Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Търся потенциометри за грамофон Ритъм


Recommended Posts

преди 13 минути, vladkant написа:

...после не успях да намеря нещо на което да изкарат добър звук.

Колоните са виновни. Нищо не става от тях. Не им отделяй внимание.

 

преди 18 минути, vladkant написа:

А за проекта, не съм се интересувал кое от дърветата е плътно и подходящо за такива неща. Но това е някъде в близкото бъдеще ?

Като му дойде времето. Не дърво, а шперплат.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    45

  • vladkant

    41

  • desislav stanev

    22

  • The Best Forman

    13

Преди 9 часа, joro-120L написа:

... Не дърво, а шперплат.

Жоре , ти колона ли правиш или китара ?

За добър и чист звук не ти трябва кънтенето на шперплата , а MDF или дебел талашит за челото и по-тънък за стените и гърба , играчка малко с един фазоинвертор и те ти колона с чист звук. Едно време така направих един Респром и станаха чудни колони - махнах пластмасовите чела и ги замених с две х15 мм талашит , два 6" говорителя 8 ома и две пищялки с една тръба ПВЦ си направих фазоинверора (една седмица рязах милиметър по милиметър и модифицирани магазински филтри.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки един от изброените материали си има собствен звук и не е грешно да се ползва всеки един от тях, стига да сме наясно какво точно целим.

При дървото и шперплата (качествен) уцелваме два заека с един куршум, тъй като нямаме нужда от допълнителен финиш и самото им естество е отлично спрямо отразените звукови вълни (интерференции и подем на звука).

При ПДЧ -то също имаме готов финиш, но изкуствените му ПВЦ покрития са твърде неприемливи за звука, освен че ръбчетата при разрезите също изискват някаква обработка (финиш).

...

Най-добре за целта винаги са работели сандвичи от разнородни материали, примерно МДФ и шперплат или дърво и ПДЧ.

Редактирано от desislav stanev
  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

Жоре , ти колона ли правиш или китара ?

За кутията на китарата нима не е нужна добра акустика?

Ако аз си правя кутии за тонколони, ще бъдат от шперплат.

 

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

За добър и чист звук не ти трябва кънтенето на шперплата , а MDF или дебел талашит за челото и по-тънък за стените и гърба , играчка малко с един фазоинвертор и те ти колона с чист звук.

Точно челото на моите фабрични тонколони/90 ватови Радиотехника, с фазоинвертор. едната тежи 25кг./ е от три сантиметров брезов шперплат.

За кънтенето се демпфа с вата, ако е необходимо и тя трябва да бъде дозирана. В моите фабрично има. А и в други, предполагам. Дали, колко и къде, може да каже Десислав. Обикновено вата се слага в колоните с отворен обем - фазоинвертор.

 

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

Едно време така направих един Респром и станаха чудни колони - махнах пластмасовите чела и ги замених с две х15 мм талашит , два 6" говорителя 8 ома и две пищялки с една тръба ПВЦ си направих фазоинверора (една седмица рязах милиметър по милиметър и модифицирани магазински филтри.

Гена, след пластмасови кутии и в дървен сандък да пуснеш говорителите ще си впечатлен от звука.

На времето, 80те години, взех такива тонколони за JVC-то. Уж да търся по-добър звук. Ами той с неговите си широколентови говорители свиреше много по-добре от тях. И най-вече в баса. А изкуството да направиш добра колона е това - как ще възпроизведе ниските. За мен, това е критерия за добра тонколона. Среди и високи се докарват много по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, joro-120L написа:

Дори и така да е, за кутията на китарата нима не е нужна добра акустика?

Ако аз си правя кутии за тонколони ще бъдат от шперплат.

 

Точно челото на моите фабрични тонколони/90 ватови Радиотехника, с фазоинвертор/ е от три сантиметров брезов шперплат.

 

Гена, след пластмасови кутии и в дървен сандък да пуснеш говорителите ще си впечатлен от звука.

