Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на пожълтели LED DRL ленти Октавия 3 с ксенонови фарове


venll

Recommended Posts

Понеже на моята Октавия единият ми ДРЛ започна да свети в жълто и след пусната тема в раздела на Октавия и четене по стигнах до извода, че щом свети значи баласта е ОК. Проблем е светловода, който е много близо до диодите и започва да се топи и пожълтява и почернява от нагряването. Има фирми, които ремонтират ДРЛ. Начините са два:

1. Намиране на счупен фар и да се използва лед модула

2. Премахване на изгорялата част от светловода.

Начина на работа е следният:

1. Сваляте бронята и демонтирате фара

2. С пистолет за топъл въздух нагрявате външния ръб на капака и след около 3-4 минути фара е готов за отваряне

3. До тук беше лесното, от тук нататък се сблъсква чешката инженерна мисъл и упоритостта на българина да не дава 1600 лв. за нов фар

 

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. Премахваме долната пластмаса на световода. Много е крехка и вероятността да се счупи е голяма

5. Премахваме горната пластмаса заедно със световода , като развиваме винтовете. Има и пластмасова закопчалка, която се откопчва от страната на ксенона

IMG_20220801_210011.jpg

IMG_20220801_204602.jpg

IMG_20220801_204844.jpg

IMG_20220801_210133.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6. Махаме световода и с шкурка и полир паста премахваме нагорялото и полираме

7. Сваляме мигача /да се чуди човек, ако си на път как да си смениш крушката/. Държи се на два винта

8. Откачаме куплунгите на модула за ДРЛ и куплунга за моторчето на ксенона. 

 

IMG_20220801_203019.jpg

IMG_20220801_204436.jpg

IMG_20220801_204243.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9. Премахваме модула на ДРЛ, като развиваме двата винта. За да го извадя се наложи да придвижа назад лупата, от шестограма за регулиране на фара. Преди това маркирах къде се намира, за да мога да го върна

10. Махаме пластмасите на модула и със спирт почистих диодите, защото по тях имаше остатъци от светловода. 

11. Монтираме по обратния път. 

IMG_20220801_203624.jpg

IMG_20220801_203128.jpg

IMG_20220801_210850.jpg

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ако някой може да помогне да намалим интензитета на светене с VCDS на 60-70% за да нагряват по-малко диодите.

Ето още няколко снимки от процеса на работа. 

IMG_20220801_202944.jpg

IMG_20220801_205135.jpg

IMG_20220801_205150.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема. Убеден съм, че ще бъде в помощ за мнозина. Благодаря за споделянето. Относно намаляването на процента светене, стана ми любопитно. След 2 седмици ще съм по-свободен, ще разцъкам софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JORDITO мисля че знае как се прави тази магия с намаляването на интензитета...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модул Central electronic 09 - Security access 31347 - Adaptation 10:

DRL :
(6) Leuchte2SL VLB10-Dimmwert AB2 – Standart 100 на 50 се сменя 
(6) Leuchte 3SL VRB21-Dimmwert AB3 – Standard 100 на 50 се сменя.

 

По желание може и на 30 да се сложи. 

 

Иначе браво за старанието. Както виждаш не е лесна работа и колеги,които искат от 300 до 500 лв за този цялостен ремонт със сваляне на бронята и разглобяване на фара, имат своето основание.

 

Мигачите за смяна. Отзад се реже по шаблона и после се купува капаче с 2 винта от Еуратек за 7 лв.

Редактирано от JORDITO
  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е кодировката. Понякога колата трябва да заспи и да се ресетне BCM-а за да приеме кодирането.

Накарай някой да стои отпред и да гледа като го сложиш на 127 примерно дали се променя силата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...
На 2.08.2022 г. at 7:39, venll написа:

Сега ако някой може да помогне да намалим интензитета на светене с VCDS на 60-70% за да нагряват по-малко диодите.

 

На 2.08.2022 г. at 16:39, JORDITO написа:

Модул Central electronic 09 - Security access 31347 - Adaptation 10:

DRL :
(6) Leuchte2SL VLB10-Dimmwert AB2 – Standart 100 на 50 се сменя 
(6) Leuchte 3SL VRB21-Dimmwert AB3 – Standard 100 на 50 се сменя.

 

По желание може и на 30 да се сложи.

 

Този уикенд предвид дъжда, имах повечко свободно време и се заиграх с VCDS и колата. Жорка, това, което си посочил като адаптация / настройка е за димиране на дневните светлини в режим на включени габаритни и/или къси светлини. T.e. на колко процента да светят DRL когато включиш фаровете. Фабрично мисля, че са на 35% или поне при мене бяха на толкова. Затова при колегата не е имало разлика - той е тествал дневните светлини.

