Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на Octavia II facelift 2.0 TDI 140 кс. или октавия 3 150кс


ti4koae

Recommended Posts

Привет шкодаждии, 

 

Нов съм във форума, от няколко месеца се лутам по форумите и по обявите за октавия. Настъпи моментът да избера. Разполагам с бюджет от 20 000 лв само за самата кола, обслужването ще бъде отделно. Колата ще се кара около 25-30 000 км на година 60% от които извънградско.

 

Към какво съм се насочил:

  - Шкода Октавия 2.0 tdi Face 140кс. Очевидно Common Rail понеже ще гледам да е поне 2012-13г.

  - Шкода Октавия 3 2.0 TDI 150кс. 2013-2016г.

 

Въпроси:

1. Какви са подводните камъни при 4x4 моделите?

2.Кои видове двигатели са с пиезо дюзи? Колко "трошливи" са тези дюзи и колко струват когато се счупят?

3.Какви са разликите на комънрейл двигателя 2.0TDI 140кс спрямо този на Октавия 3 - 2.0TDI 150кс? (Не изключвам вариант за закупуване на октавия 3)

4. Ще ми бъде ли достатъчен бюджет от 20 000лв за Октавия 3 според вас?

5. Какво най- вече трябва да гледам при покупката на тези два двигателя? Закачането на диагностика в Еуратек сервиз ще бъде ли изчерпателно специално за състоянието на дюзите?

6. Съвет за  шкода майстори в София при които мога да направя преглед преди покупка?

8. На последно място бих искал да изкажете по едно кратко мнение за следната обява:https://mobile.bg/11674297580616331

 

Изключително много ще бъда благодарен за всяко едно от мненията ви било то отрицателни или положителни!?

 

 

Редактирано от ti4koae
Правописни грешки.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпите възли са турбина, дпф и дюзи и при октавия 3 са със сигурност по-скъпи. Колкото по-голям пробега толкова по-вероятно при по-неправилна експлоатация от предишния собственик да е намален ресурния живот на тези възли. При комън рейл-а са с "пиезо дюзи".  Дюзите трябва да са много много зле, за да ги хванат на диагностика иначе трябва да е на стенд. При 4х4 има едни 300лв обслужване в повече на 60 хил км малко по-висок разход до макс 1л на 100 км, но по-добро поведения на пътя. Въпроса за цената е много субективен всичко зависи от конкретните екземпляри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, Penata написа:

Дюзите трябва да са много много зле, за да ги хванат на диагностика иначе трябва да е на стенд

Здравей колега много благодаря за мнението. Би ли уточнил какъв е този стенд за дюзите и къде може да се направи? Какво може да ми покаже тази диагностика, хората които я извършват могат ли да я прегледат?

 

Очевидно най- големия страх виждам в дюзите не знам защо толкова съм се притеснил с тях. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази конкретна обява, според колата е с около 7-8хил лева над нормалната.

Колкото и да е пазена, гледана и поддържана, не виждам причина да се дават 20 000лв, за кола на 11г, която като концепция е от 2004-та.

Карам О2ФЛ, комби 4х4, 1.6тди, наскоро правих пълно обслужване на халдекса - филтър, масло и уплътнения като части 176лв, за труд, зависи, на мен ми излезе малко скъпо, но поне съм сигурен.

На раздатка и задният диференциал маслата не са скъпи и какво е казал колегата, веднъж на 60к.

Като гледам колите по обявите, всичко е с едни 30+% от това което струват и всичко е на 350к км, върнати на 162...

Много търпение и внимателно гледане. Всичко се прави, но времето и нервите са нещо което не искам да губя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Директни по въпросите :)

1. При правилно обслужване и смяна на всички масла по задвижването - проблеми няма да имаш с 4х4. Минус е килограмите отгоре и потенциален проблем. Плюс е пътно поведение.

2. Не се притеснявай за дюзите, корави са. Цените вече не са космически и с връщането на старите, няма да е огромна болка за джоба.

3. Не съм сигурен дали има огромни разлики. Фактите показват, че и двата са доста читави и безпроблемни.

4. Има коли в бюджета. Да, няма да са най-лъскавите на пазара, но особено ако не си на зор с покупката - ще изпадне нещо прилично.

