Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

Преди 1 час, Logrus написа:

И моята каруца (както на 80% от народа) не е идеална, ама без нея ще оставя децата си гладни - тъпо парче съм, не учих за депутат или компУтърджия и си останах прост работар и некои неща им идват скъпи.

Е, аз учих за компутърджия. Гладен не съм умрял, изобщо даже, но ме мога ей сега да извадя 50,000лв. за нова Октавия и да и плащам без да го мисля лизинга, гяволъка за гаранционно обслужване в ЕТ и застраховките. 

А има хора с десетки пъти по-лошо "дередже" от моето по една или друга причина.

Нямаме база за сравнение със страните от западна Европа. Вижте им жилищата, вижте им пътищата, вижте им годишния доход, после гледайте как автомобилите им минават ГТП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 330
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    54

  • joro-120L

    39

  • The Best Forman

    33

  • Logrus

    24

Ето и моите 5 стотинки по темата.

И аз като Чавдар, не бих отказал да карам нов автомобил, но не ми е по джоба. Но това съвсем не означава, че карам някаква изтърбушена кочина. Самоопределям се като сравнително отговорен човек, както за моето, така и за общественото здраве и за целта си поддържам машината в състояние, което да ми гарантира безопасно придвижване на мен и на семейството ми, без да създавам опасност за околните. 

Силно се надявам да продължавам напред и нагоре, или иначе казано да не изпадам в ситуация да избирам дали да си поддържам колата или просто да се моля да не се разпадне на пътя, докато се опитвам да изкарам някой лев.

Лично моите наблюдения са, че не са чак толкова безпарични хората, за които колата е средство и крайна необходимост, за да си докарат месечния доход, но просто тяхното мислене е: "Е**л съм и майката, щом се движи и 1 лев няма да дам за нея", щото да има за цигари и ракия нали... А после реват в кръчмата цяла седмица, "тая мойта кочина, не иска да запали, дадох 200 ле'А за ремонт, м***а и да е*а", където плащат по 40-50 кинта минимум всеки ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси все социално слаби тука събрани ...Нямат пари да оправят колата ма събрали пари за компютър, айфон и кибичат в нета че и децата намесиха. Стига глупости както се казва в оная реклама. Нямал 60хилки за Октавия, ми купи си Дачия за 35. Жив да ви ожали човек. Истината е, че трудно ще накараш някой дето цял живот е викал "аз само бензин наливам и 5години един лев не съм дал за нея(колата)" тепърва да изкара пари и да я вкара в пътя ако въобеще това е възможно. Аз пък искрено се надявам това не само да не отшуми, а и още да се затегне. Разни келеши да останат без евтините коли за избиване на комплекси, а тези дето вкарат сериозна сума в автомобила си да карат е едно наум и да им пука, а не както сега. Размаже кочината и след два дена с един бърз кредит е с другата кочина на улицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, silent написа:

Баси все социално слаби тука събрани ...Нямат пари да оправят колата ма събрали пари за компютър, айфон и кибичат в нета че и децата намесиха. Стига глупости както се казва в оная реклама.

В повечето мнения, които изразяваш в различни теми съм съгласен с теб и начинът ти на мислене.

Това е много крайно изказване. Аз не познавам човек от тук пишещите да е социално слаб. Може би ти липсва живия контакт с хората, за да ги познаваш. Но, и това не е толкова решаващо в случая. Тук, като цяло, всички се стараят да си поддържат автомобилите и да са технически изправни. Без значение дали са стари или нови. Видно е от темите и въпросите които се задават. Всичко е с насоченост към по-добро, правилно обслужване и отстраняване на дефекти. Никой досега не е попитал как да премахне катализатор или ДПФ.

 

Преди 2 часа, silent написа:

Разни келеши да останат без евтините коли за избиване на комплекси, а тези дето вкарат сериозна сума в автомобила си да карат е едно наум и да им пука, а не както сега. Размаже кочината и след два дена с един бърз кредит е с другата кочина на улицата.

+1  Аз пък искам да спират от движение коли и особено мотоциклети с избушени гърнета и разни ремуси, които повишават шума и нарушават спокойствието на хората. Даже тия келеши нарочно ги форсират, да бъдат забелязани. Комплексари. Нощно време си правят гонки по булевардите. Добре, че живея далече от такива места.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Logrus написа:

... Много е лесно да се сочи с пръст и да се обяснява какви таралясници караме (е, някои от нас де, дето не сме богопомазани), но никой не казва как да си купим нови коли без да продадем бъбрек. ...

