Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

преди 19 минути, Vladi_a написа:

Два пъти влязох за два дена, засега никъде нищо. Даже един КАТ-аджия ме провери по егн и номер на колата. Ще проверявам периодично.

Има два варианта - или си минал много бързо и не са те хванали камерите , или на "ония" 3800 снимани са само на книга , а може още да пишат актовете на хартия 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 413
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    58

  • The Best Forman

    49

  • joro-120L

    42

  • PRR

    31

Преди 3 часа, PRR написа:

Още една причина да НЕ искам да карам кола в Унгария и да я избягвам по всички възможни начини. Не знам защо, но от много година са ми противни, поне от 20.

Орбан 😂

Пепи, нали се борим за стриктно спазване на правилата и сурови наказания за нарушителите.

 

Преди 3 часа, PRR написа:

А Будапеща е толкова красива ...

👍

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, PRR написа:

Почти ;) BG Alert, в тестовия вариант, можеш да го изключиш. Но има и така наречения "Presidential alert" (или "National alert"), който по спецификация не може (да може) да се изключи. Тестовете НЕ са правени с него, при това умишлено. Повече може да се прочете ТУК

Надявам се , да съм го спрял. За седмица бях с GrapheneOS тъкмо се харесахме , да се женим и приложението на Unicredit bulgaria, ме предаде. :( Готиното е поне че са release нали Аndroid 16 Dev1 , та има с какво да си играя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

Още една причина да НЕ искам да карам кола в Унгария и да я избягвам по всички възможни начини.

Минавал съм доста пъти през Унгария, вк.ючително и двумесечен престой- харесва ми. За стопа си бях виновен, даже се смилиха и ми написаха най малката глоба. Даже имах и полицейски ескорт до пощата за да го платя 😁

....не за друго, просто настоявах да го платя по най бързия начин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Орбан 😂

Пепи, нали се борим за стриктно спазване на правилата и сурови наказания за нарушителите.

 

Да, точно. Но не с демонстративни акции ;) Играл съм го и в Чехия - заядоха се за влизане в насрещното и искаха да ми пишат глоба. Показвам им, че има знаци в посоката в която се движа, а те "ама то в почивни дни..." тинтириминти. И, през Унгария съм минавал преди 15тина години и ги гледах как дебнеха за чужди номера. Тогава пътя през Сърбия беше затворен, заради ремонти на магистралата и се нагледах на картинката - маджара изпреварва, но спират чуждия номер. Т.е. баш нашичките милиционери.

Та, Жоре, благодаря за такова спазване на законите. Но, с Орбан начело - толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, maxrpm написа:

Надявам се , да съм го спрял. 

Надявай се да не си! Ако се стигне до такава аларма нещата хич не са на добре и по-добрия вариант е да получиш известието. Повярвай ми!

И, между другото, тази система се поддържа от Пожарна и Аварийна Безпоасност, не милцията или военните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, cuca7 написа:

Ти сигурно беше смен, та толкова категорично се изказваш? Опита ме е научил, че като се дръвиш става по-зле, и само това ми беше нарушението да, изтекъл срок на пожарогасителя.

Няма как с мен нещо такова да се коментира изобщо в каквато и да е подобна ситуация, други са заглавията!
 И какво - установил изтекъл срок на пожарогасител😂😂😂, това не е нарушение, при което без предупреждение може да бъдеш санкциониран/респектиран! Хубаво е, че има хора, които треперят за подобни неща, ти трябва да си пример за подръжание! Имам шублери за мерене на грайфер, за моя сметка ще ти пратя! Да не те глобят и за това 😂
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам мненията ти? Явно се чувстваш над нещата. Ок, прав ти път. За изтекъл пожарогасител се налага наказание, сега не помня фиш, акт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.12.2024 г. at 11:18, PRR написа:

Не съм много съгласен за минаването през центъра. Според мен е редно да има лимит и силно замърсяващите автомобили да не могат да минават. Естествено не се очаква това да даде резултат веднага. И, лично мнение, проблема не е толкова дали ЕКО категорията ще е 2ра или 6та ( :D ), а до това дали изобщо 2ра се покрива. Защото масово виждам чадящи дизели и/или смърдящи бензинови, които няма как да са минали нормално ГТП. 

