Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги, като запаля колата и след минута светва ESP и след това не може да се изключи. 

IMG_20230119_171743.jpg

Публикувано

Диагностика. Може да е скъсан кабел, може да е "заминал" датчик и още куп неща :( 

Публикувано

Закачих я нищо не излиза :)

Публикувано

Прочете всички модули и нищо не е записала?!?!  Освен, ако не си изключил ESP-то де. Поне според книжката тогава ще свети, но няма да пише грешки.
Ще следя развитието, че това ми е доста странно.

Публикувано
На 3.01.2023 г. at 19:20, PRR написа:

Скъсани/окъсяващи кабели на задна дясна врата? 

 

преди 46 минути, PRR написа:

Диагностика. Може да е скъсан кабел, може да е "заминал" датчик и още куп неща :( 

 

преди 5 минути, PRR написа:

Прочете всички модули и нищо не е записала?!?!  Освен, ако не си изключил ESP-то де. Поне според книжката тогава ще свети, но няма да пише грешки.
Ще следя развитието, че това ми е доста странно.

А къде се намира този датчик, защото наскоро бях упрял да не съм закачил нещо... ?

Публикувано

Датчици има на всички колела - същите, които са за ABS-а.

Публикувано
преди 24 минути, PRR написа:

Датчици има на всички колела - същите, които са за ABS-а.

Ясно благодаря много, бях влязал в дупка и се изкриви джантата в момента карам с резервна 16ка а иначе съм с 17 ка на преднотото колело, може нещо от удара да е станало. 

Публикувано

Е, ти с това да беше почнал!

ESP-то работи, като сравнява скоростта на въртене на гумите по датчиците на ABS-а. Когато си с различен размер гуми, ESP-то отчита грешка, защото постоянно една гума се върти по-бързо (по-малък размер) от останалите и минава в авариен режим, т.е. изключва се. Всичко ще си дойде на мястото, когато сложиш еднакви гуми. До тогава ще се "наслаждаваш" на светещата лампа.

Публикувано
Преди 12 часа, PRR написа:

Е, ти с това да беше почнал!

ESP-то работи, като сравнява скоростта на въртене на гумите по датчиците на ABS-а. Когато си с различен размер гуми, ESP-то отчита грешка, защото постоянно една гума се върти по-бързо (по-малък размер) от останалите и минава в авариен режим, т.е. изключва се. Всичко ще си дойде на мястото, когато сложиш еднакви гуми. До тогава ще се "наслаждаваш" на светещата лампа.

 

Преди 12 часа, PRR написа:

Е, ти с това да беше почнал!

ESP-то работи, като сравнява скоростта на въртене на гумите по датчиците на ABS-а. Когато си с различен размер гуми, ESP-то отчита грешка, защото постоянно една гума се върти по-бързо (по-малък размер) от останалите и минава в авариен режим, т.е. изключва се. Всичко ще си дойде на мястото, когато сложиш еднакви гуми. До тогава ще се "наслаждаваш" на светещата лампа.

Лол значи е от това не знаех, че го има това нещо. Благодаря много колега живи и здрави! 

Преди 17 часа, PRR написа:

Датчици има на всички колела - същите, които са за ABS-а.

Ясно благодаря много, бях влязал в дупка и се изкриви джантата в момента карам с резервна 16ка а иначе съм с 17 ка на преднотото колело, може нещо от удара да е станало. 

Публикувано

Смених резервната и я сложих отзад, оправи се за малко и след като подадох повече газ пак светна лампата... 

Публикувано

Системата следи и 4-те колела, без значение дали си 4х4 или с предно/задно задвижване. 

Ако беше повреден датчик или скъсан кабел и ABS-а нямаше да работи. 

Публикувано

ESP-то следи и 4те колела, независимо предни/задни или леви/десни. Едно да не е с размера на останалите и се изключва. 


@ghost_rider, по спомен, при мен и ABS-а изключи докато карах с патерицата. Може и грешно да помня де.

Публикувано

Ако се коментират фабричните 17ки и фабричната резервна 16ка в багажника, разлика в "размера" на гумите няма.

 

За съжаление ESPто не свети само когато има проблем с ESPто. И за съжаление записването на грешки за разчитане на диагностика при това поколение електроника, почти винаги е свързано с Engine check-a. Тоест ако не е мецнал той, вероятно записана грешка няма. Не знам с какъв мотор е колата и с каква кутия, но при мен подобно поведение на ESPто (или поне лампата за него) се оказа заминал дебитомер. Другият симптом беше ритане в автоматика при първоначално избиране на D. Веднъж зацепила, кутията не даваше друг проблем.

