Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Болтове за джанти.


Recommended Posts

Здравейте на всички.

Имам Шкода Октавия 2 фейслифт комби  1.9 tdi 4x4 2009.

Наскоро си купих 2ри комплект алуминиеви лети джанти.

Когато отидох при гумаджия да монтира летните гуми на новите джанти се установи, че болтовете са с плоска глава, а трябвало да са със конусовидна или сферична (не си спомням добре какво точно ми каза човекът).

Разгледах няколко онлайн магазина и ми прилоша. За един комплект от 20 болта цената отива към 120 лв.

Въпросът ми е какви би трябвало да са оригиналните болтове за този модел и от къде бих могъл да си ги закупя на нормална цена?

Приемлив вариант ли са болтове 2ра ръка?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕмКомплект 33 болтовете са по 3,50 лева бройката

С втора ръка рискуваш да ти изпратят нещо, което не е за твоята кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш в първата морга и сваляш от някой VAG. 

Но нещо не ми се връзва. С какви джанти беше колата преди да купиш втория комплект джанти? Лети, неоригинални предполагам? Ако са оригинални джантите независимо лети или стоманени, се завиват с оригиналните сферични болтове. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, ghost_rider написа:

Отиваш в първата морга и сваляш от някой VAG. 

Но нещо не ми се връзва. С какви джанти беше колата преди да купиш втория комплект джанти? Лети, неоригинални предполагам? Ако са оригинални джантите независимо лети или стоманени, се завиват с оригиналните сферични болтове. 

Колата я взех с неоригинални джанти с марка "Gamaparts". Горублянски изпълнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

В ЕмКомплект 33 болтовете са по 3,50 лева бройката

С втора ръка рискуваш да ти изпратят нещо, което не е за твоята кола.

А как да разбера кой е правилният размер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, ghost_rider написа:

Би трябвало да са M14x1,5 L=27mm.

Този L е само на резбата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Izolini написа:

Този L е само на резбата

Разбира се, главата няма отношение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са оригинални за ВАГ джантите , са си за болтове със сферично легло.

Шкода са използвали болтове с конусно легло само при Фаворит от '88-'92 , след това при всички модели болтовете са със светично легло.

Ако някой е ползвал джантите с конусни болтове , след две стягания ще се оформят пак леглата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.06.2023 г. at 15:03, ghost_rider написа:

Би трябвало да са M14x1,5 L=27mm.

Благодаря за информацията.

Този от снимката дали ще стане,ако се абстрахираме от дължината, понеже човека не можеше да го измери.

На мен ми изглежда като да е със сферична глава.

Болт.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, rjotto написа:

Благодаря за информацията.

Този от снимката дали ще стане,ако се абстрахираме от дължината, понеже човека не можеше да го измери.

На мен ми изглежда като да е със сферична глава.

Болт.jpg

Това е болта. За измерването може и с линийка или рулетка само дължината на резбата да ти измери, не е нужен шублер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, ghost_rider написа:

Това е болта. За измерването може и с линийка или рулетка само дължината на резбата да ти измери, не е нужен шублер.

Ясно.

Благодаря още веднъж за помощта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

само дължината на резбата да ти измери

 Дадено. Пръст и половина = 27 мм. Изпреварил си ме с поста, докато мерих. :)

 

Преди 2 часа, rjotto написа:

На мен ми изглежда като да е със сферична глава.

Сферична глава е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

...Пръст и половина...

 

Размер в стил възпитаник на Техникум по механотехника ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Всичко е изчислено по 3.14 и два пръста" не си ли го чувал?

Те пръсти, педи, лакти и др. "крайници" отдавна са мерни единици. :)

Това се вижда на снимката и е помощ за установяване на размера.

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре има и мерна единица "чуперек" - ти поне си достатъчно зрял, че да я знаеш ?
А някой ден, на по бира, ще ти покажа и какво значи "два пръста" по нашенски ?