На времето, 80те години, взех такива тонколони за JVC-то. Уж да търся по-добър звук. Ами той с неговите си широколентови говорители свиреше много по-добре от тях.

При акустичната китара звука се създава от струните и се усилва от кутията. При тонколоната звука се създава от високоговорителя и не му трябва кухина за да го усилва , а напротив тъпчат се кутиите с вата и кори за яйца , за да няма кънтене , а само чистия звук създаден от мембраната .. за туй хайфистите препоръчват кутиите да се лепят , а да не се слагат винтове и всякакви други отразители на звука , създаващи хармоници и паразитни шумове (туй е което знам по темата).

 

П.П. Най-добрите тонколони , който съм слушал бяха от мрамор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, The Best Forman написа:

П.П. Най-добрите тонколони , който съм слушал бяха от мрамор.

Не съм слушал мраморни колони, но съм чел, в специализирана литература, че са добри. Да не кажа, най-добри. И пак стигаме до плътността на материала - мрамор. Шперплата е с по-голяма плътност от една дъска.

Обаче съм чувал мнение от собственици, че са разочаровани от звука. Не е това, което са очаквали от мрамора.

Може и да е субективно, не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, joro-120L написа:

Не съм слушал мраморни колони, но съм чел, в специализирана литература, че са добри. Да не кажа, най-добри. И пак стигаме до плътността на материала - мрамор. Шперплата е с по-голяма плътност от една дъска.

Обаче съм чувал мнение от собственици, че са разочаровани от звука. Не е това, което са очаквали от мрамора.

Може и да е субективно, не знам.

Зависи - обема на кутията трябва да е изчисен към обема на говорителя , стаята и размера и .. много са факторите една колона да свири качествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, The Best Forman написа:

Зависи - обема на кутията трябва да е изчислен към обема на говорителя , стаята и размера и .. много са факторите една колона да свири качествено.

Това е така, но мнението е на хора, запознати с материята. Тоест, тези неща им са ясни и изпълнени. 

Гена не казвам, че не си прав. Може и на мен да ми харесат, но просто не съм чувал такива колони и не мога да дам мнение от първо лице.

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

При акустичната китара звука се създава от струните и се усилва от кутията. При тонколоната звука се създава от високоговорителя и не му трябва кухина за да го усилва , а напротив тъпчат се кутиите с вата и кори за яйца , за да няма кънтене , а само чистия звук създаден от мембраната .. за туй хайфистите препоръчват кутиите да се лепят , а да не се слагат винтове и всякакви други отразители на звука , създаващи хармоници и паразитни шумове (туй е което знам по темата).

И сандъка на пианото, рояла е от шперплат. :)

Не само хайфистите. Това е правилният начин и го пише в дебелите книги. И фабричните ОТ/озвучителни тела-тонколони/ така са направени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , при музикален инструмент (акустичен) се търси акустика (усилване на звука от струните) , при тонколоните не се цели да кънтят като катедрала и за това шперплата не е толкова застъпен , с изключение , когато целта е ниски производствени разходи.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мрамори, както и всякакви камъни нямат място в една домашна система на високо ниво!

Въобще не сте наясно една колона от мрамор какъв ужас би била - заявявам го съвсем отговорно?

Иначе е шик на вид, само че модулира до безобразие всичко от средни среди нагоре и създава едно голямо, размазано и неслушаемо звуково петно..

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, The Best Forman написа:

при тонколоните не се цели да кънтят като катедрала и за това шперплата не е толкова застъпен , с изключение , когато целта е ниски производствени разходи.

Как ще кънтят, нали в къщи съм с такива колони. :)

Да, застъпени са по-нискокачествени материали от шперплата. Какъв тогава е хубавия материал за ОТ. Пластмаса, ламарина? ;)    За мрамора се разбрахме.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се уточним, че когато говорим за шперплат, визираме такъв с минимум 2 см дебелина.

