Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ за газова уредба.


Milenita

Recommended Posts

Здравейте. Отскоро съм собственик на шкода фабия /комби/, 2005 година, 1.2 двигател. Жена съм и имам нужда от Вашите съвети. Колата харчи доста бензин, около 11-15 градско и между 8-10 извънградско. Засичах го и със сипване на бензин и засичане на километрите, които са минати с него. Може би е защото все хващам големите задръствания в София и изминавам малко км. От вкъщи до работата ми е 6 км. А аз всеки понеделник сипвам 50 лева бензин. Имайте предвид, че в петък не ходя на работа и всъщност ползвам колата 4 дни в седмицата. Рядко ми остава бензин. Обмислям да сложа газ. Моля, дайте ми съвет каква да бъде системата- полска, немска, българска, турска, италиянска. Бюджета ми е ограничен. Не мога да се изхвърлям на нещо скъпо, колкото и да ми се иска. А в същото време бих искала да е читава и работеща добре, да превключва бързо, за да има смисъл от слагането на уредбата. Бих се радвала, всъщност нуждая се от Вашата помощ. Благодаря Ви предварително.

Редактирано от Milenita
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много висок разход. До преди 10 години имах същата, макар и хечбек. В София харчеше около 8,5/100, извънградско 6,5. Естествено съм виждал и по-вискок разход, но е било в изключителни случаи. Трабва да отбележа също, че моя крак е много тежък.

Преди да минете към газова уредба колата трябва да се види защо харчи толкова много. Ако просто сложите газ ще трябва да ходите 2 пъти в седмицата да зареждате.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10г.трафика в София не беше това което е сега ...ако дамата се бута в центъра в час пик разхода и е повече от нормален...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да се монтира газ, аз бих препоръчал да се види състоянието на свещи, кабели, бобина/и и да се сменят ако е нужно. Също така въздушния филтър да се смени. Да се почисти дроселовата клапа и да се провери дали термостата не е загинал. Всичко това може да води до по-висок разход, а и след монтаж на газова уредба ще доведе до повече проблеми и също така завишен разход на газ, ако нещо не е наред. Това ще обезсмисли монтажа и, защото към разхода трябва да се калкулира и инвестицията в системата, която не е за пренебрегване. 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Milenita написа:

Здравейте. Отскоро съм собственик на шкода фабия /комби/, 2005 година, 1.2 двигател. Жена съм и имам нужда от Вашите съвети. Колата харчи доста бензин, около 11-15 градско и между 8-10 извънградско. Засичах го и със сипване на бензин и засичане на километрите, които са минати с него. Може би е защото все хващам големите задръствания в София и изминавам малко км. От вкъщи до работата ми е 6 км. А аз всеки понеделник сипвам 50 лева бензин. Имайте предвид, че в петък не ходя на работа и всъщност ползвам колата 4 дни в седмицата. Рядко ми остава бензин. Обмислям да сложа газ. Моля, дайте ми съвет каква да бъде системата- полска, немска, българска, турска, италиянска. Бюджета ми е ограничен. Не мога да се изхвърлям на нещо скъпо, колкото и да ми се иска. А в същото време бих искала да е читава и работеща добре, да превключва бързо, за да има смисъл от слагането на уредбата. Бих се радвала, всъщност нуждая се от Вашата помощ. Благодаря Ви предварително.

Ако беше "нормален" двигател , щях да съм с две ръце За газов инжекцон среден клас (1200-1500 лв.) , но специално три циндровите открай време страдат от проблеми с леглата на клапаните , а на газ вероятността да прегорят е още по-голяма.

Отделно за да няма проблеми на газ , трябва двигателя да работи изрядно на бензин , което явно не е така , щом тава разход колкото 6 цилиндрово БМВ , та и аз както колегите се присъединявам към по-сериозна диагностика и отстраняване на евентуални проблеми със смесообразуването и тогаз мислете за газова уредба.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, silent написа:

преди 10г.трафика в София не беше това което е сега ...ако дамата се бута в центъра в час пик разхода и е повече от нормален...

