Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна калник


Recommended Posts

Всяка пролет, откачах посланика и основно изчистване на пясъка и калта. Падаше около 2 шепи боклуци. Чаках да изсъхне и след това с body 950. И така до другата пролет. Проблеми не съм имал. Само първият път използвах ръждопреобразувател и грунд.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, не можеш да ме убедиш. Поне за мен това не е вярно. На Голф тройките (2бр), които съм имал и имам няма как да влезе от колелото, а се пълни с кал. Как става този номер? Освен това моята Октавия от 2016 насам беше с предни калобрани. Те затварят всичко и въпреки това се пълни с кал, без разлика със/без калобрани. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, niki написа:

На Голф тройките (2бр), които съм имал и имам няма как да влезе от колелото, а се пълни с кал. Как става този номер?

Добре, в този случай важат десетте процента:

Преди 8 часа, joro-120L написа:

Може да има кал. От прах, въздушни течения от Сахара и при миене на стъклото, което е замърсено от преден автомобил. Но, съотношението е нищожно. Напр. 10/90 в полза на колелото.

 

 

Преди 4 часа, niki написа:

Освен това моята Октавия от 2016 насам беше с предни калобрани. Те затварят всичко и въпреки това се пълни с кал, без разлика със/без калобрани. 

Обърни внимание на фугата. Не съм гледал при Октавия как е. При мен фугата е по цялата арка на калника. Така че, калобрана не предпазва напълно.

 

Преди 4 часа, niki написа:

Жоро, не можеш да ме убедиш.

Ники, а случайно ли е според теб местоположението на калта, което е точно срещу фугата, в долния ъгъл на калника. Специално съм пускал вода през кората на чистачките за проверка проходимостта на отводняването и оттичането излиза в страни от това място. А то е - преди свивката на подкалника, посока към двигателя.

п.п. Само не ме питай защо тогава има листа там.:) В движение става течение в подкалника и са се наместили в ъгъла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти когато наливаш с шишето има голям дебит. А когато тече от дъжд е по-малък. 😀

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, joro-120L написа:

... 

Обърни внимание на фугата. Не съм гледал при Октавия как е. При мен фугата е по цялата арка на калника. Така че, калобрана не предпазва напълно. 

... 

Точно това щях да кажа, че по цялата арка си има фуга и да кажем в задната половина каквото влезе се стича назад и остава зад подкалника. Примесено с листа, които пък влизат от отворите за отводняване на отсега под чистачките се получава това затлачване. Калобраните дори задържат и пречат на естественото отичане, но аз предпочитам да ги има за да не ми хвърля камъчета по боята на праговете и вратите и да не ми цапа доколкото е възможно. Гледам да си почиствам регулярно нишите, защото искам да си запазя калниците а и колата като цяло. 

IMG_20200809_160842.jpg

IMG_20200809_162317.jpg

IMG_20200813_101015.jpg

IMG_20200813_100912.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам една снимка на @vladkant.

На Супърба отводняването излиза поне на педя в страни от мястото, където се събира калта. След черния участък, който се вижда.

 

20240317_100916.jpg.7c91fe2d7fa2fd045695ca7cf6401763.thumb.jpg.201963fcb284603cf417edb64f691d1c.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @joro-120L - Няколко Дни ако не Шофирам "Superb"-а, по целия Автомобил има някаква субстанция, която бих определил като прах. Ако я събера с една четка и я разбъркам с Вода, ще се получи друга субстанция, която аз спокойно бих нарекъл кал. Отделно и в процепа между калника и подлалника, също влиза, каквото изобщо може да се провре. Понеже Паркирам на едно и също място, под Дърво, модел Липа, при почистване на обсъжданата кухина, вътре намирам множество от онези кръглите, не ги знам как се казват, които падат от Липата. През процепа между калника и подкалника не могат да минат, защото са по-голями от него. Предполагам влизат през решетката под чистачките и покрай крайщата на същата тази решетка, близо до пантите на предния капак. Поне там ги виждам, че понякога се задържат и си играя до колкото мога да ги махам. На който му пука за по-дълготрайна липса на корозия на това място, трябва редовно (аз го правя всяка Пролет и Есен) сваляне на подкалника и почистване на арките.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, tuningmania написа:

Отделно и в процепа между калника и подлалника, също влиза, каквото изобщо може да се провре.

Най-вече кал, вода, пясък и прах се провира. Каквото има на пътя и може да мине от там.

Това исках да чуя. Започнал си да размишляваш и да търсиш логика. Стигаме до едно мнение. Благодаря. :)

 

Преди 2 часа, tuningmania написа:

Понеже Паркирам на едно и също място, под Дърво, модел Липа, при почистване на обсъжданата кухина, вътре намирам множество от онези кръглите, не ги знам как се казват, които падат от Липата. През процепа между калника и подкалника не могат да минат, защото са по-голями от него. Предполагам влизат през решетката под чистачките и покрай крайщата на същата тази решетка, близо до пантите на предния капак. Поне там ги виждам, че понякога се задържат и си играя до колкото мога да ги махам. На който му пука за по-дълготрайна липса на корозия на това място, трябва редовно (аз го правя всяка Пролет и Есен) сваляне на подкалника и почистване на арките.

+1 👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, tuningmania написа:

До @joro-120L - Кога не съм размишлявал? Ужас..

Разбира се, че всеки размишлява, но не винаги се стига до правилни изводи. В случая, виждам че вече вземаш под внимание и фугата на подкалника, като опция за вкарване на кал. Извинявам се, ако съм те засегнал. Не съм и искал. Ти си разумен човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто вече колите са на 20+ години всички покрития ,отдавна им е минал гаранционния срок

, мисля че беше 10 години за пробив от корозия, моята е на същия хал калника отдолу е изгнил, може би малко е тръгнал и прага, а аз я измивам отдолу където се събират прахта всяка пролет 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корозията е неизбежна. Рано или късно се появява. Тази кал ускорява процеса, защото задържа влага. А и химиите, с които почистват пътищата влизат. Няма изсъхване там. От дъждове или миене на колата, редовно си е мокро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.