Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загадка за палене със закъснение (3-4 секунди) - 1.6 TDI-105кс


Levcho

Recommended Posts

Колеги, някой да има проблем с палене на дизел предимно на следващ ден след дълъг пробег или дълъг престой в гаража? /двигателя е 1.6 тди-105кс, возилото е десет годишно, общ пробег 50к/

Предимно след дълъг пробег на следващия ден пали след 3-4 секунди въртене на стартера. Акумулатора е здрав.

Ако, преди да пусна палене на стартера, два пъти поредно завъртя ключа от нула към контакт-пак към и нула- и пак към контакт, двигателя пали бързо.

Т.е. ако първоначално помпата за гориво заработи два път, пълни линията с гориво и двигателя пали бързо.

Смених филтъра на гориво преди 10к км. Не мисля че е от филтъра.

Сякаш че след дълъг пробег, като двигателя угасне, по линията захранване в гориво се получача въздъх или част от горивото се връща към резервоара или не знам къде.

Някои идеи?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчакваш ли на контакт да подгрее и да загасне реотана на таблото?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Изчакваш ли на контакт да подгрее и да загасне реотана на таблото?

На О3, която съм карал, имаше една особеност при паленето, но ще изчакам първо отговора.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 10 часа, joro-120L написа:

Изчакваш ли на контакт да подгрее и да загасне реотана на таблото?

Реотана за подгряващи свещи почти не съм го виждал да свети по вече от 2 секунди. Изчаквам да загаснат всички светлинки на таблото. Забавяне при старт се получава независимо от околната температура. Например за последно стана миналата неделя на обяд. В събота шофирах 300км, паркирах към обяд на открито. В неделя на обяд беше слънчево около 20градуса, но ми въртя 3-4 секунди преди да захапе.

Зареждам дизел предимно от Тотал или БП, гориво с добавка.

Този проблем го имам от около 3 години, но понеже не въртя много километри, го забравям, ако ми се случи често, пак си спомням и търся решение. За последно почна след 3-тата секунда да заработва и пак изгасва, но ако продължа да въртя пак захапва и пали.

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивен филтър сменян ли е?

 

Въпроса ми относно паленето на О3 е следния - тази, която съм карал, при палене се въртеше ключа от веднъж и докрай (до стартер) и се пуска. Разните там компютри решават след колко време да завъртят стартера. При теб същото ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Izolini написа:

Горивен филтър сменян ли е?

 

Въпроса ми относно паленето на О3 е следния - тази, която съм карал, при палене се въртеше ключа от веднъж и докрай (до стартер) и се пуска. Разните там компютри решават след колко време да завъртят стартера. При теб същото ли е?

Благодаря за коментара ти.

Моята кола върти мигновенно като натисна копчето за старт.

Горивен филтър е сменян преди 10к км. (Bosch filter) След смяна филтъра, този проблем беше понамалил, но не характерно. Сега ме хвана дявола, ще сменя филтъра след седмица за да го изкарам от вероятностите. После пак шА Я видим историята.

Предстои ми откриване на летния сезон. Цаца и бира ме чакат в Приморско.  :)

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно аз съм забравил какво е на О3 (все пак съм карал само 3 пъти). Как хем 

На 21.06.2023 г. at 18:24, Levcho написа:

Ако, преди да пусна палене на стартера, два пъти поредно завъртя ключа от нула към контакт-пак към и нула- и пак към контакт, двигателя пали бързо.

Хем

Преди 6 часа, Levcho написа:

Моята кола върти мигновенно като натисна копчето за старт.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Izolini написа:

Явно аз съм забравил какво е на О3 (все пак съм карал само 3 пъти). Как хем 

Хем

 

Много се извинявам, първоначално за да го опиша по стандартно обясних като че с ключ го правя. Позиция 1 и 2.

