Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на капак на клапаните


vladkant

Recommended Posts

Привет, другата седмица ми предстои смяна на капака на клапаните, т въпросът ми е-с какви Nm се затяга и каква е поредноста на затягане.

По спомен, поредноста беше нещо от сорта на зиг заг, за силата на натягане имам спомен че някой ми беше казвал че е 10 Nm.

Опитах се да потърся дали из форума някъде е споменато, но не ми излезна.

Поръчах феби билщейн, но се оказа че няма. Исках да го взема от аутодока, но докато се мотам се изчерпа и там....

Сега ще го сменям със Сваг, уж било същото като феби.

Цена мисля беше около 280 лева, имам и някакви отстъпки, че направих доста голяма поръчка.

Предишният път го затягах на усет и изкарах около стотина хиляди километра, беше купуван от ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На опаковката на гарнитурата би трябвало да има схема и момент на затягане.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На оригиналния от ЕТ нямаше, надявам се на този да има.

П.П. щот в лидъл другата седмица има динамометричен ключ, и си търсех повод да го купя 😁 само че той е от 80 Nm на горе, май беше до 110

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягаш от центъра на капака, към периферията. Така се стягат и цилиндровите глави.

Щом имаш усет, стягай го на усет. Аз така правя. Даже и джантите.

Важното е да не се изкриви капака, да не тече, и да не скъсаш нещо от презатягане.

Преди 2 часа, vladkant написа:

Предишният път го затягах на усет и изкарах около стотина хиляди километра ...

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, joro-120L написа:

Щом имаш усет, стягай го на усет.

Така скъсах главина на задно дясно на пасата който карах преди 🤣

Имах един съсед който ме видя когато сменях главини и лагери на въпросният пасат и ми вика- стягаш до скасвъне и четвърт на зад 😂

....ама сега мисля да пропусна този вид стягане 🙂

Одеве минах през ЕТ Надежда, капака е на цена от 460 лева. Заедно с капака ще сменям и снопа с кабелите вътре който е за 🤔 ....забравих за чий е вътре....при последната смяна на капака имаше оголени жици....

Кабеляка пристига на цена 240 лева в понеделник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, vladkant написа:

Имах един съсед който ме видя когато сменях главини и лагери на въпросният пасат и ми вика- стягаш до скасвъне и четвърт на зад 😂

Стара класика е това. :)  И продължението е "Скъсах го, ела ти го върни четвърт назад."

Между другото, така се регулират лагерите на главини, когато са конусни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vladkant, викни ме като дойде време за смяната, искам да участвам или поне да гледам. Мога да взема и динамометричен ключ от фирмата да свършим работата, ако се уговорим предварително.

А като изключим кабелите, каква е причината за смяна на капака? Клапана за картерната вентилация ли искаш да смениш? За предишната смяна каква беше причината? 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vladkant написа:

На оригиналния от ЕТ нямаше, надявам се на този да има.

П.П. щот в лидъл другата седмица има динамометричен ключ, и си търсех повод да го купя 😁 само че той е от 80 Nm на горе, май беше до 110

в нета го дават на 10 Nm

п.п. ключа от Лидл е за затягане на болтове на колелата, по-добре вземи назаем от някого качествен ключ в диапазона 5-25 Нм

image.png.4f4eb8ea075facc100a007e8c5dc4be4.png

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ghost_rider другата седмица по някое време пристига капака- ще звънна 😉 причините са едни и същи- фърга масло....първият път от едно ъгълче, сега всичко от към турбината е омаслено. И плюс картерната вентилация.

Четох че се сменяли на около стотарка, горе долу съм ги навъртял от предната смяна, а и на таз пластмаса колко да се разчита....

@joro_kem благодарско за инфото, търсих и аз в гуглето, ама явно не съм такъв хакер като теб 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vladkant написа:

@ghost_rider другата седмица по някое време пристига капака- ще звънна 😉 причините са едни и същи- фърга масло....първият път от едно ъгълче, сега всичко от към турбината е омаслено. И плюс картерната вентилация.

Четох че се сменяли на около стотарка, горе долу съм ги навъртял от предната смяна, а и на таз пластмаса колко да се разчита....

@joro_kem благодарско за инфото, търсих и аз в гуглето, ама явно не съм такъв хакер като теб 🙂

Благодаря. Без майтап, искам да участвам, ако искаш може в моя гараж да действаме, тясно е но поне е светло и ще сме на завет. Ключ мога да осигуря при това калибриран и проверен! Пиши на лично и ще се разберем. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, vladkant написа:

причините са едни и същи- фърга масло....първият път от едно ъгълче, сега всичко от към турбината е омаслено. И плюс картерната вентилация.

Четох че се сменяли на около стотарка, горе долу съм ги навъртял от предната смяна, а и на таз пластмаса колко да се разчита....

Ама той пластмасов ли бил? Мислих, че е поне алуминиев. Нормално за съвременното автомобилостроене.

И да ми обясните, щото съм невежа на тази съвременна тема. Едно време, като протечеше нещо се сменяше гарнитура за 5 лв.