Според мен бъркаш две неща! Едното е нова/стара кола. Да, всички искаме нови коли, но не всички могат да си ги позволят. Тук съм съгласен. НО! Второто е да караш изправна или неизправна кола. И тук идва проблема. Българина иска да си купи мерцедес, но не иска да плаща за поддръжката му. Съответно зад него е черна/сива мъгла, но си слага задника в мерцедес (или онова с перката на предния капак). Е, не може да го поддържа и го закрепва с тел (по-богатите със свински опашки), избушва му катализатора и/или DPF-а, разкарва всякакви екологии и т.н., но си държи задника в него. А газовете ги дишаме всички ние. Та приказката е за тези. Ако колата ти е в прилично техническо състояние не би трябвало да имаш проблеми да минеш прегледа. А, ако не е технически изправна и/или е "побългарена" съм с две ръце да я спрат от движение. Дори бих бил по-краен - и да се наложи глоба ;) 

Та, това с прегледите не е за нова/стара кола, а за изправна/неизправна! Пак виж закона - хората са си написали различни нормативи за различните еко групи. И не ти спират колата защото е ЕКО група 4, а защото не покрива дори ЕКО група 4 ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, silent написа:

Баси все социално слаби тука събрани ...Нямат пари да оправят колата ма събрали пари за компютър, айфон и кибичат в нета че и децата намесиха. Стига глупости както се казва в оная реклама. Нямал 60хилки за Октавия, ми купи си Дачия за 35. Жив да ви ожали човек.

Дай боже надута гайда като твоята всекиму! ❤️ 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, silent написа:

Баси все социално слаби тука събрани ...Нямат пари да оправят колата ма събрали пари за компютър, айфон и кибичат в нета че и децата намесиха. Стига глупости както се казва в оная реклама. Нямал 60хилки за Октавия, ми купи си Дачия за 35. Жив да ви ожали човек.

 

Ето какво е написал колегата в първия си пост във форума:

 

На 9.10.2018 г. at 18:08, silent написа:

Здравейте днес си взех Рапида от ЕТ и забелязах че стандартно няма секретни болтове на джантите. Джантите са стандартни за модела алуминиеви. Какви са им болтовете и къде в София мога да си закупя комплект болтове.

Благодаря.

 

На 9.10.2018 г. at 21:29, The Best Forman написа:

В ЕТ са 57 лв.

 

На 11.10.2018 г. at 16:36, silent написа:

Купих си за 25лв. Марка ЕТЕ кат.Н:127 . Болтовете са с размер М14х1,5 с дължина 27мм и сверична глава.

Благодаря за отговорите.

 

Ако трябва да вляза в тона на колегата, бих задал следния въпрос: "Разликата от 32.00 лв за ракия ли отиде?".

 

PS: Надявам се колагата @silent да има чувство за хумор - целта ми не е да се заяждам. 🤝

  • Объркан съм 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, C2H5OH написа:

Колеги спорът е малко безмислен. Да споделя малко английски опит. Не опира само до вредни емисии. Старата ми Фелиция с 4те различни сини цвята, ако още беше жива със сигурност щеше да мине на преглед. 9 / 100 гаС в града и почти нулеви емисии (тва го казвам, щот преди да я продам 2013та я карах на диагностика при Емо газаджията на бул. Овча Купел и като закачи газ анализатора в ауспуха ми настрои всички стойности да са далеч под максимума.

