Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Рестартиране на DSG DQ250


Vinsent

Recommended Posts

Привет на всички,

Някой наясно ли е какъв е метода на рестартиране на ДСГ? Разбрах,че даваш на контакт и натискаш педала на газта за няколко секунди.Как точно става това и хубаво ли е за кутията?

ДСГ-то ми е от старите на 1.9TDI 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава каква е идеята да се рестартира кутията? Питам защото съм на принципа: ако работи, не го пипай!

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, PRR написа:

Тогава каква е идеята да се рестартира кутията? Питам защото съм на принципа: ако работи, не го пипай!

 Ами случайно видях в един клип в ютуб че го правят и казват,че се адаптира с твоя стил на шофиране.Не знам дали е така.Затова нека някой,който е наясно да каже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всичко, което се гледа в ютуб има смисъл да се прави, просто така, без нужда. Друг е въпроса колко е достоверно. Всеки може да си качи клипче. Трябва да се отсяват нещата.

 

Преди 2 часа, Vinsent написа:

По принцип всичко и е ок.

Тогава какво ще постигнеш с това рестартиране? Ако толкова държиш, направи го! По-горе е обяснено как.

Аз съм със същата кутия и е супер адекватна. Без никакви намеси досега.

Веднага си реагира и адаптира на различния начин на каране. От лежерно, към спортно. В режим D.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Не всичко, което се гледа в ютуб има смисъл да се прави, просто така, без нужда. Друг е въпроса колко е достоверно. Всеки може да си качи клипче. Трябва да се отсяват нещата.

 

Тогава какво ще постигнеш с това рестартиране? Ако толкова държиш, направи го! По-горе е обяснено как.

Аз съм със същата кутия и е супер адекватна. Без никакви намеси досега.

Веднага си реагира и адаптира на различния начин на каране. От лежерно, към спортно. В режим D.

Така си е колега.Прав си.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията се води адаптивна. Карах преди време за около 2 седмици същата като моята кола, но с DSG. Собственика е бая лежерен и над 2500 об/мин не вярвам да вижда колата, въпреки че е vRS. Като се качих - супер странно (за мен) поведение на "D". Въпросния ресет до колкото разбрах, "занулява" кутията и по-бързо възприема (ако мога така да кажа) стила на шофиране на водача. Няма да е пресилено ако кажа, че след около 15 минути шофиране, кутията се държеше доста различно от преди "ресет"-а. После си говорих със собственика и той сподели, че реално наистина има адаптация към стила на шофиране, но е нужно повече каране (според него). Не знаеше за този начин на "зануляване", я каза, че като реши да кара по-агресивно, кутията се събужда след около час.

Та няма проблем да се ресетне - нищо няма да ѝ се случи.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, zloQQ написа:

Кутията се води адаптивна. Карах преди време за около 2 седмици същата като моята кола, но с DSG. Собственика е бая лежерен и над 2500 об/мин не вярвам да вижда колата, въпреки че е vRS. Като се качих - супер странно (за мен) поведение на "D". Въпросния ресет до колкото разбрах, "занулява" кутията и по-бързо възприема (ако мога така да кажа) стила на шофиране на водача. Няма да е пресилено ако кажа, че след около 15 минути шофиране, кутията се държеше доста различно от преди "ресет"-а. После си говорих със собственика и той сподели, че реално наистина има адаптация към стила на шофиране, но е нужно повече каране (според него). Не знаеше за този начин на "зануляване", я каза, че като реши да кара по-агресивно, кутията се събужда след около час.

Та няма проблем да се ресетне - нищо няма да ѝ се случи.

Благодаря ти за хубавия отговор.А има ли значение адаптацията дали  е на студен или загрял мотор?

Редактирано от Vinsent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да има значение. Аз го направих на загрял автомобил. Но нека някой друг също да каже - повече мнения - по-добре :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

Като се качих - супер странно (за мен) поведение на "D".

Много добро обяснение. Останалото е ЕЖК. И собственика, дето казва е разбирач.

Значи, или аз съм гОла вОда, мокра слама по гърба и водорасли в ушите и нямам усет към автомобила, или тези които чакат адаптация от 15 минути до 1 час са с дефектни кутии.

Адаптира се /или преадаптира или си променя поведението или приспособява, както искате го разбирайте/, на секундата, в зависимост от газта. Може да смени на 1500, може и на 3500. Само да й подам херци и се изстрелва, като куршум! :)

 

Ресета се прави на студен двигател и околна температура не по-малко от 20 градуса.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, joro-120L написа:

Много добро обяснение. Останалото е ЕЖК. И собственика, дето казва е разбирач.

