Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia II - баницата


PIIIcoppermine

Recommended Posts

преди 1 минута, joro-120L написа:

Ще имаш възможност да разгледаш Пловдив и ще те заведа където има Кока Кола. :)

Хахахахахахахах :) Виж ся бабата е готина , подари ми запалка, има татуси , дано да зареди кока кола! Ти два пъти и каза. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 366
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    109

  • joro-120L

    50

  • PIIIcoppermine

    50

  • PRR

    31

Мислех да ти предам лично какво още правиш грешно, но тъй като темата се разви ще го споделя тук. Освен грешнто вземане на завой с натиснат съединител, правиш още нещо фрапиращо грешно, а именно изключването от скорост. Опитваш се зорлем да счупиш колата (скоростната кутия). Освобождавнето от скорост без натискане на съединителя е правилно и става изключително лесно, когато оборотите на двигателя и скростната кутия са изравнени или иначе казано се движиш с постоянна скорост без да ускоряваш или без да намаляш. Няколко пъти "изчатка" кутията, като напъваше да изключиш от скорост, докато натискаш яко спирачката. Голяма грешка.

Аз също пропускам натискането на съединителя в определени ситуации, но никога не тормозя така кутията. Да, използвам си моторната спирачка докрай, докато двигателя започне да се тормози и да се опитва да гасне, но при самото освобождаване няма ускорение/намаляне.

С удоволствие бих ти демонстрирал как трябва да се случват нещата при някоя следваща среща, като се надявам лесно да усвоиш техниката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, ghost_rider написа:

Мислех да ти предам лично какво още правиш грешно, но тъй като темата се разви ще го споделя тук. Освен грешнто вземане на завой с натиснат съединител, правиш още нещо фрапиращо грешно, а именно изключването от скорост. Опитваш се зорлем да счупиш колата (скоростната кутия). Освобождавнето от скорост без натискане на съединителя е правилно и става изключително лесно, когато оборотите на двигателя и скростната кутия са изравнени или иначе казано се движиш с постоянна скорост без да ускоряваш или без да намаляш. Няколко пъти "изчатка" кутията, като напъваше да изключиш от скорост, докато натискаш яко спирачката. Голяма грешка.

Аз също пропускам натискането на съединителя в определени ситуации, но никога не тормозя така кутията. Да, използвам си моторната спирачка докрай, докато двигателя започне да се тормози и да се опитва да гасне, но при самото освобождаване няма ускорение/намаляне.

С удоволствие бих ти демонстрирал как трябва да се случват нещата при някоя следваща среща, като се надявам лесно да усвоиш техниката.

Асенка , скорост обикновено изключвам в движение без газ , без съединител , избягвам да карам по инерция , тъй като това е много опасно , баща ми го прави уж да пести гориво , НО , ако си навит , може следващия път да карам бялата Октавия, ти хубаво си мълчиш , аз ще съм газ до ламарината , няма да ти изключвам скорости без съединител, (ако се усетя, защото за мен това си е native )... Понякои път знам че не отърва , да изключа без съединител, и затова понатискам малко лоста, ама ако всеки път натискам педала и се прецака помпата, знаеш ли колко дни ще минат докато намеря помпа и я сменя , това са минимум 2 седмици без кола ... Пък досега не съм чул кутия да се е прецакала да те остави на пътя , освен ако колата не е BMW...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maкса , хем го пазих , мислех си жилото ще се скъса първо, и една нощ педала се строши. Прибрах се без съединител, взех на другия ден педал от @Krankenstein, той вика , все съм мислил, че части ще продам от тая Фелиция , ама педала никога не съм мислил че на някой ще му трябва !! :) Той и при 120ката е много проблемен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, maxrpm написа:

Понякои път знам че не отърва , да изключа без съединител, и затова понатискам малко лоста, ама ако всеки път натискам педала и се прецака помпата, знаеш ли колко дни ще минат докато намеря помпа и я сменя , това са минимум 2 седмици без кола ...

Ши ма убиити. Завоите със съединител, скоростите без съединител.

п.п. Саше, нищо не трябва да става силово, или със сила, при управление на автомобила.

