Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна калник


Recommended Posts

Нещо ми избиха тръбите (пиша тръбите, щот чивиите не му знам правописа 😂) таз година и я подхванах колата изкъсо.....

Първо претапицирането на вратите, ся калника....

Има някои шкодета на които преден десен калник им гние на определени места, доста съм виждал изгнили на същото място като моята. Ще кача и снимка на калника на колата в какво състояние е.

Т днес си взех поръчката, калник, фарове, мигачи, съединител....и благодарение на шефа ми, че ни пусна по рано, се вкарах да си подготвям калника за боя и монтаж.

Боя по код от багажника 70 лева 2 броя на шпрей, лак за боята 12 лева, някаква epoxy primer за местата където задържа и бие водата (по препоръка от там където ми правиха боята)- 15 лева, шкурка два размера (цена мисля бяха по 2 лв).

Шкурене за да падне гланца, и после епоксито отвътре. Прецених че ще го мина цулият отвътре. За отвън мисля да не го пръскам с това, а само боя.

Някой ако има забележки и препоръки да казва 😁

Изчезвам че жена ми вече нервничи 😃

Ютре продължавам да разказвам 🙂

20240315_213117.jpg

20240315_213107.jpg

20240315_213056.jpg

20240315_212911.jpg

20240315_201635.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като свалиш стария, ще разбереш защо гният там. Иначе нямам забележки, освен може би да поизчистиш/изметеш и да напръскаш с вода около теб, където ще пръскаш калника, за да обезпрашиш и да не вдигнеш и да налепиш прахоляк по боята, че ще стане грозно, макар че ако не си много педантичен, може и да не те дразни, както мен например би ме дразнило. 🙃

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро само ще понапръскам с вода, има още за разчистване мазето и тогаз ще се мете 🙂

.....ако не забравя да пръсна с вода 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа ръка на шпрей, сега малко разнообразие- смяна фарове на фокс 😁

20240316_092649.jpg

20240316_092706.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето защо гният.....това са близо три пръста кал. Чудя се как да уплътня че да не влиза кал....ама май до ютре няма да го измисля. По простото решение, преди всяка автомивка да се маха долният винт който държи подкалника и да се мие. Там го минах няколко пъти с епоксито, след години ще пиша дали ефект 😂

20240316_174406.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Чудя се как да уплътня че да не влиза кал....ама май до утре няма да го измисля

Влади, мога да кажа, че аз си реших проблема на Супърба, като сложих калобрани. Те закриват фугата между калника и подкалника. Като го взех беше без калобрани. Правих му "профилактика" и извадих по две шепи пръст от там. Сега имаше само малко листа, които са влизали отгоре, където е кората на чистачките.

 

Преди 2 часа, vladkant написа:

Там го минах няколко пъти с епоксито, след години ще пиша дали ефект 😂

Когато има ръжда, първо се маже с ръждопреобразувател. Най-добре на Вюрт. След това с каквото се сетиш.

.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да го уплътниш, а и по-добре да не се опитваш. По-добре е периодично 2-3 пъти годишно да го измиваш добре.

@joro-120L, не знам как е на Супърба (имахме един служебен преди години, но не съм го заглеждал толкова подробно тогава в тази му част), но при О1, си се пълни отвсякъде по периферията на подкалника и отгоре от улея под чистачките. При уличен автомобил си е пагубно. Имам предвид такъв който и при дълъг престой е на открито в прах, и листа. Всичко се изтича там и се задържа.

Хареса ми на О3, как е направено отдолу някак си е отворено и всичките тези боклуци се изтичат. Вярно колите с на макс 10 години, но още не съм срещал изгнили предни калници на О3, докато при О1 и О2 още в ранна възраст си цъфваха предните калници. 

Това с калобраните на мен ми е полезно, защото заради извивката на калника хвърляше доста по вратата, а и по прага. Аз обичам да ми е чисто и едно от първите неща, които направих след като взех колата, беше да се снабдя с предни калобрани. Това обаче прибтози модел води до още повече задържане на пясък и кал и малко усложнява операцията по почистването, но аз гледам да си пазя колата и си ги чистя, а и от няклко месеца я държа в гараж, за да намаля затлачването с листа и прахоляк при престой. Когато е навън и в движение е ясно, но поне дотолкова мога да я спася и не изисква кой знае какви усилия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, ghost_rider написа:

Това с калобраните на мен ми е полезно, защото заради извивката на калника хвърляше доста по вратата, а и по прага. Аз обичам да ми е чисто и едно от първите неща, които направих след като взех колата, беше да се снабдя с предни калобрани

И аз затова ги сложих. И за малко визия, според мен, да са в к-т със задните. Да има завършен вид, бих казал. След това се оказа, че пазят и от набиване на кал от предното колело. Наскоро отворих единия за проверка - малко шума и никаква кал.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен има подкалници, калобран не знам дали ще реши проблема с пълненето вътре между позкалника и купето.