Накратко - аз съм за да има някакъв ЕКО лимит за влизане в центъра, но по-важно е първо да се засили контрола над таралясниците.

Хем си прав, хем не си. Добре е да има контрол за влизане в центъра. Независимо, че предтекста "замърсяващи коли" е само параван, зад който стои намаляване на трафика, както вече някой по-горе го спомена. По мое мнение зад всички ЕКО-МЕКО шитни стои нещо друго, за съжаление в голяма част от случаите е нечии интерес. Всъщност типично по нашенски хващаме нещата отзад напред, защото е най-лесно, пък и някакви "усилия" се симулират. За пореден път ще напиша, че в големите ни градове и по-специално в София автомобилите са един от по-малките замърсители. Но пък за сметка на това най-лесно могат да бъдат контролирани или манипулирани. Докато не се спре със застрояването и съпътстващото го замърсяване под формата на прах от всякакво естество, нещата няма да се оправят. Мръсотията е навсякъде, малко да позасъхне и хоп във въздуха. Знаеш, в "белите" държави караш в дъжд, колата ти чиста. Джиткаш по улиците, обувките ти чисти. Защо? Защото има контрол. Има санкции. И има кой да следи, да ги налага и да ги събира. В резултат на което има ред. А у нас... Онзи ден се прибирам от път. Влизам в София по околовръстното. И въздуха стана гаден и смрадлив, видимостта надалече драстично намаля. Ясно е, на километри съм от центъра. И ако някой си мисли, че всичката тази гняс е само в покрайнините на града, а в центъра е райско кътче заради забраната на еди каква си категория коли да се движат... Пълна пародия. В допълнение - сигурно помните, преди няколко години имаше замерване на въздуха в София за прахови частици, точно по коледните празници, когато града е сравнително празен, а трафика почти го няма. Оказа се, че стойностите на замърсяване са си същите, като преди празниците. Е, тогава защо все колите, колите, та колите? Да, част от тях са проблемни. Но толкова малко проблемни, на фона на големия проблем. За който никой няма топки да се хване и постепено да го реши...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Mishelle написа:

Хем си прав, хем не си.

...

Знаеш, в "белите" държави караш в дъжд, колата ти чиста. Джиткаш по улиците, обувките ти чисти. Защо? Защото има контрол. Има санкции.

...

Хем си прав, хем не си. :D

 

Веднага давам примери. В "бялата" държава Германия в центровете на големите градове се влиза само със стикер. Да, глобите са високи, но реално хората си знаят и не влизат със замърсяващи коли. Но и там рядко някоя кола преживява толкова, че да изпадне в такава категория. Реално това са коли на 10+ години. Същото е и в Белгия, и в Австрия и т.н. Примери бол.

 

Но горното по никакъв начин не се отразява на чистотата на въздуха при и след дъжд. Доколко Гърция е "бяла" държава е спорно, но в Атина, дори в крайните и елитни квартали прах има. При това много. Просто климата е такъв - не вали с месеци, а околността е камениста и праха си е задължителен. За разлика от "белите" държави на север. Там вали доволно и, от една страна, почвата не е толкова песъчлива, а от друга прахта просто се измива. Да, естествено, при нас нещата са малко по-различни. София е прашна най-вече от паркирания по градинки и нулев контрол на строежите и излизането на камиони разнасящи буци кал по улиците. Тези буци по-късно просто стават прах. Точно както се случва и с калта от неправилно паркираните коли. 

