Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,

 

Търся нова кола и съм се спрял на Октавия 2. Не съм сигурен обаче, какъв двигател да бъде. Гледам предимно 1.9 TDI и 2.0 TDI, защото съм чувал, че бензиновите не са толкова добри и най-вече не позволяват монтиране на газова уредба. Не разбирам много от коли и не знам, дали това е вярно. От това което чета, разбирам, че двигателят модел комън рейл е най- сполучливият, но рядко излизат такива за продажба.

Колата ще се кара предимно градско, всеки ден, по около 20 км. Важно ми е да е надеждна, защото всеки ден возя малко дете до детска градина, до която няма лесен транспорт. Това е най-важното което търся- надежност.

Та ще ви помоля да ме посъветвате, какво да търся-  първо, какъв двигател- бензин, или дизел? Също така, какви са слабостите, за какво трябва да внимавам (естетсвено колата ще се провери в сервиз), но все пак да имам някаква идея. Друго важно нещо- тези 105 HP на 1.9 TDI няма ли да са малко за тази кола? Когато я изкарам на магистралата и я накачуля със сакове, куфари, детски колички и т.н., ми се струва че ще малеят тези 105 коня :)

 

Поздрави,

Публикувано

За такъв пробег по-добре бензин. Дизела все ще е студен и ще харчи много, а ако е и с DPF ще е все запушен. Има един двигател 1,6 MPI, който е здрав, а и позволява монтиране на газ. Говоря за този модел. Естествено не върви като някой турбиниран дизел или бензин, но поне няма нещо скъпо, което да му се счупи

 

  • Одобрявам 2
Публикувано

Реално - по-добре бензин да се вземе. Не съм сигурен обаче, дали и 1.6 не хапваше масло. Не като 1.8/2.0, но все пак...

Дизела наистина ще е студен през повечето време, но не е чак такъв проблем. Не е задравословно за DPF филтъра, да.

Лошото е, че много малко бензинови двигатели се предлагат на вторичния пазар в купето на Шкода от тези години. Масово са дизелите. Годините на модела (Октавия 2) също не са малко и намирането на читав екземпляр независимо от двигателя става трудна задача.

Аз бих гледал и други бензинови автомобили предвид малкия ежедневен пробег. 

 

Публикувано
преди 49 минути, Izolini написа:

За такъв пробег по-добре бензин. Дизела все ще е студен и ще харчи много, а ако е и с DPF ще е все запушен. Има един двигател 1,6 MPI, който е здрав, а и позволява монтиране на газ. Говоря за този модел. Естествено не върви като някой турбиниран дизел или бензин, но поне няма нещо скъпо, което да му се счупи

 

Аз също бих подкрепил избор на бензинка. Да, не може да очакваш вървеж, но пък ако искаш да му е топло на детето това е двигателя. Казвам го от опит. Като тръгнем сутрин за градината, топлото идва... на пролет. (Вчера смених термостата и вероятно ще има подобрение, защото оригиналния го усетих, че е приключил курса, но да не се отклоняваме от темата.) 

Ако все пак се спреш на дизел, гледай фабрично да е без DPF. Не че много хора не си премахват в последствие филтрите, но аз не съм фен на подобни скопявания. Щом има, нека си работи, като няма - няма.

Слаби места и за двата двигателя са ръчните 5 степенни скоростни кутии. Не е задължително, но предвид годините и километрите може да очаквш изненади.

  • Pepino changed the title to Покупка на Октавия 2
  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

1.6 може да харчи и над литър масло на 1000 км. И с тях трябва да се внимава. 

Публикувано (Редактирано)
На 12.02.2023 г. at 19:49, ghost_rider написа:

Аз също бих подкрепил избор на бензинка. Да, не може да очакваш вървеж, но пък ако искаш да му е топло на детето това е двигателя. Казвам го от опит. Като тръгнем сутрин за градината, топлото идва... на пролет. (Вчера смених термостата и вероятно ще има подобрение, защото оригиналния го усетих, че е приключил курса, но да не се отклоняваме от темата.) 

Ако все пак се спреш на дизел, гледай фабрично да е без DPF. Не че много хора не си премахват в последствие филтрите, но аз не съм фен на подобни скопявания. Щом има, нека си работи, като няма - няма.