Според мен, калобрана е по скоро да пази боята отвън и тези зад теб - мое мнение. Макар че отдавна си мисля за калобрани, щот отзад ме дразни как фърля по бронята, но ме спира пътя за вилата където се катеря, там е на коловози, каманяци....в последно време се замислих да си изрежа от по мека гума. 

Преди 9 часа, joro-120L написа:

Когато има ръжда, първо се маже с ръждопреобразувател.

След малко мисля да я започвам, чакам днес един приятел да ми донесе флекс на батерия и да я позачагъртам малко. Даже мисля и от другата страна да я свърша същата работа.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Според мен, калобрана е по скоро да пази боята отвън и тези зад теб - мое мнение.

Калобраните са доста къси. И според мен дори не могат да се нарекат калобрани. Някакви пластмасови придатъци. Трябва да са, като на 120ка, на два пръста от земята. Там наистина вършат работа.

При всички случаи са съобразени и с дизайна на автомобила и съвременните модни тенденции. ;)

 

Преди 2 часа, vladkant написа:

Макар че отдавна си мисля за калобрани, щот отзад ме дразни как фърля по бронята

И при мен фърля по бронята, нищо че съм с калобрани. Вярно, малко по-назад е оцапания участък. Това означава, че фърга и камъчета там и чукат боята. Къси са и нито пазят колата, нито този зад теб. По-скоро предназначението им е да пазят онази част на колелото, която излиза извън калника, странично.

 

Преди 2 часа, vladkant написа:

След малко мисля да я започвам, чакам днес един приятел да ми донесе флекс на батерия и да я позачагъртам малко. Даже мисля и от другата страна да я свърша същата работа.

Дори и до метален блясък да се изчисти, пак трябва да се обработи с преобразувател. По принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ш се чегърта....сега махам пластмасарията на десния калник да мога и там да изчистя и намажа 

20240317_100922.jpg

20240317_100916.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, vladkant написа:

При мен има подкалници, калобран не знам дали ще реши проблема с пълненето вътре между подкалника и купето.

И при мен има подкалници. Ситуацията при двата автомобила е идентична. Както преди писах, а сега да отговоря и на Асен, има фуга между калника и подкалника, която продължава и нагоре над участъка, който покрива калобрана. Така, че и от там може да влезе кал. И по тази причина бях скептично настроен, че калобрана ще предпази, но явно върши работа. Или драстично забавя процеса, защото "ударната мощ" на колелото в този нисък участък, който е покрит от калобрана е най-голяма. Мои си теории. :)

 

Преди 12 часа, ghost_rider написа:

не знам как е на Супърба (имахме един служебен преди години, но не съм го заглеждал толкова подробно тогава в тази му част), но при О1, си се пълни отвсякъде по периферията на подкалника и отгоре от улея под чистачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме да изсъхне грунда.....през това време търся начин  къде и как да си монтирам тромбите от камион 😂

20240317_121927.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

през това време търся начин  къде и как да си монтирам тромбите от камион 😂

А въздух от къде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остана бронята и ток....че цял ден на радио и токЪт свърши 😂

Преди 2 часа, Izolini написа:

А въздух от къде

Те се комплект 🙂

20240317_160414.jpg

20240317_160600.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, за мейд ин Тайван толкоз....

Разминаване в дупките където се хваща бронята (метална планка с два болта), наложи се разпробиване. Също така се наложи и да режа калника, понеже където застъпва с гредата която се хващат фаровете и на която е бравата на капака, опира защото ивицата е по широка.

Също така капака в момента е по високо, тоест калника не е сгънат правилно и седи по ниско от капака. Отделно бронята закопчава трудно и след много молби с плесници.....също така отвора за страничният мигач е малко по малък, но достатъчно да събера майките на Тайвандците и да пиля щипката на мигача....