 

И, що се отнася до въздуха в София - факторите са много, но най-важен е лошото, от към циркулация на въздуха, местоположение. София е заобиколена от планини и естествената циркулация на въздуха е затруднена. Това създава предпоставки за мъгли. А мъглата, за тези които следят качеството му през сайтове като ТОЗИ ще визуализирам проблема:
image.thumb.png.60b87f6b1f1d888493626daeabeff04f.png

image.thumb.png.7a506dfa433db368bca7d0748659c37c.png

 

Ясно се вижда, че две съседни точки са в двете крайности - едната е на 164, а тази до нея е на 1. 

Но това е днес, когато няма мъгла. Понеже датчиците използвани за тези точки са от фото тип, мъглата, която всъщност е водни капки, разсейва лъча, което датчика отчита като замърсяване. Реално не е. Да, при мъгла се качва и нивото на замърсяване на въздуха, защото самите капки задържат прахта, вместо да се отложи на земята, но не и в такива размери, каквито показват датчиците. 

 

Но си прав - трябва контрол. Трябват и санкции. Но, лично мнение, първо трябва да се почне от (очевидните) нарушения(та) и чак тогава към ограничения. Защото сега ограничаваме без да сме глобили нарушителите. Защото в София се паркира безобразно. Пречи се на движението, а от общината и КАТ не правят нищо. Тук таме някоя акция за симулиране на дейност ... за съжаление :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, cuca7 написа:

Не разбирам мненията ти? Явно се чувстваш над нещата. Ок, прав ти път. За изтекъл пожарогасител се налага наказание, сега не помня фиш, акт.

Същото важи и за гумите… затова ти предложих шублер, безплатно, да си ги проверяваш! Не дай *оже да си с милиметър под нормата, ще те глобят 😂! Иначе си карай още на 2-3 ракии, изпреварвай на 2на непрекъсната, спирай на кръстовище (за малко) и тн… Знаем всички кое колко се спазва и колко са реално изрядните шофьори! Гледай си ти пожарогасителя 😂😂😂 и тн смехории! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се че малко объркахте нещата. Забраната за влизане в центъра не е свързана с праховото замърсяване, а с намаляване на емисиите от автотранспорта.

Освен това прах винаги ще има - стига да духне един вятър и от (не)обработваемите се вдигат облаци. Борбата с това запрашаване е със засаждане на зелени пояси, които освен това се подържат постоянно влажни. Другото са зелените площи в града.

Тук има доста способни хора - предполагам че има как да се извади някоя картинка, на която се вижда какво е съотношението на зелени и застроени площи и как се е променило последните години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, PRR написа:

Хем си прав, хем не си. :D

 

Веднага давам примери. В "бялата" държава Германия в центровете на големите градове се влиза само със стикер. Да, глобите са високи, но реално хората си знаят и не влизат със замърсяващи коли. Но и там рядко някоя кола преживява толкова, че да изпадне в такава категория. Реално това са коли на 10+ години. Същото е и в Белгия, и в Австрия и т.н. Примери бол.

Абе, хем си прав, хем не си :P

Съгласен за автомобилния фактор, спор няма. Но в цитираните от тебе държави това е завършека (така да го наречем) на една по-здравословна среда за живеене. При нас първо трябва да се решат два основни проблема, когато става въпрос за качествот на въздуха - строежите и бай Мангал, който гори де що му падне. Всъщност Чаво индиректно ме подсети и за трето - паркирането в тревни площи. Пък чак след това следва да обърнем поглед към колите. Защото сега, при наличето на забрана за навлизане в центъра, като излезна навън въздуха не ми е по-чист?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото, както писах по-горе, проблема не е от колите. Поне не от изправните, били те и Евро 2 ;) Но, от политическа система изградена на "предишните са виновни", толкова! А сегашните са дори по-зле - тотална симулация на дейност водеща само до по-големи задръствания с единствената цел "да свалим хората от колите". А не "да направим придвижването по-лесно и/или по-бързо". 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.