5. Диагностиката е показател определено. Аз бих заложил на Трансексперт обаче за преглед на автомобила. Не пропускай преглед на окачването, купето, всичко електрическо за което има копче.

6. Трансексперт, Автокомплекс РС или Pepino от форума. Което и място да избереш - няма да сгрешиш.

7. ... 7 си го пропуснал, та...

8. На обява изглежда ОК. Но си трябва да се види на живо, да се закачи на диагностика, да се покара. Естествено, послъгват в обявата - не са адаптивни светлините. Елементарен опит за повишаване на стойността на автомобила предвид цената на AFS фаровете.

Цената е покъртителна обаче! Не виждам кой трезво мислещ човек ще даде такива пари за Октавия 2. Пазара е откачил тотално и това е поредния пример.

Ако на такива пари отлитат - направо идвай да ти давам vRS-a. Тези 20 дето си приготвил - в тях и обслужването ще вместиш и комплект ново гуми. И ще ти останат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Привет!

Директни по въпросите :)

1. При правилно обслужване и смяна на всички масла по задвижването - проблеми няма да имаш с 4х4. Минус е килограмите отгоре и потенциален проблем. Плюс е пътно поведение.

2. Не се притеснявай за дюзите, корави са. Цените вече не са космически и с връщането на старите, няма да е огромна болка за джоба.

3. Не съм сигурен дали има огромни разлики. Фактите показват, че и двата са доста читави и безпроблемни.

4. Има коли в бюджета. Да, няма да са най-лъскавите на пазара, но особено ако не си на зор с покупката - ще изпадне нещо прилично.

5. Диагностиката е показател определено. Аз бих заложил на Трансексперт обаче за преглед на автомобила. Не пропускай преглед на окачването, купето, всичко електрическо за което има копче.

6. Трансексперт, Автокомплекс РС или Pepino от форума. Което и място да избереш - няма да сгрешиш.

7. ... 7 си го пропуснал, та...

8. На обява изглежда ОК. Но си трябва да се види на живо, да се закачи на диагностика, да се покара. Естествено, послъгват в обявата - не са адаптивни светлините. Елементарен опит за повишаване на стойността на автомобила предвид цената на AFS фаровете.

Цената е покъртителна обаче! Не виждам кой трезво мислещ човек ще даде такива пари за Октавия 2. Пазара е откачил тотално и това е поредния пример.

Ако на такива пари отлитат - направо идвай да ти давам vRS-a. Тези 20 дето си приготвил - в тях и обслужването ще вместиш и комплект ново гуми. И ще ти останат...

Много благодаря за конкретните отговори без излишно разтягане на локуми. За цената съм на абсолютно същото мнение както и колегата по - горе: абсолютно завишено! Относно намирането не съм чак на зор, но ме е шубе,че не разбирам някои неща като това за фаровете което спомена - да това са бели кахъри дето се вика ама не е окей да бъдем измамени. Та дори не знам как да позная колата да ли е 4x4 като изключим че го пише на лоста... за това също може да ме открехнеш ако ти се занимава.
Ще имам сервизите в предвид за оглед преди покупка.
Единствено се моля да попадна на правилно поддържана и държа да има сервизна книжка.
Относно VIN номерата- би ли препоръчал сайт в който ще ми излизат най - адекватни данни?
Хехе ще приема това за VRS-a на шега защото наистина бих купил VRS - стига да има 4x4 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Bucket написа:

Тази конкретна обява, според колата е с около 7-8хил лева над нормалната.

Колкото и да е пазена, гледана и поддържана, не виждам причина да се дават 20 000лв, за кола на 11г, която като концепция е от 2004-та.

Карам О2ФЛ, комби 4х4, 1.6тди, наскоро правих пълно обслужване на халдекса - филтър, масло и уплътнения като части 176лв, за труд, зависи, на мен ми излезе малко скъпо, но поне съм сигурен.

На раздатка и задният диференциал маслата не са скъпи и какво е казал колегата, веднъж на 60к.

Като гледам колите по обявите, всичко е с едни 30+% от това което струват и всичко е на 350к км, върнати на 162...