Но, @ghost_rider ще изкаже неутрално мнение, живи и здрави идващата събота 🙂 щот аз нали съм пристрастен и виждам нещата по друг начин 😁

Единственото което ми идва на ум, да се избегне събиране на гняс в тази част е- пяна, изрязана хубаво по кунтурите на калник и купе, после замазана със силикон/кит така че да не я докосва влага и вода, щот иначе още по зле....

относно калника, избрах най евтинят на цена от 115 лева, имаше и по скъпи но реших че е калник и може и да не влагам още 50-60 лева.....ми, препоръчвам по скъпият вариянт. Надявам се че там всичко ще си пасне точно като заводско. Иначе моят от километър два, прилича на заводски 😂

20240317_160435.jpg

20240317_160423.jpg

20240317_172117.jpg

20240317_172124.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Те се комплект 🙂

20240317_160600.jpg

От къде? Искам едно такова за белия варел, да ги спичам по обектите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

От къде?

От вехтошарника изпадна във фейса, малко ме излъгаха че работи, ама успях да я подкарам 😁

@Izolini ако мерна отново такава ще ти свиркам 🙂

Одеве забравих да кажа, препоръчително е да се махне мигача когато се монтира калник, иначе се чупи рогчето на мигача който влеза в калника.....а на нов мигачи боли.....

И другото нещо, малко в страни от темата, ако сменяте на куп фарове мигачи, гледайте мигач и фар да са от една фирма....има разминавания....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Определено събирането на кал на това място е проблем на всички вагове, та дори и на ауди от времената на голф 3 насам. Голф 4, Голф 5, Леони, Полота, А4 Б6 и други го имат проблема. Шкодите ясно. Вкарва калта от нишата под предното стъкло, точно заради това има и листа, не е само кал. На моята шкода всяка есен и пролет ги чистех, но това не спаси калника. Имам и калобрани, те даже май влошиха нещата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, niki написа:

Вкарва калта от нишата под предното стъкло, точно заради това има и листа, не е само кал.

Ники, калта се вкарва от колелото, а листата - от нишата на предното стъкло. Защо се заблуждавате, че кал влиза от предното стъкло. В темата за моя Супърб го коментирахме това и Миро  @tuningmania твърдеше същото. Или някой ви хвърля пръст с лопатата на предното стъкло, та да влезе в калника. Не знам какви примери да давам вече, за да разсея това твърдение. И по-горе съм го написал - между веждата на калника и пластмасовия подкалник има фуга. От там кал, пясък и каквото се сетите се набива от колелото.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако набива кал от гумата, мястото щеше да се пълни за една седмица през зимния сезон. А запрашеността примерно в София е толкова голяма, че колата става кална за 24 часа след измиването и. В нишата под предното стъкло също е пълно с кал, не само с листа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението на @joro-120L, защото след като се качвам на вилата където пътя няма асвалт и е абсолютен офроуд, на автомивката задължително наблягам да изчистя калта от там. И винаги излиза калищак от пътя към вилата. Определено гумите набиват кал в подкалника.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, niki написа:

Ако набива кал от гумата, мястото щеше да се пълни за една седмица през зимния сезон. А запрашеността примерно в София е толкова голяма, че колата става кална за 24 часа след измиването и. В нишата под предното стъкло също е пълно с кал, не само с листа. 

Ники, имай предвид, че при каране в мокро време, част от тази кал излиза през отвора за оттичане на водата от предното стъкло, защото колелото блъска и вода вътре. Все едно си насочил струйката на автомивка. Аз, като ги чистих, пръстта беше с едрина на мляно кафе и яко сбита. Водата, която влиза през кората на предното стъкло също спомага, макар и частично за отмиването на калта.

Достатъчно е да се погледне при каране в мокро време коя част на автомобила е кална и да се видят подкалниците и калобраните какво има налепено по тях. До половината на вратите е леш, от там нагоре свети. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. ако тези аргументи не помогнат, давам пример със 120ката. Изпълнението е различно и след отваряне на предния капак, като на тепсия се вижда какво влиза през отворите му. Има открит улей под него в багажното отделение с гумени тръбички в двата му края за отвеждане на водата. Освен листа, нищо друго не съм видял.

С уточнението, че там не влиза вода от предното стъкло. Това са вентилационни отвори за парното.

 

Преди 8 часа, niki написа:

В нишата под предното стъкло също е пълно с кал, не само с листа. 

Може да има кал. От прах, въздушни течения от Сахара и при миене на стъклото, което е замърсено от преден автомобил. Но, съотношението е нищожно. Напр. 10/90 в полза на колелото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.