Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


johnnie213

Recommended Posts

преди 26 минути, ghost_rider написа:

Саше, тя Фабията си е изправна, виж за 120-ката не знам защо са те пуснали, като знам в какво състояние си я закарал (няма да изпадам в подробности). Не всичко се решава от вредните емисии. Тя така или иначе е в най-ниската категория и не знам какво трябва да се случи за да не покрие минималните стойности, но пак казвам има много други показатели, по които един автомобил може и би следвало да се определи като негоден за движение по пътищата.

Моля , моля , колата (120 -та) я карах вечерта преди да ходи на преглед и както му обясних и на Сашко - колата е технически изправна (пали , върви и спира) .. това , че на Сашко са му омекнали крачета , изнежил се е и му е трудно да и натиска спирачката , не означава , че няма спирачки .. за газовете не знам как са били , но щом е минала , значи покрива някакви норми , но като цяло колата си е ОК.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 448
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    65

  • The Best Forman

    58

  • joro-120L

    47

  • PRR

    32

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Моля , моля , колата (120 -та) я карах вечерта преди да ходи на преглед и както му обясних и на Сашко - колата е технически изправна (пали , върви и спира) .. това , че на Сашко са му омекнали крачета , изнежил се е и му е трудно да и натиска спирачката , не означава , че няма спирачки .. за газовете не знам как са били , но щом е минала , значи покрива някакви норми , но като цяло колата си е ОК.

А нещо за тубата със забит в нея маркуч, вместо резервоар да кажеш? Хубаво има ръжда, тиня и не знам си какво в него, но това не е оправдание да не си го оправиш и тогава да отидеш на преглед. А да те пуснат така на прегледа - скандално! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде в наредбата за преглед не пише , че трябва да ти проверяват целостта и изправността на резервоара т.е. има гориво , колата пали и газовете са в определена норма - изправна. Има изискване към газовите бутилки , защото работят под налягане .. та ако ще в шепи или в джоба да ти е бензина и колата работи - колата е изправна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, ghost_rider написа:

А нещо за тубата със забит в нея маркуч, вместо резервоар да кажеш? Хубаво има ръжда, тиня и не знам си какво в него, но това не е оправдание да не си го оправиш и тогава да отидеш на преглед. А да те пуснат така на прегледа - скандално! 

Абе , Асенчо , мое ли така да ме излагаш у форума, хора четат , ти пишеш за тубата. Па драсни ми го на вайбъра?!? Няма ръжда и тиня в него, просто гумените маркучи са му за смяна, даже има и бензин в него, стар на светена вода... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

това , че на Сашко са му омекнали крачета , изнежил се е и му е трудно да и натиска спирачката , не означава , че няма спирачки ..

Затова ли постоянно говори, че няма спирачки и иска да слага серво. Тази кола трябвало да има серво и затова не спирала. В Пловдив му обяснявах разни работи, или същото което пиша тук, а той си знае неговата.

По-сатарите 120 Естел 1 нямат. 105 пък изобщо. Чак при японките се появява. Как са ги пуснали така от завода? Шоферите на тези коли как спират? Спира си нормално. Казвам го също от личен опит от на баща ми 105цата.

 

преди 54 минути, ghost_rider написа:

А нещо за тубата със забит в нея маркуч, вместо резервоар да кажеш?

На ГТПто ги е преметнал, че това е разширителния съд за антифриза. :)

п.п. Аз ако съм, този автомобил няма да мине преглед. Пожароопасно е Гена. Ако щеш и изменение в конструкцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, joro-120L написа:

....

На ГТПто ги е преметнал, че това е разширителния съд за антифриза. :)

Обясних му на човека с меките к...ълки , защо са го пуснали - има резервоар , здраво закрепен на колата без да тече гориво от него и за проверяващия е достатъчно .. той няма задача да ръчка с отвертка в него и не се налага да лъже за нищо , а в 120 -ка има много места да си прибереш тубата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, The Best Forman написа:

а в 120 -ка има много места да си прибереш тубата ;)

Разбира се. Аз предположих, че е била в нишата на моторния отсек. От страната на бенз. помпа. Там точно се събира 5 литрова туба без да мръдне. Няма нужда и от укрепване.

Саше, там ли беше тубата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, joro-120L написа:

Разбира се. Аз предположих, че е била в нишата на моторния отсек. От страната на бенз. помпа. Там точно се събира 5 литрова туба без да мръдне. Няма нужда и от укрепване.

Саше, там ли беше тубата?

Да, тя , все още си е там , ама като колата е в гаража и слагам капачката. :) Чух се с хазяйна, каза - нямаш никакви ядове с колата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, maxrpm написа:

Да, тя , все още си е там

Имах предвид по време на прегледа. Била е пред очите им, а не скрита, какъвто бе подтекста на Гената.

