Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

LiquiMoly или Motul двигателно масло


Recommended Posts

На 6.10.2020 г. at 10:46, Mishelle написа:

Над средния клас масла не мисля, че има лошо масло, стига да се спазва спецификацията за автомобила. Но не винаги едно и също масло работи еднакво добре в различни двигатели, независимо, че покрива въпросната спецификация. При мен случая с Bardahl е именно такъв. Пробвах на 2.0 TFSI преди 3 смени Bardahl XTEC 5W40. В началото всичко беше ОК, но след 7-8000км пробег двигателя стана една идея по-шумен на празен ход (в движение няма как да го чуя). Наскоро приятел с Пасат дизел 170 коня беше сложил от литровите тенекиени разфасовки на Bardahl и ми звъни един ден, оплаквайки се, че в началото се е кефил на макс, но след почти 7000 км пробег ще го маха. Причината - като при мен, увеличен шум. Преди и след Bardahl бях с Motul 8100 X-cess 5W40. От смяна до смяна няма разлика в работата на мотора. Което конкретно за моя двигател, между тези две масла, Motul-а определено е по-добрия избор. Преди няколко смени на маслото пробвах LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W40. И бях доволен. Реших отново да го пробвам, за да го съпоставя с посочения вариант на Motul. За сега, след има-няма 600 км пробег, мога да напиша, че с LIQUI MOLY двигателя работи една идея по-тихо, но по-важното е, че с Motul от време на време си чувах повдигачите при сутрешно палене. С LIQUI MOLY не ги чувам. Но е рано още за конкретни заключения. Ще споделя повече, ако не забравя ( :) ) преди следващата смяна на маслото.

 

И да се върна на първото изречение. Колегата @Izolini пробва Motul и Bardahl. Предстои му смяна на масло. Ще източи Motul-а, защото е по-доволен от Bardahl, който при него държи малко по-ниска температура на маслото. Така че не мога да кажа, че Bardahl е лошо масло. Но не е моето.

 

Относно адреса на Трансексперт. Същия си е, няма как да се промени заради ремонта на околовръстното. Сервиза си работи. Малко по-различно е захождането към него, но като се чуеш с Евгени, той ще ти обясни.

Шефе здравей,

Дай моля кратък коментар за Лики Моли че ми предстои смяна на масло и се колебая между Мотул и Лики Моли. Возилото е нафта 1.6-година 2013, двигател CLH.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет. За времето, от когато е цитата, Motul и Bardahl бяха на идентична цена, а Liqui Moly по-скъпо. За моя тогавашен 2.0 TFSI продължавам да твърдя, че от Bardahl-а не бях доволен и повече на никоя моя кола няма да сложа масло от тази марка, от Motul нямам оплаквания, а най-доброто беше посочения вариант на Liqui Moly. Според мен, ако не гониш нещо определено и просто се чудиш какво масло да сложиш, слагай смело Motul, вярвам, че няма да съжаляваш. Ако решиш да слагаш Liqui Moly внимавай кой вариант ще избереш - трябва да е пълна синтетика, а не хидрокрак. И да драснеш после, да кажеш какво наля и какви са ти впечатленията :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Привет. За времето, от когато е цитата, Motul и Bardahl бяха на идентична цена, а Liqui Moly по-скъпо. За моя тогавашен 2.0 TFSI продължавам да твърдя, че от Bardahl-а не бях доволен и повече на никоя моя кола няма да сложа масло от тази марка, от Motul нямам оплаквания, а най-доброто беше посочения вариант на Liqui Moly. Според мен, ако не гониш нещо определено и просто се чудиш какво масло да сложиш, слагай смело Motul, вярвам, че няма да съжаляваш. Ако решиш да слагаш Liqui Moly внимавай кой вариант ще избереш - трябва да е пълна синтетика, а не хидрокрак. И да драснеш после, да кажеш какво наля и какви са ти впечатленията :)

Благодаря за упътването.

Спрял съм се на Liqui Moly Top Tec 4200 5w/30. В събота ще действам.

А може ли да се каже че Лики Моли и Мотул например са над Кастрол, Мобил и Шелл маслата, като разсъждавам по цените, така ли е?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Levcho написа:

А може ли да се каже че Лики Моли и Мотул например са над Кастрол, Мобил и Шелл маслата, като разсъждавам по цените, така ли е?

