Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Между другото, на брат ми също са му казали, че трябва да мерят и на бензин, само че неговата О3, 1,4 cng, няма как да я превключи принудително на бензин (няма бутон /ключ/, за превключване, като допълнително монтираните lpg системи), освен ако не му свърши метана или да правиш някакви простотии да откачаш датчици за налягане, което не мисля че е най-разумното.

  • Отговори 466
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    67

  • The Best Forman

    59

  • joro-120L

    49

  • PRR

    33

Публикувано
Преди 5 часа, ghost_rider написа:

Между другото, на брат ми също са му казали, че трябва да мерят и на бензин, само че неговата О3, 1,4 cng, няма как да я превключи принудително на бензин (няма бутон /ключ/, за превключване, като допълнително монтираните lpg системи), освен ако не му свърши метана или да правиш някакви простотии да откачаш датчици за налягане, което не мисля че е най-разумното.

Стана ми интересно - при това положение как биха я измерили на бензин?

Публикувано

Кому е нужно - резервоарите на тези автомобили са по седем - десет литра .. колко може да се кара на бензин ?

Да не говорим за съвременните двигатели с директно впръскване , където няма чиста работа само на газ .

Публикувано
Преди 3 часа, Mishelle написа:

Стана ми интересно - при това положение как биха я измерили на бензин?

Преди около месец беше прегледа му, мисля че не са мерили стойности на бензин. Всъщност като не броим факта, че не могат да се въвеждат ръчно някакви измислени стойности, остава възможността при автомобили с 2 горива, човекът който провежда проверката да направи двете измервания (ако са нужни наистина 2) на едно и също гориво, защото системата няма как да познае по миризмата да кажем, с какво гориво работи двигателя в момента.

Относно бензина, на брат ми е с 50 литра бензинов резервоар, за разлика от фейсовите с 1,5 двигател, при които е 10,5 литра бензина.

Публикувано

DAI-IZISKVEMISII-PREGLED-MPS-EKOKATEGORII-202449fa443b526b8575.thumb.jpeg.c0cdef8bc1c43921c3fa32efe9b7cb65.jpeg

Това са изискванията в момента (от друг форум си гепих таблицата). Като цяло най-голям проблем имат автомобили с Евро 3,4 и по-нагоре. Нали всички са наопаки, па ние на терсене - производителите дават СО 0,5% за дадена кола с Евро 4, ма бгЕко шитнята иска до 0,3%.
Като цяло изискванията у нас са яко и нереално завишени, а категориите са тотална мешавина. Явно някой ги е наплескал колкото да има нещо - ненормално е Евро3 да го приравняваш с Евро5EEV. Отделно че Евро6 от 02.09.2009г са вече на по 15 години, а се очаква да дават 0%. Пълна идиотщина.

Иначе замерванията се правят на всички горива описани в талона - ако сте бензин-газ-метан ще има три замервания. И само едно измерване да не покрива изискванията системата не пуска. Как го правят при описаният от Асен случай нямам идея, но коли с НЕвписана в талона газова минават точно със замерване само на газ. Тея дето сме се працакали да сме документално редовни да му мислим.

Публикувано

Усещам как при Пепино се появява нова услуга - софтуер за преглед 😂

  • Одобрявам 2
Публикувано
Преди 23 часа, The Best Forman написа:

Усещам как при Пепино се появява нова услуга - софтуер за преглед 😂

Те на пунктовете вече са го измислили

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Малко късно се включвам в темата, но има една подробност, която тази година за пръв път ми прави впечатление. Понеже старата бутилка за газта ми беше навършила 10 години и трябваше да я сменя няма и месец преди прегледа. Та ми направи впечатление, че самия паспорт е малко по-различен от стария. И за пръв път се вписват цифри в него, за разлика от празните полета в стария.

А по време на прегледа, колата първо се мери на газ анализатор първо на бензин, на празен ход и после оня задържа на някакви обороти, и после на газ, същата процедура.

Та си мисля че ако става дума да се заядът с някой, винаги в някое от положенията може да му намерят кусур. Иначе няма драми.

Публикувано

Минах и аз първо ГТП след "драмите", с които всъщност не съм много наясно... На монитора се въртяха числа между 0.14 и 0.18. Нямам никаква идея какво значат и дали е добре. Колата е на бензин, Евро 4, с налични 4 катализатора :)

Опитах се да разбера всъщност стойностите добре ли са, не са ли. По средата ли съм, в горна граница ли, но... в СБА Овча купел са малко шибеци `ората...

п.с. - Установих, че има някакви нови стикери, които се лепят в долен ляв ъгъл на стъклото. Човека щеше салто да направи като му казах да ми го даде, че да си го залепя горе в ляво, а не долу. Нямам никакво намерение да го гледам този стикер и смятам да го махна. Така както нямам и такъв за ГО...

Публикувано

Това мерене първо на бензин, после на газ така шашви системата, че мие чудно какви стойности мерят.

