Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

LiquiMoly или Motul двигателно масло


Recommended Posts

преди 25 минути, Levcho написа:

Показател за остарявнае ли е темперутарата на маслото, при съответни ситуации? Би трябвало да е показател...

С масло минало 10к ; Преди месец ходих до Велинград, на връщане видях температура на масло над 110 градуса, скоростта ми беше средно 140, а навънка беше около 27-28 градуса. Досега не съм виждал такава висока температура на масло. След смяна на масло не съм карал все още извънградско.

Не мисля, че остаряването води до осезаема разлика. Сменям масло на 15к км,  95% от карането ми е извънградско, маршрута ми е (грубо) 75% магистрала (147 по километраж, реални 137-138), 25% обикновени пътища (107 по километраж, 101 реални) и градско. 

От много време следя температурата при мен и мога спокойно да кажа, че:

  • Промяна не се наблюдава с остаряването на маслото.
  • В градски условия зимата държи 95-100 градуса, лятото 100-105
  • Огромно значение оказва включването на климатика, с който се пуска и перката на охлаждането. Съответно температурата на водата пада (в задръстванията стои между 100 и 105 градуса без климатик и около 90 с пуснат климатик), а от там и температурата на маслото (охлажда се от водата при мен)
  • На обикновени пътища, без денивелация, температурата на маслото стои малко над 100, но рядко минава 107 градуса
  • На магистрала рядко е под 110 градуса, при изкачване, примерно Хемус преди Варна, бързо качва до 118-120 градуса. При по-висока външна температура и/или повече натискане съм виждал и 125 градуса, като температурата на водата се качва до 105 градуса, когато се пуска и перката на охлаждането де.
  • "Отварянето" на предницата (ЦЪК) температурата падна с 4-5 градуса и дори при 30+ градуса външна температура много рядко виждам температура на маслото над 115 градуса

Към горното горещо препоръчвам да си сложиш нещо за следене на реалните стойности на температурата на водата (примерно ЦЪК) и маслото. Стрелката на таблото стои на 90 градуса в диапазона 75-110 градуса! И по OBD-то температурата на маслото е доста по-ниска от тази, която виждаш на таблото. Предполагам, че ползва друг канал/датчик, но все пак е добре да имаш малко повече инфо за колата си.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, skodafen написа:

Зависи къде и как се кара колата,ако е основно градско 15 к км може да се равняват дори над 30 к км изминати извън града напоследък карам основно градско и сменям на около 7 к км.

Подкрепям. Мото часовете, приравнени към пробег в града са едно, извън града съвсем друго.

 

преди 19 минути, PRR написа:

Към горното горещо препоръчвам да си сложиш нещо за следене на реалните стойности на температурата на водата (примерно ЦЪК) и маслото. Стрелката на таблото стои на 90 градуса в диапазона 75-110 градуса! И по OBD-то температурата на маслото е доста по-ниска от тази, която виждаш на таблото. Предполагам, че ползва друг канал/датчик, но все пак е добре да имаш малко повече инфо за колата си.

 

На таблото се показва само това, което средностатистическия потребител трябва да вижда. В което няма лошо. Датичка е един и същи, има разлика в това кое (OBD или таблото) го чете. И аз обичам от време да време, когато ми е скучано, да си закачам модула, да си гледам някои интересни стойности, примерно температура на входа и температура на изхода на раздиатора. Ама не всеки го вълнуват такива неща. Но кофти за колата е, че много "рацери" чакат да се вдигне стрелката за охладителната течност и почват да се газират, пропускайки факта, че маслото още е студено, включително и това в скоростите. Рядко настъпвам, но когато го правя температурата на антифриза не ме интересува, гледам тази на маслото. Дет' се вика, всеки луд с номера си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид датчика за водата, а този за маслото! Когато, според OBD-то, температурата на маслото е 90-100 градуса, на нещото показва 100-110, т.е. с 10+ градуса отгоре. Но не съм си играл да видя, кой точно канал ползва таблото за показанието. А и не ме бърка де :) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макар неголяма ,но има роля и в охлаждането на двигателя на мен ми се случвало в големите жеги  масло ,което вече навъртяло километрите за смяна да чувам,че  включва перката на охлаждането, дори да продължи да работи  няколко минути след като я угася,това не се е случвало с ново масло 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, skodafen написа:

Макар неголяма ,но има роля и в охлаждането на двигателя на мен ми се случвало в големите жеги  масло ,което вече навъртяло километрите за смяна да чувам,че  включва перката на охлаждането, дори да продължи да работи  няколко минути след като я угася,това не се е случвало с ново масло 

По-скоро бих го отдал на количеството масло, не толкова на качеството. Супърба харчи към 750ml/10k km, а това не е за пренебрегване.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, PRR написа:

По-скоро бих го отдал на количеството масло, не толкова на качеството. Супърба харчи към 750ml/10k km, а това не е за пренебрегване.

