Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Подгрев на страничните огледала


Kitty

Recommended Posts

Преди 1 час, zloQQ написа:

.. Принципно, дори е добре да се кара винагинсъм на включен климатик на 22⁰С. 5 минути преди да се спре окончателно автомобила, климатика се изключва, за да може питата да изсъхне и да се минимализира развъждането на бактерии.

 

Изобщо не съм съгласен с първата част. Климатика се ползва тогава, когато има нужда от охлаждане или изчистване на изпотяване на стъклата. През останалото време си стои изключен. Особено в градско където до 25 градуса е ОК да си караш на отворен прозорец.

За второто задължително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, PRR написа:

Особено в градско където до 25 градуса е ОК да си караш на отворен прозорец.

За второто задължително.

Второто е задължително и съм съгласен с вас. Но аз, все го забравям този момент. Не мога да си изградя навик и това е. Гася си с вкл. климатик.

Пепи, никога не карам с отворен прозорец при наличие на климатик. Влиза прах в купето, по таблото и т.н. И на последно място, че го дишаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има предпочитания. За мен прашния въздух е по-малкото зло в сравнение с миналия през климатика с насъбралите се микроби от влагата. Да, климатика има филтър и не влиза прах, но ... приоритети :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За климатика е хубаво, но по някаква причина моя не работи и все още не са ми стигнали ръцете да ида да го видят какво му е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Всеки има предпочитания. За мен прашния въздух е по-малкото зло в сравнение с миналия през климатика с насъбралите се микроби от влагата. Да, климатика има филтър и не влиза прах, но ... приоритети :) 

Разбира се. Никого не задължавам, просто споделям аз какво правя.

Не е реплика към теб, само уточнение - През филтър минава всичкият/входящият външен въздух. И през парно и през климатик. Където му казват "филтър купе".  Само ще те помоля след дъжд да си вдигаш стъклото. На една мадама, при разминаване в локва й напълних ушите с кал. Без да искам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, до колкото съм чел книжката, пише, че е добре да се кара с включен климатроник. Нещо относно компресора имаше, но не съм задълбавал и ме помня със сигурност. Той, компресора, все по-силен става и си включва, когато е нужно, та... При мен, винаги е включен компресора и е на 22⁰С в повечето време. Зиме, лете - не го изключвам. Има го момента с микробите, но пък веднъж годишно едно почистване е достатъчно, за да е ОК системата. С предната кола джама на покрива беше отворен почти постоянно, особено на извънградско. Но вече е толкова запрашено в последните години, че джамовете ги отварям за няколко минути ежедневно само за проветряване.

@Kitty без работещ климатик, зор ще е с влагата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.05.2024 г. at 23:45, ID A написа:

@ghost_rider  Къде си прочел това за подгрева? И за задното стъкло и за огледалата се казва, че е макс 20 минути и след това се гаси само. Няма връзка с околна температура. Ако искаш да го рестартираш, минаваш на друго положение и пак връщаш.

Като цяло за VAG групата, смятам че е едно и също. Лично съм проверявал огледалата, дали греят, но не мога да кажа дали е било след повече или по-малко от 20 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли светлинна индикация подгрева. Като изгасне лампата, значи е изключил.

Ще ме накарате посред лято да го тествам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно огледалата, правило ми е впечатление, че са ми сухи след дълго каране. Принципно съм леко разсеян и забравям да ги изключа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Няма ли светлинна индикация подгрева. Като изгасне лампата, значи е изключил.

Ще ме накарате посред лято да го тествам. :)

Жоро, няма индикация на Октавия, камо ли на Фабия, за Супърба не знам.

@zloQQ, Велко, ако се сетиш някой път провери ги дали са топли след повече от 20 минути след старирането, и то в хладно време, под 15°C, което може би няма да е скоро предвид сезона, просто за справка. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на супърба няма индикация за подгряването на огледалата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, PRR написа:

И на супърба няма индикация за подгряването на огледалата.

Така си и мислех. Моето виждане е, че не е и нужно, защото стават прекалено много незначителни индикации, които биха объркли някои неопитни шофьори, вместо да си им полезни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес специално проверих. И при мен предполагам няма да има индикация. Не можах да го запусна, защото... Отворих ръководството и там не пише нищо друго, освен че подгрева сработва при вкл. двигател и температура под +20 градуса.

