, може и съвпадение да е... И двете коли са малко под 200к км. 

 

Боре, а ти как описа нещата - умрях да се смея ?

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Боре Орландо го дават с най-много място за третият ред, иначе за багажника си напълно прав. Знам и че е Деу, а не истинско Шеви.

Пък за Виано....ми и на мен ми се ще, хеле ако е с 3.2 мотора, ама ще ми е доста над лимита. Ще се гледа нещо до 10-12 хиляди. 

 

Току що слизам от С8 - 2.0HDi 163к.с.....ми няма такава возия, мразя дизели, ама това върви на пушка, а вътре си като в лодка....то и управлението такова - дето каза Борката "возиш се от ляво". Иначе добра видимост, много светло купе, фраш с излишни екстри и също споменатата по-горе пластмаса - адски скапана. Май не е моето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като усещане за шофиране съм сигурен, че Форда ще е най-добър, но тоя мотор… Волвото е със същата тоалетна под предния капак и съм попрочел доста. Казвам ти сериозно, не ти трябва това набутване. Не знам и кутията дали е със същите предавателни числа, както при Фокус/В50/С40/Мазда3, но ако е, скоростите са супер къси и на магистрала, мотора е некомфортно шумен заради прекалено високите обороти. То и в града е некомфортно, защото трябва да сменяш постоянно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Алекси Георгиев написа:

Относно S max - мой колега и мой съсед, и двамата са с такива фордове. Комшията съвсем скоро си го взе от сервиза заради проблеми в скоростната кутия, а този на колегата в момента Е в сервиз със същия проблем. Не знам, може и съвпадение да е... И двете коли са малко под 200к км. 

 

Боре, а ти как описа нещата - умрях да се смея ?

Тези машини с ръчни скорости ли са? Не че и ръчните не се чупят, но това ме изненада. 

 

@Logrus, още нещо, което повдига въпросителни. До голяма степен разбирам защо искаш бензонови мотори, но вероятно ще ги газифицираш, което означава намаляване на товарното пространство, което и без друго няма да съответства като за 6 души с багаж. Едно от предимствата на дизеловите е големия пробег между зарежданията, което лично за мен е удобство. Не обичам да съм на бензиностанцията през ден. А и за такива дневни преходи си заслужава да е печка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо. Мислил ли си за Тойота Сиена или ти е над бюджета? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от както захвана темата си мисля за Вито, а Боре ми напомни за него с Вианото, та реших да ти го предложа (след като спрях да се хиля като хиена на словоизлиянието на другаря Лос, избърсах си очите и фокусирах)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа Боре, както винаги е колоритен ?

 

Като цяло с финансовият лимит, който имам е трудно. И на мен ми се кара Мерцедес, ама там трябва да увелича двойно бюджета.

Като цяло не съм привърженик на оризарките (японки) - гледах Мазда, защото е на една база с Форд.

И да - идеята е бензин/газ, защото тези товаро-пътнически превози ще са два пъти месечно, а през останалото време колата ще се кара из София, където при моят начин на употреба дизелът е неизгодна инвестиция.

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуснах едно бързо търсене за Сиена. Както се досещаш, ще трябва да направиш компромис със скоростите, защото не видях с ръчни скорости, нали са американски модели..., а и няма много голям избор, но видях 2-3 газифицирани и въпреки това мястото за багаж и хора е доволно според мен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, ghost_rider написа:

Още нещо. Мислил ли си за Тойота Сиена или ти е над бюджета? 

Сиената е топ избор !

Както и Хонда Одисей …

Проблемът е, че и двете са 2-3 пъти бюджета на Чавдар.

Иначе, аз лично с удоволствие бих отнесъл едно возило, правено за отвъд Голямата локва.

Дори и нещо тяхно, родно производство.

Почти сигурен съм, че имаше Крайслер Вояджър, подходящ за целите на Чаво !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Чаво , сигурен съм в едно - докато се допитваш във форума , кола нема си вземеш ;)

Абе натам отиват нещата ?
Но поне за 2-3 от възможните модели понаучих нещо (хеле па що се отнася до Орландото ? ). До тук махам Орландо, Грандис (там цените за части и поддръжка били убийствени, а разходът е неприемливо висок), Ситроен С8/Пежо 807, Мазда 5 (може да е на база на S-max, ама е много малка вътре). 
Междувременно си уредих тест драйв на S-max, а ще покарам и едно по-старичко Вито. Остава да си намеря и Зафира за проба. След това отивам да гледам бусове.

Хонда ОдиСей и Тойота Сиена са извън бюджета, а Вояджър....ми те като Шевито - в щатите незнаят за тях защото в гамата им не фигурирали подобни малолитражки - Крайслер Европа ползват мотори на Фиат за незнаещите.

Благодаря на всички отзовали се ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.