От дебелината на материалите силно зависят акустичните им свойства.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не цитирам няколко мнения, но да си кажа и аз. Хубавите китарни колони, например, се правят от висококачествен брезов шперплат, скъпите акустични китари от масивни дървета, евтините от ламинат. Също така, по моите наистина скромни познания за конструирането на кутия за от, то тя се изчислява също да усилва това, което възпроизвежда говорителя, по-конкретно в ниските честоти. Последното беше във връзка с мнението на Гената.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е, да ги направя от меко дърво- примерно чам, брезата също е от този вид меки дървесини. Искам да си е от талпа дет се вика ?,и то от прост зрителски интерес какво ще излезне и като визия и като звучене. За звучене, което е доста широка тема, понеже всеки си има предпочитанията за звучене, отделно съм се убедил че за всеки стил на музика, трябва отделни настройки на машината на която се пуска (говоря за високи, средни, ниски), което важи и за ОТ, но при колоните е малко по сложно.....

Почнах да философствам ? извинявам се.

Не оспорвам горните мнения за материяла, харесвам естественото дърво и на там си ме влече.

Примерно в каруц....упс, в колата ми ? си направих един "шкаф" с две колони от сбирщайн плоскости, като дъното е от две залепени плоскости (щот нямах подходящ размер), вътре са разделени с парче от матирял който използват дограмаджиите вместо стъклопакет- фибран облепен с пластмаса, шкафа е предимно лепен (за което в последствие съжалих заради объркани от мен размери) сложих и пет шест винтчета от страх. Звукът ме задоволява.

Реших да проверя китарите от какво дърво се правят- ми.....няма да е от такъв материял ?

П.П. радвам се че темата търпи развитие. 

Може би е хубаво да се отвори нова тема или раздел "домашно hi-fi" ? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, axel написа:

Хубавите китарни колони, например, се правят от висококачествен брезов шперплат, скъпите акустични китари от масивни дървета, евтините от ламинат.

Да, както е и при цигулките и другите струнни инструменти. Не съм ровил да видя от какво дърво са, но със сигурност е специално, съхнело с години, расло на южен склон, може и да е киснато в разтвори и т.н. При всички случаи не е чам. :)

На пианата резонаторната дъска, или там където е хваната лирата със струните също е от масивно дърво. И колкото е е по-специално дървото, толкова е по-скъпо пианото. Трябва да издържа и на натоварването, породено от обтегнатостта на струните.

Има и една приказка: Ако купуваш цигулка, търси по-стара. Ако е пиано - по-ново. И в двата случая са по-скъпи, т.е. по-добри.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ни се разминават вкусовете .. всички говорите за генератори на шум (децибели) , което няма нищо общо с HiFi (поне аз така си мисля).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, vladkant написа:

За звучене, което е доста широка тема, понеже всеки си има предпочитанията за звучене, отделно съм се убедил че за всеки стил на музика, трябва отделни настройки на машината на която се пуска (говоря за високи, средни, ниски), което важи и за ОТ, но при колоните е малко по сложно.....

ОТ и колони е едно и също. Правилно е Озвучителни Тела, каквито и да са те.

За настройките - Ако ти е добра системата, не се нуждае от коригиране на настройката за различните жанрове музика.

 

преди 50 минути, vladkant написа:

Не оспорвам горните мнения за материяла, харесвам естественото дърво и на там си ме влече.

Разбира се. Правиш каквото ти харесва. Лошо няма. :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, joro-120L написа:

ОТ и колони е едно и също. Правилно е Озвучителни Тела, каквито и да са те.

...

 

Мисля, че той е наясно с това, просто е употребил двата термина в едно изречение, за да избегне тафтологията.. 

Иначе темата е хубава и може много да се развива. Не ме питайте колко..?

А за дървените колони - преди всичко, трябва да сме наясно с какви драйвери ще работим. От там започва всичко..

После, трябва да се помисли относно неприятното свойство на естественото дърво да се пука - както при обработката, така и във времето занапред. Много е кофти (от опит), да изрежеш кръга за говорителя и панелът да се разпадне на две части следствие сцепване в слабите зони.