Стигам до извода, че след като няма индикация, задължително има защита, реле за време и самоизключване.

 

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Така си и мислех. Моето виждане е, че не е и нужно, защото стават прекалено много незначителни индикации, които биха объркли някои неопитни шофьори, вместо да си им полезни.

Подгрева на задното стъкло има светлинна индикация. И на огледалата можеха да сложат. Иконките ми на врътката светят в бяло. Можеше подгрева да свети в оранжево напр. след включване. Да не е на таблото и да се шашка водача. Въпреки, че за мен това не е проблем, защото има и добра страна - напомня. До 10 мин. подгрева си е свършил работата. Абе, глезотии. Говоря си.:) Така са решили, така са го направили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, с огледалата не е точно така и номера с реленцето за време не работи :( Проблема е, че огледалата се запотяват в движение. Примерно при влизане или излизане в/от тунел. Това са най-честите ситуации в които го ползвам. Включвам, изчистват се и изключвам. Та реленцето няма да помогне, защото веднъж изключи ли няма да включи пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 40 години без подгрев как съм се оправял? :);) Не разбирам какъв е проблема. Ти си действаш своевременно и не стигаш до авт. изкл. на релето.

Да, Пепи. Няма да включи. И Иво го написа. Убеден съм, че се самоизключва. Дори и на автомобили, при които има индикация. Карал съм такъв, като писах преди, друга марка, забравял съм ги и в момент, като погледна, лампата им угаснала. Значи е общоприето и го приемам за нормално щото не се знае каква лавандула е зад волана и може подгрева да работи и цял ден.

 

На 24.05.2024 г. at 23:45, ID A написа:

И за задното стъкло и за огледалата се казва, че е макс 20 минути и след това се гаси само. Няма връзка с околна температура. Ако искаш да го рестартираш, минаваш на друго положение и пак връщаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.05.2024 г. at 23:13, joro-120L написа:

Аз 40 години без подгрев как съм се оправял? :);) Не разбирам какъв е проблема. Ти си действаш своевременно и не стигаш до авт. изкл. на релето.

Да, Пепи. Няма да включи. И Иво го написа. Убеден съм, че се самоизключва. Дори и на автомобили, при които има индикация. Карал съм такъв, като писах преди, друга марка, забравял съм ги и в момент, като погледна, лампата им угаснала. Значи е общоприето и го приемам за нормално щото не се знае каква лавандула е зад волана и може подгрева да работи и цял ден.

 

Не се самоизключват и в ръководството не пише да се изключват. При включен подгрев на странични огледала при запалване на автомобила се включват и се гасят при загасяване на автомобила. Това го останових докато беше включен подгрева. През цялото време на шофиране си бяха врели. 

А дали има температура на околната среда която ги кара да се включат не знам защо не съм пробвала да ги включа сега докато е по топло от както ги изключих. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката за разлика от задното стъкло за което пише че след 20 минути се изключва за страничните огледала не го пише.

Screenshot_20240530_152335_OneDrive.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Kitty написа:

Не се самоизключват и в ръководството не пише да се изключват. При включен подгрев на странични огледала при запалване на автомобила се включват и се гасят при загасяване на автомобила. Това го останових докато беше включен подгрева. През цялото време на шофиране си бяха врели. 

Добре. За мен, това е недостатък, пропуск.

Нямам никакъв опит с подгрев на Шкоди, така че, каквото ми кажете го приемам за вярно.

п.п. Разберете се с @ID A. Той казва друго. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Добре. За мен, това е недостатък, пропуск.

Нямам никакъв опит с подгрев на Шкоди, така че, каквото ми кажете го приемам за вярно.

п.п. Разберете се с @ID A. Той казва друго. :)

Него го поемам аз, защото също съм сигурен, че не се изключва.

И не е недостатък/пропуск, а идеята е ако вали дъжд или сняг да чисти докато се движиш. Защото ми се е случвало при обилен снеговалеж огледалата да се напълнят със сняг. Освен това стъклата и съответно реотаните са несравнимо по-малки от тези на задното стъкло и не натоварват системата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.05.2024 г. at 7:57, zloQQ написа:

Относно огледалата, правило ми е впечатление, че са ми сухи след дълго каране. Принципно съм леко разсеян и забравям да ги изключа...

