Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

Някой минавал ли е вчера или днес с бензинова кола ГТП да сподели впечатления? Чета разни страхотии за проблемите с бензиновите коли (много завишени изисквания) по новите правила за ГТП влезли в сила от 22.07.2024 г.
 

Безброй бензинови коли не могат да минат преглед!

 

ХАОСЪТ ПРОДЪЛЖАВА: Искат 180 лева за преглед на бензинова кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 239
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    51

  • joro-120L

    33

  • Mishelle

    18

  • The Best Forman

    17

преди 11 минути, johnnie213 написа:

Някой минавал ли е вчера или днес с бензинова кола ГТП да сподели впечатления? Чета разни страхотии за проблемите с бензиновите коли (много завишени изисквания) по новите правила за ГТП влезли в сила от 22.07.2024 г.
 

Безброй бензинови коли не могат да минат преглед!

 

ХАОСЪТ ПРОДЪЛЖАВА: Искат 180 лева за преглед на бензинова кола!

Чух нещо такова , ако трябва ще слагаме нови катализатори , свиквай , кмета на спаси софия , иска да ни качи на колело и в трамвая тролея и автобуса, докато ни обяснява колко са бързи и удобни. Хората в бг са овце, това го разбрах , когато си продадох перфектното TDI, защото е еко 1 , без никаква възможност да се повиши категорията. :) Те искаха и в Пловдив да вкарат тая пълна безумица с екото, ама там още си нямат кмет "спаси тепето" :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според статиите излича, че в момента е много по-лесно да минеш ГТП със старо TDI, отколкото с бензинова кола 2019, 2020. 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, johnnie213 написа:

Някой минавал ли е вчера или днес с бензинова кола ГТП да сподели впечатления? Чета разни страхотии за проблемите с бензиновите коли (много завишени изисквания) по новите правила за ГТП влезли в сила от 22.07.2024 г.

@Атанас мина тази неделя преглед, непосредствено преди срещата в Пловдив. Сподели за затягане на мерките за бензиновите коли, но аз го слушах с едното ухо, понеже съм с TDI. ;)

Ако реши, може да каже подробности "от извора".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, joro-120L написа:

@Атанас мина тази неделя преглед, непосредствено преди срещата в Пловдив. Сподели за затягане на мерките за бензиновите коли, но аз го слушах с едното ухо, понеже съм с TDI. ;)

Ако реши, може да каже подробности "от извора".

 

И аз тази неделя минах с Октито 1.9 TDI 2000 г. и нямах никакви проблеми - в пункта ми казаха, че минавам по новите правила с предаване на данните в реално време. Притесненията ми са за бензиновия ми Seat Mii 1.0 MPI 2015 г. Прегледът му изтича в началото на август.

 

PS: Автомобилна администрация са пуснали справка за валидността на ГТП: https://rta.government.bg/services/check-inspection/index.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, johnnie213 написа:

.... излиза, че в момента е много по-лесно да минеш ГТП със старо TDI, отколкото с бензинова кола 2019, 2020. 🤣

След разказа си за ГТП, в заключение Атанас каза точно това. И той е с дизел.

Мисля, че ако катализаторите са си на мястото, няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

@Атанас мина тази неделя преглед, непосредствено преди срещата в Пловдив. Сподели за затягане на мерките за бензиновите коли, но аз го слушах с едното ухо, понеже съм с TDI. ;)

Ако реши, може да каже подробности "от извора".

Във всички статии се тръби, че проблема е от вчера, Понеделник, 22.07.2024г., демек, хванал е последния влак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, че и Джони213 е минал по новите правила, в неделя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, johnnie213 написа:

 

И аз тази неделя минах с Октито 1.9 TDI 2000 г. и нямах никакви проблеми - в пункта ми казаха, че минавам по новите правила с предаване на данните в реално време. Притесненията ми са за бензиновия ми Seat Mii 1.0 MPI 2015 г. Прегледът му изтича в началото на август.

 

PS: Автомобилна администрация са пуснали справка за валидността на ГТП: https://rta.government.bg/services/check-inspection/index.html

Тази проверка съществува от години и съм я ползвал много пъти да проверявам разни коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Атанас може да каже. Не съм чел и статията. На преглед съм към 20ти август.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, ghost_rider написа:

Във всички статии се тръби, че проблема е от вчера, Понеделник, 22.07.2024г., демек, хванал е последния влак.

Не е така, новият софтуер е вкаран от 10-12 юли. Човекът на пункта сподели, че бензинът минава много трудно и до момента нито един дизел не е върнат.Вчера коментирах и с колега, който мина вчера на друг пункт с дизел,казуса с бензиновите двигатели.

Там е имало бензиново Пежо 2009 с газова, което е върнато. Дават ти 14 дни да отстраниш проблемите и се връщаш при тях, ако пак не стане, спират колата.

Имаше статии за почти нови автомобили, които не успяват да покрият изискванията, явно има нещо сбъркано в тоя софтуер 🤔.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах преглед на 28 юни с бензинов автомобил и пункта вече беше с новия софтуер. Има редица промени в минаването на ГТП, които и да не ни харесват, са факт и би следвало да са за добро. Стикера за прегледа е нов и вече не се лепи хоризонтално в горната част на предното стъкло, а в лявата му част, вертикално, успоредно на колонката. Според момчетата от пункта, имало "антенка" в него. Другото ново е, че при обновения софтуер възможностите за манипулацията му с цел даден неизправен автомобил да мине преглед са сведени, да не кажа на нула, но със сигурност до минимум. Също ново е, че вече не мерят само газовете на изхода на ауспуха, а заедно с тях мерят и някаква стойност на някаква ламда (не разбрах точно кое и какво е), като двете стойности са пряко свързани. Преди, ако извадеха сондата на ръба на ауспуха, докарваха прилично манипулирани емисии. Сега това е невъзможно, защото ще даде грешка заради стойностите на ламда-та. Е, и това може да се манипулира, но в по-тесни граници, а по обективни причини няма как да го напиша във форума.