С различни марки масла пробвал ли си? При всички марки ли харчи такова количество.

 

Преди 15 часа, PRR написа:

Не мисля, че остаряването води до осезаема разлика. Сменям масло на 15к км,  95% от карането ми е извънградско, маршрута ми е (грубо) 75% магистрала (147 по километраж, реални 137-138), 25% обикновени пътища (107 по километраж, 101 реални) и градско. 

От много време следя температурата при мен и мога спокойно да кажа, че:

  • Промяна не се наблюдава с остаряването на маслото.
  • В градски условия зимата държи 95-100 градуса, лятото 100-105
  • Огромно значение оказва включването на климатика, с който се пуска и перката на охлаждането. Съответно температурата на водата пада (в задръстванията стои между 100 и 105 градуса без климатик и около 90 с пуснат климатик), а от там и температурата на маслото (охлажда се от водата при мен)
  • На обикновени пътища, без денивелация, температурата на маслото стои малко над 100, но рядко минава 107 градуса
  • На магистрала рядко е под 110 градуса, при изкачване, примерно Хемус преди Варна, бързо качва до 118-120 градуса. При по-висока външна температура и/или повече натискане съм виждал и 125 градуса, като температурата на водата се качва до 105 градуса, когато се пуска и перката на охлаждането де.
  • "Отварянето" на предницата (ЦЪК) температурата падна с 4-5 градуса и дори при 30+ градуса външна температура много рядко виждам температура на маслото над 115 градуса

Към горното горещо препоръчвам да си сложиш нещо за следене на реалните стойности на температурата на водата (примерно ЦЪК) и маслото. Стрелката на таблото стои на 90 градуса в диапазона 75-110 градуса! И по OBD-то температурата на маслото е доста по-ниска от тази, която виждаш на таблото. Предполагам, че ползва друг канал/датчик, но все пак е добре да имаш малко повече инфо за колата си.

 

 

Бях си придобил такава играчка за следене на данни /ЕЛМ327-от най евтиния, десет левов/. Ползвам го предимно за да следя кога гори дпф'а и няколко други параметри. Ще го включа при пътуване да видя дали има отклонение в температурата. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Levcho написа:

температура на масло над 110 градуса, скоростта ми беше средно 140, а навънка беше около 27-28 градуса.

Нормално.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото има и охлаждаща функция, както в двигателя, така и в трансмисията. Това е безспорно.

Копичеството е важно. Но щом е в толеранса на щеката мин-макс, няма проблем за двигателя и маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Levcho написа:

С различни марки масла пробвал ли си? При всички марки ли харчи такова количество.

Не, но съм планирал да го направя при следващата смяна на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, PRR написа:

Нямах предвид датчика за водата, а този за маслото! Когато, според OBD-то, температурата на маслото е 90-100 градуса, на нещото показва 100-110, т.е. с 10+ градуса отгоре. Но не съм си играл да видя, кой точно канал ползва таблото за показанието. А и не ме бърка де :) 

При мен температурата на маслото, отчетена по табло и OBD е една и съща. Единствено не разбирам каква е логиката на таблото да започва да я отчита с показания от 50 градуса включително нагоре. До 49 градуса включително имам само две такива -- чертички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, за съжаление, не е така. Показанието е доста по-високо на таблото. Иначе и при мен започва да отчита от 50 градуса нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Единствено не разбирам каква е логиката на таблото да започва да я отчита с показания от 50 градуса включително нагоре. До 49 градуса включително имам само две такива -- чертички.

Юли, търся логика с уреда за охл. течност. И те започват от 40 градуса, при различни автомобили. Защо да е необходимо да показва по-ниски стойности. Те ще са и за много кратко време и реално не казват нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкота знам, датчика който мери температура на маслото е термистор, а термисторите си имат определен диапазон на стойност. Може би стойността почва от такива параметри (съпротивление) че първоначалното отчитане започва от 50 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за температура на охл. течност при старите бангии, без електроника, също работи по съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, Levcho написа:

Доколкота знам, датчика който мери температура на маслото е термистор, а термисторите си имат определен диапазон на стойност. Може би стойността почва от такива параметри (съпротивление) че първоначалното отчитане започва от 50 градуса.

Не, отчита си дори под нулата. Просто дисплея на колата е направен да не показва под определена стойност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, PRR написа:

Не, отчита си дори под нулата. Просто дисплея на колата е направен да не показва под определена стойност.

.... температурите под 50 градуса ги мериш с ОБД устройството ли? Ако е така, да, дефакто контроллера на дисплея не ги показва. До 50 градуса на мен ми показва чертички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.