Няма лошо да вадиш скоростите без съединител, но не трябва да усещаш напрежение в лоста. А това става в подходящ момент, както каза Асен. Като изпуснеш момента, вече зъбните колела на скоростите са напънати от ниската скорост на движение и високата предавка. Затова има напрежение в лоста. Понякога до невъзможност да изключиш. Затова, в такъв случай си ползвай съединителя, за да избегнеш по-голяма беля.

Има опция с леко подаване на газ в този момент, да освободи. Но не винаги. Зависи от скоростта и предавката. Изобщо от конкретната ситуация. Ако го правиш преди спиране на място, просто изключвай по-рано.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, maxrpm написа:

Асенка , скорост обикновено изключвам в движение без газ , без съединител , избягвам да карам по инерция , тъй като това е много опасно , баща ми го прави уж да пести гориво , НО , ако си навит , може следващия път да карам бялата Октавия, ти хубаво си мълчиш , аз ще съм газ до ламарината , няма да ти изключвам скорости без съединител, (ако се усетя, защото за мен това си е native )... Понякои път знам че не отърва , да изключа без съединител, и затова понатискам малко лоста, ама ако всеки път натискам педала и се прецака помпата, знаеш ли колко дни ще минат докато намеря помпа и я сменя , това са минимум 2 седмици без кола ... Пък досега не съм чул кутия да се е прецакала да те остави на пътя , освен ако колата не е BMW...

Отново супер грешна логика.

Само ще вметна, продадох две 5-степенни кутии от 1,9 тди, защото се търсят, а се търсят защото се чупят. На О1 и О2, 5-степенните се чупят, колкото и да не ти се вярва. На любимото ти Рено, да не мислиш, че не хвърля кутии редовно и това се случва без да я тормозиш с напъване на лоста. Притеснил си се за 1 помпа, че ще стоиш 2 седмици без кола, смятай тогава колко по 2 седмици ще си без кола за счупени скорости.

А за двойно амбриране да си чувал, или викаш аз и 1 път не натискам съединител, камо ли 2 пъти, за едно превключване...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Има опция с леко подаване на газ в този момент, да освободи. Но не винаги.

Карал съм автомобили, които изобщо не позволяват да го направиш - три различни бройки Рено Меган II с двигател 1,6 бензин и ръчни скорости. Няма леко, силно, никакво натискане на газта, просто не може да се изключи без да натиснеш съединителя. То и при натиснат съединител лоста се движи със страхотно "крускане" и трясъци

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че има. Има и такива, които не можеш да превключваш без съединител. Сега, тази Фабия, ако винаги трудно изключва, аз не мога да знам. Но, при описаната ситуация е нормално да има затруднение. Говорим за автомобил, който изключва без съединител и го приемам за такъв.

п.п. Ице, понеже спомена Рено. Мастъра, дето го карах си включваше без съединител. Няма значение дали качваш или сваляш. Само при сваляне си иска междинна газ, което е нормално за да включи. За изключване от скорост, да не говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде отидохте!??! От натискането на съединителя в завой (🤯), до сменянето на скорости без съединител! Мъка ....

 

@maxrpm, ако ми покажеш един пилот, пистов, рали, циркаджия, който да взима завоите с натиснат съединител ще те черпя! Така колата е неконтролируема!

 

А що се отнася до инструкторите -тяхната задача НЕ е да ви научат да управлявате автомобила/мотора, а да спазвате правилника! Не ме научиха да карам нито кола, нито мотор. А при мотора това може (дефакто е) да е фатално! Но, пак, проблема не е в инструкторите, а в системата! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, коя година кара курса за кола? Иначе си прав. И работата става все по-зле. Вижда се на пътя.

Едно време не беше така. Говоря за инструкторите и времетраенето на курса. И какво включваше курса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

Карал съм автомобили, които изобщо не позволяват да го направиш - три различни бройки Рено Меган II с двигател 1,6 бензин и ръчни скорости. Няма леко, силно, никакво натискане на газта, просто не може да се изключи без да натиснеш съединителя. То и при натиснат съединител лоста се движи със страхотно "крускане" и трясъци

И Лагуната е така - няма изключване от скорост без да натиснеш съединителя.

