Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Подгрев на страничните огледала


Kitty

Recommended Posts

От известно време забелязах че подгрева ми е включен. Сякаш се включва автоматично със запалване на колата. Как мога да го изключа и съответно като ми трябва как да го включа. На врата имам "копче" за управление на огледалата и за подгрев, но при натискане не се изключва. А нямам някъде или поне не знам къде и дали има индикация дали е включен или не. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ще пробвам. Ако имаше сложена 0 може би щях и сама да се сетя 😅

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма при Ф1. Оставяш я на ляво или дясно огледало или ако си със старото ключe, L+R.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като завъртиш на R е изключен подгрева. Иначе се включва автоматично при температура под 15°C, и е полезно да е включен при дъжд и преминаване през тунели, че много рязко се запотяват огледалата. При по-висока околна температура се самоизключва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Като завъртиш на R е изключен подгрева. Иначе се включва автоматично при температура под 15°C, и е полезно да е включен при дъжд и преминаване през тунели, че много рязко се запотяват пгледалата. При по-висока околна температура се самоизключва. 

Тоест няма проблем да си седи включен. И на огледалата няма нищо да им стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Kitty написа:

 

Тоест няма проблем да си седи включен. И на огледалата няма нищо да им стане.

Абсолютно. Идеята е, екстрата да си работи автоматично, когато е нужно. Е разбира се, не е изключено някога във времето да изгорят нагревателите, но срещу 15 лева си вземаш ново стъкло и продължаваш 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Абсолютно. Идеята е, екстрата да си работи автоматично, когато е нужно. Е разбира се, не е изключено някога във времето да изгорят нагревателите, но срещу 15 лева си вземаш ново стъкло и продължаваш 🙂

Е сега всяко нещо се чупи и се сменя. Просто нямах представа случайно нещо да не се случи тъй като баща ми си обича колите без екстри и винаги си е карал коли преди 2000та и съответно няма кой в къщи да питам. А аз специално си избирах кола която да има екстри ...все пак нали живеем в 21 век съществуват тези екстри защо да не ги ползваме и да си улесним живота. Не че имам нещо против старите коли. Но тъй като бях с Опел Корса 99 до преди 3 месеца просто видях, че вече майстори за тези коли няма и на никой не му се занимава. Да ако разбираш и сам можеш да си я правиш, но иначе за корсата само пари хвърлях без нищо да и поправят. ( Любимото ми беше когато я заведох на един майстор и му обясних, че отнякъде ми се струва, че капе масло. Той ужким нещо беше правил. И следващия път като му я закарах ми се накара че масло нямало колата.) 

Благодаря за отговорите. Радвам се че все още има хора които отговарят и на най глупавите въпроси. Но все пак не може да знаем всичко. А в книжката на Шкода едно на ръка че не е на български и преводача не превежда като хората. А и не намерих нищо относно това. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Абсолютно. Идеята е, екстрата да си работи автоматично, когато е нужно. Е разбира се, не е изключено някога във времето да изгорят нагревателите, но срещу 15 лева си вземаш ново стъкло и продължаваш 🙂

А да попитам в книжката на Шкода бяха описали че тя трябва да дава звуков сигнал при отворени врати и не сложен колан. Както и на таблото да светва съответния индикатор. Само че моята за вратите нито светва нито пищи. А за коланите светва само при палене и изгасва практически моментално, без да издава звуков сигнал. Това настройва ли се по някакъв начин или просто си е така колата... 

Защото според мен би трябвало поне за коланите да свети докато не се сложат, ако и не пищи. То и за вратите ама поне за коланите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опции. Ако имаш лампа за отворена врата може и да се направи да пищи при отворена врата. Аз поне не бих го активирал това. За коланите, ако няма жици под закопчалките, няма как да се активира. Поне за БГ не се поръчваше това още на ниво вносител. 