Сериозно? За този миксер 15/100 е нормално? Карам два пъти по-голяма и тежка кола и правя средно по 100 км на ден в София и съм на 10-11/100 на бензин и 12-14 на газ (и то със кофти газова) - нещо не й е наред на тази Фобия.

Според мен колата първо при Пепино или друг читав сервиз, за да се оправи на бензин и чак след това трябва да се мисли за газ.  А колкото до сервиз за ГИ....то това вече си е на късмет, но аз бих заложил поне на малко по-читави компоненти. Иначе бързото превключване зависи и от настройки и от това колко бързо загрява колата на бензин - моята е настроена на 30 градуса да обръща, което лятото е около километър каране, зимата 1.5-2.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И извънградския разход не е нормален.

С АГУ разхода на газ е с 10% повече от този на бензин и мощността пада с 10%.

 

Преди 1 час, Logrus написа:

Иначе бързото превключване зависи и от настройки и от това колко бързо загрява колата на бензин - моята е настроена на 30 градуса да обръща, което лятото е около километър каране, зимата 1.5-2.

Някои сменят и на обороти, което ми се струва по-удачно. Или вече няма такива.

Разстоянието на колежката е 6 км. в посока. Кога ще кара на газ и кога ще избие уредбата, не знам.

И аз съм на мнение, че първо трябва да се търси причината за високия разход на бензин.

 

 

.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, joro-120L написа:

Някои сменят и на обороти, което ми се струва по-удачно. Или вече няма такива.

Разстоянието на колежката е 6 км. в посока. Кога ще кара на газ и кога ще избие уредбата, не знам.

И аз съм на мнение, че първо трябва да се търси причината за високия разход на бензин..

Ако е само на обороти, то трябва моята да превключва още на излизане от двора (цели 10м.) - но като подадеш течен газ в цилиндрите колата не върви, така че температура + обороти става ? Ако съм достигнал температура, но колата я държа във високи обороти НЕ превключва, чак когато махна тухлата от педала си минава на газ. Ако я оставя да грее на празен ход - достига температура и превключва.

При 6км. в посока, в най, ама най-добрият случай 5.5 от тях на газ.....ми няма да се избие газовата докато е жива колата - за 3 не знам, но за 4 цилиндровите среден клас ГИ започва от 1200лв. Колежката обаче е засичала и извънградско, така че ако приемем че колата се кара 70/30 градско/извънградско нещата вече биват.

П.П. Моята сметка - Бистрица-Аспровалта-Бистрица са приблизително 700км. среден разход на газ 10/100 = 70л. газ * 1.25лв. = 87.5лв, същото на бензин: 9/100 = 63л*2.85лв/л = 179.55лв. 
Градско 14/100*1.25лв/л = 17.5лв/100км (газ), 12/100*2.85лв/л = 34.2лв/100км (бензин) 
За мен си струва, но аз карам много.

Редактирано от Logrus
  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Logrus написа:

Ако е само на обороти, то трябва моята да превключва още на излизане от двора (цели 10м.) - но като подадеш течен газ в цилиндрите колата не върви, така че температура + обороти става ? Ако съм достигнал температура, но колата я държа във високи обороти НЕ превключва, чак когато махна тухлата от педала си минава на газ. Ако я оставя да грее на празен ход - достига температура и превключва.

Това е добре, защото можеш ти да си я превключваш, чрез оборотите, а не да чакаш термометъра. Печелиш км. :)А те са височки, може би над 3000 по слух. Така, че до тях може да си караш на бензин.

Казвам го, щото съм с уредба на карбураторен двигател с ръчно превключване и тогава човека, който ми монтира уредбата каза, че до +5 градуса околна температура няма проблем да я паля на газ. Та затова. Както е решено, така. Няма проблем.

Има около мен такива коли, които превкл. на обороти и няма ядове. Но в Бистрица сигурно е по-хладно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

...с уредба на карбураторен двигател с ръчно превключване...