Ей тук е момента да се самоцитирам. И според мен не се изключват.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

И не е недостатък/пропуск, а идеята е ако вали дъжд или сняг да чисти докато се движиш.

При дъжд няма да ги изсуши, докато дъждът не спре. И това при положение, че е под +20 градуса. Иначе подгрева не тръгва. За сняг съм съгласен. Какво пречи тогава да си ги пускаш през 20 мин., ако не са ти достатъчни. За мен, по-често срещан случай е при заскрежаване и изпотяване, което като време е нищо да ги почисти. 20 мин. работа са му предостатъчни. Така че, предпочитам да се самоизключват. Даже бих казал, че е екстра. То и никой не ме пита де. Инж. проектират. Има коли, при които се самоизкл. Но каквото е такоз. Ще знам, че не трябва да ги забравям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 26.05.2024 г. at 20:35, zloQQ написа:

Ами, до колкото съм чел книжката, пише, че е добре да се кара с включен климатроник. Нещо относно компресора имаше, но не съм задълбавал и не помня със сигурност.

В моята книжка не пише такова нещо. Говорим за бутона АС, който е за охлаждането и съответно компресора.

И на други места съм срещал, че не се изключва. Не знам откъде тръгна тази приказка. Сигурно от младежи, които не са виждали кола без климатик и не знаят, че колата има парно. Мислят си, че климатика и охлажда и топли, като в къщи.

 

IMG_1095.thumb.jpg.59e12123e6c856d3c1d2123b44a3cab6.jpg

 

На 26.05.2024 г. at 20:35, zloQQ написа:

... При мен, винаги е включен компресора и е на 22⁰С в повечето време. Зиме, лете - не го изключвам.

А трябва! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.05.2024 г. at 17:21, joro-120L написа:

Добре. За мен, това е недостатък, пропуск.

Нямам никакъв опит с подгрев на Шкоди, така че, каквото ми кажете го приемам за вярно.

п.п. Разберете се с @ID A. Той казва друго. :)

Че е минус, минус е. Щеше да е много хубаво да се изключваше или да имаше сензор за температура на околната среда и да се включат при под определена температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За авт. включване е сложно. Не е достатъчно само при температура. Така може да си греят без нужда. Трябва да са изпълнени и други условия. Заскрежаване, изпотяване, натрупване на сняг. Мисля, че и самолетите нямат такъв сензор. :)

Използвам случая да допълня за изпотяването на съклата: Прочетете горе на снимката каренцето "Внимание" от ръководството и проверете дали вентилацията не е в режим "рециркулация" и го изключете. В този случай върти въздуха в купето и няма приток на външен въздух.

 

На 25.05.2024 г. at 22:46, Kitty написа:

В сряда в поройния дъжд колата стана като парна баня вътре и нищо не се вижда. Включих подгревите на предното и задното стъкло, но положението не се оправи особено много. Особено задното и стъклата на задните врати нищо не се виждаше през тях.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 2.06.2024 г. at 8:52, joro-120L написа:

За авт. включване е сложно. Не е достатъчно само при температура. Така може да си греят без нужда. Трябва да са изпълнени и други условия. Заскрежаване, изпотяване, натрупване на сняг. Мисля, че и самолетите нямат такъв сензор. :)

Използвам случая да допълня за изпотяването на съклата: Прочетете горе на снимката каренцето "Внимание" от ръководството и проверете дали вентилацията не е в режим "рециркулация" и го изключете. В този случай върти въздуха в купето и няма приток на външен въздух.

 

 

Рециркулацията съм я включвала точно два пъти и то за да проверя дали работи. Не знам как е при другите коли, но на моята се изключва автоматично като превключа от режим подаване на въздух от пода на подгрев на стъклата. А и този режим при възможните два от четири режима на вентилацията не се включва и те са режимите само за подгрев на стъклата и подгрев и подаване на въздух от пода. 

Предполагам, че се запоти толкова много от това, че бях в задръстване и около мен имаше коли, а и бях на изхода на тунела който от Ботевградско шосе отива към Редута и Слатина. Само предницата на колата беше излязла от тунела като започна пороя. И не съм сигурна дали това, че около колата беше пълно с работещи автомобили не повлия някак на нещата.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.