Много търпение и внимателно гледане. Всичко се прави, но времето и нервите са нещо което не искам да губя

Абсолютно си прав!!! Това исках да чуя, защото си помислих да не би нещо аз да не съм чак толкова в час с нещата...
Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази от обявата също не е 4х4. Дизелов vRS 4х4 при О2 няма за съжаление. Има в третото поколение на Октавия. Лошото е, че похапват масло, понякога в неприлично количество.

За 4х4 ако държиш - потърси Скаут модификацията. Достатъчно отличаваща се от нормалните модели, за да носи наслада за окото (поне за мен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колегите по-горе са ти отговорили кратко и изчерпателно на въпросите.

Един съвет от мен - ако не е абсолютно наложително, изчакай с покупката - в момента цените на колите втора ръка са тотално откачени. Абсолютни гробници, които преди година - година и нещо се продаваха за около 7-8000, в момента в такова състояние са поне 11-12000.

Следя пазара за втора кола в семейството за катерене на леки баири, разходки из планини и къмпинзи - 20годишни аутбеци, хс70 и тем поодбни с незнаен пробег и състояние (вероятно бракувани на запад) се продават по 7-8к.

Ако все пак бързаш - опитай се да намериш О3, както каза колега по-горе - О2 е концепция на около 20г (което не значи, че е лоша кола разбира се). Харесаш ли автомобил - караш го при Пепи или в Трансексперт и ще имаш мегдан да сваляш от цената :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето на какво попаднах за същите пари, но тук ми се струва подозрително ниска цената. От друга страна все пак е 242 000 км за 4 години. Най - вероятно е била служебна.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11672770315194429&slink=relm3p

Благодаря предварително за мненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя, тази, не е изстивала. Което е добре за дизел. Карана е магистрално (така да се каже), а не градско. DPF-a е продухван качествено. При такова каране се зпичат разни датчици от жегата и при смяна на ангренаж е възможно да се счупят и ще има нужда от подмяна. Една диагностика ще си каже всичко в най-общи граници. Преглед в доверен сервиз също може да те насочи, какво да очакваш. Аз лично бих взел О3 за тези пари, а не онази О2. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На снимката на километража пише 271к, явно не отчитат "вярно" ? . Да се провери задължително демфера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново благодарности за компетентните мнения. Ето каква октавия намерих - 4х4 150кс 2.0 240 000 км. Изглежда в добро състояние цената като,че ли също не е много завишена като се има в предвид,че не е с дисплей и липсват екстри. 

Моля за коментар към тази обява.

https://m.mobile.bg/details/11663663320437068

 

Питането ми тук е - Маслото на раздатката какви пари е и колко често се сменя? 

Има ли съществена разлика този мотор 150кс със стария помпа дюза BMM, можем ли да кажем, че този е също толкова здрав и безпроблемен при качествено обслужване? (Знам, че zloQQ вече даде коментар по тази тема, но ми се ще и някой друг да се включи)

 

За БММ съм слушал доста добри отзиви, но за съжаление се монтира едва до 2010г.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.02.2023 г. at 19:20, Penata написа:

На снимката на километража пише 271к, явно не отчитат "вярно" ? . Да се провери задължително демфера.

Благодаря за съвета!

-Ако се окаже, че е заминал демфера ремонт ще е около 2000лв предполагам?

-Освен претрисане при потегляне и тракащ шум на празен ход когато е студена колата, има ли други "трикове" по които можем да разпознаем заминал демфер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.02.2023 г. at 16:28, ti4koae написа:

-Освен претрисане при потегляне и тракащ шум на празен ход когато е студена колата, има ли други "трикове" по които можем да разпознаем заминал демфер?

 

Натискаш с пръстите на ръката педала на съединителя, колкото да му обереш свободния ход и да е в началото на работния.

Ако усетиш вибрация в педала, значи е тръгнал да заминава. Но, кога ще сдаде багажа, не мога да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При о3 в моделите 4х4 и РС се монтира мултилинк задно окачване! Което е голям плюс в комфорт на возене(колата вози на неравности много приятно, моята е с мултилинк и приятели с коли на въздух са ме питали какво е окачването, че вози толкова добре) и стабилно поведение на пътя, особено в завои! Доста по здраво е, което съм чел и чувал като статистика издържа средно х2 повече от тези с греда отзад! Но при ремонт е все едно имаш х2 предница за правене! 