 

Преди 7 часа, maxrpm написа:

ама като колата е в гаража и слагам капачката. :)

Точно в движение трябва да си с капачка. Изпарения, евентуално разливане, бобина, свещи, кабели са там.

Направи подходящ отвор на капачката и прекарай маркуча през него. То тоз резервоар изобщо не е за коментар, ама като е гарга, да е рошава.

 

Преди 7 часа, maxrpm написа:

Чух се с хазяйна, каза - нямаш никакви ядове с колата.

Какво каза хазяина за vRS-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, The Best Forman написа:

Никъде в наредбата за преглед не пише , че трябва да ти проверяват целостта и изправността на резервоара т.е. има гориво , колата пали и газовете са в определена норма - изправна. Има изискване към газовите бутилки , защото работят под налягане .. та ако ще в шепи или в джоба да ти е бензина и колата работи - колата е изправна.

А не отговаря ли това на конструктивно изменение? Тубата сертифициран съд ли е? Добре ли е укрепена, изпуска ли бензинови пари? Хайде да не си говорим глупости. Колкото и абсурдно да звучат някои неща, които колегата @C2H5OH беше писал някъде в тази или друга тема, аз ги одобрявам. Например мажещи чистачки - следователно недобра видимост - следователно предпоставка за ПТП - автомобила не минава ГТП. Не че не сме виждали и от Англия да са внесени трошляци, но просто това им е била последната възможност да продължат да се движат.
 

 

Преди 16 часа, maxrpm написа:

Абе , Асенчо , мое ли така да ме излагаш у форума, хора четат , ти пишеш за тубата. Па драсни ми го на вайбъра?!? Няма ръжда и тиня в него, просто гумените маркучи са му за смяна, даже има и бензин в него, стар на светена вода... :)

Ами аз първоначално се въздържах, но Гената ме провокира. Извинявай, не ми е целта да те злепоставям, но не одобрявам такива прегледи проформа. За спирачките не коментирам, защото не знам дали реално имаш проблем с тях или просто нямаш серво и колата не спира като съвременна, но това не значи че няма спирачки. Точно затова казах, че ГТП и успешното му преминаване не трябва да се съсредоточава само и единствено до вредни емисии, както се случва напоследък. Има много по-сериозни неизправности, които да доведат до неуспешно преминаване.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, ghost_rider написа:

А не отговаря ли това на конструктивно изменение? Тубата сертифициран съд ли е? Добре ли е укрепена, изпуска ли бензинови пари? Хайде да не си говорим глупости. Колкото и абсурдно да звучат някои неща, които колегата @C2H5OH беше писал някъде в тази или друга тема, аз ги одобрявам. Например мажещи чистачки - следователно недобра видимост - следователно предпоставка за ПТП - автомобила не минава ГТП. Не че не сме виждали и от Англия да са внесени трошляци, но просто това им е била последната възможност да продължат да се движат.
 

 

Ами аз първоначално се въздържах, но Гената ме провокира. Извинявай, не ми е целта да те злепоставям, но не одобрявам такива прегледи проформа. За спирачките не коментирам, защото не знам дали реално имаш проблем с тях или просто нямаш серво и колата не спира като съвременна, но това не значи че няма спирачки. Точно затова казах, че ГТП и успешното му преминаване не трябва да се съсредоточава само и единствено до вредни емисии, както се случва напоследък. Има много по-сериозни неизправности, които да доведат до неуспешно преминаване.

Че то прегледа на моита вчера не беше по-задълбочен .. такъва е манталитета на цялата тази система .. убеден съм , че ако отида в Германия няма да мина и то , защото не е неизправен автомобила , а критериите са други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, The Best Forman написа:

Че то прегледа на моита вчера не беше по-задълбочен .. такъва е манталитета на цялата тази система .. убеден съм , че ако отида в Германия няма да мина и то , защото не е неизправен автомобила , а критериите са други.

 

Като взех Супърба 2017г., на TUV-а му пишеше, че генерацията е чао и трябва да бъде подменена моментално. За 7 години съм сменял меки връзки два пъти. Генерацията от колектора до крайното гърне не мръдна :D 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

А не отговаря ли това на конструктивно изменение? Тубата сертифициран съд ли е? Добре ли е укрепена, изпуска ли бензинови пари? Хайде да не си говорим глупости.

Сигурно е била и пластмасова. Навремето беше забранено на бензиностанция да се зарежда бензин в пластмасови туби. Само в метални.

