Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаровете падат ниско


niki_sap

Recommended Posts

Здравейте, от няколко седмици имам проблем с фаровете. При запалване на колата си се въртят и центрират, но веднага след това се насочват надолу и осветяват на метър-метър и половина от колата. При завой завиват, изправят се в нормално положение и след няколко секунди пак се забиват ниско. Започна да го прави след като изкачвах няколко много стръмни баира - предполагам нещо се бърка, че непрекъснато катери и забива ниско фаровете. Идеи как да го оправя? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се види кой датчик се е бъгнал и я лъже, че се катери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Положението на фаровете не е необходимо и не се коригира при катерене, спускане или движение по равно, а зависи от това колко е натоварена задната ос, багажника. Колко е навирена предницата спрямо пътя, за да не свети по клоните на дърветата. Тоест, в случая датчика действа, все едно има товар в багажника. А къде се намира този датчик, не мога да кажа.

п.п. имат и друго управление за позиция, в която могат да са останали и това усложнява нещата - забелязал съм, че при приближаване на автомобил, светлините падат надолу. Също зависят и от скоростта на движение в каква позиция ще бъдат.

Ако не става с диагностика, трябва да се започне от датчика за товар на задната ос, че ми се вижда най-лесен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вдигни колата от ляво и погледни "канарите" на преден и заден носач дали са ОК, както и датчиците. Може да се е счупил някой от двата или датчик да е предал Богу дух...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички - да и аз предполагам, че е някой датчик. Мислех да откача акумулатора, за да рестартира евентуално и ако не стане да я водя на диагностика. Би било хубаво да го видя къде е този датчик отзад. Не съм сигурен, че разбирам какво са "канарите"? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, niki_sap написа:

Не съм сигурен, че разбирам какво са "канарите"? 

Допускам, че Велко е "изял" една буква. "Кантарите". Кантара знам, че е един и разпределя или усилва спирачния ефект към задните колела, в зависимост от товара на задната ос. Не мисля, че има отношение към твоя случай.

На Супърб не знам колко са. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има законово изискване за самонивелиране на ксенонови/лед светлини. За целта слагат датчик към купето с рамо свързано към носача или мост. На което също казват кантар. По-евтините коли са само отзад с датчик. при по-скъпите и отпред и отзад. Може и само отпред да е. От там идва и вдигането и свалянето на фаровете на място при запалване. Вид само тест.

Кантара на спирачките е друго.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ID A написа:

За целта слагат датчик към купето с рамо свързано към носача или мост. На което също казват кантар.

Кантара на спирачките е друго.

Да, друго е. Само дето е на същия принцип. Лостова с-ма. Влияе се от разстоянието купе-мост.

120ката няма кантар. Матора е отзад. Спирачните тръби са отпушени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега е по-ясно :) намерих ги в нета по 80-100 лв. тези кантари. Ще се завра под колата да го погледна и пръсна с WD40 на първо време :) Предполагам след смяната му все пак ще е нужна диагностика за "трениране" на фаровете - запазване на настройки за височина. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, ID A написа:

.... По-евтините коли са само отзад с датчик. при по-скъпите и отпред и отзад. ...

Може и да греша, ама ксенон/лед само с кантар отзад не виждам как ще стане. Само си представи къде ще бият фаровете, ако седнеш отпред и къде ще бият, ако седнеш отзад :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фабия 1, кантара е само един, на задния мост. Но там и моторчета за ксенонови и обикновени фарове са едни и същи и го няма това бързо движение нагоре надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно си прав. Просто е безумно, защото едно е да седне само девойче 50кг на предната седалка и какво е като седнат два баш българина от по 100+ кг отпред. Или в единия случай фаровете ще осветяват луната или, в другия, ще бият на 5м пред нея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Продължавам с проблема тук, за да не отварям нова тема и се надявам все пак някой да я види. С две думи, да проблема беше/е в предния кантар, едната пластмасова "става" на датчика се беше счупила, овързах я със свински опашки и дъктейп и работи. Обаче. Купих нов, оригинален датчик по номер на рамата на колата. Монтирах го и сега не работи. Със стария работи, с новия не. Купих и VCDS обаче не мога да се оправя. Предполагам, че е необходимо "обучение" на новия датчик, но не знам как да го направя. Може ли някой, който го е правил да ме посъветва. Благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм...законово изискване...Рапида ми беше 2018 и ксенона ми се регулираше ръчно от купето.... Пасата пак с ксенон ми беше 2001ва и беше със датчици на мостовете. На него съм сменял датчици искаше само нова калибровка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, silent написа:

Хм...законово изискване...Рапида ми беше 2018 и ксенона ми се регулираше ръчно от купето.... Пасата пак с ксенон ми беше 2001ва и беше със датчици на мостовете. На него съм сменял датчици искаше само нова калибровка.

Може би си го взел нов Рапида, но сигурен ли си че е бил с ксенон? Лупите не значат автоматично, че е с ксенон. Имаше ли пръскалки на фаровете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма Рапид излязал от завода с лупи без ксенон. Нямаше пръскалки. Да, нов съм го купувал с ксенонови фарове като екстра. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това разби представата ми за изискванията за ксенона. Бях убеден, че за да имаш фабричен ксенон или за да е законово издържан трябва да има задължително лупи, кантари и пръскалки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.09.2024 г. at 21:56, ghost_rider написа:

Това разби представата ми за изискванията за ксенона. Бях убеден, че за да имаш фабричен ксенон или за да е законово издържан трябва да има задължително лупи, кантари и пръскалки.

Лупи и кантари да, пръскалките са опция за доплащане

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.