Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Днес минах преглед на Супърба. 70 лв. Останах с впечатление, че някой питаше за цената.

  • Отговори 466
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    67

  • The Best Forman

    59

  • joro-120L

    49

  • PRR

    33

Публикувано
преди 21 минути, joro-120L написа:

Днес минах преглед на Супърба. 70 лв. Останах с впечатление, че някой питаше за цената.

Мерси за информацията, Жоро.

В София не съм срещал цена под 80 лева засега. В Божурище и двата пункта, които съм ползвал, май са на тази цена (за единия не съм 100% сигурен), а тук в Надежда ги преслушах преди няма и месец и бяха по 90, а за коли на газ и метан +10 лева искаха, нищо че колата фабрично е на метан.

И едно нещо което ми направи впечатление. Голямо мрънкане и врява се вдига покрай ГТП. Да, някои пунктове са със стара техника, трябва да направят инвестиция за да отговарят на изискванията, да се свържат с АПИ и т.н, но повечето си имат всичко направено. Въпреки това видяхте какво се случва с цените, 80÷100% увеличение, а на места може и повече. Другото оправдание на това безумно завишение е, че една кола се обработвала повече време. Да ама не. Всички колеги от работа, които си карат колите на един от пунктовете в Божурище, са изумени колко бързо ставал прегледа. Следователно няма нищо вярно в оплакванията на пунктовете, че аджеба няма да могат да обслужват същия обем от МПС за ден и така си компенсират "загубите"...

  • Благодаря 1
Публикувано
преди 6 минути, ghost_rider написа:

Другото оправдание на това безумно завишение е, че една кола се обработвала повече време. Да ама не.

👍

Аз минах за 10 мин.

Публикувано

Чакам аз, чакам, да потвърдите. Неслучайно ви писах преди време, че пак се вдига врява за нищо :)  и за три дни.

Публикувано
Преди 1 час, Vladi_a написа:

Чакам аз, чакам, да потвърдите. Неслучайно ви писах преди време, че пак се вдига врява за нищо :)  и за три дни.

Вдига се врява, вдигат се цените, а качеството на услугата остава непроменено, или поне не към по-добро.

Публикувано
преди 3 минути, ghost_rider написа:

Вдига се врява, вдигат се цените, а качеството на услугата остава непроменено, или поне не към по-добро.

Това не е услуга, а контрол! И, за съжаление, българина не обича да е контролиран, т.е. да спазва закона. И, когато му го наложат, реве. И, понеже нямаме политици с топки, веднага се дава заден и качеството на контрола се връща на кота нула :( 

Публикувано
преди 27 минути, PRR написа:

И, понеже нямаме политици с топки, веднага се дава заден и качеството на контрола се връща на кота нула :( 

Идват избори, Пепи. :)

Аз съм си изряден. Що да не мина за 10-15 мин. Преди мен имаше една Фабия 1, бензин. Смърдеше на изгоряло масло, но не пушеше. Малко се замотаха с нея, но мина. Питах за бензиновите и ми казаха, че се изисква да имат катализатор.

Публикувано

Новите изисквания принуждават оторизираните пунктове да извадят по 10 бона, за да могат да покрият изискванията и да извършват прегледите, спрямо актуалните изисквания. Информацията ми е директно от собственика на пункта, който ползвам за моите коли. 

Забавното е, че ако те върнат не ти взимат пари, което означава че с толкова голям процент не преминали коли възвращаемостта е минимална. Което автоматично, освен собственик/водача вкарва и собственикът на пункта в допълнителни разходи - все пак това са заплати, консумативи, ток.....и ако не взимаш пари всичко е за твоя сметка.

Иначе, на същото място, цената в момента е 80лв.

Публикувано

Още по-забавно е, че вече искат по 30-40 лв. за неофициален преглед, да си знае човек дали ще мине. Та не съм сигурен докога ше са на загуба, ако изобщо са, ГТП-тата ;)

Публикувано
Преди 7 часа, Logrus написа:

Новите изисквания принуждават оторизираните пунктове да извадят по 10 бона, за да могат да покрият изискванията и да извършват прегледите, спрямо актуалните изисквания. Информацията ми е директно от собственика на пункта, който ползвам за моите коли. 

Забавното е, че ако те върнат не ти взимат пари, което означава че с толкова голям процент не преминали коли възвращаемостта е минимална...

10 бона са си бая пара, но за да извършваш някаква дейност, трябва да вложиш в инструментите за нея. Бас ловя, че твоите също гонят някоя такава, ако не и по-голяма цифра, нали?

Що се отнася до не взимането на парите - пункта където минавам има табела, изрично упоменаваща, че сумата за преглед се дължи независимо дали МПС-то е минало или не прегледа! И, доколкото знам, винаги е било така. Още навремето баща ми, когато се минаваше само в КАТ Дървеница, си го казваше - плащаш и пробваш да минеш. Ако стане - супер. Ако не, в рамките на деня пробваш да отстраниш проблема и да минеш пак. Ако не успееш, на следващия ден дължиш нова такса. И сме го играли с бърз ремонт - махане на третия стоп, защото било промяна на МПС-то :( Тъпото ченге с власт в КАТ ... 

Публикувано

Пепи, естествено че гонят по-голяма цифра - все пак идеята на всеки бизнес е да печели, а не да работи безвъзмездно за благото на народа.

 

Възможно е да са се променили нещата откак говорих с тях миналата седмица, но поне до тогава не взимаха пари при върнат автомобил.

За друг пункт ми казаха,че взимат 50лв. - ако минеш доплащаш,ако не, другият път пак почваш с педесетачката.

Тази част, финансовата, май не е съвсем ясно регламентирана.

 

Публикувано
На 31.08.2024 г. at 11:53, ghost_rider написа:

В София не съм срещал цена под 80 лева засега.