Във Великобритания за всяка една кола има зададени стойности. Закачат газ анализатора, задават марка, модел и година и съответно колата минава или не минава. Другото е от по-голямо значение. Техническото състояние. Обикновено започват със светлини, чистачки, пръскачки, правилно светещи фарове, колани, отваряне и затваряне на врати и капаци, остри ръбове отвън. Следват лампи на таблото, настройка на огледала. Следва колата във въздуха и тресачка - предница, задница. Следва състояние на генерацията, после ръжди, състояние на гуми. От там колата се мести на валците за спирачки - предни, задни, ръчна и чак след това се закача на газ анализатора. От всичко изброено по-горе вариантите да не се мине преглед са меко казано стотици - избелели крушки на мигачите, неработеща светлина, чистачките мажат, пръскачките не пръскат, фаровете не могат да се регулират или не показват в лупата правилна картинка, разбридани колани, остър ръб на счупена броня, врати, капаци и прозорци не се отварят или затварят лесно, свети някоя аварийна лампа на таблото, генерацията има дупка, има изгнило на по-малко от 30 см от носещ компонент, скъсани маншони на карета, шарнири, кормилни накрайници или кормилна рейка, хлопащи шарнири, кормилни накрайници, реактивна щанга или биалетки, скъсани или нарушени тампони, сериозен теч на масло, повече от 5% разлика в спирачно усилие, пулсираща спирачка (разбирайте крив диск или барабан, нещо за което мен ме скъсаха преди година), износени накладки или дискове, прекалено високо отделящ съединител и т.н. и т.н. и чак след това са емисиите. При инцидент полицията първо гледа кога и къде участващите в инцидента са минали на технически преглед и при нарушение механикът направил прегледа може и да отиде в затвора заедно с шофьора.

Т.е. искам да кажа, че ако направят правилата за прегледи такива, каквито са в Европа, 2/3 от колите в България трябва да бъдат спрени от движение. За съжаление в България нещата отново са хаотични. Един ше спасява София, друг решил техническия преглед да е 100 или 200 лв., което а малоумно. Да не коментираме какви са данъците на колите и на каква база се определят - най-голямото малоумие.

Та за това си мисля, че няма смисъл от спорове. Прегледите в България винаги са били извън всякакви норми.

Благодаря Мишо за споделената информация. Подкрепям напълно подобен начин на провеждане на ГТП. Предвид това, че при нас всичко от "белите" държави се случва с доста години закъснение, но все пак обикновено се случва, съответно рано или късно прегледите при нас би следвало да станат идентични. А защо подкрепям подобен обстоен преглед? Защото той гарантира в голяма степен безопасността на всички ни. И това с полицията и проверката къде и кога е правен ГТП - при нас, ако се въведе, със сигурност ще се спре с манипулация и измами при ГТП. Макар че това е малко нож с две остриета - ако ПТП настъпи, примерно, след 3 месеца от минаване на преглед, кой и как ще докаже, че към датата на прегледа колата не е била годна за преминаването му. Частичната амортизация би могла да е настъпила 2 месеца след прегледа.

 

Преди 1 час, PRR написа:

Според мен бъркаш две неща! Едното е нова/стара кола. ... Второто е да караш изправна или неизправна кола. И тук идва проблема...

Та, това с прегледите не е за нова/стара кола, а за изправна/неизправна! Пак виж закона - хората са си написали различни нормативи за различните еко групи. И не ти спират колата защото е ЕКО група 4, а защото не покрива дори ЕКО група 4 ;) 

100% вярно. Не знам защо заради затягането на ГТП масово се преекспонира и спекулира с това, че за да минеш преглед, трябва да си с нова кола. Това са меко казано пълни глупости. Или по-скоро начин на оправдаване на лично безхаберие. Автомобила трябва да е технически изправен, нищо повече. Няма значение на колко години е. Тук, сред нас, има много хора с коли на по 15-20 и повече години, които си ги поддържат и в техническо състояние са топ. Всичко амортизирано се подменя на време, гумите са подходящи за сезона и т.н. Та ако някой кара стара кола и има проблем с ГТП, "оправданието", че няма пари за нова е повече от нелепо. Притежаването на автомобил е отговорност.

 

Между другото, на тазгодишното ГТП, независимо, че от повече от 10 години ги познавам момчетата от пункта, тази година ми провериха и всички колани. Което ме изкефи много.

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Според мен бъркаш две неща! Едното е нова/стара кола. Да, всички искаме нови коли, но не всички могат да си ги позволят. Тук съм съгласен. НО! Второто е да караш изправна или неизправна кола. 

Като казах нова кола имах предвид нова нова - от магазина. Тези старите нови .....всички знаем какво стига до България - нали знам какво налях и в моята като дойде, за да стане на кола. На 20 години е, ама не пушляви, има си катализатор, и като цяло я поддържам в технически изправно състояние. И за разлика от някои хора карам с доста нови гуми, макар и не премиум марки.

Подръжката, никъде не съм казал, че трябва да е пренебрегната. Дори за новите нови коли.

 

 

Идеята ми беше не че не трябва да се спират коли на прегледите, а че нормите са съобразени само с новите автомобили, въпреки че средната възраст на автопарка у нас е 10+.