Публикувано

Току що установих случайно, че колата ми вече се причислява към 4та екологична група. Миналата година беше 3та. Предполагам, че са изравнили разбиранията си с EURO нормите  :)

Публикувано
Преди 2 часа, sauber написа:

Току що установих случайно, че колата ми вече се причислява към 4та екологична група. Миналата година беше 3та. Предполагам, че са изравнили разбиранията си с EURO нормите  :)

Не съм сигурен, но ти караш само на бензин, нали? И на какви километри ти е колата приблизително?

Просто ми е интересно дали наистина системата отчита ниски стойности, които покриват съответната 4-та категория, че са те повишили.

Публикувано

Имаше някаква промяна - моята бивша Октавия, при последния си преглед 12.23 стана от 2ра на 3та категория. Казах им на тези от пункта, че са се объркали, а те ми отговориха, че имало промяна в закона/наредба. 

  • Благодаря 1
Публикувано

Ей сега Сашко ще превърти, че продаде tdi-то. То и без това по дата на регистрация му беше за горната категория още по старата наредба, а го бяха прехабили в пункта.

Публикувано
преди 31 минути, niki написа:

... че имало промяна в закона/наредба. 

Т.е. на моята бабичка може да й турят 4-та категория? Баси...това ако се случи ще я заведа на баня, ще й полирам фаровете и ша й туря ароматизатор борче 😂

 

Има ли къде да се прочетат тези промени или се предават от уста на уста?

Публикувано

Образно казано, ако установят, че емисиите са наднормени, не ти спират мпс-то от движение. Водачът имат срок от 30 дни да направи промени и да се яви повторно.

 

Публикувано

Май става въпрос за повишаване на категория.

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 18 часа, ghost_rider написа:

Не съм сигурен, но ти караш само на бензин, нали? И на какви километри ти е колата приблизително?

Просто ми е интересно дали наистина системата отчита ниски стойности, които покриват съответната 4-та категория, че са те повишили.

 

Да, спонсор на Шел :)

Колата е на 322 000, с всичките си четири катализатора :)

 

п.с. - И друго нещо се сетих. Миналата година (а и предишни) при замерването ме караха да вдигам обороти. 2500 по спомен. Тази година мереха само на празен ход.

Публикувано

Най-вероятно с цел да се мине по-лесно. 

Публикувано

Е, то това е ясно. Нали баш така се случиха нещата с ФВ скандала. Нормите ги дават при празен ход на двигателя, а е трябвало да са при натоварен. От поне 3 години като минавам ГТП си натискам 3 пъти педала за 3 измервания. После си ги има в документа. Даже мисля, че бях пуснал тук данните от един ГТП.

Публикувано

Хубаво де, ама нали ми вдигат капака и слагат някакъв уред, който мери обороти? Ако правилно помня какво ми е обяснявано преди години. Демек като не е вдигала колата обороти, как ще мине теста? Освен ако тотално не е отпаднало като изискване да се прави замерване при Х обороти. Или просто всичко си е пълен тестис...

Публикувано

От опит мога да кажа какво се правеше на ГТП, за тези които не са запознати или не са проявявали интерес до сега, понеже карах средно по 2-3 коли на седмица на ГТП.

След събиране и проверка на документите:

1. Измерване на спирачно усилие. При единично предаване валовете се въртят в една посока, при 4х4 в различни посоки. Поредността - предна ос, задна ос, на крачна спирачка и още веднъж задна ос на ръчна спирачка. Ако не им харесат стойностите повтаряме теста за ръчната отново с крачна спирачка, за да мине.

Тук ще вметна че на един от пунктовете, който използвах имаха тресачка за проверка на амортисьори, много полезно оборудване, поне за мен.

2. При мерене на емисии има една сонда, която се пуска на мястото на щеката за маслото, за да мери температуарата. Практиката беше масово да се грее със запалка и да се метне някъде покрай мотора докато трае измерването.

-Дизел - подава се газ до към 2000 rpm, 3-4 пъти

-Бензин - задържа се на около 2200-2300 rpm за няколко секунди

3. Преглед на светлини и най-вече късите дали са добре регулирани.

4. Окачване и ходова част - оглед на канал или подемник, в зависимост от оборудването в пункта.

5. На някои пунктове са ме проверявали за наличие на оборудване - пожарогасител, аптечка, триъгълник и жилетка, проверявали са ми дали всички колани работят и т.н. Тези неща са рядкост.

 

Та малко странно, но явно софтуерът позволява да се мине теста и без натоварване, а само на празен ход, което не е много редно, но поне твоята кола се поддържа, та не мисля, че би имал проблем с минаването, по какъвто и да е начин.

  • Благодаря 1
Публикувано

Ето от 2022 при мен как беше. Пише си натоварването и стойностите. Даже 4 пъти са мерили...

Screenshot_20241017-133626.thumb.png.3261498dff8e3e56d15c2964db0e7bf4.png

Публикувано

При различните горива методиката на измерване е различна. ghost_rider е описал накратно какво се прави.🙂

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.