Асене, проблемът идва от там, че ние говорим за туба в коша, а Гената ни обяснява за стандартни резервоари, сякаш не вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, sauber написа:

 

Като взех Супърба 2017г., на TUV-а му пишеше, че генерацията е чао и трябва да бъде подменена моментално. За 7 години съм сменял меки връзки два пъти. Генерацията от колектора до крайното гърне не мръдна :D 

 

Критерия на Ханс е един , на инж. Ганчев е друг .. там му казват "за смяна" , тук "малко повърхностна ръжда" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, joro-120L написа:

Проблемът идва от там, че ние говорим за туба в коша, а Гената ни обяснява за стандартни резервоари, сякаш не вижда.

Жоре , на практика колата има резервоар , от който не тече гориво и не е на дантела .. човека вижда това в канала и пише ОК .. прегледа на практика е оглед и никой не изисква от техническото лице да се задълбава .

Колкото да ви е странно , в една от серийте на Сервиз SOS прекараха една костенурка на преглед с туба , щот им свърши бензина пред пункта ;) това там на Острова :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че баща ми се престараваше в края на 90-те години, но за прегледа само дето не пастираше колата. Винаги я миел старателно, ама за прегледа си беше голямо миене, лъскане, вътре прахосмукачка, всичко се бършеше, проверка на течности, доливане ако трябва, смяна на напукани спирачни маркучи, проверка и помпане на гуми и т.н Едва ли са щели да го върнат ако не е пуснал прахосмукачка, но той я правеше като нова колата, нищо че беше близо 30 годишна тогава. Преди 89-та година дори са ми разказвали с чичо ми, как всяка година колата се мие отдолу, чистят се ръжди (ако изобщо има) и се боядисва. Нашата Лада беше оранжева отдолу - предполагам се досещате, миниум. Сняг е виждала сигурно само в първите си година-две, но превантивните мерки за защита никога не са излишни.
Да не се отплесвам много, мисълта ми е, че тогава контрола е бил доста сериозен.
Ако трябва да сме буквални дори автомобил с неработещ звуков сигнал (клаксон) се води неизправен, само дето никой не го проверява. Има някои неизправности, които са допустими, за да преминеш ГТП след което разбира се трябва да си ги остраниш. Ако при последваща проверка на пътя не си го направил, може да те спрат от движение или да отнесеш глоба. Говоря за изгоряла крушка на габарит например. В картона ти го пишат като забележка, но не с такава тежест, за да те спрат да преминеш успешно прегледа.
Ръждата е доста субективен критерий, защото за мен и малко ръжда по купето е повод за притеснение, а всички знаем, какви коли минават, без забележки, а те са с перфорации, дупки, гънат се като кашкавал, но минават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, The Best Forman написа:

 .. прегледа на практика е оглед и никой не изисква от техническото лице да се задълбава

Като е оглед, що не е писал - Туба с бензин в моторния отсек, използвана за резервоар. И после да се подпише, че автомобилът е техн. изправен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, ghost_rider написа:

Сигурен съм, че баща ми се престараваше в края на 90-те години, но за прегледа само дето не пастираше колата. Винаги я миел старателно, ама за прегледа си беше голямо миене, лъскане, вътре прахосмукачка, всичко се бършеше, проверка на течности, доливане ако трябва, смяна на напукани спирачни маркучи, проверка и помпане на гуми и т.н Едва ли са щели да го върнат ако не е пуснал прахосмукачка, но той я правеше като нова колата, нищо че беше близо 30 годишна тогава. Преди 89-та година дори са ми разказвали с чичо ми, как всяка година колата се мие отдолу, чистят се ръжди (ако изобщо има) и се боядисва. Нашата Лада беше оранжева отдолу - предполагам се досещате, миниум. Сняг е виждала сигурно само в първите си година-две, но превантивните мерки за защита никога не са излишни.
Да не се отплесвам много, мисълта ми е, че тогава контрола е бил доста сериозен.
Ако трябва да сме буквални дори автомобил с неработещ звуков сигнал (клаксон) се води неизправен, само дето никой не го проверява. Има някои неизправности, които са допустими, за да преминеш ГТП след което разбира се трябва да си ги остраниш. Ако при последваща проверка на пътя не си го направил, може да те спрат от движение или да отнесеш глоба. Говоря за изгоряла крушка на габарит например. В картона ти го пишат като забележка, но не с такава тежест, за да те спрат да преминеш успешно прегледа.
Ръждата е доста субективен критерий, защото за мен и малко ръжда по купето е повод за притеснение, а всички знаем, какви коли минават, без забележки, а те са с перфорации, дупки, гънат се като кашкавал, но минават.