Мишо каза как е в Англия - ако отидеш с нов Сюпърб е едно, ако отидеш с Октавия 1 е друго. Ама това изисква мислене и организация - твърде сложно.

 

Друга тема е дали това, което се случва е най-важното или просто е най-лесният начин за дране.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Logrus написа:

...

Идеята ми беше не че не трябва да се спират коли на прегледите, а че нормите са съобразени само с новите автомобили, въпреки че средната възраст на автопарка у нас е 10+.

...

А къде да се спират? Или сме длъжни да дишаме изгорелите газове на курници, поддържани с ... всъщност неподдържани ;)

 

И пак - точно прегледите са мястото за спиране. В талона пише 0.2 CO2, на прегледа показва 0.7 и ... гориш! Стойностите са от конкретен автомобил върнат от преглед днес. Собственика му знае, че гори масло, но си го кара. Всъщност - караше. Сега отива за скрап, защото ремонта на двигателя е 7к (пак цитирам). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, PRR написа:

А къде да се спират? Или сме длъжни да дишаме изгорелите газове на курници, поддържани с ... всъщност неподдържани ;)

 

И пак - точно прегледите са мястото за спиране. В талона пише 0.2 CO2, на прегледа показва 0.7 и ... гориш! Стойностите са от конкретен автомобил върнат от преглед днес. Собственика му знае, че гори масло, но си го кара. Всъщност - караше. Сега отива за скрап, защото ремонта на двигателя е 7к (пак цитирам). 

Съгласен съм с Чаво. В талона пише 0.2 , а в спецификацията на производителя някой интересува ли го колко пише? Ок2 VRS си пипа масло , дори и според производителя , и нея ли да изхвърлим за скрап ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами Joro виж какви ги е писал колегата Logrus и още няколко човека си хранят  децата с колата нямат пари да я постегнат и мине преглед и мрънкат че държавата го оставя гладни барабар с децата. Според теб какви са? За мен са социално слаби. Защо пък го приемате като обида. Всеки сам си знае хала. Аз не вярвам че хората в интернет и които учсатват в подобни форуми са социално слаби, дори и да има такива то те са много малък процент. А за тези в София съвсем не вярвам че нямат пари да си стегнат колите. Голя част дори могат  да си купят нова бюджетна кола, но предпочитат секъндхенд премиум за същите или подобни пари да се фукат на село.

Джони ако със секретни болтове от ЕТ минавам преглед а с другите не.... ще си ги купя веднага за 52лв....

 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Идеята ми беше не че не трябва да се спират коли на прегледите, а че нормите са съобразени само с новите автомобили, въпреки че средната възраст на автопарка у нас е 10+.

Бъркаш Чаво. Относно емисиите, нормите са съобразени с годината на производство на автомобила и заложените заводски, конкретно за него, стойности. Автомобил от 2014-та година трябва да покрива норми за емисии, актуални към тази 2014-та година. Ако същия беше приравнен към автомобил от 2024-та година с Евро 6+ и нагоре - тогава нямаше да е коректно. С други думи, ако автомобила покрива Евро Х, вписано в талона му или декларирано от завода производител (защото КАТ често спят и не винаги вписват тези данни в големия талон), няма причина да не мине ГТП, ако ще и на 20 години да е. За автомобили, по-стари от влизането на Евро 1 би следвало допустимите граници да са доста широки, ако изобщо има зададени такива. Този филм скоро ще го играя и ще споделя.

 

А относно ходова част и обща изправност и безопасност на автомобила - дали на 1 или на 21 години, все тая. Трябва да е изправен. Нищо повече.

 

Или с други думи, никой никого не принуждава да си купува нова кола, за да мине ГТП. Разбира се, на първо четене се сещам за 2 основни проблема за минаване на преглед, вина за които нямат нито пунктовете за ГТП, нито тези, които им налагат какво да гледат. Първия е, че Гошо си е купил употребяван автомобил и се хвали, че само гориво налива и масло сменя. За поддръжката не му дреме, като се разпадне, ще купи друга кола. Затягат прегледите и същия този Гошо почва "оле-мале". Да бе, Гоше, ама както козата си сака пръч, така и колата сака поддръжка. Втория проблем е, че Пешо, за да не сменя катализатора или за да е по-рацер и да "отпуши" бИгачката, го маха. И сега пак имаме "оле-мале, аз го продадох и му взех добри пари". Всъщност има и 3-ти прблем - Иван е пич, поддържа си колата изрядна. Но когато я е купувал, тя вече е била без катализатор. И сега Ванката бере лайката на предишния собственик.

