Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шум в двигателя


PNP

Recommended Posts

Шкода фелиция 98г. При потегляне се чу пукане/изщракване и се появи този шум-нещо като румолене,пърпорене което се увеличава с увеличението на оборотите на двигателя.И така се наложи да измина 300 км.

Моля, да ми посочите майстор в София който работи стари класики.

Колата е с двигател на шкода -карбуратор 68 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата има мощност/1.3 двигател/

Свалях ремъка за да тествам алтернатора/лагери/ , но при работа на двигателя този шум не се чува. Не изчезва и при натиснат педал на съединителя. Не изчезва и при последователно вадене на кабелите на свещите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, silent написа:

Щом на място го няма е от трансмисията....

Аз малко се обърках от словореда, ама ми изглежда, че го има и на място. Мисля така, защото ми се иска да видя това как се прави в движение

Преди 6 часа, PNP написа:

Не изчезва и при последователно вадене на кабелите на свещите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако при свален ремък няма шум и е сигурно , че не е от алтернатора , значи е от водната помпа .. или грешно съм разбрал това изречение.

Преди 7 часа, PNP написа:

...

Свалях ремъка за да тествам алтернатора/лагери/ , но при работа на двигателя този шум не се чува...

Щом е минала 300 км . и не е затегнал мотора , значи не е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Аз малко се обърках от словореда

И аз

На 6.12.2023 г. at 19:01, PNP написа:

нещо като румолене,пърпорене което се увеличава с увеличението на оборотите на двигателя.

 

Преди 7 часа, PNP написа:

Свалях ремъка за да тествам алтернатора/лагери/ , но при работа на двигателя този шум не се чува. Не изчезва и при натиснат педал на съединителя. Не изчезва и при последователно вадене на кабелите на свещите.

Хем не изчезва, хем не се чува.... Последно, Кога не се чува?

 

Преди 1 час, Izolini написа:

Мисля така, защото ми се иска да видя това как се прави в движение

Никъде не се казва, че са вадени кабелите в движение.

 

преди 21 минути, The Best Forman написа:

Щом е минала 300 км . и не е затегнал мотора , значи не е от него.

изпаткала е някоя гарнитура на колектора. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, joro-120L написа:

...

изпаткала е някоя гарнитура на колектора. ;)

Това е трудна задача .. може да има хлабава гайка или да е започнало да се разпада нещо по генерацията (средно гърне или лещата) , но тогава пърпори отчетливо на гърне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, joro-120L написа:

Никъде не се казва, че са вадени кабелите в движение.

Ми не се, аз за това реших, че пърпори и на място.

 

За мен духа някъде от изпускателната система, както си написал и ти.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Това е трудна задача .. може да има хлабава гайка или да е започнало да се разпада нещо по генерацията

Сега искаш да кажа и коя гайка ли е разхлабена. Това е едно мое предположение и насока към изпускателната система и всичко, което включва. С две думи, касае се за някаква неплътност някъде.

НО, както по-горе попитах, имаме неща за уточняване. ;)

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

(средно гърне или лещата) , но тогава пърпори отчетливо на гърне.

Как пърпори, откъде и дали, може да констатира само собственика. А и щом го чува откъм двигателя, ще е в близост до него, колектора на главата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

Сега искаш да кажа и коя гайка ли е разхлабена. Това е едно мое предположение и насока към изпускателната система и всичко, което включва. С две думи, касае се за някаква неплътност някъде.

НО, както по-горе попитах, имаме неща за уточняване. ;)

 

Как пърпори, откъде и дали, може да констатира само собственика. А и щом го чува откъм двигателя, ще е в близост до него, колектора на главата. :)

Чакай да видим водната помпа , па ще разглабяме и изпускателните тръби .. то тези автомобили не са толкова шумни , докато не изпадне средното гърне и тогава на ниски обороти е поносимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, The Best Forman написа:

Чакай да видим водната помпа , па ще разглабяме и изпускателните тръби

Точно така. Въпреки, че силно се съмнявам да мине 300 км. с такъв шум от водната помпа без тя да се разпадне.

И аз чакам отговор на един въпрос. За сега поставяме диагнози само по описание на звука.

Между другото, точно като прегори гарнитура на колектора, който се закрепва към главата, само на отделен/един цилиндър да издиша, се получава такова отчетливо пърпорене, променящо се с оборотите на двг. Не знам дали Фелицията е склонна да гори гарнитури там. Аз с мои коли такъв проблем не съм имал. За сега си пишем, колкото да върви приказката.

Преди 17 часа, joro-120L написа:

НО, както по-горе попитах, имаме неща за уточняване. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Точно така. Въпреки, че силно се съмнявам да мине 300 км. с такъв шум от водната помпа без тя да се разпадне.

И аз чакам отговор на един въпрос. За сега поставяме диагнози само по описание на звука.

Между другото, точно като прегори гарнитура на колектора, който се закрепва към главата, само на отделен/един цилиндър да издиша, се получава такова отчетливо пърпорене, променящо се с оборотите на двг. Не знам дали Фелицията е склонна да гори гарнитури там. Аз с мои коли такъв проблем не съм имал. За сега си пишем, колкото да върви приказката.

Ти Мартин познаваш ли го .. той кара три години с шум от водната помпа :)

Както писах и по-горе - рядко горят гарнитурите , но ако не се сменят гайките се разхлабват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, The Best Forman написа:

Ти Мартин познаваш ли го .. той кара три години с шум от водната помпа :)

Много зависи какъв е шума. ;)

 

преди 41 минути, The Best Forman написа:

Както писах и по-горе - рядко горят гарнитурите , но ако не се сменят гайките се разхлабват.

До сега нито са ми се разхлабвали гайки на колектора към главата, нито съм ги сменял.

Единствено съм притягал на фланеца, където се хваща гърнето към колектора на 120ката. И там са бронзови или медни, против корозия и от това се саморазхлабват. Накрая почнаха да превъртат. "Реших" проблема със стоманени гайки с по една контрагайка. Ае сега да ходи да се разхлабва, да видим как ще стане. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, joro-120L написа:

...

До сега нито са ми се разхлабвали гайки на колектора към главата, нито съм ги сменял.

...

Има една конструктивна разлика - при 120 -та гърнето и колектора са вързани към двигтеля и се движат заедно. При Фаворит/Фелиция между гърнетата и колектора има сферична леща и болтове с пружини преди средното гърне , който да обират движенито на мотора.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, наясно ли си за коя гарнитура говоря? С моя акъл си мисля, че всичко е на равни начала при двата автомобила при закрепването на колектора към главата откъм вибрации и саморазхлабване. Наистина ти благодаря за пояснението. В този случай се очаква да има "буфер" някъде, който да обира вибрациите купе, генерация, двигател и това го имам предвид. Ако искаш, може и да не ми отговаряш, за да приключим спама. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, joro-120L написа:

Гена, наясно ли си за коя гарнитура говоря? ...

Говориш за гарнитурата между колектора и главата .. точно там съм имал случаи на разхлабване на гайките .. после има гарнитура между колектора и двуцевката и накрая има леща при средното гърне и там са болтовете с пружини обиращи вибрациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, The Best Forman написа:

Говориш за гарнитурата между колектора и главата ..

Точно там и нито сантиметър в друга посока! :) ... За сега.

 

преди 27 минути, The Best Forman написа:

точно там съм имал случаи на разхлабване на гайките

Аз съм нямал. Да, карането с хлабави гайки е предпоставка за прегаряне на гарнитурата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.