Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

(Не)Охлаждане на интеркулера


Recommended Posts

Здравейте, днес се зачудих какво ще стане и какви ще са признаците, ако интеркулера няма обдухване и не се охлажда достатъчно.

Зачудих се, защото вчера си сменях решетките и се оказа че решетката която е от към интеркулера, съм й изрязвал пластмасата за да не спира въздуха. Явно някой ми е казал че интеркулера не се обдухва достатъчно. А новата решетка има отвор 5х5 

Т от прост зрителски интерес, реших да питам, ко ш стане ако не се охлажда достатъчно 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В единица обем нагрят въздух има по-малко кислород, отколкото ако е охладен.

Но все пак ДВГ са наблъскани с електроника и компенсират.

Дали ще се усети от шофьора това - де да знам. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята решетка си е непокътната. Единствено съм махнал дифузьора който е пред самия кулер, защото от топлината беше деформиран и от вибрациите, беше пробил първия кулер, та откакто взех колата и усетих че духа кулера се движа без дифузьора, след смяна на питата.

Не усещам разлика с и без, защото нямам и база за сравнение, освен ако не смятам шофирането на колата на брат ми (бившата), която беше абсолютно същата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липса на обдухване или замърсяване на питата би трябвало да направят колата леко мудна в отзивчивостта на десния педал. Може и да се усети, но на дали.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото или неоптимално охлаждане на интеркулера не е ОК. Или пък използването на малък кулер при ългрейд на турбо и т.н.

 

При неоптимално охлаждане на кулера се повишава температурата на входящия въздушен поток в интейка, съответно в дългосрочен план това влияе негативно върху живота на двигателя и турбото. Възможно е да се повиши работната температура на двигателя, в определени случаи е възможно и да светне чека - например при невъзможност за образуване на горивната смес в зададени на компютъра граници. Неоптималната горивна смес ще бъде в посока по-богата, ако изключим всякакви други фактори (тунинг, промяна на софтуера и т.н.) това ще се изрази в черен пушек от ауспуха - реално според мен, ако не следиш температурата на кулера през OBD и ако автомобила е изправен, това е втория начин, по който да хванеш лошо охлаждан кулер. А първия симптом е спад в мощността на двигателя заради неоптималната горивна смес. Ясно е, че ако охлаждането на кулера е минимално нарушено, това няма как да се хване "на око", защото компютъра ще компенсира постъпването на по-топъл въздух. Ако човек знае какво да гледа през OBD, лесно ще хване наличието на неоптимален и по-топъл въздух. Сега се сещам и за друго - при нарушаване на оптималната горивна смес заради прекалено топъл въздух в интейка, ще имаме и завишен разход на гориво. И още. При неоптимална горивна смес е възможно да се получат детонации в двигателя, а негатива от това е повече от ясен.

 

Edit. Сега се разрових в тубата. Ето едно кратко и доста общо видео, но даващо достатъчно инфо:

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това горното, което съм написал сякаш е малко крайно. Не че не е вярно, напротив. Но обхваща по-скоро сериозни проблеми с кулера или изключително влошаване на обдухването му. Не мисля, че някои дребни фактори са от съществено значение. Но пък благодарение на темата, в събота, докато пътувах из страната, боднах OBD четеца и следях какво се случва с температурата на кулера. Резултатите бяха по-скоро посредствени и ще търся причината за топлия въздух в интейка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Mishelle написа:

... Но пък благодарение на темата, в събота, докато пътувах из страната, боднах OBD четеца и следях какво се случва с температурата на кулера. Резултатите бяха по-скоро посредствени и ще търся причината за топлия въздух в интейка.

Бавно се движиш и жегите са с код червено .. зимата ще се оправи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle защо да е крайно, то аз вече го играх с турбото, след като се опитах да се изстрелям за ляв завой на светофар....

След натискане на педала на газта, последва взрив (буквално), от към двигателя последван от гъста черна мъгла от към ауспуха. Колата угасна и се измъкнах от удар от идващите коли, само защото натиснах съединителя и по инерция прекосих кръстовището.

Предполагам че част от проблема е бил и в охлаждането, а колата тогава не беше и в работна температура. Т с натрупването на проблемите се стига до крайните резултати 🙂

Попитах, защото новата решетка която сложих, която е от страната на кулера, е с много малка дупка, (предполагам че така е по чертеж) някъде макс около 5см на 5см. И се чудя дали да не я поразширя малко.

За сега не усещам да има разлика в поведението на автомобила от към двигател, а и все пак да се образовам малко 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за кулера бих търсил максимално добро обдухване. При мен са в пакет - кондензатора на климатика, кулера и най-отзад радиатора. Обдухват се през две решетки - горната, на капака, и долу през бронята, и нямам никакви проблеми в жегите нито с турбото, нито с охлаждането. Даже имам едни допълнителни пластмаси под бронята, които оформят нещо като дифузор, за да насочат целият поток през тоя пакет. 

Това 5х5 ми се вижда доста малка дупка. То зависи и колко ти е голям кулера де - моят е с размера на водният радиатор (670х415), но двойно по-дебел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Logrus написа:

. То зависи и колко ти е голям кулера

Стандартен е, не съм "тунинговал" нищо там 😁

За сега нямам проблем с охлаждането на двигателя, за турбото само мога да предполагам и да се надявам че нямам проблем с охлаждането.

Темата я пуснах от интерес, не че съм забелязал някакъв проблем 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А новите решетки от къде ги купи. Имам леки съмнения, че може и да има разлика в дясната решетка, за коли с двигател без турбо, съответно кулер и такива с турбо и ти да си взел неподходящата.

Ще огледам при мен как са, но на прима виста, мисля че лявата беше по-плътна за разлика от дясната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е уж по модел и спесификация на автомобила от аутодока, до момента не съм имал разминаване. По спомен (макар че може и да е сменяна, щот е имала удар в Италия), и тази която смених имаше същият отвор.....ама сменях и турбо 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е плътна цялата....

Не знам дали се вижда на едната снимка самата дупка къде е и колко е

20240718_064535.jpg

20240718_064614.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази решетка определено не е за тази конфигурация на колата. По-добре я смени, че в тия жеги, ще я измъчиш допълнително без обдухване на кулера...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще я режа да й направя отвори.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да дефинирам търсенито, но винаги включвам 1.9 тди, ми излизат тези рештки които съм сложил и снимал. Интересното е че пасажерската е с два отвора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази с номер 1U0807368C01C повече прилича на отворената от снимката на колегата 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vladkant написа:

Значи ще я режа да й направя отвори.....

Хващай големия флекс, да не идвам аз с моя :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Еуратек струва 12,20 лева.

Лявата (от шофьорската страна) има един отвор, зад който се намира датчика за външна температура. Тези които си сложил са някакви афтърмаркет, защото като гледам и ребрата им са по-различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Хващай големия флекс, да не идвам аз с моя :)

Взимай дисковете и идвай 😁

Преди 1 час, ghost_rider написа:

. Тези които си сложил са някакви афтърмаркет

Мда, от ауто дока. Смених ги, защото мойте бяха с различен брой ребра и ме дразнеха.....а в аутодока се предлагат само с по три ребра, и ги взех.....

От 3 часа обикалям София с махната решетка от към кулера, май има разлика, една идея е по добре колата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.