Еднозначен отговор на така поставения въпрос мисля, че няма. По-скъпото би следвало да е по-добро, но не винаги е така. Примерно изказах мнението си за Bardahl по-горе, а то не е в ниския ценови клас, особено във варианта с "бутиковите" консерви по 1 литър. Когато избираш масло и искаш да направиш избора си технически обоснован, трябва да сравняваш документацията на всяко подходящо по спецификация масло за твоята кола - например вискозитет при 20, 40 и 100 градуса, разкъсване на масления филм, сулфатна пепел и т.н. При добрите масла стойностите на отделните характеристики са близки, няма как да са с огромна разлика. И въпреки това, дори малка разлика си има своето значение. На второ място, след като си избрал по този начин маслото идва ред на това да усетиш работата на двигателя. И да го чуваш как работи. За слухтенето - при мен не става с вдигане на капака. Спирам до мантинела, примерно на светофар или паркирам успоредно до стена - седя си в колата и слушам. Отразения звук от доста по чист и ако има нещо нередно или наличие на разлика - така я хващам.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Еднозначен отговор на така поставения въпрос мисля, че няма. По-скъпото би следвало да е по-добро, но не винаги е така. Примерно изказах мнението си за Bardahl по-горе, а то не е в ниския ценови клас, особено във варианта с "бутиковите" консерви по 1 литър. Когато избираш масло и искаш да направиш избора си технически обоснован, трябва да сравняваш документацията на всяко подходящо по спецификация масло за твоята кола - например вискозитет при 20, 40 и 100 градуса, разкъсване на масления филм, сулфатна пепел и т.н. При добрите масла стойностите на отделните характеристики са близки, няма как да са с огромна разлика. И въпреки това, дори малка разлика си има своето значение. На второ място, след като си избрал по този начин маслото идва ред на това да усетиш работата на двигателя. И да го чуваш как работи. За слухтенето - при мен не става с вдигане на капака. Спирам до мантинела, примерно на светофар или паркирам успоредно до стена - седя си в колата и слушам. Отразения звук от доста по чист и ако има нещо нередно или наличие на разлика - така я хващам.

Благодаря. Получих отговора на въпроса който търсех.

Извода е ; Почти във всяка сфера търговските политики са подобни или еднакви. На въпроса масло, значи всичко е до опит и с този опит си уловил нещо което седи пред техническите показатели където се гонят някакви норми и няма как да се получи голямо отклонение което да изложи на голям риск устройството. И, за ценовия диапазон, въпрос на производственно количество, пласиране и печалба от множество и зависи от "острието на меча" в конкурентната обстановка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цена качество за твоя автомобил ravenoll vmp 5w30 или shell helix ultra ect 5w30 хубави масла на базата на gtl , mobil беше gtl но смениха формулата на хидрокрекинг 

Motul,Elf, Total са добри база хидрокекинг с стабилен пакет добавки желателно да караш не повече 250 моточаса 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За подходящият Равенол за Вашият двигател, както и за цена, можете да попитате тук:

 

tsvetan1978s4@gmail.com

 

или на:

 

https://www.facebook.com/TsvetanPartsandlubricantsRavenol

 

Трансексперт също работят със този доставчик и взимат Равенол от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата @Levcho не е в България, ако не се лъжа, така че не знам дали ще свършат работа с Цецо. Но и аз подкрепям Равенол VMO за тази кола. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://bobistheoilguy.com/forums на който му се влиза в темата с маслата по-сериозно! Иначе аз съм много доволен от Бардал на сегашната. Предната не го прие добре и я карах с Мотул. Иначе amsoil e интересно масло, малко познато на нашия пазар, а равенол преди 10г се бутилираше в Румъния, сега не знам какво му е качеството. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.06.2024 г. at 18:24, Mishelle написа:

Привет. За времето, от когато е цитата, Motul и Bardahl бяха на идентична цена, а Liqui Moly по-скъпо. За моя тогавашен 2.0 TFSI продължавам да твърдя, че от Bardahl-а не бях доволен и повече на никоя моя кола няма да сложа масло от тази марка, от Motul нямам оплаквания, а най-доброто беше посочения вариант на Liqui Moly. Според мен, ако не гониш нещо определено и просто се чудиш какво масло да сложиш, слагай смело Motul, вярвам, че няма да съжаляваш. Ако решиш да слагаш Liqui Moly внимавай кой вариант ще избереш - трябва да е пълна синтетика, а не хидрокрак. И да драснеш после, да кажеш какво наля и какви са ти впечатленията :)

Без да искам съм отклонил тази тема към "коментари масла", но, поноже се запитах вече и се коментира, се чуствам за длъжен да отоговоря, да драсна накратко.

