Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отлагания върху смукателните клапани при 1.2 TSI EA211


slavid

Recommended Posts

Здравейте, често попадам в нета на темата за отлагане върху смутелните клапани на нагари при двигателите с директно впръскване на гориво. Получава се от отлагания на маслените пари от вентилацията на картера или ако има ЕГР, които се спичат от високата температурата върху клапаните, ако съм разбрал правилно. При двигателите с впръскване на гориво в смукателните тръби, бензина измива клапаните и няма такъв проблем. Та имате ли поглед какво е положението при 1.2 TSI EA211 - има ли го този проблем, какви са симптомите и евентуaлно колко често трябва да се чистят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да намерите таксиметров шофьор , взел колата нова и поне спазвал заводските предписания за поддръжка , за да даде адекватна информация по темата. 

Повечето регистрирани потребители тук са взели колите от магазина и май няма много на над 100 000 км. (включително и моята).

Аз също съм чел доста за страданията на ТСИ моторите от т.н. карбонизация и за това веднъж годишно сменям масло (без значение от пробега) и карам с добавка подобряваща изгарянето , но резултат от това мисля е резонно да се търси след 100 - 150 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по големите ТСИ-ки пропоръчват почистване на всмукателните клапаните на ~ 80 000 км, но те са по натоварени и повечето имат EGR. В нета не намерих ното една снимка или клип за 1.2ТСИ с този проблем, но пишат че това е генетичен проблем  при директното впръскване вкл. и за 1.2тси. Та , ако някой е свалял всмукателен колектор, така че да е имало видимост към клапаните да сподели. Добре е да се знае какво е било състоянието на съответните километри. За двигатели на много километри е ясно - според зависи как е каран и поддържан може много да "цапа" много клапаните, но ако се появява на под 100 000 км е добре да се знае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не е конкретно на ТСИ , като цяло всички ДВГ страдат от карбонизация и свързан с непълното изгаряне и натрупване по различните части на двигателя на сажди.

За това е съсздадено т.н. водородно почистване , какъв е ефекта нямам идея.

Лично аз съм виждал свалена глава на 1.4 ТСИ и не беше чак трагична картината , която да налага сваляне на 80 000 км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм чел такива неща, но в допълнение се споменаваше, че се случва най често при автомобили, карани кротко в ниския оборотен диапазон. И аз за това моята не я оставям на ниски обороти ? Иначе се усещало, като леки колебания в празния ход на мотора, което моята има от чисто нова и аз не му обръщам внимание.  И аз смятям, че този проблем би се проявил при по голям пробег от 100-120 хил. и каране според предписанията с long life масла и смяна на 30 хил. След 10-15 маслото вече не е масло и изпаренията в картера са повече. Моята е на почти 80 хил. от които само 10 сток ? Смяна на маслото винагин под 15 хил.,когато имам време след 10 хил. сменям, или на година. Каквото го сипя, същото ги изхвърлям, като цвят. И всичко е топ за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едни писания за комбинацията - студен мотор , ниски обороти и голямо натоварване (изкачване на наклон) , но те бяха в насока детонации и повреди на коляно-мотовилковия механизъм .. инак дребните колебания в оборотите в отделни моменти и моята ги има (усещат се леки вибрации) без да се отразява на оборотомера от нова .. тя си скърца някъде (пак от нова) :)

Инак аз съм на другия полюс - рядко вижда двигателя 3000 об/мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.