 

Между другото, в момента вече има доста обяви в нета с "купувам катализатор"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, silent написа:

...виж какви ги е писал колегата Logrus и още няколко човека си хранят  децата с колата нямат пари да я постегнат и мине прегледа...

 

 

Виж и ти какви съм ги писал. Колата ми е стара, но се поддържа в добро състояние.

И не ме е срам, че си изхранвам семейството, не ме е срам че имам деца и се грижа за тях, не ме е и срам че работата ми е свързана с постоянно използване на автомобила. А най-малко пък ме е срам от това че нямам пари за кола от магазина - даже се гордея с това, че нощем спя спокойно. 

 

@Mishelle Юли, прав си че може и да бъркам, надявам се да е така и наистина да се гледат нормите за съответните години и автомобил, а не всички под общ знаменател да минават. Ако е така аз няма какво да му се притеснявам с моята бабичка 🙂

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам ,че по възрастта на автомобила може да съдим кой е богат ,беден или социално слаб  различните хора имат различни приоритети и разбирания мой приятел,който изкарва добри пари, абсолютно всеки уикенд ходи в Гърция дава пари за нощувки, плажове,таверни ,бензин колата му е 20 годишна не ,че няма за нова но приоритета му е друг

Съседа ми е бизнесмен милионер, но кара 25 годишен дизел просто не му е важно и му върши работа, докато съдружника му във фирмата кара само немски лимузини последен модел от най-високият клас 

 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Logrus написа:

@Mishelle Юли, прав си че може и да бъркам, надявам се да е така и наистина да се гледат нормите за съответните години и автомобил, а не всички под общ знаменател да минават. Ако е така аз няма какво да му се притеснявам с моята бабичка 🙂

 

@Logrus Чаво, сам се убедих, че е така, като минавах прегледа в края на юни, за което писах някъде в началото на темата. Колата ми е 2014-та година и трябваше да покрие нормите за 2014-та. Не са ми търсили емисии на по-нов автомобил. Също така бях написал, че оригиналния ми катализатор е заменен със спортен, т.е. с по-"пропусклив", в двигателния отсег има промени, софтуера на двигателя е модифициран. И цялата тази комбинация мина ГТП без никакъв проблем, влизайки в границите за отделяни емисии, заложени от завода производител. Нали се сещаш какво трябва да изпускат изодзадЦе стокови коли, които не успяват да минат ГТП. Така че, споко, знам, че се грижиш за колата си. Няма значение колко е стара, чакам да се похвалиш тук, че си минал прегледа без проблем. Медийната вълна, която гръмна заради върнати коли е факт. Но тъпите журналя никъде не уточняват и никъде не показват състоянието на даден върнат от ГТП бензинов автомобил. Защото, ако го бяха направили, нямаше да има шум, нямаше да има сензация, нямаше да има поводи за безброй безсмислени репортажи и статии.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Защо тези промени или изисквания рефлектират върху бензиновите коли.

Между другото, по-гадно смърди да караш зад бензинова кола, горяща масло, отколкото зад стар дизел. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, maxrpm написа:

Съгласен съм с Чаво. В талона пише 0.2 , а в спецификацията на производителя някой интересува ли го колко пише? Ок2 VRS си пипа масло , дори и според производителя , и нея ли да изхвърлим за скрап ?

Саше, ако четеше нямаше да задаваш този въпрос и да пишеш глупости! Накратко - спецификацията на производителя е съобразена с еко нормата за съответната година на производство. Т.е. АКО колата е изправна ще покрие изискванията. 

Що се отнася до VRS и "пипането" на масло - това е предвидено от производителя ДО определена норма. Над това - или ремонт или на скрап. Уви. 

преди 46 минути, joro-120L написа:

Добре. Защо тези промени или изисквания рефлектират върху бензиновите коли.

Между другото, по-гадно смърди да караш зад бензинова кола, горяща масло, отколкото зад стар дизел. :)

Досега бензиновите минаваха между капките. Досега меренето на газовете беше със сонда някъде около ауспуха. Съответно отчиташе, че от ауспуха излизат само маргаритки и всички се правиха, че не знаят за какво иде реч. Сега се сетиха да проверят и ... настана паника.