Аз не бих гледал дизел, на о3 бензиновите са по-надеждни, с много по-малко потенциално проблеми възли от дизеловите мотори, по-евтини за обслужване и често на в пъти на по малко км! Разходът на гориво е малко по висок, но съпоставено с разликата в цената между бензин и дизел на колонка, накрая като пари е около 10%! Обаче, при покупка за сумата на дизел, взимаш наполовина по малко каран бензинов автомобил и в следващите години, не мислиш дюзи, дпф, кулер, клапани, датчици и тн…  о3 1.4 140кс и 1.5 150кс са много приятни за каране има ги и 4х4! Икономични почти като дизел 2.0! 1.8тси 4х4 с 6дсг задължително е повече от приятна, но и леко лакома, ако натискаш сериозно! Бягаш от 1.4 122кс мотора, 1.2 е по икономичен от 2.0тди, върви повече от 1.6тди, но за мен е слаб! Тая 1.0 или 0.9 беше, трицилиндровия мотор, бягаш бързо! 
Най добре при избор да се консултираш с @Pepino и да бъде проверена в неговия сервиз конкретната кола! Така по снимка и ако не разбираш особено, ще е голямо тото! 
Успех!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички и честита Баба Марта!

 

Утре ще отида да огледам тази https://www.cars.bg/offer/63f77b20f07b5c9d070922a4

Изглежда добре от Германия е внос търговеца каза, че не е правил ремонти дейности от както е внесена. Това е 140кс 2.0tdi Common Rail Scout. Какво мислите за цената? Ако наистина е запазена заслужава ли си?

Ще я огледам сам без майстор на пръв поглед, ако преценя, че си заслужава ще я огледам и с майстор и ще я закарам в Еуратек на преглед или в Трансексперт. Ще взема VIN номера също да проверя дали е на 250 000 км реални което малко ме съмнява.

 

Според вас как да разбера дали има завиващи светлини? На какво да наблегна в огледа най- много?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.02.2023 г. at 23:10, b3lq7a написа:

При о3 в моделите 4х4 и РС се монтира мултилинк задно окачване! Което е голям плюс в комфорт на возене(колата вози на неравности много приятно, моята е с мултилинк и приятели с коли на въздух са ме питали какво е окачването, че вози толкова добре) и стабилно поведение на пътя, особено в завои! Доста по здраво е, което съм чел и чувал като статистика издържа средно х2 повече от тези с греда отзад! Но при ремонт е все едно имаш х2 предница за правене! 

Аз не бих гледал дизел, на о3 бензиновите са по-надеждни, с много по-малко потенциално проблеми възли от дизеловите мотори, по-евтини за обслужване и често на в пъти на по малко км! Разходът на гориво е малко по висок, но съпоставено с разликата в цената между бензин и дизел на колонка, накрая като пари е около 10%! Обаче, при покупка за сумата на дизел, взимаш наполовина по малко каран бензинов автомобил и в следващите години, не мислиш дюзи, дпф, кулер, клапани, датчици и тн…  о3 1.4 140кс и 1.5 150кс са много приятни за каране има ги и 4х4! Икономични почти като дизел 2.0! 1.8тси 4х4 с 6дсг задължително е повече от приятна, но и леко лакома, ако натискаш сериозно! Бягаш от 1.4 122кс мотора, 1.2 е по икономичен от 2.0тди, върви повече от 1.6тди, но за мен е слаб! Тая 1.0 или 0.9 беше, трицилиндровия мотор, бягаш бързо! 
Най добре при избор да се консултираш с @Pepino и да бъде проверена в неговия сервиз конкретната кола! Така по снимка и ако не разбираш особено, ще е голямо тото! 
Успех!