 

С други думи, всички, които са с неизправни катализатори или са ги демонтиралили от бензинов автомобил най-вероятно ще ударят голяма греда. Жал ми е за хората, които така са си купили колата или са свалили катализатора поради липса на средства. Но хич не ми пука за рацерите, махнали катализатора, за да "отпушат" двигателя и да добавят 5-6 кончета отгоре. Искам такъв да го видя на пункт за ГТП...

 

Сетих се и попитах момчетата от пункта - ако не ме интересува в колко по-ниска ЕКО категория ще ме сложат, дали мога да дойда с автомобил, бълващ вредни, макар и невидими емисии. Отговориха ми категорично, че ЕКО категорията е пряко свързана с ЕВРО категорията на автомобила, декларирана от завода и ако съм под нея няма да мина преглед. Това не важало за много старите автомобили, при производството на които ЕВРО категории все още не е имало - при тях допустимите граници били доста по-широки. Ако не ми остане време тази година, догодина със сигурност ще пусна Kadett-а (81-ва година на производство) на ГТП, да видя при него как е.

 

Прегледа го минах с бензинов автомобил, имащ приличен хардуерен и софтуерен тунинг и мощността му е доста над заводската. Оригиналния катализатор е свален и е заменен със спортен. След като този автомобил влиза в допустимите граници за отделяни емисии, само мога да си представя в какво състояние трябва да са стоковите бензинови автомобили, не успяли да минат преглед... Излиза, че заложените допустими граници са ОК и няма място за мрънкане.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, Mishelle написа:

..., имало "антенка" в него.

И в стария има. Затова специално ме предупредиха да не ги сгъвам. На моторите все пак не се лепят ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, внимаваха момчетата да не го пречупят и го залепиха точно там, където ги помолих. За стария съм чувал, че имал чип. Кое, какво и защо е, нямам идея. А е толкова лесно да няма стикер и всичко за един автомобил или мотор да излиза по рег. номер. Рано или късно и това ще стане. Само някой да натрупа парички, да уреди себе си и няколко поколения след него...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, имаше дискусия да се махне, но една печатница няма да взима кинти тогава ;) 

Но, да се върнем на темата, аз съм много "за" за затягането на прегледите. Последните дни няколко пъти се надишах с газовете на барутници, които изобщо не трябва да бъдат допускани до пътищата!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Съдът маха екостикера от стъклата на автомобилите 19.07.2024

 

Върховният административен съд (ВАС) отмени текстове от наредбата за годишните технически прегледи, според които на пунктовете трябва да се лепят стикери с екологична категория по предните стъкла на автомобилите. Решението е от 15 юли и за него съобщи на „Труд news“ адвокат Петър Славов, който атакува наредбата за екостикерите като незаконна и спечели делото.

 

Цялата статия в Lex.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕКО стикерите май ги отмени ВАС тея дни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам са ги отменили, защото не могат да ги приложат към днешна дата за достъп до центъра. Макар че, както по-горе написах, всичко може, трябва и е далеч по-лесно да се обвърже с регистрационния номер. Честно казано не съм се заглеждал в моя нов стикер. Но на практика дали на него ще е отразена ЕКО категория, друга информация или просто снимка на някоя мацка или мускулест младеж (защото и жени шофьори има много, да им е густо и на тях) - все тая. Факт е , че го има. По мое мнение е крайно ненужен. Но лапачката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Предполагам са ги отменили, защото не могат да ги приложат към днешна дата за достъп до центъра. Макар че, както по-горе написах, всичко може, трябва и е далеч по-лесно да се обвърже с регистрационния номер. Честно казано не съм се заглеждал в моя нов стикер. Но на практика дали на него ще е отразена ЕКО категория, друга информация или просто снимка на някоя мацка или мускулест младеж (защото и жени шофьори има много, да им е густо и на тях) - все тая. Факт е , че го има. По мое мнение е крайно ненужен. Но лапачката...

Аз се загледах в стикера на служебната Дачия Логан бензин. Мина ГТП около 1 юли, на пункт с новия софтуер. Как мина не знам, защото колата е пълна кочина, на близо 500 000 км не вярвам катализатора ѝ вече да работи коректно, но мина. 

Та за стикера - 2 минути се дзверих под различни ъгли докато намеря означението за категорията, отпечатано с почти неразличима от фона цифра "3".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз , като чета темата , вече спирам да го мисля. Отивам на 30 ноември и квото , такова , няма да се ядосвам още от сега... Ще сменяме катализатор , ако трябва и толкова. 500лв е , не е края на света. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера брат ми мина Т3-ката без драми. Колата е 93г , 1.8 моноинжекция на газ с плочка. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За старите явно няма драми и допустимите стойности на CO2 са в по-широки граници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. И аз така мисля. Логично е границите на емисиите да са много широки за старите, особено отиващите в раздел ретро коли. Тогава не е имало евро норми, стандарти и т.н., съответно не би било логично на толкова стари като година на производство двигатели да им се налагат актуалните от последните години рестрикции, конкретно за ГТП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В това интервю Румен Дунев обяснява възможните пробреми при бензиновите автомобили.

https://www.marica.bg/samo-v-marica/intervyuta/rumen-dunev-kalpavo-gorivo-moje-da-provali-nova-benzinova-kola-pri-test#google_vignette

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.