 

Ако искаме да намалим силата на светене на DRL, когато работят самостоятелно, като дневни светлини, пак отиваме на същото място във VCDS, но:

 

Модул Central electronic 09 - Security access 31347 - Adaptation 10:
DRL :
(6) Leuchte2SL VLB10-Dimmwert EF 2 - заводски е 100%, в момента тествам как е на 60% (това е за левия DRL)
(6) Leuchte 3SL VRB21-Dimmwert EF 3 - заводски е 100%, в момента тествам как е на 60% (това е за десния DRL)

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е настройката. Потвърждавам. Вече е направено и DRL светят по-слабо. Пуснах ги заедно с ресните за да се вижда повече. БЛАГОДАРЯ, Mishelle!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От свалянето и демонтажа на фара ми се налага калибриране на ксенона, защото левия не може да се адаптира добре и свети в насрешното платно. Движи се при завой, а при запалване застава добре, но при първия ляв завой, завива и не се връща в изходно състояние. С VCDS 21.... не мога да намеря как става. В сайта на ros-tech начина не е валиден. Пак моля за помощ.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
На 22.11.2022 г. at 11:55, Mishelle написа:

 

 

Този уикенд предвид дъжда, имах повечко свободно време и се заиграх с VCDS и колата. Жорка, това, което си посочил като адаптация / настройка е за димиране на дневните светлини в режим на включени габаритни и/или къси светлини. T.e. на колко процента да светят DRL когато включиш фаровете. Фабрично мисля, че са на 35% или поне при мене бяха на толкова. Затова при колегата не е имало разлика - той е тествал дневните светлини.

 

Ако искаме да намалим силата на светене на DRL, когато работят самостоятелно, като дневни светлини, пак отиваме на същото място във VCDS, но:

 

Модул Central electronic 09 - Security access 31347 - Adaptation 10:
DRL :
(6) Leuchte2SL VLB10-Dimmwert EF 2 - заводски е 100%, в момента тествам как е на 60% (това е за левия DRL)
(6) Leuchte 3SL VRB21-Dimmwert EF 3 - заводски е 100%, в момента тествам как е на 60% (това е за десния DRL)

На 25.11.2022 г. at 19:29, venll написа:

Това е настройката. Потвърждавам. Вече е направено и DRL светят по-слабо. Пуснах ги заедно с ресните за да се вижда повече. БЛАГОДАРЯ, Mishelle!

На 3.08.2022 г. at 11:34, JORDITO написа:

Това си е кодировката. Понякога колата трябва да заспи и да се ресетне BCM-а за да приеме кодирането.

Накарай някой да стои отпред и да гледа като го сложиш на 127 примерно дали се променя силата. 

 


Добре ли се държи настройката и на каква стойност я зададохте, така че хем да не е грозно слабо, хем да има ефект да не пожълтява? 60 окей ли е или 70-75 е по-добре? Това по-слабо светене(по-слаб ток, предполагам) може ли нещо друго да прецака по електрониката на фара?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 60% светят по слабо и жълтеят / лентата вече не опира в диода/, но съответно температура на диода е по-ниска. На 75 % може би ще е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Определено на 60% светят по-слабо. Но си мисля, че са достатъчно силни, за да се карат димирани на толкова процента. По-малко от 60% според мен вече идват слаби и може би няма да се виждат добре на ярка дневна светлина. Играх си и с димирането при включени габарити/фарове, да видя как е. Заводски е 35%. Оказа се, че под 30% не искат да запалят - давам го като информация, ако на някой му е полезна. Примерно ако реши по този начин да ги деактивира като дневни или габаритни светлини и няма директно меню за това в медията. Иначе разликата е много малка между 30% и 35%, оставих си ги на 35%. Може би ще ги изключа когато са включени габаритите - активирал съм си мигачите да светят на % заедно с габаритните мигли. И като правя клипчета LED-а много грозно мига във видеата.

 

Ето ги дневните на 60%, не мисля, че жълтеят:

led_60.thumb.jpg.c45292d20cc0f0a22a7af7f8653a4df2.jpg

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е, че са го пуснали този app. Идеален е, ако на човек не му се рови из VCDS, удобно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Полезна тема. Бях я чел, но тогава не ми влизаше в употреба и сега си я припомних. За мой късмет нямам проблем с изгорели светловоди, но ще се опитам да направя корекции по отношение на интензитета на светене, точно за да предотвратя изгарянето им. Иска ми се да изключа изцяло DRL, докато работят габарити/фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.11.2024 г. at 14:45, ghost_rider написа:

Иска ми се да изключа изцяло DRL, докато работят габарити/фарове.

Аз по неволя го направих защото нямам време да го сваля и ремонтирам (единият ми диод пожълтя). Имам усещането,че свети по-слабо вечер. Отделно през деня с фарове за мъгла като дневни колата не изглежда добре😅

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Penata написа:

Аз по неволя го направих защото нямам време да го сваля и ремонтирам (единият ми диод пожълтя). Имам усещането,че свети по-слабо вечер. Отделно през деня с фарове за мъгла като дневни колата не изглежда добре😅

И това ли може да се кодира, да светят фаровете за мъгла като дневни или е имало хардуерна намеса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

И това ли може да се кодира, да светят фаровете за мъгла като дневни или е имало хардуерна намеса?

Софтуерно може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.11.2024 г. at 14:45, ghost_rider написа:

Полезна тема. Бях я чел, но тогава не ми влизаше в употреба и сега си я припомних. За мой късмет нямам проблем с изгорели светловоди, но ще се опитам да направя корекции по отношение на интензитета на светене, точно за да предотвратя изгарянето им. Иска ми се да изключа изцяло DRL, докато работят габарити/фарове.

Можеш. По-горе съм го написал, че при мене под 30% не палят. Това само за теста до колко надолу можах да ги сваля като %. Ако искаш да ги гасиш напълно, бих сложил 0% с идеята, ако на 30% не палят, но се мъчат да го направят, т.е. да не ги тормозиш.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.