Смених маслото Мобил 5*30 (пробег 10к) с Лики Моли 5*30. За сега не усетих никаква шумова разлика в работата на двигателя. Дори съм измерил, 64db е и при двете.

Ще гА видим занапред.

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би при дизела различната работа на двигателя с различни масла се хваща по-трудно. Но определено съм на мнение, че си избрал отлично масло като марка.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.07.2024 г. at 16:38, Mishelle написа:

Може би при дизела различната работа на двигателя с различни масла се хваща по-трудно. Но определено съм на мнение, че си избрал отлично масло като марка.

Днеска сучайно попаднах на главния сайт на Лики и се изненадах като видях че пише че маслото е за на период пробег от 30к до 50к (!) или 24 месец период. Улучил съм нещо което търсех.

Това не съм го виждал дори на Лонг Лайф маслата на Мобил или Кастрол, може да има пък и аз да не съм попаднал.

 

https://www.liqui-moly.com/en/top-tec-4200-sae-5w-30-new-generation-p000323.html#tab-label-description-title

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да го смениш далеч по-рано :)

Че с тези еко-меко норми всичко в днешно време бива съсипвано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Надявам се да го смениш далеч по-рано :)

Че с тези еко-меко норми всичко в днешно време бива съсипвано.

Никога до сега не съм навъртал 10к за година, така че, да издържи 2 години под контрол, пак ще е от полза. Не съм лаком чак за 40-50к и за 3-4 години период, което е безумно.

Помня когато купих колата, на сервизния период пишеше само 30к километри и временен период нямаше. От там си правя извод /и така ми се иска де/ че 12к-13к и 1 година си е нормално средно за предимно градско, или 15к-17к и 15-16 месеца за предимно извънградско е нормално. :)  хората ставали щастливи когато се лъжат сами себе си.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Levcho написа:

Никога до сега не съм навъртал 10к за година, така че, да издържи 2 години под контрол, пак ще е от полза. Не съм лаком чак за 40-50к и за 3-4 години период, което е безумно.

Помня когато купих колата, на сервизния период пишеше само 30к километри и временен период нямаше. От там си правя извод /и така ми се иска де/ че 12к-13к и 1 година си е нормално средно за предимно градско, или 15к-17к и 15-16 месеца за предимно извънградско е нормално. :)  хората ставали щастливи когато се лъжат сами себе си.

 

Извадих всички мнения от темата на Трансексперт и пуснах нова тема с тях, за да видима за повече хора в раздела за консумативи. Надявам се да не възразяваш.


За дизела не знам как е. За доста бензинови двигатели на VAG, според книжката има два варианта за смяна на маслото - променлив интервал, при който се използва long life масло, примерно 5W30 и фиксиран интервал, при който се използва, например, 5w40. Двата разлини вискозитета отговарят на два различни VW стандарта. Съответно през VCDS може да се настрои компютъра на един от двата варианта, но мисля, че заводски идва на променлив интервал. Възможно е при дизела, ако има DPF, да няма подобна опция за избор на масло. Ако има - би трябвало това да е отразено в книжката (user manual-а).


По мое мнение, на база доста изчетено като информация, отдавна е морално остаряло твърдението, че масло се сменя на изминат пробег или на 365 дни. Не мисля, че е проблем, ако правиш пробега, но за две години, т.е. да сменяш маслото веднъж на две години. Важни са мото часовете, които са приравнени към усреднен пробег. Съвременните масла са толкова наблъскани с присадки, че двугодишен престой в двигателя не им се отразява негативно.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Mishelle написа:

Извадих всички мнения от темата на Трансексперт и пуснах нова тема с тях, за да видима за повече хора в раздела за консумативи. Надявам се да не възразяваш.


