Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загадка за палене със закъснение (3-4 секунди) - 1.6 TDI-105кс


Levcho

Recommended Posts

Търси откъде се връща нафтата в резервоара. Не ги разбирам старт бутоните. Аз съм с контактен ключ. Щом като я задържиш на контакт/ти си знаеш как става/ и след това веднага пали, значи я няма нафтата. При контакт, помпата в резервоара работи и качва гориво.

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, може и да греша, но това е дизел и помпата от резервоара само пълни филтъра. Реално налягането е от помпата на комън рейла. Та ме съмнява това да е проблема. По-скоро "утечка" в системата в частта високо налягане, където да засмуче въздух и съответно "чакането" да запали. 

Може и да греша, но все пак реших да споделя.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъвчо, не знам защо си ми реагирал с объркване. Тези неща са ти написани от трима колеги преди година. Нещо направи ли по въпроса. Аз само подкрепям тяхното мнение и го припомням. Търся по-логични неща от натрупването на сажди. Ако не се справяш сам, има сервизи.

На 23.06.2023 г. at 19:31, Logrus написа:

тази кола има ли клапан за връщаща нафта? Ако има, възможно ли е като загрее да не затваря и да изпразва всичко обратно в резервоара, а горивопроводите да остават сухи? Това би обяснило забавеното палене и защо се оправя след две подавания на контакт - това се правеше и на по-стари коли, за да може помпата да подкачи.

 

На 24.06.2023 г. at 13:59, ghost_rider написа:

Като изключим съвременните методи за откриване на проблеми, които не винаги на 100% посочват къде е болното място, бих предложил един прост и лесен тест. Пълниш резервоара до горе след дългия път и паркираш на баир с муцуната надолу (може да се имитира и с 2 по-големи греди под задните колела. На следващия ден/следващото палене, наблюдаваш дали има разлика. 2-3 такива проби ще са достатъчни да покажат дали е от връщане на горивото. 

 

На 25.06.2023 г. at 22:17, Levcho написа:

Колата на сестра ми имаше такъв проблем, беше от клапана.

Порових се в интернет но не намерих дали има клапан при нашите дизели.

 

На 30.07.2023 г. at 19:17, mag_kiril написа:

Levcho, нетрябваше ли муцуната да е надолу като пробваш написаното по-горе? Малко съм объркан от прочетеното, но май клапана който търсиш е на горивопровода от филтъра към резервоара, до резширителното казанче за антифриза.

 

 

 

Пепи, не съм запознат с принципа на действие на съвременните системи за впръскване. Не мога да взема отношение по написаното от теб. Само знам, че при по-старите дизели има такъв клапан, който не дава на нафтата да се връща в резервоара. Ял съм му попарата с един Камаз 6х6. По памет, беше на тялото на горивния филтър. Какво пречи и новите да имат.

п.п. В системата за високо налягане не може да влезе въздух. Ако там има пробив става страшно, всичко ще е в нафта и някой цилиндър може и да не работи.

Въздух може да се засмуче само по трасето резервоар - ГНП, Рейл, ПД и т.н. Респ. ниското налягане. При дизелите с помпа в резервоара, мисля попадането на въздух е невъзможно, защото помпата бута. Трябва да свърши нафтата в резервоара. Ако има някакви неплътности, по-скоро ще има само теч. Въздух могат да засмучат старите дизели, които са с горивоподкачваща помпа или инжектор, намиращи се до ГНП.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, joro-120L написа:

Лъвчо, не знам защо си ми реагирал с объркване. Тези неща са ти написани от трима колеги преди година. Нещо направи ли по въпроса. Аз само подкрепям тяхното мнение и го припомням. Търся по-логични неща от натрупването на сажди. Ако не се справяш сам, има сервизи.

 

Приятелю.....защото действително съм объркан. Повредата ПРИЗРАК (ако може така да се каже) се появява рядко. Обикновенно сервизите гледат на такива положения с "проба-грешка" и започват от по скъпичките части. Следователно=нерви и време.

Запитах се към един майстор, той ми отговори че ако повредата започне да се получава много по често, ще се намери по лесно, и ме отпрати. Просто като се направи нещо, няма как да се тества незабавно.

Логично е това че ако нафтата се връща към резервоара или поема въздух от някъде, естественно ще има такива проблеми. Но такъв клапан за обратно връщане аз не можах да издиря.

И понеже повредата не се явява често и не ме тормози много за сега, аз си гледам да си я издиря сам, може би де..... :)

Действително причината е друга, но мисля че и дпф влияе на тоталното положение, и ако е празна дпф сажди кутията, пали незабавно. Поне така го установих за последните 2000км пробег.

Благодаря за коментарите. :)

 

 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.