 

Изключително трудно хванах проблема, защото MAF-а и ESPто нямат абсолютно нищо общо. С доста следене и анализиране на живи данни установих, че проблема се появява в момента, в който температурата на входящият въздух превиши 36C. А в момента, в който тази температура паднеше под 36C - проблема изчезваше. Това ме насочи към дебитомер.

С всичко по-горе казано, това не означава, че проблема е в дебитомера. Просто давам пример каква беше драмата при мен :)

 

Публикувано

Колата е 1.9 131 ръчка дебитомера спрян софтуерно и колата се движи по маф сензора. 

 

Публикувано

MAF и дебитомер са едно и също нещо.

Публикувано
На 20.01.2023 г. at 15:59, sauber написа:

Ако се коментират фабричните 17ки и фабричната резервна 16ка в багажника, разлика в "размера" на гумите няма.

Извинявам се, че се връщам на този въпрос, но се замислих за нещо, което не ми е ясно. 

Аз също мисля, че при използване на размерите гуми (включае резервната патерица) дадени от производителя, разлика в диаметрите няма или е пренебрежимо малка. 

Но тук изниква въпроса как се реализира ограничаването на максимално допустимата скорост от 80 км/ч, която обикновено е записана с едър жълт шрифт на самата джанта и на по-обикновените коли трябва сам да се ограничаваш, за да не гръмне? Примера ми е с Мерцедес R-class, при който ако исках да ускоря повече, таблото започваше да мига и колата ми отнемаше газта - не дава да вдигна повече от 80. Предполагам и на по-съвременните висок клас автомобили от други марки има такава защита, но как се реализира? Как разбира, че съм с патерицата?

Другите системи си работят, или поне ABS-a.

Публикувано

Личен опит:

ESP-то НЕ се изключва, когато се ползва "патерицата" - 16ка, а съм със 17ки. Колко точно е разликата не знам, но хваща разликата и всеки опит за по-спортно ускорение води до мигане и отнемане на газта.

Когато светне ESP-то скоростта НЕ се ограничава.

 

Подозирам, че при другите марки ограничението става през ECU-то. Т.е. при неработещи системи X, Y или Z ECU-то влиза в "авариен" режим и ограничава до скорост Х. Все пак ESP-то е комбинация от ECU + ABS + ESR + ... и каквото друго се сетиш.

Публикувано

На Октавия 3 Скаут със 17-ки веднъж ми се наложи да сложа една 16-ка отзад есп-то светва след 50км/ч скорост, изглежда тогава разликата става голяма и я хваща.

Публикувано
Преди 1 час, ghost_rider написа:

Извинявам се, че се връщам на този въпрос, но се замислих за нещо, което не ми е ясно. 

Аз също мисля, че при използване на размерите гуми (включае резервната патерица) дадени от производителя, разлика в диаметрите няма или е пренебрежимо малка. 

Но тук изниква въпроса как се реализира ограничаването на максимално допустимата скорост от 80 км/ч, която обикновено е записана с едър жълт шрифт на самата джанта и на по-обикновените коли трябва сам да се ограничаваш, за да не гръмне? Примера ми е с Мерцедес R-class, при който ако исках да ускоря повече, таблото започваше да мига и колата ми отнемаше газта - не дава да вдигна повече от 80. Предполагам и на по-съвременните висок клас автомобили от други марки има такава защита, но как се реализира? Как разбира, че съм с патерицата?

Другите системи си работят, или поне ABS-a.

 

Нямам идея. Никога не съм притежавал кола, която е с патерица. И никога не съм карал с патерица дори и колометър :)

Публикувано

Здравейте отново днес сложих 4 еднакви 16-ки с един и същ размер ESP пак седи светнато и не ми позволява да го изключа! 

Публикувано

Всъщност свети защото е изключено/не рботи. Покара ли колата след смяната на гумите? 

Публикувано
преди 5 минути, ghost_rider написа:

Всъщност свети защото е изключено/не рботи. Покара ли колата след смяната на гумите? 

Да карах я 10 тина километра, като натисна копчето си свети не изгася 

Публикувано
Преди 1 час, Ppetrow02 написа:

Здравейте отново днес сложих 4 еднакви 16-ки с един и същ размер ESP пак седи светнато и не ми позволява да го изключа! 

Това е за диагностика. Трудно ще познаем така. Нормално би било да се самоизчисти грешката, ако е от размера. Но, очевидно, при теб има и още нещо. 

Публикувано
преди 47 минути, PRR написа:

Това е за диагностика. Трудно ще познаем така. Нормално би било да се самоизчисти грешката, ако е от размера. Но, очевидно, при теб има и още нещо. 

Утре ще я закача да видя пак, ще споделя от какво е! 

  • 9 месеци по-късно...
Публикувано

Здравей колега , разреши ли проблема със ESP-то ? При мен също се появява от време на време само че съм 2.0 115hp ръчка . 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.