Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Датчик на малкия километраж


Kitty

Recommended Posts

Днес карах София-Ботевград. Не съм натискала особено много колата 120км/h. Маслото вчера го проверих на истинала кола беше си добре на щеката. Тръгвайки от Ботевград след около час след като сме пристигнали и спрели. Светна "гайчен ключ" и изписа масло на малкия километраж. Никаква друга лампа не е светвала. На връщане повече от 100 не съм дигала. Маслото е сменено миналата година август месец и не са минати повече от 5000км. Долях в София около литър масло за всеки случай.

Трябва ли да се притеснявам? По спешност ли трябва да я карам на майстор? Или мога да изчакам до август месец? 

П.с. долях масло защото на загрята кола ми се стори че е спаднало. 

Благодаря предварително!

П.п.с. в София се чу едно пристъргване което продължи около минута две. Но забелязах ,че малко ми омекна педала на спирачката и предполагам че е от наклатките.  ( Омекването на педала се случи в същото време в което се чу пристъргването)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако свети не свети оранжева или червена ламБа, най-вероятно е сервизен интервал, който не е бил занулен. Излишно е в такъв момент да се сипва масло, защото това реално е напомняне за смяна на масло, а не индикация за липсата на такова.

При следващи въпроси ако има - снимайте индикациите, за да можем да бъдем от полза в максимална степен.з

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, zloQQ написа:

Ако свети не свети оранжева или червена ламБа, най-вероятно е сервизен интервал, който не е бил занулен. Излишно е в такъв момент да се сипва масло, защото това реално е напомняне за смяна на масло, а не индикация за липсата на такова.

При следващи въпроси ако има - снимайте индикациите, за да можем да бъдем от полза в максимална степен.з

Светва дефакто първата картинка "случай". Светва ключето и OIL примигва три, четири пъти маха се надписа за масло и остава включено ключето като донего изписва км. В ръководството пише, че е сервизния интервал. Мога ли да продължа да си карам така до август месец? Или да ходя по спешност до мсервиз?

 

Благодаря предварително!

Screenshot_20240525_154824_OneDrive.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е просто напомняне за смяна на масло. Явно не е занулен при последната смяна. Няма проблем да се кара така. Дори ако прочетете упътването - там пише как да се замисли и да не Ви се показва.

Друго важно!

Преди да докосвате масло - погледнете все пак, колко има в двигателя. Да доливате 1 литър "за всекидневна случай" не е най-препоръчителното нещо, особено ако не сте погледнали до къде е в момента маслото. Не за друго, но надвишаването на определеното количество масло води до други проблеми.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, zloQQ написа:

Това е просто напомняне за смяна на масло. Явно не е занулен при последната смяна. Няма проблем да се кара така. Дори ако прочетете упътването - там пише как да се замисли и да не Ви се показва.

Друго важно!

Преди да докосвате масло - погледнете все пак, колко има в двигателя. Да доливате 1 литър "за всекидневна случай" не е най-препоръчителното нещо, особено ако не сте погледнали до къде е в момента маслото. Не за друго, но надвишаването на определеното количество масло води до други проблеми.

Благодаря много за отговора. Все пак едно е да си карал колата 2/3 години друго е 2/3 месеца и всяко нещо което светне, мигне, изпищи те стряска малко или много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натиснете и задръжте бутона за зануляване на дневния километраж и включете контакт и тогава на дисплея започва да мига кой брояч ще бъде занулен. Със заввъртане на бутана вляво или дясно се променя брояча - INSP/OIL. Избирате кой брояч ще се занулява и натискате бутона и ключето или надписа INSP изчезват.

По спомен това е процедурата .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долу, тези надписи са, да речем - безобидни. Ако обаче светне нещо оранжево по таблото - почва да е притеснително. Светне ли червена лампа - хубаво е да се спре и да се чуе човек с някой, който разбира от автомобили. Общо взето е това - оранжеви светлини - внимание, червени - стоп. Има и изключения, но...по-добре да се спре колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

Натиснете и задръжте бутона за зануляване на дневния километраж и включете контакт и тогава на дисплея започва да мига кой брояч ще бъде занулен. Със заввъртане на бутана вляво или дясно се променя брояча - INSP/OIL. Избирате кой брояч ще се занулява и натискате бутона и ключето или надписа INSP изчезват.

По спомен това е процедурата .

Успех!

Благодаря много утре ще пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Долу, тези надписи са, да речем - безобидни. Ако обаче светне нещо оранжево по таблото - почва да е притеснително. Светне ли червена лампа - хубаво е да се спре и да се чуе човек с някой, който разбира от автомобили. Общо взето е това - оранжеви светлини - внимание, червени - стоп. Има и изключения, но...по-добре да се спре колата.

Ако трябва да съм напълно честна днес за пръв път разбрах, че индикатора на маслото светва в оранжево или червено. За червеното знаех. Като търсих дали пише нещо из простора на интернет разбрах за съществуването на жълтия индикатор. Но досега съм се водизила и съм карала коли преди 2000 и дори не знам дали те имат два индикатора. Иначе светвала ми е червената лампа за маслото на предишното ми опелче 99 и ми се е налагало да спра на пътя. И дет се вика да долея масло. Но там знаех че трябва. Е накрая така и не я заведох на майстор да я поправи цялата а купих нова. Поправката на старата щеше да ми струва колкото че и отгоре новата кола. Но колата чак при мен видя майстор. А е в семейството от 2014/2015. Но това не беше мой проблем докато не я взех аз да я карам и с нея си изградих мнението че светне ли нещо или издаде ли някой звук отивай веднага на майстор, че иначе после се развалят още 10 неща и става страшно като не си си обслужил колата. 

Благодаря много за цялата информация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Kitty написа:

Ако трябва да съм напълно честна днес за пръв път разбрах, че индикатора на маслото светва в оранжево или червено.

Оранжево - понижено ниво на маслото в двигателя. Проверява се нивото на щеката, като преди това се изчаква 5 мин. на изгасен двигател да се стече в картера. Щеката се избърсва преди проверката. Ако на щеката отчита нещо, макар и малко, може да се продължи пътуването до първата бензиностанция и там да се долее. /ако автомобилът не е хоризонтиран, измерването не е меродавно/

Червено - ниско налягане на маслото в системата. Незабавно трябва да се спре и изгаси двигателя до констатиране на причината. Иначе последствията струват скъпо. Блокиране на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, joro-120L написа:

Оранжево - понижено ниво на маслото в двигателя. Проверява се нивото на щеката, като преди това се изчаква 5 мин. на изгасен двигател да се стече в картера. Щеката се избърсва преди проверката. Ако на щеката отчита нещо, макар и малко, може да се продължи пътуването до първата бензиностанция и там да се долее. /ако автомобилът не е хоризонтиран, измерването не е меродавно/

Червено - ниско налягане на маслото в системата. Незабавно трябва да се спре и изгаси двигателя до констатиране на причината. Иначе последствията струват скъпо. Блокиране на двигателя.

Благодаря все пак за подробното обяснение. И в упътването на колата го пишеше. Когато не си свикнал с нещо е малко странно и стряскащо докато научиш всички тънкости по него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, за нищо.:)

Бях малко по-подробен за оранжевата лампа и какво се прави, защото действията Ви ме притесниха:

На 25.05.2024 г. at 15:11, Kitty написа:

Долях в София около литър масло за всеки случай.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.