Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Регенерация-мощност


Nikibox

Recommended Posts

Здравейте

Питането не е за проблем,а на какво се дължи

Забелязах,че когато колата е в регенерация набира доста по-бързо от обикновено

Самата тяга при подаване на газ е доста по-осезаема

На какво се дължи това?

Любопитно,а не открих отговор

Благодаря!

Октавия 3 2,0 tdi 150к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Nikibox написа:

Самата тяга при подаване на газ е доста по-осезаема

Интересно, аз при регенерация на филтъра усещам по-скоро лека спънатост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,това ми беше интересно

Кое в случая прави колата да става по-мощна и пъргава

Може би това ,че до колкото знам по време на регенерация колата повишава разхода на гориво и от там сигурно следва това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Nikibox написа:

Здравейте

Питането не е за проблем,а на какво се дължи

Забелязах,че когато колата е в регенерация набира доста по-бързо от обикновено

Самата тяга при подаване на газ е доста по-осезаема

На какво се дължи това?

Любопитно,а не открих отговор

Благодаря!

Октавия 3 2,0 tdi 150к.с.

Всъщност колата не е по мощна а имаш аванс плюс обороти на натисната газ.

По време на регенерация, за да се увеличат топлините на входа и изхода на филтъра и за да се изгорят саждите в самия филтър, колата дава газ и оборотите стават +200-250 от стандартните.

Ти си свикнал когато натиснеш газта по определен начин, колата да реагира определено. Но всъщност оборотине са +200 и колата реагира с по високо очакване от определеното или запаметеното от водача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,всъщност е точно така и за оборотите също

Благодаря за изчерпателния отговор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Levcho написа:

...

По време на регенерация, за да се увеличат топлините на входа и изхода на филтъра и за да се изгорят саждите в самия филтър, колата дава газ и оборотите стават +200-250 от стандартните.

...

Това твърдение има някои неточности.

  • Да, оборотите се вдигат, но само на празен ход. Но те се вдигат и без регенерация, ако си на първа и почнеш да отпускаш съединителя. ECU-то следи датчика на съединителя, при ръчна скоростна кутия, т.е. реално промяна в поведението няма. При автоматика може и да съществува този ефект.
  • "дава газ" не е коректно или поне не при всички двигатели. При доста от съвременните дизели на VAG групата, дюзите впръскват гориво по време на изпускателния такт, като по този начин вкарват не изгоряло гориво в катализатора, чрез което предизвикват изгаряне в катализатора и от там почистване.

От друга страна, пак при някои дизели, кулера е с водно охлаждане. При регенерация перката на охлаждането работи на максимална мощност и водата е с по-ниска температура отколкото при не работещ вентилатор. Съответно ефективността му е по-висока и е напълно възможно от там да идва усещането (и не само усещане) за по-голяма мощност.

 

При мен не се усеща съществена разлика в мощността при регенерация, но определено се усеща разликата във външната температура.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... Че повишените обороти не дали на празен ход? При шофиране на дали повече стават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

Това твърдение има някои неточности.

  • Да, оборотите се вдигат, но само на празен ход. Но те се вдигат и без регенерация, ако си на първа и почнеш да отпускаш съединителя. ECU-то следи датчика на съединителя, при ръчна скоростна кутия, т.е. реално промяна в поведението няма. При автоматика може и да съществува този ефект.
  • "дава газ" не е коректно или поне не при всички двигатели. При доста от съвременните дизели на VAG групата, дюзите впръскват гориво по време на изпускателния такт, като по този начин вкарват не изгоряло гориво в катализатора, чрез което предизвикват изгаряне в катализатора и от там почистване.

От друга страна, пак при някои дизели, кулера е с водно охлаждане. При регенерация перката на охлаждането работи на максимална мощност и водата е с по-ниска температура отколкото при не работещ вентилатор. Съответно ефективността му е по-висока и е напълно възможно от там да идва усещането (и не само усещане) за по-голяма мощност.

 

При мен не се усеща съществена разлика в мощността при регенерация, но определено се усеща разликата във външната температура.