Пункта за ГТП, който ползвам от години за всички коли никога не е бил от най-евтините при старите цени за преглед. Но сега явно минава в графа "евтин", защото за кола на предно ми искаха 72лв., + 10лв. за кола 4x4.

 

На 31.08.2024 г. at 15:35, joro-120L написа:

Аз съм си изряден. Що да не мина за 10-15 мин. Преди мен имаше една Фабия 1, бензин. Смърдеше на изгоряло масло, но не пушеше. Малко се замотаха с нея, но мина. Питах за бензиновите и ми казаха, че се изисква да имат катализатор.

Жоре, ти може да знаеш, че колата ти е изрядна, но това няма значение - пункта следва да извърши обстоен преглед на автомобила, който преглед, ако се прави както трябва, няма как да бъде извършен за 10-15 минути. За това кратко време няма как да се провери ходова част, предни и задни спирачки, ръчна спирачка, работа на всички светлини, настройка на фаровете, колани и работата им, чистачки, пожарогасител с преглед на стикера му, емисии и т.н. Че то само попълването на картончето, свалянето на стария стикер, почистване и лепене на новия стикер и взимането на таксата е 5 минути. Та за оставащите по-малко от 10 минути не виждам как някой ще успее да определи дали даден автомобил е технически изправен. Освен ако не се претупат нещата с идеята, че сравнително новия автомобил следва да е изправен. Което си е тотално нарушение от страна на пункта.

 

На 31.08.2024 г. at 15:18, PRR написа:

Това не е услуга, а контрол! И, за съжаление, българина не обича да е контролиран, т.е. да спазва закона. И, когато му го наложат, реве. И, понеже нямаме политици с топки, веднага се дава заден и качеството на контрола се връща на кота нула :( 

Напълно съм съгласен. И бих допълнил - не само, че не обича да бъде контролиран за спазване на закона, а някак свише му идва идеята, че може да си прави каквото си поиска. То затова всеки ден гъмжи с новини за катастрофи...

 

На 1.09.2024 г. at 2:02, Logrus написа:

Възможно е да са се променили нещата откак говорих с тях миналата седмица, но поне до тогава не взимаха пари при върнат автомобил.

В края на юни същото ми казаха и от пункта за ГТП, който аз ползвам.

Публикувано
преди 51 минути, Mishelle написа:

Жоре, ти може да знаеш, че колата ти е изрядна, но това няма значение ....

Така е, но имам предвид фактически как минава прегледа в Бг.

При мен ситуацията беше следната: проверка спирачки на валовете, проверяващият влезе в канала с едно фенерче и направи оглед на генерация, маншони, спирачни маркучи, течове, окачване и преден мост, проверка на всички видове светлини за изгорели крушки и измерване на газовете.

За обработка на документи и стикери изчаках не повече от 5 мин. Вземат ги преди започване на прегледа и си действат по тях. Даже предната кола беше още на канала, когато ми ги поискаха.

Публикувано

Сутринта минах с шкодата без проблем. 

Газ/бензин е, 1998г. без катализатор. Човека каза че стойностите са си в норма. Два показателя излизаха на монитора, единия беше 0.8 нещо си, а другия 1.0 нещо си. Кое какво е, не знам, а и не ме интересува.

Цена 80лв

Публикувано
На 3.09.2024 г. at 11:17, joro-120L написа:

Така е, но имам предвид фактически как минава прегледа в Бг.

При мен ситуацията беше следната: проверка спирачки на валовете, проверяващият влезе в канала с едно фенерче и направи оглед на генерация, маншони, спирачни маркучи, течове, окачване и преден мост, проверка на всички видове светлини за изгорели крушки и измерване на газовете.

За обработка на документи и стикери изчаках не повече от 5 мин. Вземат ги преди започване на прегледа и си действат по тях. Даже предната кола беше още на канала, когато ми ги поискаха.

 

Абсолютно същата ситуация 1:1

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано

Вчера минах преглед 24г Хонда евро 2 не повече от 15 мин. Взеха ми 90лв.

Публикувано

Една А4-ка минах, без катализатор, на газ,  евро 2. 90 и на мен ми струваше удоволствието.

Публикувано
Преди 8 часа, Vladi_a написа:

Една А4-ка минах, без катализатор, на газ,  евро 2. 90 и на мен ми струваше удоволствието.

Интересно ми е дали просто е изтърбушен и чисто визуално не си личи липсата му или си е отрязан и заместен с тръба?

Публикувано

Изтърбушен е, визуално не можеш да познаеш.

Публикувано

Значи най-накрая се гледат стойностите, а не само някой да гледа отдолу и да казва, ти нямаш катализатор, няма да минеш.

Публикувано
Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Значи най-накрая се гледат стойностите, а не само някой да гледа отдолу и да казва, ти нямаш катализатор, няма да минеш.

Аз мисля, че е минал, защото е на газ. Екологично гориво, без нужда от катализатор.

Публикувано

Да, не го оспорвам това, но се радвам, че все пак от значение са стойностите, а не само визуалната проверка.

Публикувано

Ама нали мерят отделно и двете горива при коли с АГУ? Не би трябвало да има значение, дали колата има газова уредба, когато се измерват стойностите при работа на бензин!?

  • Одобрявам 1
Публикувано
преди 39 минути, axel написа:

Ама нали мерят отделно и двете горива при коли с АГУ?

Тази подробност не я знам. Останах с впечатление, че е минал на газ.

Публикувано

Мери се докато колата работи на бензин, след това докато работи на газ. Затова и прегледа е по-скъп от стандартния. Но ако има проблем и стойностите се завишени, докато колата работи на бензин, ще те върнат, нищо че си екологичен на газ.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.