Малко е по-хладно - има-няма 10 градуса спрямо ваше село ?, ама и ГИ са с компютър - ич не те слуша, а си прави каквото са му казали при настройката ? 
Моята, както казах, е настроена на 30 градуса - докато не ги достигне не обръща. Тук вече е важно колко бързо загрява мотора - моята й трябват 2км през зимата, на комшия на Пасат-а 1.8 - 4км.
Дет' се вика - Рено бързо загрява, ама и бързо прегрява ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Logrus написа:

Пасат-а 1.8 - 4км.

Като се има предвид Шкода под коя шапка е, сигурно е с подобно поведение. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.10.2023 г. at 12:48, PRR написа:

Позната има точно така, дори цвета е същия. И, да, в града харчи дори под 5 ... Според мен перфектно автомобилче за града.

Наълно сериозен. 6км студена кола час пик в здръстване... А и като гледам и сметките вероятно засичането се прави с малко гориво и малки километри и от там голяма статистическа грешка...  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.10.2023 г. at 13:15, Izolini написа:

Това е много висок разход. До преди 10 години имах същата, макар и хечбек. В София харчеше около 8,5/100, извънградско 6,5. Естествено съм виждал и по-вискок разход, но е било в изключителни случаи. Трабва да отбележа също, че моя крак е много тежък.

Преди да минете към газова уредба колата трябва да се види защо харчи толкова много. Ако просто сложите газ ще трябва да ходите 2 пъти в седмицата да зареждате.

Здравейте, Izolini. Много Ви благодаря за споделеното, ще я закарам да и направят диагностика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.10.2023 г. at 13:58, silent написа:

преди 10г.трафика в София не беше това което е сега ...ако дамата се бута в центъра в час пик разхода и е повече от нормален...

Здравейте, silent. За съжаление наистина се бутам в центъра и то в час пик. Пробвах различни маршрути, но за съжаление всичките минават през някоя централна част. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.10.2023 г. at 15:30, ghost_rider написа:

Преди да се монтира газ, аз бих препоръчал да се види състоянието на свещи, кабели, бобина/и и да се сменят ако е нужно. Също така въздушния филтър да се смени. Да се почисти дроселовата клапа и да се провери дали термостата не е загинал. Всичко това може да води до по-висок разход, а и след монтаж на газова уредба ще доведе до повече проблеми и също така завишен разход на газ, ако нещо не е наред. Това ще обезсмисли монтажа и, защото към разхода трябва да се калкулира и инвестицията в системата, която не е за пренебрегване. 

Здравейте, ghost_rider. Много Ви благодаря за изчерпателния отговор. Ще послушам съвета Ви и ще я закарам на майстор, да погледне описаните от Вас неща. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.10.2023 г. at 20:15, The Best Forman написа:

Ако беше "нормален" двигател , щях да съм с две ръце За газов инжекцон среден клас (1200-1500 лв.) , но специално три циндровите открай време страдат от проблеми с леглата на клапаните , а на газ вероятността да прегорят е още по-голяма.

Отделно за да няма проблеми на газ , трябва двигателя да работи изрядно на бензин , което явно не е така , щом тава разход колкото 6 цилиндрово БМВ , та и аз както колегите се присъединявам към по-сериозна диагностика и отстраняване на евентуални проблеми със смесообразуването и тогаз мислете за газова уредба.

Здравейте, The best forman. Благодаря Ви за отговора и съветите. Ще послушам Вас и останалите и ще я закарам за преглед и диагностика. Юни месец беше в сервиз, нищо не откриха / бях я оставила, за да се смени, каквото е необходимо, преди да започна да я карам/. Колата е стара на годинки, но всъ=ност е доста запазена - купих я от първи собственик със сервизна книжка и обсллужване само от един сервиз, няма ръжди, и беше на 74 000 км. Вътре е като нова. Единствено градушкаата я е поочукала и има обелен лак на места. Надявам се, това че е на малко километри /по моята логика трябва да значи, че двигателя не е много амортизиран/ да позволи да се сложи газова уредба, която да може да изкара почеве време, преди да почне да създава проблеми. Не знам дали е така, това е моята женска логика, аз нищо не разбирам от коли. Надявам се Вие да ме насочите. Благодаря отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.10.2023 г. at 20:52, joro-120L написа:

И извънградския разход не е нормален.