Имам копче за старт, вместо да обяснявам че натискам копчето без спирачка за 1-ва ключова позиция и после натискам със спирачка за пуск двигателя. :(

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един може би тъп въпрос - тази кола има ли клапан за връщаща нафта? Ако има, възможно ли е като загрее да не затваря и да изпразва всичко обратно в резервоара, а горивопроводите да остават сухи? Това би обяснило забавеното палене и защо се оправя след две подавания на контакт - това се правеше и на по-стари коли, за да може помпата да подкачи.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим съвременните методи за откриване на проблеми, които не винаги на 100% посочват къде е болното място, бих предложил един прост и лесен тест. Пълниш резервоара до горе след дългия път и паркираш на баир с муцуната надолу (може да се имитира и с 2 по-големи греди под задните колела. На следващия ден/следващото палене, наблюдаваш дали има разлика. 2-3 такива проби ще са достатъчни да покажат дали е от връщане на горивото. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.06.2023 г. at 19:31, Logrus написа:

Един може би тъп въпрос - тази кола има ли клапан за връщаща нафта? Ако има, възможно ли е като загрее да не затваря и да изпразва всичко обратно в резервоара, а горивопроводите да остават сухи? Това би обяснило забавеното палене и защо се оправя след две подавания на контакт - това се правеше и на по-стари коли, за да може помпата да подкачи.

Не е никак тъп въпроса. Колата на сестра ми имаше такъв проблем, беше от клапана.

Порових се в интернет но не намерих дали има клапан при нашите дизели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.06.2023 г. at 13:59, ghost_rider написа:

Като изключим съвременните методи за откриване на проблеми, които не винаги на 100% посочват къде е болното място, бих предложил един прост и лесен тест. Пълниш резервоара до горе след дългия път и паркираш на баир с муцуната надолу (може да се имитира и с 2 по-големи греди под задните колела. На следващия ден/следващото палене, наблюдаваш дали има разлика. 2-3 такива проби ще са достатъчни да покажат дали е от връщане на горивото. 

Логично е. Ще го пробвам като се върна в къщи. 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
На 24.06.2023 г. at 13:59, ghost_rider написа:

Като изключим съвременните методи за откриване на проблеми, които не винаги на 100% посочват къде е болното място, бих предложил един прост и лесен тест. Пълниш резервоара до горе след дългия път и паркираш на баир с муцуната надолу (може да се имитира и с 2 по-големи греди под задните колела. На следващия ден/следващото палене, наблюдаваш дали има разлика. 2-3 такива проби ще са достатъчни да покажат дали е от връщане на горивото. 

Без да искам пробвах обратното, дори за 10 минути показа резултат.

В събота пътувах към 120 км и на един баир ми се наложи да спра за 10 минути с муцуната нагоре. На следващото стартиране завъртя и с 2 секунди закъснение запали. Това значи ли че има изпускане на гориво на обратно. Двигателя е топъл, спирам, гася, от топлината и причиненото налягане горивото се връща назад към посока резервоара.

Сега въпроса е; Къде е клапана който трябва да спре това гориво да не се върне назад?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да греша, но да си кажа. Тоя двигател е CR, т.е. има бая гориво в системата за високо налягане. Т.е. ако връщаше гориво бих очаквал да припали и после да гасне. Обаче имаме точно обратното - не пали, а като запали, всичко е точно. Т.е. или "връщането" е в частта с високото налягане, или проблема не е горивен. В тази връзка - как е разхода? 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Levcho, нетрябваше ли муцуната да е надолу като пробваш написаното по-горе? Малко съм объркан от прочетеното, но май клапана който търсиш е на горивопровода от филтъра към резервоара, до резширителното казанче за антифриза.

Я си провери свещите. Те работят при първоначален старт, дори и да не свети лампата на таблото, компа ги активира за различен период в зависимост от 1000 фактора... съвременни еко и други такива.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нещо такова мисля. Да не би някой температурен датчик да лъже, че е примерно все -20°С и тя всеки път да подгрява дълго?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, baijoro написа:

... Да не би някой температурен датчик да лъже, че е примерно все -20°С и тя всеки път да подгрява дълго?

