Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, с нов Kamiq съм (да ни е жив и здрав, много желан!), тазгодишна реколта. Обурудване Ambition - 115 к.с. 

Но срещам няколко проблема в него, които до скоро (от 2 месеца го имаме) не ги категоризирах окончателно като такива, 

защото мислех, че се дължат на моята не особено голяма опитност като шофьор.

След като обаче и много опитен шофьор го шофира и то на по-дълъг път, констатира същите неща.

Не знам това особености на модела и вида обурудване ли са или са си проблеми?!

Дано не са особености на колата, защото определно създават риск и дискомфорт.

(не ме разбирайте погрешно - Камичето е супер количка! и аз моя много си го обичам)

Ето ги и тях: 

1. При тръгване на наклон (дори и малък - рампа на МОЛ - не Парадзай!, качване на някой надлез) като спреш, после трудно може да отлепиш на полусъдинител. Все едно полусъединителят го няма, педалът на газта на първа може да ти е до долу и колата тръгва назад :( Случи ми се в МОЛ - Пловдив, добре че нямаше коли зад мен. А на опитния шофьор му се случи като се опитва да прави включване с ляв завой в градска среда. Трябваше да включваме ръчна и в двата случая, а наклоните бяха малки! Случи ми се и на пътя за Асенова крепост, след Асенова крепост трябваше да изманеврирам на едно оширение да сменя посоката, да даваш задна на наклон беше мъчение, колата въобще не държи!)

2. Пак при наклон: като катери автомобила - проход Шипка, Калоферски балкан, Батак-Доспат (такъв тип терен) много често иска доста ниска предавка - 2-ра, а понякога и 1ва..и просто рязко губи мощност. Не му ли дадеш бързо ниската предавка (от втора на първа) - гасне веднага. Понякога катерейки, ако съм на 3та педалът на газта ми е натиснат до дъно..и я усещаш, че а да ти изгасне. Усещането е, че все едно няма мощност да те дърпа нагоре.

 

Абе наклона се оказва голям проблем :(

 

3. При изпреварване: Ако намалиш много скороста, заради някой, който те е запушил отпред и кара бавно, явно падне ли под някакви обороти..като тръгнеш да изпреварваш и не може да те издърпа :(

 

Малко хаотично го описах, ама дано да се разбира! Ще съм благодарна на мнение на други притежатели на Камик, позначавачи на Камик, и дори бих се радвала да се срещнем и да дадат някой съвет.

 

Не мога да приема, че това е нормално. 

Много си обичам автомобила, не ме разбирайте погрешно, но ако това е проблем на автомобила, искам да знам как да действам, за да го реша.

 

Благодаря, че ме изчетахте и благодаря, че ще отговорите (на тези, които ще го сторят)!

 

Хубава вечер!

 

 

 

 

 

 

 

Публикувано (Редактирано)

Първо, честито за колата!

Изглежда, все едно да не е в правилните обороти за баир/изпреварване. Ако се движите бавно на 3-а по баир, да речем с 40-45...Ами не е достатъчно. Ако искате да изпреварите някой и сте на 4-а и паднете под 60...няма как да издърпа колата. Трябва си превключване на по-ниска предавка. Относно не успява ето на потегляне под наклон, има една екстра, която държи спирачката ако колата е под наклон, за да не тръгне назад. И понеже на полусъединител не отпуска веднага, ако се държи и спирачка - изглежда все ед о няма "полусъединител ". С малко повече "газ" се потегля без проблем напред.

Редактирано от zloQQ
Публикувано

За катеренето на ниска предавка и необходимостта от връщане на предка/и при изпреварване е резултат от даунсайзинга .. 115 к.с. ама от 1000 кубика - толкова си може. Аз карам "големия" мотор 1200 кубика на Фабия и е същата работа , но за седемте години каране свикнах да не подавам цялата газ - нищо не става , защото газта не е свързана с двигателя и компютър решава какво се случва в зависимост от различни показатели на обороти , надув на турбина и т.н. Обикновенно доускоряване правя с плавно подаване на газ и "засилване" преди изпреварване (естествено с връщане на една или две предавки в зависимост от скоростта).

Колкото до потеглянето по наклон и карането по наклон с ниска скорост - виновник е алгоритъма на системите за сигурност. Моята няма (или поне аз не знам да има) ограничител на оборотите при покой , но често при по-бързо потегляне ми се случва да изгасне , защото системите за сигурност в неподходящ момент решават да отнемат газта , в тоз момент изключвам системите за контрол (АСР , ЕСП и др.) и колата си потегля спокойно и може да се движи по наклон бавно на полусъединител.

В общи линии - избягвайте пълната газ , защото нищо не се случва там.

Успех и честито за новата придобивка!

П.П. Съединителите на тез миксери са доста гумени и не търпят много приплъзване.

Също АСР и ЕСП са от първостепенна важност и не могат да са пеманентно изключени (на следващо запалване ще се включат сами).

Публикувано

Най-добро потегляне има при максимален въртящ момент - за този двигател го дават 200nM при 2000-3000 оборота, което автоматично потвърждава казаното от Гената - това моторче си иска много плавно потегляне, че иначе губи душа.
Същото се отнася за еластичността (доускоряване, при изпреварване например) - плавно ускоряване, колата няма "ряз".

