Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с охлаждането...


bratoch

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Шкода фелиция 1.3 MPI, без климатик с катализатор хечбек.

От пролетта започна да ми се включва вентилатора на радиатора след около 7 км прбег.

Паркирам пред дома изключвам двигателя а вентилатора работи /около 1 мин/.

Искам да уточня, че преди това някъде към края на  есента смених водна помпа, водни съединения и антифриз.

Зимата беше добре но през пролетта започна тази аномалия. Карам колата от 14 години и много рядко ми се е включвал вентилатора.

След това смених радиатор, термостат, термовключвател на вентилатора, температурен датчик и няма никаква промяна.

Все едно има запушване някъде в система и няма достатъчна циркулация. Иначе след загряване и отваряне на термостата, стрелката стои малко над 90 градуса и не мърда по време на движение.

Направих експиримент с Фолцваген Поло стрелката му кове на 90 градуса при работа на място и въобще не му се вкл. вентилатора след повече от 15 минути. А моята след 8-та минута влиза в цикъл на вкл. и изключване на вентилатора.Ако някой е имал подобен проблем, моля да сподели.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При температури около 30градуса е нормално да се включи перката в града. По-скоро е притеснително, че преди не го е правила. Понеже основните агрегати са сменени остава само самия радиатор. Ако е замърсен и/или запушен ще имаш подобен ефект. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не изхвърля вода и не са твърди водните съединения , нищо и няма на колата .. има един момент , че има вентилатори , които не вършат никаква работа (нямат дебит - 30 W и 3200 об/мин) , които работят точно така. Решението е вентилатор от 1.3 с климатик , 1.6 или 1.9Д или от подходящ ВАГ (Поло , Голф3). Другото , което е подходящо - радиатор от 1.6/1.9Д - по-голям е и се монтира директно без преправяне.

П.П. Датчика на радиатора възможно ли е да е с по-ниска температура на включване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам ако съм се изразил неясно, но проблема не ми е с вентилатора. Той си изпълнява функцията. Проблема е че се включва независимо дали навън са 20 градуса или 35, независимо дали съм със термостат или без след около 7 км пробег без задръствания и т.н. След като спра и изключа двигателя вентилатора работи около мин. за да охлади радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, bratoch написа:

Съжалявам ако съм се изразил неясно, но проблема не ми е с вентилатора. Той си изпълнява функцията. Проблема е че се включва независимо дали навън са 20 градуса или 35, независимо дали съм със термостат или без след около 7 км пробег без задръствания и т.н. След като спра и изключа двигателя вентилатора работи около мин. за да охлади радиатора.

Сега разбрах "проблема" , но пак опираме до температурния диапазон на датчика .. ако е 97/92 бих казал - нормално е .. по спомен датчика на Фаворит/Фелиция е 102/97.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... А дали термодатчика не ти е проблемен? Ако е почнал да включва на 40-50 градуса, вместо на 80/90/105 (не знам, колко трябва да е при Фелиция) ще имаш точно този ефект - колата не грее, но вентилатора се включва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На диагностиката в точката на измервания термодатчика вкл.  вентилатора на 88 градуса и изключва на 85.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен или има някакво запушване /стеснение към двигателя/ или "новата помпа" нещо не работи както трябва. Явно ще трябва да направя промивка и. да видя какво ще излезе, защото  майсторите които са сменяли помпата не са го направили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, bratoch написа:

На диагностиката в точката на измервания термодатчика вкл.  вентилатора на 88 градуса и изключва на 85.

 

Това да не е датчик от руско возило (Самара/Алеко) .. върни стария ако е сменен профилактично или си вземи на Беру или нещо друго немско за Шкода Фаворит/Фелиция .. тази температура е изключително ниска , инак казано автогол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.