Значи, или аз съм гОла вОда, мокра слама по гърба и водорасли в ушите и нямам усет към автомобила, или тези които чакат адаптация от 15 минути до 1 час са с дефектни кутии.

Адаптира се /или преадаптира или си променя поведението или приспособява, както искате го разбирайте/, на секундата, в зависимост от газта. Може да смени на 1500, може и на 3500. Само да й подам херци и се изстрелва, като куршум! :)

 

Ресета се прави на студен двигател и околна температура не по-малко от 20 градуса.

Аз я направих преди малко,но я чаках 5-6мин и я загасих.Включих на контакт и дадох пълна газ и задържах 30сек.и я запалих.Колегата по горе беше обяснил.Надявам се да е правилно така както го каза Жоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Vinsent написа:

Надявам се да е правилно така както го каза Жоро

Да, другия Жоро, адаша. За ресета нищо не мога да кажа. Не ми се е налагало и не съм се интересувал как става. Мисля, че е без значение дали е на студен или загрял мотор, респективно масло в скоростите.

Моето е ала-бала. Несериозно е. Не го вземай под внимание:

 

преди 55 минути, joro-120L написа:

Ресета се прави на студен двигател и околна температура не по-малко от 20 градуса.

 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.11.2023 г. at 17:16, zloQQ написа:

... Въпросния ресет до колкото разбрах, "занулява" кутията и по-бързо възприема (ако мога така да кажа) стила на шофиране на водача...

Да, точно това е идеята. Но е по-лесно да се кара на S ;)

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.11.2023 г. at 18:59, joro-120L написа:

Адаптира се /или преадаптира или си променя поведението или приспособява, както искате го разбирайте/, на секундата, в зависимост от газта. Може да смени на 1500, може и на 3500. Само да й подам херци и се изстрелва, като куршум!

Това за рязкото ускорение е така, този алгоритъм не се променя. Става въпрос за поведението на кутията в "общия" случай. При лежерно каране кутията сменя на все по-ниски обороти на по-висока предавка и при малко допълнителна газ не връща. При "нервно" каране същото малко допълнително подаване на газ води до връщане на предавка. Сигурно не го обяснявам така, че да се разбере от всички.

Обаче за мен това със зануляването на настройките е абсолютно ненужно. Случвало ми се е няколко пъти след намеси в сервиз и после отнема доста по-дълго време да се адаптира към стила ми на каране, от колкото ако не е занулявана, когато може да се преадаптира в рамките само на 2-3 километра.

И да, най-лесно е да прехвърлиш на S или още по-добре на ръчна смяна. Тогава на D кутията ще сменя във възможно най-икономичен режим, а ако има нужда да се бърза минавам на ръчни, което не се отразява на настройките.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

Това за рязкото ускорение е така, този алгоритъм не се променя. Става въпрос за поведението на кутията в "общия" случай. При лежерно каране кутията сменя на все по-ниски обороти на по-висока предавка и при малко допълнителна газ не връща. При "нервно" каране същото малко допълнително подаване на газ води до връщане на предавка. Сигурно не го обяснявам така, че да се разбере от всички.

Ице, чудесно те разбирам. Може би при теб е така. Ти си c DQ 200 и може да е различно. Аз нямам никакви оплаквания, да чукам на дърво. Няма да е пресилено, ако кажа, че сменя в момент, когато и аз бих сменял с ръчна кутия. А настроенията ми се променят и не винаги съм лежерен шофер. Зависи и от пътната обстановка, но в повечето случаи съм. И това по мнението на много хора е предпоставка за заспиване на кутията. Да, ама не. Много е чувствителна от газта. Дори и с малко газ и плавно подаване на газ, както казваш, реагира адекватно. Сваля, качва с колкото трябва, дори и без да се стига до кикдаун. Затова не приемам, и Велко  @zloQQ  да ме извини, да се внушава, че тази кутия има заводски бъг. И да се приема за нормално, че всички кутии са така. Между другото, и в други теми и други хора са казвали, че DSG кутията е неадекватна. Аз не съм съгласен за DQ 250. С други нямам опит и съответно, нямам мнение.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

Аз не съм съгласен за DQ 250. С други нямам опит и съответно, нямам мнение.

Аз имам опит и с двете. И 250 е много по-адекватна, може и да е заради по-малкия брой предавки и по-големия въртящ момент на двигателите, с които се куплира.