Това е моята версия. Моята е автоматик и спряла и в движение имам високи +200 обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигнеш ли оборотите с включена предавка - вдигаш скоростта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Levcho написа:

Това е моята версия. Моята е автоматик и спряла и в движение имам високи +200 обороти.

Това са обороти на празен ход. С тях и без тях при 120 км/ч винаги ще е на 2000 обр. или колкото са там. Няма отношение това.

Оборотите на празен ход също могат да се повишат временно при включването на повече консуматори или при по-слаб акумулатор да навакса заряд. 1000 обр. невинаги означават регенерация. Сигурен признак е вкл. на вентилатора, миризма и загряване на изгорелите газове, както и на ауспуха.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

Това твърдение има някои неточности.

  • Да, оборотите се вдигат, но само на празен ход. Но те се вдигат и без регенерация, ако си на първа и почнеш да отпускаш съединителя. ECU-то следи датчика на съединителя, при ръчна скоростна кутия, т.е. реално промяна в поведението няма. При автоматика може и да съществува този ефект.
  • "дава газ" не е коректно или поне не при всички двигатели. При доста от съвременните дизели на VAG групата, дюзите впръскват гориво по време на изпускателния такт, като по този начин вкарват не изгоряло гориво в катализатора, чрез което предизвикват изгаряне в катализатора и от там почистване.

От друга страна, пак при някои дизели, кулера е с водно охлаждане. При регенерация перката на охлаждането работи на максимална мощност и водата е с по-ниска температура отколкото при не работещ вентилатор. Съответно ефективността му е по-висока и е напълно възможно от там да идва усещането (и не само усещане) за по-голяма мощност.

 

При мен не се усеща съществена разлика в мощността при регенерация, но определено се усеща разликата във външната температура.

Да,това също съм го забелязал

Че по време на регенерация перката за охлаждане работи явно на макс

Просто се чува когато е на място и в регенерация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, joro-120L написа:

@Nikibox, с автоматична кутия ли е колата?

С ръчни скорости е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Nikibox написа:

С ръчни скорости е

Питах за кутията, защото при регенерация автомата започва да сменя на по-високи обороти и държи двг. в обороти. Не точно, като на S. Когато двг. е в обороти, динамиката му се подобрява и става по-чувствителен при подаване на газ, защото е по-близо до макс. въртящ момент и макс. мощност.

В твоят случай, няма причина и обяснение да усещаш по-голяма мощност или тяга.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Общо взето, без да съм експерт, дизел моторите дават по-голяма мощност при по-висока температура. Затова като започне да прегрява един дизелов мотор е способен да отдаде много кончета отгоре, обаче няма да е задълго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички двигатели работят по-зле при по-високи температури, защото топлия въздух е с по-ниско съдържание на кислород. Не случайно турбинираните двигатели имат интеркулер, чрез който свалят температурата и вдигат КПД-то. 

Но не разбирам какво се има предвид под "по-висока температура". Температура на водата на двигателя, температура на въздуха, температура на въздуха преди/след турбината ... 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, PRR написа:

Но не разбирам какво се има предвид под "по-висока температура".

Има се предвид, че няма нищо общо с регенерацията.

Иначе, въпросите ти са основателни. Предполагам на водата, но за първи път чувам такива неща.

Човек винаги може да научи нещо ново. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, поне при мен, по време на регенерация перката отпред върти на максимум и доста чувствително сваля температурата на водата, а от там и на маслото (охлажда се от водата). Отделно спада и температурата на кулера, защото и той е с водно охлаждане. На теория това би вдигнало мощността ... с 1-2%. Ама чак пък да ги усети човек ... Но пък знае ли човек?!?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на водата имах в предвид, на самия мотор, не на обкръжаващата температура. Който е прегрявал дизелов мотор (над 120градуса на водата, със и без принудително пълнене мотор) може би е усетил че със съвсем малко газ колата плудява и бяга много, случва се при проблеми с циркулацията в охлаждашата система. 

Ако има бордови компютър с корегиращ алгоритъм всичко това може да не се регистрира, но на практика графиката е покачване на мошността при повишаване на работната температура на тялото на мотора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.