Благодаря за компетентното мнение колега!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Германките" имат повечко ръжда отдолу. Огледай купето цялостно. Провери всички електрически екстри на колата. Относно светлините - принципно са такива, да. При запалване трябва да се движат ляво-дясно-горе-долу. Цената, лично за мен, е висока. Автомобил на 10 години и уж 250К... Тепърва ще изскачат неща за ремонт/подмяна. С оглед пазара на употребявани коли в момента, всеки гледа да изстиска максимума и да вземе фантастична сума да каквото има под ръка. Имай предвид, че те чака регистрация, данъци, обслужване, което освен ангренаж, ролки и водна помпа, има халдекс, раздатка, диференциал, DSG, а вероятно и комплект дискове с накладки. Дали няма да са 2500+, а ще трябват и летни гуми... Та, сметката ще мине 3К вероятно. Е, ако бюджета го позволява е друга бира. Но ако тотал ще даваш 20К за кола, по-добре ги набий като първоначална вноска за някое ново возило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под завиващи светлини се има предвид, че като навиеш волана до 20км/ч фара за мъгла светва в съответната посока. Ксеновите лупи не се въртят. Amudsen медията няма опция за Usb има Aux.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Penata написа:

Под завиващи светлини се има предвид, че като навиеш волана до 20км/ч фара за мъгла светва в съответната посока. Ксеновите лупи не се въртят. Amudsen медията няма опция за Usb има Aux.

Това, което казва е абсолютно вярно.

При наличие на ксенонови фарове (каквито са на Скаута в обявата - поне би трябвало да са, след като има пръскалки), при скорост над 10 км/ч. самите лупи се въртят с ъгъла на завъртане на волана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Penata написа:

Под завиващи светлини се има предвид, че като навиеш волана до 20км/ч фара за мъгла светва в съответната посока. Ксеновите лупи не се въртят. Amudsen медията няма опция за Usb има Aux.

Завиващите светлини са AFL - лупите завиват заедно с волана и осветяват траекторията в завоя.

Cornering lights - фаровете за мъгла светват заедно с волана, при мен това е независимо от скоростта и на място да навия волана пак светят.

Като се загледаш във фара, пред лупата пише Skoda Xenon или нещо подобно беше, не ми се слиза до колата по това време.

Редактирано от 4е4о
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Октавия 3 преди фейса, с целите фарове, с БиКсенон, дори само да стартирате двигателя, колата си прави тест на основните светлини - нагоре, надолу, навън и навътре.

При шофиране в режим Спорт, съвсем леко да извиете волана и лъча на основните светлини също се мести с него.

 

Както е написал колегата @4е4о фаровете за мъгла също се активират при минимално завъртане на волана и светват, левия или десния, накъдето навивате геврека и бърже гаснат при изправянето му.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки пост има по нещо вярно. Да обобщим някои неща: ;)

 

Преди 15 часа, 4е4о написа:

Cornering lights - фаровете за мъгла светват заедно с волана, при мен това е независимо от скоростта и на място да навия волана пак светят.

Съответният фар за мъгла се включва в зависимост от ъгъла на волана или според включване на мигачите /халогена светва при подаване на мигач, преди да е завъртян волана/ при условия - автомобилът е на място с вкл. запалване или се движи със скорост до 40км/ч.

п.п. Тази функция не се изпълнява при вкл. фарове за мъгла. При ляв волан и десен мигач се съобразява с мигача.

 

Преди 4 часа, РусенскоВарено написа:

За Октавия 3 преди фейса, с целите фарове, с БиКсенон, дори само да стартирате двигателя, колата си прави тест на основните светлини - нагоре, надолу, навън и навътре.

И едно допълнение: Проследяване треакторията на завоя, или завиващите ксенони се активират при скорост над 10км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, Cornering Lights не се отнася за светлините за мъгла, а за основните фарове. "Завиващи светлини", а не, "Осветяващи завоя".

Ето кое, какво е всъщност:

 

"Завиващи светлини":

Screenshot_20230302-134433-183.thumb.png.3f18533ec19b5d6a0687c3840a252ac9.png

 

"Фарове за мъгла с функция Осветяване на завой":

Screenshot_20230302-135241-463.png.25fc7aabdd077c9b4faf84a70bc6a688.png

 

Има, оказва се, какви ли не вариации. На моята кола например, не пали фара за мъгла с "мигач", а само при навиване на волана. Други могат и с "мигач". Явно зависи от някой модул (версията му)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.