За дизела не знам как е. За доста бензинови двигатели на VAG, според книжката има два варианта за смяна на маслото - променлив интервал, при който се използва long life масло, примерно 5W30 и фиксиран интервал, при който се използва, например, 5w40. Двата разлини вискозитета отговарят на два различни VW стандарта. Съответно през VCDS може да се настрои компютъра на един от двата варианта, но мисля, че заводски идва на променлив интервал. Възможно е при дизела, ако има DPF, да няма подобна опция за избор на масло. Ако има - би трябвало това да е отразено в книжката (user manual-а).


По мое мнение, на база доста изчетено като информация, отдавна е морално остаряло твърдението, че масло се сменя на изминат пробег или на 365 дни. Не мисля, че е проблем, ако правиш пробега, но за две години, т.е. да сменяш маслото веднъж на две години. Важни са мото часовете, които са приравнени към усреднен пробег. Съвременните масла са толкова наблъскани с присадки, че двугодишен престой в двигателя не им се отразява негативно.

Благодаря за детайлите. Хубава тема за данни и спецификация на масла ще стане.

И аз мисля точно като тебе. Все още има майстори които настояват за интервал 1 година и 10к. Ако интервала е 1 година или 10к, както настояват и твърдят някои (!) майстори и сервиси, тези лонг лайф масла за какво са? Нали....

Аз ще действам вече напълно инпулсивно. Като мина 15к или наближи втора година, ако имам кеф ще сменям. И ако филтрите са добри, според мен ще се разчита.

Какви видеа виждам по интернет, човека източва масло станало като боза. Масления филтър оригинален фабричен, возилото минало над 100к.

Май колкото по вече внимаваме и треперим над колите си, те по вече ни правят гевезелъци. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в службата има чисто нов бус който по-регламент трубва да се смени на 30к км, но след 15к маслото "изтъня" започна да се усеща как в жегата не върви така добре ,особенно като се натовари освен това започна да гори до 20к доляхме 2 л , закархме да го сменят 1 год и 20к км ,казваха рано е може да се кара до 30к км ,но настояхме да бъде сменено 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На жена ми личния автомобил по заводско предписания също му дават смяна на масло на 30К. Но аз го сменям в официалния вносител на всеки 15К. Веднъж попитах приемчика дали има друг като мене, който да сменя на толкова - отговора беше, че сме малко. Съответно при подобна сервизна история много лесно продадох колата и взехме следващата, която продължавам да обслужвам по същия начин. Наясно съм, че дори да сменям маслото на променлив интервал, за 120-150К това няма да убие мотора. Дет' се вика да му мисли следващия. Но сърце не ми дава да издевателствам по този начин над колата.

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не карам много и сменям на 15К или две години. Мисля, че Левчо това го интересуваше. Годините и пробег 15К.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че ако се кара преимуществено градско и се държи на колата (в смисъл на употребата и за дълъг период) 15 хиляди си е дълъг интервал. 

Казвал съм го преди - на Фабията на сестра ми 1.2 тси лично смених първото масло на 16 х. км. Изтече черна течност с консистенция на вода. След това продължихме на 15 хиляди, но колата не е моя и аз нямам думата. Поне слагахме хубаво 5w40. Аз колкото и скъпи масла да съм купувал, сменям максимум на 12-13 хиляди км. Както обаче уточнихме с Жоро, въпрос на вкус е. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ники, за две години не мога да направя 15к.Така, че реално го сменям на 12-13к. Мисля, че до 15к е разумен интервал.

Супърба, когато го купих, беше на 150к пробег и със смени на масло през 30к км. В Еуратек. Ще видим колко ще изкара. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи къде и как се кара колата,ако е основно градско 15 к км може да се равняват дори над 30 к км изминати извън града напоследък карам основно градско и сменям на около 7 к км

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, skodafen написа:

напоследък карам основно градско и сменям на около 7 к км

Навремето М-10Д се сменяше на 5к. Диона Супер на 10к. Вярно,че и моторите бяха други.

Но, днешните масла, по-лоши ли са от тях. Не разбирам защо си го причиняваш това. Все пак си е твое решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показател за остарявнае ли е темперутарата на маслото, при съответни ситуации? Би трябвало да е показател...

С масло минало 10к ; Преди месец ходих до Велинград, на връщане видях температура на масло над 110 градуса, скоростта ми беше средно 140, а навънка беше около 27-28 градуса. Досега не съм виждал такава висока температура на масло. След смяна на масло не съм карал все още извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не следя или гледам температура на маслото и не мога да ти бъда полезен в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.