Публикувано
Преди 15 часа, sunflowerv написа:

Не мога да приема, че това е нормално. 

Много си обичам автомобила, не ме разбирайте погрешно, но ако това е проблем на автомобила, искам да знам как да действам, за да го реша.

Трябваше да си вземете кола с автоматични скорости.

Тоест, за мен проблемът не е в автомобила.

Публикувано
Преди 11 часа, Logrus написа:

Най-добро потегляне има при максимален въртящ момент - за този двигател го дават 200nM при 2000-3000 оборота...

Не карай дамата да тръгва с въртене на гуми. Няма кой да я бие на старта. ?

п.п. нещо си дал макс. Нм - обр. като за дизел.

Публикувано
Преди 5 часа, joro-120L написа:

Не карай дамата да тръгва с въртене на гуми. Няма кой да я бие на старта. ?

п.п. нещо си дал макс. Нм - обр. като за дизел.

? не това имах предвид, ама май така звучи

А за нютонметрите - това са му каталожните данни на тоя мотор - максимален въртящ момент при 2 до 3000 оборота и максимална мощност при 5500:
 

Engine Specification

Power

81 kW

Horsepower

110 hp (109 bhp)

Rev. at Max Power

5,500 rpm

Torque

200 Nm

Torque

148 lb-ft

Rev. at Max Torque

2,000 - 3,000 rpm

Публикувано
Преди 1 час, Logrus написа:

? не това имах предвид, ама май така звучи

Звучи, като 2 - 3000 обр. ?

 

Преди 1 час, Logrus написа:

А за нютон метрите - това са му каталожните данни на тоя мотор - максимален въртящ момент при 2 до 3000 оборота и максимална мощност при 5500:

Да, объркАл съм се с конските сили. Мерси.

Публикувано

Нямат ли като опция HHC (HHA) ?

Публикувано

Днес си направих експеримент с моя миксер на едно изкачване (сравнително стръмно) - на четвърта с 40 км/ч и с около 1100 об/мин натиснах газта до активиране на бутона под педала и .. нищо не стана , върнах на трета и пак .. нищо , чак на втора и над 2200 об/мин се усети има двигател под капака. Та според мен нищо и няма на колата.

Публикувано
Преди 15 часа, The Best Forman написа:

Днес си направих експеримент с моя миксер на едно изкачване (сравнително стръмно) - на четвърта с 40 км/ч и с около 1100 об/мин натиснах газта до активиране на бутона под педала и .. нищо не стана , върнах на трета и пак .. нищо , чак на втора и над 2200 об/мин се усети има двигател под капака. Та според мен нищо и няма на колата.

И какъв е този бутон? Аз мислех, че е само при автоматиците, а ти си с ръчни скорости. Та какво прави (или поне се очаква да направи) при теб въпросния бутон? 

Публикувано
Преди 1 час, ghost_rider написа:

И какъв е този бутон? Аз мислех, че е само при автоматиците, а ти си с ръчни скорости. Та какво прави (или поне се очаква да направи) при теб въпросния бутон? 

Има една много ненужна функция - лимитер на скоростта . Ако си го включил и решиш да изпреварваш , в най-неподходящия момент се изненадваш , че колата спира да ускорява и тогава натискаш бутона и тази глупост се изключва.

Публикувано

Гена, има една прекрасна функция "лимитер на скоростта", както и друга, наречена "cruise control", които хората ползват. Ако почнеш да пътуваш повече много бързо ще разбереш защо са полезни. В града не става ;) 

Та, въпросния бутон, освен за автоматика има роля и при ръчните скорости. Освен премахването на ограничението на скоростта при "speed limiter", премахва и "ECO" режима, ако е пуснат, т.е. би следвало да даде максималната мощност на двигателя при изпреварване. 

Що се отнася до вървенето с пълна газ под 1800 оборота - и при дизела там няма никой. Турбината няма от какво да се завърти и двигателчето е атмосферка. Над 1800 вече се появява нещо. Т.е. не виждам никаква причина за учудване, че при 1100 оборота нищо не се случва. Просто няма от какво да се случи :D

 

Публикувано

Здравей,

Първо честито за новата придобивка!!!Моят съвет е да отидеш в сервиз на шкода и да обясниш проблема. Звучи страшно- нова кола и сервиз, но аз минах по този път. Ако не могат да решат проблема трябва да се консултират с хора от завода. Още един съвет - намери си читав сервиз !!

Успех

Публикувано
Преди 8 часа, Vanko 1.5 написа:

Моят съвет е да отидеш в сервиз на шкода и да обясниш проблема.

Ако не могат да решат проблема трябва да се консултират с хора от завода.

Здравей Ванко 1.5!

На тези места провеждат ли се шофьорски курсове?

Публикувано
Преди 14 часа, joro-120L написа:

Здравей Ванко 1.5!

На тези места провеждат ли се шофьорски курсове?

Едва ли! По скоро са длъжни да ти обърнат внимание.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.