 

@ghost_rider  Къде си прочел това за подгрева? И за задното стъкло и за огледалата се казва, че е макс 20 минути и след това се гаси само. Няма връзка с околна температура. Ако искаш да го рестартираш, минаваш на друго положение и пак връщаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, ID A написа:

Къде си прочел това за подгрева? И за задното стъкло и за огледалата се казва, че е макс 20 минути и след това се гаси само. Няма връзка с околна температура. Ако искаш да го рестартираш, минаваш на друго положение и пак връщаш.

Задното стъкло и страничните огледалата са ми с отделен подгрев който се включва от две отделни места. И когато този на страничните огледала е включен ако не съм пуснала този за задното стъкло той не "топли". Да този за задното се изключва след известно време. А този на страничните огледала поне за сега не се е изключвал (от както запаля колата докато не я изгася) въпреки че март като купих колата не помня да се включваше (беше доста топло тогава). А положението на врътката си седи на същото място. Само я втрътнах да си наместя огледалата и я върнах в същото положение в което си беше.

И наистина ми се струва логично да има някакъв сензор за температура. Тъй като на врътката за управление на огледалата няма 0. А ако я завъртя в едно от другите две положения има вероятност да я бутна и да си разместя огледалото. Все пак е до дръжката за отваряне на вратата.

Поне да светка или нещо защото доста често като се качи някой и не затваря напълно врата а аз усещам чак като потегля. 

Не знам дали има жица или не тъй като колата е купена от чужбина от предния собственик и сам си я е докарал. Като е купена от човек, а не от автокъща. Но в книжката пише, че трябва да има някакъв сигнал за коланите не разбрах светлинен и/или звуков. Но е факт че светка при запалване и изгасва почти веднага. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички ги включваме от две места. Спри музиката и при работещ двигател, сложи на положение подгрев на огледалата и почти веднага се чува как цъква едно реле под таблото. Засечи 20 минути и ще чуеш пак същото реле да цъква, с което се спира подгрева, въпреки че лоста е в положение подгрев. Подгревите и на огледалата и на задното стъкло работят само при работещ двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за евентуално тъпото мнение (нямал съм Ф1), но...тази кола, след като няма позиция "0" на врътката, а само (L)L+R, R и "подгряване", реално трябва да седи задължително на някоя от позициите за местене L, L+R или R. Няма опасност от разместване при отваряне на вратата, а дори да се натисне и размести (само докато колата е на "контакт" или работи), лесно се намества :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, ID A написа:

Всички ги включваме от две места. Спри музиката и при работещ двигател, сложи на положение подгрев на огледалата и почти веднага се чува как цъква едно реле под таблото. Засечи 20 минути и ще чуеш пак същото реле да цъква, с което се спира подгрева, въпреки че лоста е в положение подгрев. Подгревите и на огледалата и на задното стъкло работят само при работещ двигател.

Днеска пътувах около час и половина и да чух цъкането при включване на двигателя но за цялото време не се чу второ цъкане 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, zloQQ написа:

Извинявам се за евентуално тъпото мнение (нямал съм Ф1), но...тази кола, след като няма позиция "0" на врътката, а само (L)L+R, R и "подгряване", реално трябва да седи задължително на някоя от позициите за местене L, L+R или R. Няма опасност от разместване при отваряне на вратата, а дори да се натисне и размести (само докато колата е на "контакт" или работи), лесно се намества :)

При положение че всеки път дърпали ръчката за отваряне на вратата го закачам. За мен това означава всеки път качвайки се в колата да си нагласям едно от огледалата. А и аз я купих и лисчето си беше така сложено. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледалата работят само на контакт. Моето също стои постоянно на дясно. Понеже имам и активирано авт. заключване, отключване, преди да извадя ключа от волана, колата няма да се отключи. А като не е на контакт, все едно колко закачаш лостчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, при фейслифт лостчето за огледалата и бутоните за стъклата работят не докато си на контакт, а докато не отвориш вратата. Или не минат 5 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето е на R, защото при това положение на задна, дясното огледалото пада и виждам бордюра.