Докато 200 постоянно търси да хвърли по-висока предавка, примерно ако за момент пуснеш газта вдига веднага и после ако подадеш малко газ и не върне започва да се мъчи и да трепери като мокро куче.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Аз имам опит и с двете. И 250 е много по-адекватна, може и да е заради по-малкия брой предавки и по-големия въртящ момент на двигателите, с които се куплира.

Може, Ице. Може и да са с различна електроника, управление, алгоритъм....

Даже съм учуден от поведението й. Като се има предвид, че за автомат не исках и да чуя. Търсих Супърб - ръчка, задължително! Роботизирана кутия, а толкова близо до човешката мисъл и поведение. Просто няма какво да желая повече. Разбира се, има някои недостатъци, но те са извън дискусията. Напр. при спускане със завои държи с предавка нагоре и трябва да минавам на ръчен, да не ми се запалят накладките. При изкачване, също. Ако е с остри завои, добре. Но ако са по-плавни, търси горна предавка след излизане от завоя. Поведението спрямо терена-наклона е адекватно, но не може да предвиди завоите. Няма очи. В този случай S ще върши работа.

п.п. На дъщерята Скалата съм я карал. 1.5 бензин 7дсг и останах с мн. добри впечатления от кутията.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, joro-120L написа:

п.п. На дъщерята Скалата съм я карал. 1.5 бензин 7дсг и останах с мн. добри впечатления от кутията.

Това 7дсг е съвсем различно

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това беше във връзка с повечето предавки и по-малките Нм .

 

Преди 1 час, Izolini написа:

250 е много по-адекватна, може и да е заради по-малкия брой предавки и по-големия въртящ момент на двигателите, с които се куплира.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Напр. при спускане със завои държи с предавка нагоре и трябва да минавам на ръчен, да не ми се запалят накладките. При изкачване, също. Ако е с остри завои, добре. Но ако са по-плавни, търси горна предавка след излизане от завоя. Поведението спрямо терена-наклона е адекватно, но не може да предвиди завоите. Няма очи. В този случай S ще върши работа.

 

 

Всички автомати са така :) Мен на спуксане толкова чак не ме дразни. Но на изкачване е мега тегаво, особено по еко режимите. Защото на излизане от завоя, някой път аха аха да задавиш колата, не й стига оборот. Трябва да я сриташ, че да върне :D

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, няма бъг, никъде не съм писал такова нещо. Кутията е правена да работи по изискванията за еко нормите, разбирай, да включи на 6/7-а предавка при 60 км/ч. Избира да превключи на минимални обороти към по-висока предавка с цел екология. Аз казвам, че се "учи". Не е нужен режим "спорт", който цеди повечко. Карал съм и на тест драйв новия Супърб. Супер лежерно превключваше. Слизам от него се качвам на същата кола с която бях (същата като на тест драйва 2.0 190 бензин), но я бях карал 2 дни - ами...доста по различно държание има. Лично на мен, това ми прави впечатление. За настройки с опции от медията или преминаване в спортен режим - не говоря въобще. Идеята ми беше, че кутията работи в различни режими и зануляването ще я върне в заводския, който е еко ориентиран. И ако човек иска да е по-рязка - може да е "научи" след малко ръчкане. Или директно да сложи на "спорт".

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, sauber написа:

 

Всички автомати са така :) Мен на спуксане толкова чак не ме дразни. Но на изкачване е мега тегаво, особено по еко режимите. Защото на излизане от завоя, някой път аха аха да задавиш колата, не й стига оборот. Трябва да я сриташ, че да върне :D

И на спускане и на изкачване дразни. За това минавам на ръчно превключване.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

Но на изкачване е мега тегаво, особено по еко режимите. Защото на излизане от завоя, някой път аха аха да задавиш колата, не й стига оборот. Трябва да я сриташ, че да върне :D

Саше, друго имах предвид. По-горе го написах накратко и не толкова разбираемо.

След завоя няма недостиг на мощност и напр. при 2000обр. минава на 4та, ако й дам газ ще продължи да ускорява, но идва следващ завой и на мен ускорение не ми трябва. И се почва една непрекъсната смяна 3та-4та и обратно, вместо да си държи постоянно на 3та. Това зависи от наклона на пътя и разстоянието между завоите, или дължината на правата.

Понякога попадам в идеални условия - наклон - завои и кутията се държи без нужда от корекции. Иначе, ръчен режим.

п.п. аз нямам Еко режим, за протокола.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и това ще се измисли. Мерц нали преди години вкараха една система, която следи 50-100 метра напред за неравности и подготвя окачването. Ще направят нещо и за завой. Или ще черпи от навигацията, не знам. Или ние няма да участваме в шофирането, което е по-вероятно май...

  • Благодаря 1
  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.