 

На 22.06.2023 г. at 10:19, Levcho написа:

Реотана за подгряващи свещи почти не съм го виждал да свети повече от 2 секунди.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.07.2023 г. at 22:01, PRR написа:

Може и да греша, но да си кажа. Тоя двигател е CR, т.е. има бая гориво в системата за високо налягане. Т.е. ако връщаше гориво бих очаквал да припали и после да гасне. Обаче имаме точно обратното - не пали, а като запали, всичко е точно. Т.е. или "връщането" е в частта с високото налягане, или проблема не е горивен. В тази връзка - как е разхода?

 

Доколкота знам този двигател е CAY. Преди да запали проблемно, все пак работи помпата и пълни инсталацията с гориво.

 

Преди 1 час, mag_kiril написа:

Levcho, нетрябваше ли муцуната да е надолу като пробваш написаното по-горе? Малко съм объркан от прочетеното, но май клапана който търсиш е на горивопровода от филтъра към резервоара, до резширителното казанче за антифриза.

Я си провери свещите. Те работят при първоначален старт, дори и да не свети лампата на таблото, компа ги активира за различен период в зависимост от 1000 фактора... съвременни еко и други такива.

 

Ще проверя на мястото където си описал за клапан. Може да има теч или очевидни някакви щети по маркучите.

За последно когато се получи, беше след 100км пробег и 10 минутното изчакване беше на слънце. Така че мисля да има нещо свързано със затопляне на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, Levcho написа:

Така че мисля да има нещо свързано със затопляне на гориво.

Затоплянето на гориво не е проблем, защото обратната или излишна нафта, която по принцип се връща в резервоара е загрята и затопля цялостно горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, joro-120L написа:

Затоплянето на гориво не е проблем, защото обратната или излишна нафта, която по принцип се връща в резервоара е загрята и затопля цялостно горивото.

Всъщност съм искал да се изразя че НЯМА нещо свързано със затопляне на горивото. Набързо по "инерция" съм написал обратното без да внимавам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.07.2023 г. at 22:01, PRR написа:

Т.е. или "връщането" е в частта с високото налягане, ...

Не съм на ТИ с нафтовите печки, но ако Пепи е прав, то не е "връщане", а по-скоро изтичане - възможно ли е през скапана дюза да се пълни цилиндър и това да оставя системата суха?
Ако има толкова много гориво в двигателя, като запали не трябва ли да духне бая черно отзад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Незнам до колко е относително към случая това видео защото е за друг мотор, но го поствам. Който разбира по-добре да обясни дали е съшото на 1.6л мотора:

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Форумци привет.

Мисля че намерих проблема. Следя все още но почти съм сигурен.

Когато в ДПФ филтъра се насъберят по вечко сажди и дойде време да се горят, колата пали със закъснение.

Придобих си ELM327-OBD и започнах да следя положението. Когато имам стойности над 70% сажди. Колата пали със закъснение.

Установих също че гори сажди на 400км пробег.т.е. за 400км се пълни съответната кутия за сажди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет  Левчо,

 

Преди 2 часа, Levcho написа:

Мисля че намерих проблема. Следя все още но почти съм сигурен.

Когато в ДПФ филтъра се насъберят повечко сажди и дойде време да се горят, колата пали със закъснение.

Не е от това. И други хора карат коли с ДПФ.

 

Това какво общо има със саждите: /може и да не му обръщаш внимание. минах леко темата отново, за да си я припомня/

На 21.06.2023 г. at 18:24, Levcho написа:

Ако, преди да пусна палене на стартера, два пъти поредно завъртя ключа от нула към контакт-пак към и нула- и пак към контакт, двигателя пали бързо.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Привет  Левчо,

 

Не е от това. И други хора карат коли с ДПФ.

 

Това какво общо има със саждите: /може и да не му обръщаш внимание. минах леко темата отново, за да си я припомня/

 

Да Жоро, може да си прав.

Но понеже не можах да напредна по друг път, тръгнах да гледам по дпф филтъра, може да е една от причините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.