Подгрева се използва при замръзнало или изпотено стъкло на огледалото. При дъжд не помага. Няма как да го изсуши.

Не съм чел инструкцията, но съм съгласен с Иво, че автоматично изключва. Това е с цел да не се забрави. Тоест, подгрева се използва само при нужда и през останалото време врътката трябва да стои на L или R.

п.п. на Супърба не ми се е налагало да ползвам подгрева. карал съм друга кола, при която автоматично изключваше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, zloQQ написа:

Извинявам се за евентуално тъпото мнение (нямал съм Ф1), но...тази кола, след като няма позиция "0" на врътката, а само (L)L+R, R и "подгряване", реално трябва да седи задължително на някоя от позициите за местене L, L+R или R. Няма опасност от разместване при отваряне на вратата, а дори да се натисне и размести (само докато колата е на "контакт" или работи), лесно се намества :)

Само да кажа че да автоматично изключва като заключиш изгасиш колата и автоматично включва като я запалиш. 

На задното стъкло след 20 минути като си цъкнал бутончето изключва докато на страничните не е направено така.

Иначе и аз го врътнах на R. Тъй като ми се вижда безсмислено сега да подгрява огледалата. Интересното е че самата врътка можеш в свободно положения да я натиснеш като копче ( когато е на подгрев позиция) но не го изключва. 

Намерих инструкциите за това няма никъде забележка за изключване след 20 минутки като при задното стъкло. И единствените посоки на движение които са описани са напред, назад, горе и долу. За това натискане като копче няма написано нищо.

Благодаря за помощта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помощта на всички. Сложих лосчето на R. Защото ми се струва безсмислено да работи подгрева в това време. Да зимата като са се заледили добре ще е дошло да не ги ръчкам за да ги изчистя и да не се чудя как да ги изчистя.

 

Така като тук коментираме стъкла. Има ли нещо с което мога да обработя стъклата отвътре да не се запотяват. Или поне не толкова. В сряда в поройния дъжд колата стана като парна баня вътре и нищо не се вижда. Включих подгревите на предното и задното стъкло, но положението не се оправи особено много. Особено задното и стъклата на задните врати нищо не се виждаше през тях. Задното малко премахна запотяването, но само по линиите на подгрева и то не беше кой знае какво.

Благодаря предварително на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подгрева съм го ползвал само и единствено, когато е имало нужда, т.е. когато огледалата са се запотявали и/или са намокрени от силен дъжд. Личното ми мнение е, че няма смисъл да работи един агрегат, ако няма нужда от него в даден момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Kitty написа:

Има ли нещо с което мога да обработя стъклата отвътре да не се запотяват. Или поне не толкова.

На пазара има доста препарати против запотяване на авто стъкла. Това е само пример, иначе е въпрос на вкус. Но ако в колата се пуши, особено вейп, няма никакво спасение, освен редовно бърсане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Kitty написа:

В сряда в поройния дъжд колата стана като парна баня вътре и нищо не се вижда. Включих подгревите на предното и задното стъкло, но положението не се оправи особено много.

Когато времето е топло, като сега или според сезона, климатикът върши чудеса за секунди, защото изсушава въздуха. Струята да е насочена към предното стъкло. Тогава има обдухване и на предните странични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на филтъра за въздух на купето е първото нещо, което е добре да се направи. Ако колата има климатик, както @joro-120L е написал - включване на компресора (АС - on) и да обдухва предния джам. Принципно, дори е добре да се кара винагинсъм на включен климатик на 22⁰С. 5 минути преди да се спре окончателно автомобила, климатика се изключва, за да може питата да изсъхне и да се минимализира развъждането на бактерии.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, zloQQ написа:

Принципно, дори е добре да се кара винаги на включен климатик на 22⁰С.

Климатикът ми е включен само когато трябва да охлажда купето и да поддържа комфортна температура. През останалото време съм или на директен външен поток, ако отговаря температурата, или на парно, което също се регулира с градусите на врътката. Не виждам смисъл от постоянно вкл. климатик всесезонно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.