Тогава беше модерно да се заяждат за ръжда , днес е модерно да се изследват газове и да се заяждат за тях .. бил съм в Дървеница на преглед , знам какво беше и вярвай ми автомобилите не бяха по-безопастни или по-изправни технически .. пак ставаха катастрофи , но с по-ниска скорост и повечето пъти само с нарани тенекии .. туй дето сега ако го направят всички ще писнат (да катериш Витиня с ограничение 60 по стария път) , а и на всички ви е ясно , че таз 120 -ка ще отлежава още доста в гаража и вреда по-скоро претърпи от седене , отколкото на друг автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже Асен спомена едни стари, добре забравени години - с мръсна кола на преглед не се ходеше, защото връщаха "Измий я и пак ела." Връщаха и ако отидеш с пълен багажник и няма как да се видят резервната гума крик, аптечка, пожарогасител....

Освен това, в онези години, полицията спираше автомобили и съставяше актове за ЛОШ ВЪНШЕН ВИД. Което означава, както изгнили ламарини, или разноцветни панели, така и кола на която не се вижда основният цвят, защото е мръсна и/или покрита с кал.

Всъщност не беше чак толкова зле, даже в пъти по-добре от сегашният "контрол".

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 90те , не знам как е било. Нашата кола стана моя 2000та година , в течение на първите 4 години, докато нямах книжка, прегледа ми го правеше познат , като отначало само ми даваше стикерчето, а с появата на първите камери в пунктовете се искаше просто да е там и тате я караше. Макса , когато го взех 2013 го скъсаха за задни спирачки , после пак минах без проблем при друг. За мен нищо в прегледите не се е променило, даже за старата фабия ме похвалиха че "въобще няма удари отдолу!" Смятай какви коли ходят на ГТП.

  

Преди 8 часа, joro-120L написа:

Имах предвид по време на прегледа. Била е пред очите им, а не скрита, какъвто бе подтекста на Гената.

 

Точно в движение трябва да си с капачка. Изпарения, евентуално разливане, бобина, свещи, кабели са там.

Направи подходящ отвор на капачката и прекарай маркуча през него. То тоз резервоар изобщо не е за коментар, ама като е гарга, да е рошава.

 

Какво каза хазяина за vRS-а

 

Жорка, тубата е аварийно решение. Трябваше след работа , да изхвърча към студентски, да изкарам от стария гараж в същия ден и да я вкартам в новия. Маркучите ще бъдат подменени и колата ще си се ползва нормално. Не съм ги сменил , защото в нея още има бензин. Срежа ли ги , ще текне и ще стане мазаляк. Ще смърди сигурно една седмица в гаража , а ние не искаме това.

 

Хазяйна е на 80 год и кара някаква джипка, едва ли се интересува от VRS ки. ;)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза Гената, опира до манталитет, ама не само. Сертификат за право да извършва технически прегледи по нашия край се дава след преминаването на доста сериозно обучение и после изпит. След това, ако този автомобил катастрофира, механикът който е извършил прегледа е първото нещо, което се гледа от разследващите. Ако са само ламарини, но колата не е имала добри спирачки и се докаже, че въпреки това е минала успешно преглед, на механика му отнемат сертификата. Туй обаче е малкият проблем. Застрахователят започва да гони и него. Има случаи на 5 цифрени глоби за механици пуснали колата ей тъй, срещу 20 кинта отгоре. Ако обаче при катастрофа с такъв "пуснат" автомобил има фатален край, механикът може да влезе и в затвора.

Та, карам си колата на преглед, паркирам пред сервиза и си отивам. След час или два ми звънят от сервиза и ми казват минал ли съм или не. Ако не съм минал разполагам с 10 работни дни (2 седмици по нашенски) да си оправя колата и да мина пак на същото място безплатно. Иначе нови 40 или 50 паунда.

Края на 2023та карах един Ярис. Скъсаха ме на преглед заради крив заден барабан. На машината за спирачките показало, че лявото задно колело спира на пулсации със спирачно усилие постоянно вариращо от 80% на 50%, което можело да активира ABSа и колата да се завърти. И от там, нов барабан, нови накладки, па протече спирачното цилиндърче, па ABS сензора даде фира, та цял нов лагер плюс спирачно цилиндърче, че и тръбичката на спирачката се скъса та и нова тръбичка. Когато минавах на повторния преглед ми казаха, че зорлем минавам теста за емисиЙ. Катализаторът е за последно сбогом. Последва моментална продажба, поне некви пари да ѝ взема. И те така. Абе ше ви разправям в Чешкия Клуб по-другата седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, така е и за мен не е правилно. Човека от ГТП не може да контролира или да отговаря за частите вложени в колата през годината. Днес минавам преглед, утре слагам дефектна част втора ръка и се пребивам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос дали ще е проблем при техническия ,че имам дупка в единия праг 😁 новите седят в мазето 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.