 

Щеше да е забавно Сашко да си беше купил Меган - ще има да ръга лоста, да го блъска....и докато се мъчи да си спести едно натискане на педала ще отиде верно за кутия 😆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, PRR написа:

Къде отидохте!??! От натискането на съединителя в завой (🤯), до сменянето на скорости без съединител! Мъка ....

 

@maxrpm, ако ми покажеш един пилот, пистов, рали, циркаджия, който да взима завоите с натиснат съединител ще те черпя! Така колата е неконтролируема!

 

А що се отнася до инструкторите -тяхната задача НЕ е да ви научат да управлявате автомобила/мотора, а да спазвате правилника! Не ме научиха да карам нито кола, нито мотор. А при мотора това може (дефакто е) да е фатално! Но, пак, проблема не е в инструкторите, а в системата! 

Добро утро на всички , друго си е в неделния ден да прочетеш някое  друго готино мнение , за което ви се и радвам. Аз , скорости никога не съм трошил , макар пилежите и бурнаутите , може би защото стриктно си сменям маслото , докато колегите ме гледат , смеят ми се и ми казват "това никога не се сменя, само си си дал парите". :)

Сега към въпроса на PRR - Приятелю съедителя се натиска в ниска скорост , не във висока, Отиди да се разходиш и пробваи ти да вземеш 2-3 завоя в центъра на светофар, после се върни и кажи кое е по - удобно. :) Последния ми инструктор , защото аз смених 3ма, беше пичага, бях го научил да не ми пипа педалите и на въпроса защо минахме на червено с учебната кола , отговора беше " ми защото е червена, а аз съм ядосан!" 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Logrus написа:

И Лагуната е така - няма изключване от скорост без да натиснеш съединителя.

 

Щеше да е забавно Сашко да си беше купил Меган - ще има да ръга лоста, да го блъска....и докато се мъчи да си спести едно натискане на педала ще отиде верно за кутия 😆

На мегана помпата е в скоростната кутия , смятай ако протече , но пък върви доста стабилно животното, още се чудя дали да го взема, но пък е еко 3 и това ме спира , иначе к4м ме чака, даже е в гараж. Отделно че мегана му се слагаше от евтиното масло , мисля 80w90  , от 75w90 чупи кутия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

Пепи, коя година кара курса за кола?

1992ра и 2012та. Добре, че беше баща ми да ме научи да карам кола и CSS да разбера, че не знам да карам мотор. Посещението на JRS също ми показа, колко не знам да карам и колко много имам да уча. 

Преди 3 часа, Logrus написа:

И Лагуната е така - няма изключване от скорост без да натиснеш съединителя.

Направо не мога да го повярвам. Не съм фен на тези експерименти, но просто не виждам причина да не може и ми е безкрайно интересно да пробвам. Между другото на всички коли, които съм притежавал, съм го пробвал и не е имало проблем да го направя. Но съм го правил по-скоро за да съм сигурен, че при проблем със съединителя ще мога да мина на нулева, отколкото да карам така.

Виж, при мотора е друго. Там, след като тръгна, на практика съединителя не се ползва.

Преди 3 часа, maxrpm написа:

Сега към въпроса на PRR - Приятелю съедителя се натиска в ниска скорост , не във висока, Отиди да се разходиш и пробваи ти да вземеш 2-3 завоя в центъра на светофар, после се върни и кажи кое е по - удобно. :)

Саше, всеки завой, който се взима с 1500 оборота или повече на първа е подходящ за взимане БЕЗ натискане на съединителя! Всъщност натискането на съединителя е премахването на най-важния елемент за контрол на колата. На лед какво ще направиш ако предницата тръгне? Ще натиснеш спирачката ли ? Или ако тръгне задницата? Пак със спирачката ли ? Та едно е "удобно" друго е правилно! 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, PRR написа:

На лед какво ще направиш ако предницата тръгне? Ще натиснеш спирачката ли ? Или ако тръгне задницата? Пак със спирачката ли ?

Ще завие волана обратно на поднасянето и ще натисне газта.