 

@Logrus, Чаво, ако колата ти се поддържа прилично и е с катализатор не смятам, че ще е проблем да минеш. Естествено, гледай все пак да е загряла, защото дори Евро 6 в началото смърди на не изгорял бензин и се хващам на бас, че ще ме върнат! 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, joro-120L написа:

Добре. Защо тези промени или изисквания рефлектират върху бензиновите коли.

Между другото, по-гадно смърди да караш зад бензинова кола, горяща масло, отколкото зад стар дизел. :)

Да, но по-често можеш да видиш или караш зад стар, димящ на умряло или получил повечко гориво тунингован дизел :)

Иначе във въпроса ти има логика, аз също съм си го задавал. Предполагам, предвид това че дизелите навярно са преобладаващи, представяш ли си каква истерия щеше да настане, ако дискутираните мерки при ГТП ги бяха застигнали първо тях. Може би тренират народа - първо подхващат по-рядко притежаваните бензинови коли. Но не мисля, че на дизела ще му се размине.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, не съм съгласен! Ако дизела е с работещ катализатор и DPF замърсяват дори по-малко отколкото бензините! Примерно показателите за CO2 при бензин Евро 6 е 1.0, за дизел Евро 6 е 0.5 ! ЦЪК. И на практика цапат по-малко с изключение на ФПЧ, което пък е в резултат на избушени катализатори и/или DPF-и. Т.е. пак обратно към побългаряването.

Иначе от поне 2-3 години ми прави впечатление, че на пункта където минавам мерят Мицьо доста по-обстойно отколкото в началото. И до момента не съм имал драма. Надявам се и така да остане. 

Та, според мен, проблема е, че масово се неглижираше прегледа при бензините и сега изведнъж стана "мЯл", защото прегледа стана реален и изгоряха всички с "без катализатор".

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, PRR написа:

Иначе от поне 2-3 години ми прави впечатление, че на пункта където минавам мерят Мицьо доста по-обстойно отколкото в началото. И до момента не съм имал драма. Надявам се и така да остане. 

И при мен е така. Дава перфектни показатели. Докато са налични и изправни ДПФ-те ни, няма от какво да се притесняваме.

Факт е обаче, че минават и такива с премахнати. Или минава-ха. Сега не знам как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PRRМоже ли да си погледнеш в книжката на супърба, колко разход на масло на 1000 км не е проблем според производителя? После кажи дали си съгласен с производителя. Аз подозирам, че знам и двата отговора. 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

@Logrus Чаво, сам се убедих, че е така, като минавах прегледа в края на юни, за което писах някъде в началото на темата. Колата ми е 2014-та година и трябваше да покрие нормите за 2014-та. Не са ми търсили емисии на по-нов автомобил. Също така бях написал, че оригиналния ми катализатор е заменен със спортен, т.е. с по-"пропусклив", в двигателния отсег има промени, софтуера на двигателя е модифициран. И цялата тази комбинация мина ГТП без никакъв проблем, влизайки в границите за отделяни емисии, заложени от завода производител. Нали се сещаш какво трябва да изпускат изодзадЦе стокови коли, които не успяват да минат ГТП. Така че, споко, знам, че се грижиш за колата си. Няма значение колко е стара, чакам да се похвалиш тук, че си минал прегледа без проблем. Медийната вълна, която гръмна заради върнати коли е факт. Но тъпите журналя никъде не уточняват и никъде не показват състоянието на даден върнат от ГТП бензинов автомобил. Защото, ако го бяха направили, нямаше да има шум, нямаше да има сензация, нямаше да има поводи за безброй безсмислени репортажи и статии.

Я кажи , с какъв бензин мина ГТП, ама без да лъжеш? :) Питам , защото по много далечен спомен , от времето в което работех на Шела , в 95 има 2% етанол в V-Power 95 има 5%етанол , а в Super 100 има 10% етанол, а и той се внасяше от Гърция , маи, та ако си заредил последния , не ме очудва че си минал без проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизелите - ако е махнат катализатора съм съгласен, че няма да мине. Ако е махнат DPF обаче няма да отчете разлика. По скоро би "светнало" при скапани дюзи и неправилно изгаряне. Говоря за кадърно махане на DPF със съответната софтуерна доработка, не за "да го махнем и да го набоцаме за да върви на гръм, баце!".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.