Затова, отново препоръчвам сандвич панели от дърво и мдф, предварително залепени преди обработката.

Отделно за звукът е по-добре.

А най-добре е троен сандвич дърво/мдф/дърво.

 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, desislav stanev написа:

Мисля, че той е наясно с това, просто е употребил двата термина в едно изречение, за да избегне тафтологията.. 

Като го прочетох по-внимателно е така. На първо четене помислих, че говори за различни неща. Извинявам се.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, joro-120L написа:

Като го прочетох по-внимателно е така. На първо четене помислих, че говори за различни неща. Извинявам се.

Но пък като и аз го прочетох по-внимателно, открих, че е възможно да казва "колони" на драйверите. Не знам, той ще каже.

За по-сигурно :

драйвери = говорители 

,но различно от :

тонколони = озвучителни тела

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, desislav stanev написа:

Иначе темата е хубава и може много да се развива. Не ме питайте колко..?

 

Той Десислав е скромно момче и не иска да свали картите на масата. Затова ще кажа няколко думи.

Познаваме се. Запознат съм с хобито му. С години е работил с една единствена цел - постигане на съвършено звучене, разбира се по неговите критерии, в които аз изобщо не се съмнявам. Това е свързано с опити с всякаква аудиотехника. Подмяната й в търсенето на по-добро и по-добро, в името на звука.

Десиславе, радвам се, че си тук и че можем да научим много неща от теб. Благодаря ти. ?

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Явно ни се разминават вкусовете .. всички говорите за генератори на шум (децибели) , което няма нищо общо с HiFi (поне аз така си мисля).

Гена, надали ни се разминават толкова. :) Аз говоря за факта, че за да чуеш въобще нещо под 150хц от един говорител, на него му трябва някакъв обем. Факт е също, че доста скъпи и много добре звучащи хай-фи колони са направени от мдф или шперплат. Повечето от студийните монитори също се правят от мдф. Аз съм си правил едно време колони и от осб, които звучаха доста прилично за от с един 10см широколентов говорител на Визатон. :) 
Жоре, да си призная, не съм наясно с цигулките, но при акустичните китари се използват предимно смърч, кедър, махагон, палисандър,  и рядко някои по-екзотични дървесини. За електрическите предимно махагон, ясен, клен и палисандър. Разбира се, каквато и да е хубава и скъпа китара се прави от дървесини, съхнали с години (десетилетия в доста от случаите) по складовете, като обикновенно преди да се използват, се изсушават допълнително в камери.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка всички сме на мнение , че не можеш да направиш цигулка от дърво расло да е дръжка на мотика.

Влади , заядох се с тоя шперплат , защото основната му функция е да кънти , а за прилична колона не ти трябва .. както писах и по-горе винаги първия ми избор е МДФ или плътен и дебел талашит (от друго колони не съм правил) , а оразмеряването на обема спрямо диаметъра на говорителя си е изкуство.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен в това твърдение, но ми се върти в главата, че колоните от шперплат обикновенно са затворен обем. В смисъл, че нямат никакви портове, фазоинвертори и тн. Големите китарни със сигурност са така, но там причината не е шперплата. Малките пък от друга страна са напълно отворени отзад.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

Влади , заядох се с тоя шперплат , защото основната му функция е да кънти , а за прилична колона не ти трябва .. както писах и по-горе винаги първия ми избор е МДФ или плътен и дебел талашит (от друго колони не съм правил)

Гена, ако мога да внеса някаква яснота ще е добре. Колоните ми са Радиотехника, модели S-90B и D. Лицевият панел е шперплат 3см, страници и гръб МДФ 2см. Мисля, че отпред са използвали шперплат за по-голяма якост, защото фланците на драйвърите са вкопани 1см. в плоскостта и не стърчат над. Фурнировани с ценен вид дървесина.

Това последното изречение е от заводското описание. :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.