И понеже и съединителя е натиснат ще стане едно Голямо Нищо. И ще кацне в насрещното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо коментираме абсурдни неща за съединители и какво щяло да стане. :)

Когато си решил да караш спортно, винаги преди завоя си превключил низходяща предавка. Една, две, колкото трябва. Ице, пътя за Смолян... Освен това и мотора се използва за спирачка преди завоя и е "в обороти" за след завоя. Така са и рали пилоти и Ф1, въпреки че не съм я гледал откакто загина Сена. И за нормално каране, така е правилно, задължително и безопасно, с най-малки рискове за поднасяне при зимни условия. Заснежен път. Има и завои, при които няма нужда да се сменя предавка. Всичко е според зависи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Направо не мога да го повярвам. Не съм фен на тези експерименти, но просто не виждам причина да не може и ми е безкрайно интересно да пробвам. Между другото на всички коли, които съм притежавал, съм го пробвал и не е имало проблем да го направя. Но съм го правил по-скоро за да съм сигурен, че при проблем със съединителя ще мога да мина на нулева, отколкото да карам така.

Нямаш ядове - ще ти дам да пробваш.
Нямам идея защо, но и на Меган-а и на Лагуна-та е невъзможно да изключиш от скорост без съединител (освен ако не си загасил мотора). Франсетата са нация техническа - дявол ги знае какво са имали на ум 😁

 

Преди 5 часа, maxrpm написа:

На мегана помпата е в скоростната кутия , смятай ако протече , но пък върви доста стабилно животното, още се чудя дали да го взема, но пък е еко 3 и това ме спира , иначе к4м ме чака, даже е в гараж. Отделно че мегана му се слагаше от евтиното масло , мисля 80w90  , от 75w90 чупи кутия

Ми метай му се - като иначе нещеш да слушаш как се кара, то Рено-то ще те научи. И какво като е Еко 3 - тя твоята да не е Еко 5?

А това за маслото е глупост - Меган-а ми беше на 70W90 Motul, сипах го на мястото на 75W90  и за 5 години нямах грам ядове с кутията. А преди мен колата беше карана бая години и си беше с неотваряна кутия.

 

А като искаш да не си ползваш левият крак си взимаш автомат, ма те съветвам тогава да не ползваш и дясната ръка 😝

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

 На лед какво ще направиш ако предницата тръгне? Ще натиснеш спирачката ли ? Или ако тръгне задницата? Пак със спирачката ли ? Та едно е "удобно" друго е правилно! 

На лед , само се молиш и разчиташ на уменията си, и след това се молиш пак. :)

преди 18 минути, Logrus написа:

Ми метай му се - като иначе нещеш да слушаш как се кара, то Рено-то ще те научи. И какво като е Еко 3 - тя твоята да не е Еко 5?

А това за маслото е глупост - Меган-а ми беше на 70W90 Motul, сипах го на мястото на 75W90  и за 5 години нямах грам ядове с кутията. А преди мен колата беше карана бая години и си беше с неотваряна кутия.

Моята би трябвало да е Еко 4 , защото е края на 2009та , а за маслото на Мегана , не съм 100% сигурен какво точно трябваше да бъде , но знам че трябва да е точно такова каквото е предписано от завода - производител , иначе започват проблемите яко. Същото е и с маслото на мотора , смениш ли марката от ELF на друга марка и дефазатора веднага започва да трака при палене ... С Мегана си имаш едни установени пътечки , от който не се мърда , ако искаш живота ти да е лесен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, maxrpm написа:

Моята би трябвало да е Еко 4 , защото е края на 2009та , а за маслото на Мегана , не съм 100% сигурен какво точно трябваше да бъде , но знам че трябва да е точно такова каквото е предписано от завода - производител , иначе започват проблемите яко. Същото е и с маслото на мотора , смениш ли марката от ELF на друга марка и дефазатора веднага започва да трака при палене ... С Мегана си имаш едни установени пътечки , от който не се мърда , ако искаш живота ти да е лесен.

🥹 верно ли?

Жалко че го разкарах преди да ме светнеш - на момента щях да се метна да му сменям маслата с разни Елфи 😂
Стига глупости Саше - ако маслото отговаря по спецификация, няма значка каква марка е. И ако ти кажа че имам едни 1000 километра с наливно - от някъв варел сипвано - и колата ми не умре? Двигателното ми беше Тотал - за всичките 160к километра друго не съм слагал, а преди мен го бяха карали с някакво GM-нещо си. В кутията налях Мотул - и пак не по твоите "спецификации", ма и тя си оцеля до последно, абсолютно безпроблемно.