С АГУ разхода на газ е с 10% повече от този на бензин и мощността пада с 10%.

 

Някои сменят и на обороти, което ми се струва по-удачно. Или вече няма такива.

Разстоянието на колежката е 6 км. в посока. Кога ще кара на газ и кога ще избие уредбата, не знам.

И аз съм на мнение, че първо трябва да се търси причината за високия разход на бензин.

 

 

.

Здравейте, joro-120L. Благодаря Ви за отговора и съвета.Ще послучам Вашите съвети и ще я закарам на майстор, да видим какво ще излезе. Дано е нещо малко. А относно газта - наадявам се да ми помогне по отношения на разхода в задръстванията, а и честно казано ми се иска да започна да я карам малко по-често и повечко тази кола, да отидем с детето до Пловдив на разходка или нагости при приятели в Смолян, но големия разход ми ограничава тези желания, за мое съжаление. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.10.2023 г. at 20:16, Logrus написа:

Сериозно? За този миксер 15/100 е нормално? Карам два пъти по-голяма и тежка кола и правя средно по 100 км на ден в София и съм на 10-11/100 на бензин и 12-14 на газ (и то със кофти газова) - нещо не й е наред на тази Фобия.

Според мен колата първо при Пепино или друг читав сервиз, за да се оправи на бензин и чак след това трябва да се мисли за газ.  А колкото до сервиз за ГИ....то това вече си е на късмет, но аз бих заложил поне на малко по-читави компоненти. Иначе бързото превключване зависи и от настройки и от това колко бързо загрява колата на бензин - моята е настроена на 30 градуса да обръща, което лятото е около километър каране, зимата 1.5-2.

Здравейте, Logrus. Благодаря Ви за съвета. 

Ще послушам Вас и другите момчета и ще ходим на сервиз с моята Маша. Дано не излезе нещо сериозно. А по отношение на газовата инсталация, бихте ли ми подказали какво имате предвид под по-читави компоненти. Извинете, жена съм и грам идея нямам от подобни неща. Не че това е оправдание, но в моя случай е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.10.2023 г. at 10:06, silent написа:

Наълно сериозен. 6км студена кола час пик в здръстване... А и като гледам и сметките вероятно засичането се прави с малко гориво и малки километри и от там голяма статистическа грешка...  

Здравейте, отново. Аз приемам всякакви съвети. Ако ми кажете, че колата първо трябва да загрее няколко минути на място и после да тръгвам, така ще правя. Всякакви насоки ще са ми от полза. Два пъти съм я засичала на пълен резервоар - събира около 90 лева. По-лесно ми е да си сипвам всяка седмица, защото така ходя да си проверявам гумите и да ми забърсват стъклата. А относно миенето съм предпазлива, защото имам елементи, на които лака е паднал и се притеснявам четките или пароструйките да не вземат да го свалят съвсем. 

Редактирано от Milenita
Правописна грешка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Milenita

По въпроса за сервиза подкрепям Чавдар ( @Logrus) за сервиза на Пепино. Зает е и при него се записват часове поне за седмица напред, но там поне ще попаднете на специалист по Шкода и може да разчитате на коректно отношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Milenita написа:

Здравейте, Logrus. Благодаря Ви за съвета. 

Ще послушам Вас и другите момчета и ще ходим на сервиз с моята Маша. Дано не излезе нещо сериозно. А по отношение на газовата инсталация, бихте ли ми подказали какво имате предвид под по-читави компоненти. Извинете, жена съм и грам идея нямам от подобни неща. Не че това е оправдание, но в моя случай е факт.

Привет @Milenita.
Под по-читави компоненти имам предвид- компютър за газовата FOBOS, BRC или нещо от този клас, дюзи например BARCUDA, изпарител например SHARK. Ако не точно тези, то поне равностойни като качество. 
Не сте длъжна да разбирате от всичко и то не само защото сте жена ?  (и) за това е форумът - тук все още гледаме да си помагаме.
Телефонът на Пепи  Pepino го има най-горе на страницата, в линкът пуснат от @Izolini и къде ли още не тук, но за по-лесно 0888 900 960 

Успех ?

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.