На този капак не се ли сменя гарнитурата? Реторичен въпрос. Или гарнитурата върви в к-т с капак за 460 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капака отвежда и картерните газове, затова е скъп. Добре е да направиш профилактика и на ЕГР клапана, защото и той участва активно в замърсяването на капака.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки двигател има картерна вентилация. Някои на капака, други на блока и ненуждаещи се от никакво обслужване или срок на годност. Някакъв кюнец там... Този да не с ДПФ на капака и да извежда газовете в стратосферата.

Каквото и да е, много скъпо туй нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато смених турбото, от сервиза ми казаха че е хубяво да се смени капака заради таз вентилация, за да не се прецака отново турбото. Тогава се замислих дали не може да се почисти и да се ползва отново капака. Т като го сменя ще го разгледам. Лошото е че първият който свалих, го изхвърлих директно. Този мисля и да го проверя дали наистина е крив и защо е протекъл.

Убедих се че всяка една стока от сорта на автомобилите, телевизори и всякаква техника, е направена така че да не изкара много и редовно да влиза в сервиз.....

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro_kem благодарско за напомнянето- това го бях изключил като опция. Само да се разбереме с @ghost_rider за наема и за колко време предлага гаража 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, vladkant написа:

Този мисля и да го проверя дали наистина е крив и защо е протекъл.

Добре е да се търси причината, дори и да се налага да се смени с нов.

Аз горе написах, че може да се изкриви от неправилно стягане, но не предвидих, че може да е пластмасов.

Пластмасата по-скоро може да се спука. А ако има някаква еластичност, то тя може да се загуби или препече след време от температурата на мотора. Тоест, старее.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнато реално си е изкарала километрите. Търсил съм из нета аламуниев такъв, но до момента не успях да намеря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

@ghost_rider ти от тоци разбираш ли 😁

20240318_181215.jpg

Ами да не казвам голяма дума, но така като го гледам тоя змей не ме плаши, изглежда сравнително безобиден. Ако видим зор в Събота, ще вдигам и моя капак, то се е видяло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само трябва да е преди 12, щот магазина работи до 13 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капакът доди, инструкция за затягане нЕма 🙂, но ще е на 10 kn и поредност от снимката по горе която качи @joro_kem 

20240321_185602.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, vladkant написа:

..., но ще е на 10 kn и ...

Със сигуност няма да е с 10kN :)

Мисля, че ключа от Lidl е идеален за целта. Първо натегни леко на ръка, след това на 5Nm по схемата и чак след това на 10Nm, пак по схемата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, първо изкам да изкажа огромно благодаря на @ghost_rider за предоставеният гараж, инструмент, кафе и музика 🙂 и за помощта (щот понякога си трябват четири ръце) и за всичко- благодаря!

Сега по темата, капака е сменен, окабеляванено вътре също. Когато го отворихме, се оказа че има поне още две заголени жици от към буксата. Все едно изолацията се беше свила и жиците бяха заголени от към кабелните обувки/пинчета или так както се кзва. Асен може да предостави снимки, че аз забравих да ги снимам. Егеера беше почистен, макар че за близо година, не беше кой знае колко затапен. Първият път направо се беше самоизолирал 🤣

Затягането го направихме на два пъти- първо на 6, после на 10  Kn, и двата пъти по схемата

После последва дисекция на клапана на маслените изпарения. Открих че капака има дупка от към ремъка, която  излиза под мембраната.

Да, възможно е да се почисти и да смени мембраната и пружината, но трябва много игра за да не се изкриви пръстена който държи мембраната и после да се върне на място читава. 

И да се похваля, оказа се че капака има бонус свирка 🤣

Ще кача в отделен коментар клипчето. Турбото се разсвирка- ама яко.....малко след като си тръгнах, леко я понатиснах за да чуя колата, тогава турбото се разсвирка много яко и започна от към 1200/1300 оборота. Направих едно кръгче през тангентата, от Обеля до разклона за Божурище и обратно, почна да утихва, но все още се чува. За последно започва да се чува над 1500 и около 3000 мисля когато я вкарам в спортен режим 😁

Но в началото беше доста стряскащо, при положение че дори и след смяната на турбото, не го бях чувъл.

Но днес бях като малко дете с нова свирка което се разхожда из Надежда и Обеля 🤣

20240323_142523.jpg

20240323_114638.jpg

20240323_144348.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти няма какво да добавя, освен че беше удоволствие за мен. Все пак по-безболезнено беше да свалим друг капак, вместо да свалям моя ей така за спорта. А след тази операция, не мисля, че ще го правя, поне в момента ми изгшежда, че е в добро здраве. 

А, и да коригирам Влади за мерните единици за затягането, не са Kn, а Nm (Нютон-метра).

Ето и нямолко фотоса от мен:

 

 

IMG_20240323_114731.jpg

IMG_20240323_114734.jpg

IMG_20240323_114938.jpg

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

А, и да коригирам Влади за мерните единици за затягането, не са Kn, а Nm

Прав си 🙂 днес нещо бъркам някои неща, макар че май и по горе съм писал кило 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.