Иначе болтовете за Октавия 2 (май и за 1) са за ключ 17, със сферична глава (или кант), габаритна дължина 48мм., изцяло нарязани, дължина под главата на болта/дължина на резбата 27мм., резба М14х1.5
Ако не бъркам парт номерът им е 431601139А

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, Logrus написа:

Жоре има и мерна единица "чуперек" - ти поне си достатъчно зрял, че да я знаеш ?

В нашия край му казваме "чоперек".

И в Техникума по механотехника така ни го преподаваха. :)

 

преди 44 минути, Logrus написа:

А някой ден, на по бира, ще ти покажа и какво значи "два пръста" по нашенски ?

??

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това намерих:

 

"GSM: 0887674581

Високо качество гайки за джанти от Европейски Доставчик с Одобрен TÜV сертификат.
Цени от 1.50 до 3.00 лева на бройка зависимост от модела на гайка.
Предлагаме също секретни болтове и секретни гайки!
Втулки за джанти налични над 200 размера : 13.90лв - 4бр.

 


Цинк и Черни : М14х1.5C Конус L28 ключ 17 - 2лв. бройката."

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново на всички отзовали се.

Взех си болтове 2ра ръка и параметрите съвпадат с описаните вече по-горе.

Оказа се обаче, че са същите, с каквито  съм взел колата.

Даже от вътрешната страна на главата на болта има лого на VW и Audi.

Приложил съм снимки на същия модел джанти, които си купих, при монтажа на които гумаджията ми каза, че не били за тях.

166053798_2.jpg.c290ffc62c3f5fe57ea731ee1317c717.jpg

Единствените разлики с моите са, че капачката си е с логото на Шкода и размера.

Както вече казах по-рано моите са 15ки а тези на сминката са 16ки, което според мен не би трябвало да има никакво значение.

До колкото мога да преценя на око леглото на джантата си е за болт със сферична глава.

Та в крайна сметка не съм сигурен, защо е решил човека че не стават болтовете за тия джанти.

Тъпото е, че не се сетих още тогава да разгледам болтовете или пък да сваля един преди да тичам да купувам, но който няма глава има дълги крака, плюс един комплект болтове.

 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата комплекта джанти ли са оригинални? Ако новите са на друг производител, няма гаранция, че ще станат същите болтове. Може да пробваш да свалиш една от старите, слагаш болта и гледаш колко стърчи. След това правиш същото и с новите джанти. Така ще разбереш дали дължината ще пасне. За главата не съм сигурен как може да определиш със сигурност каква трябва да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се определи формата на леглото в джантата има един доста лесен вариант - намазваш с малко олио, масло (автомобилно де - да не извадиш от хладилника ?) един от отворите и след това натъпкваш вътре ПЛАСТЕЛИН (или нещо подобно, ама това си е тънка лайсна). Мазнината няма да му позволи да залепне и ще можеш да го извадиш без да промениш формата която е получил и така ще имаш матрица която да сложиш до болтовете и да сравниш формата на кантовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.07.2023 г. at 9:21, winrg написа:

И двата комплекта джанти ли са оригинални? Ако новите са на друг производител, няма гаранция, че ще станат същите болтове. Може да пробваш да свалиш една от старите, слагаш болта и гледаш колко стърчи. След това правиш същото и с новите джанти. Така ще разбереш дали дължината ще пасне. За главата не съм сигурен как може да определиш със сигурност каква трябва да е.

Както казах по-рано, колата ми дойде с неоригинални джанти марка GAMAPARTS.

Сега си купих джанти втора ръка марка BORBET. Моделът е същия като от снимката. Продавачът ме увери, че са оригинални, свалени от YETI.

По отношение на размерите на болтовете - свалих един от старите и го сравних с тези, които си купих сега и са едно към едно, дължина, резба, форма, всичко е еднакво.

Карал съм 4 години вече така и не съм забелязал разхлабени болтове или вибрации при висока скорост.

Поне визуално и старите (GAMAPARTS) и новите (BORBET) си пасват с болтовете.

Така или иначе ми омръзна да се занимавам с тия болтове и ще си карам така.

Благодаря все пак за мнението и съветите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.