Слаби места и за двата двигателя са ръчните 5 степенни скоростни кутии. Не е задължително, но предвид годините и километрите може да очаквш изненади.

О2 дизел, заводско с климатроник оборудвани, парното има подгряващи реотани! Пускаш AC on, нищо, че е студено навън, компресора не тръгва, реотаните тръгват! На моята о2 преФЛ 2.0дизел бкд топлото се усещаше след 30сек, без значение на место или в движение, доста преди на Йети 1.8тси… че самия мотор загрява доста бавно, а често и изстиваше, гледайки стрелката на темп на водата, ясно, но топло в купето винаги е било! 

Редактирано от b3lq7a
Публикувано
Преди 8 часа, niki написа:

1.6 може да харчи и над литър масло на 1000 км. И с тях трябва да се внимава. 

Преди години карах няколко седмици такава о2… не вярвах, колко може да не върви и да харчи прогресивно на скоростта. След това покарах 1.9пд, пак о2, разликата е огромна, макар и 2те да се водят 105кс! По добре да се качи на 1.6мпи и сам да си прецени! Но да види разликата сам и с още 2ма + малко багаж примерно… доускорение при опит за изпреварване и как се държи при изкачвания на магистрала! Помня, че за да не пада скоростта свалях една две надолу още преди да тръгна да качвам! Изпреварванията бяха мъка и трагедия, примирих се, че е по безопасно да не се и опитвам! След 1.2хтп на фабия 1, каквато съм карал малко време, тази е най-неприятната! 

Публикувано

Еми, аз, колкото и изненадващо да е?, бих те посъветвал да си вземеш 2.0 TDI, vRS.

  • 1 месец по-късно...
Публикувано

Здравейте,

Какво ви е мението за колите на Еуратек? Конкретно тази Шкода:

 

https://www.mobile.bg/11681800506864296

 

Как ви се струва?

Публикувано
Преди 1 час, K.Milanov написа:

Здравейте,

Какво ви е мението за колите на Еуратек? Конкретно тази Шкода:

 

https://www.mobile.bg/11681800506864296

 

Как ви се струва?

На късмет е. ЕТ проверяват колите в сервиза (основна цел да свалят покупната цена), но не оправят нищо. Фобията на сестра ми и зет ми я взехме от там 2008 на две години и всичко си беше наред. Даже още си я търкалят.

Колата на картинки е хубава. Ако ти харесва утре ще звънна един телефон на моя връзка там да видя какво може да ми каже, дето не се казва по принцип...

Публикувано

В оказиона на ЕТ читави на добра цена не се показват, такава още преди да е дошла е продадена… ако е на обява и е читава ще е много скъпа(често при тях се продават коли, които са си на клиент, взел нова от тях и понеже не го устройва предложената за изкупуване цена, си я оставя при тях и ЕТ получава % при евентуална продажба. 
 

иначе показаната на обявата е на такива км, на които се появяват много проблеми. Дизел на 200+к км си е въпрос на късмет!

  • Одобрявам 1
Публикувано

Моята ОК1 беше така, изобщо не стигна до обява, Стефан Христов, тогава сервизен приемчик в ЕТ София, клон Надежда, бързо-бързо я отнесе.?

  • Одобрявам 1
Публикувано

Добре де, тя и Фабията на сестра ми беше така. Само дето мен ме вреди Владимир Христов ?

Публикувано

Бях със записан ред в ЕТ за о3 скаут 1.8 тси, но само дизели… повече от година чаках и накрая от колега във форума купих тази от подписа ми! 
Отивам да купувам ново Йети (2015г). Едвам се навих на тоя грозен ФЛ. Ново само ФЛ, 2ра ръка 1.8тси нямаше никъде на пазара тогава! Владо Христов ми предложи такова каквото исках (преФЛ), 1.8тси с ръчна ск. кутия, на 40к км, с няколко месеца остатъчна гаранция! Изобщо не беше обявено за продажба, чакаше си ме :d Цената, която ми направи баш шефът - Иван Тодоров набързо ме отказа от черния цвят, ксенона и кожата! Всичко е на късмет!

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.