А нали знаеш, че Шкода е част от ВАГ - ти сипваш ли масълце като за Ламбо или Бентли? Нали са едно и също всичките марки - все вагини 😆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на Шкодата си наливам каквото е предписано от завода. На мегана лично съм бил свидетел как ако не е с елф, му трака дефазатора, слагаш му елф и спира да трака . Само на 120 ката си позволявам да правя волности и там мотора е с тотал 15W40, а скоростите с Мотул 80W90 , просто защото знам че и да сбъркаш , няма какво да и стане... Макса беше с Мотул 80W , но там Гената ми каза изрично че това е маслото за тази скоростна кутия, макар че той кара формана с Опел/GM 80W..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, аз карах Клиото k4j710, с Mobil от официалния вносител, както и сега продължавам да си купувам за Шкодите. Много добре го приемаше и двигателя мъркаше, нито се разтрака, нито се оплака от марката.

За изключването от скорост и аз не мога да го повярвам. И с Клиото и с Меган-Сценик k7m, не съм имал проблем с включване/изключване без долен ляв педал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, maxrpm написа:

На лед , само се молиш и разчиташ на уменията си, и след това се молиш пак. :)

Или се научаваш, как да караш! Ама, както беше модерно да се казвам, всеки сам си преценя :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, PRR написа:

Или се научаваш, как да караш! Ама, както беше модерно да се казвам, всеки сам си преценя :D 

На лед е на късмет. Случвало ми се е с макса с гуми на 2 дни спирайки изведнъж колата да загуби сцепление при спиране , после осъзнах че от сухо съм стъпил на лед . Случи ми се един път, ние сме в студентски, по малките улички с Тони и Добрев , едвам се тръгва , едвам се спира . Някаква патица със слушалки пресича, аз карам с 20 , свиркам и , тая не отебава нищо , бия ръчна , завъртам се и се забивам в една преспа , при което тримата сваляме джамовете и започваме тая да я псуваме, Тони на руски , при което тая ни поглежда с толкова уплашен поглед , все едно сме мафиотите от сериала "Бригада" , братле... :D Израза "тъпа кърджалийска п**ка" , излезе години след това, но тая си беше точно такава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

За изключването от скорост и аз не мога да го повярвам. И с Клиото и с Меган-Сценик k7m, не съм имал проблем с включване/изключване без долен ляв педал.

Имах и Меган 1 (точно с к7м), и Клио 2, и Еспас 2, и Експрес и 21.....там това го няма. На Меган 2 и Лагуна 2ф2 обаче е факт. Докато свикна сигурно сто пъти ръчках и аз лоста, ма НА - неще и туй то. Научих се.

Французите са го измислили по някаква причина, но аз нямам идея каква е.  🙂

 

преди 24 минути, maxrpm написа:

... спирайки изведнъж ...после осъзнах че от сухо съм стъпил на лед...бия ръчна...

Несъобразяване с пътните условия, не следиш състоянието на настилката, правиш тъпотии. Щом си имал време да измислиш и сътвориш тая простотия с ръчната, значи мацката е била достатъчно далеч, просто ти си скочил на спирачките, подхлъзнал си се и си се панирал.

И това не е до късмет - зелен си, нулев опит имаш. И по твоят начин, отказвайки да научиш нещо полезно, вадейки го голям - къв добър шофер си и как всички ще ти папкат попарката, зелен и ще си останеш. Само дано следващият път да не уцелиш някого, мацка или не.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз карах с 20, разбира се, че имах време да реагирам. Попарка ще почакаш , с това 1.4 .което в момента имам, бързите коли са само в спомените ми. :) Не бива да се сърдя дори и на ицето , че издава лични разговори, той ми е приятелче от години, не е виновен, направи го без да иска. Аз съм си виновен , трябва да лъжа повече, никога не се знае от кого какво ще излезе като инфо... ;)

 

Иначе аз тези дни научих какво е лагер-помпа , Добрев, каза че на неговия меган 2 ф2 , се изключва скорост без проблем..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.