Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

Преди 6 часа, zloQQ написа:

Ето от 2022 при мен как беше. Пише си натоварването и стойностите. Даже 4 пъти са мерили...

Screenshot_20241017-133626.thumb.png.3261498dff8e3e56d15c2964db0e7bf4.png

А сондата беше ли на място в ауспуха, че гледам само чист планински въздух излиза? 😃

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 335
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    54

  • joro-120L

    39

  • The Best Forman

    33

  • Logrus

    27

Абсолютно беше навряна. Мерят димност...не отровите. И следващите 2 прегледа показваше "0.00", като тая година в началото бях на друг пункт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес прекарах колата на една приятелка на преглед - 2006г. Фиат Панда 1.3 4х4, който прави по 20-50км. средно на месец - мина без проблеми, със бензин 98 сипван може би миналата година.
Следващата на канала беше моята - Лагуна 2, 2006, 2.0Т с газ, гориво Шел V-power racing на ден, 30000+ км годишно .....е, утре сме на поправителен. При 0,3 СО по (идиотски) изисквания, моята бабичка даде 0,46. Не пуши, харчи нормалното за такава кола 1-1.2л масло на 10000км. и въпреки това - греда. Замерването на газ е 0,42 - прекратих прегледа по мое желание.

Следобед минах през ауспухар - боднахме една дупка на катализатора, пълен си е (не са го изкормили), сух е вътре (няма масло, вода и други боклуци), генерацията ми е идеална, имам леко омасляване само на края на тръбите след задното гърне. Две работещи ламбди, залъгалка (с имитация на катализатор) на втората заради газовата.

Сега съм с още половин резервоар високооктанов бензин + добавка за почистване на дюзи и катализатор - днес навъртях едни 100+км на ниска предавка и високи обороти (130км/ч на 4-та....сърцето ме болеше да си слушам мотора как реве) и утре ще видим има ли ефект. Ако ли не, кацаме на сух док за до 14 дни. Проверих - оригинален катализатор 1700лв., Евро 4, с доставка до седмица - нема да стане тая. Турски, Евро 5, за 250 - доставка във вторник. Проблемът е че турският трябва да се монтира някъде назад, защото оригиналният е със специфична форма и е заврян зад мотора, високо горе в коша.

 

Та така - ето ви един НЕминал 😁  Ако и утре пак не мине бабата минавам на вариант 100% картинг 🤣

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Logrus написа:

Днес прекарах колата на една приятелка на преглед - 2006г. Фиат Панда 1.3 4х4, който прави по 20-50км. средно на месец - мина без проблеми, със бензин 98 сипван може би миналата година.
Следващата на канала беше моята - Лагуна 2, 2006, 2.0Т с газ, гориво Шел V-power racing на ден, 30000+ км годишно .....е, утре сме на поправителен. При 0,3 СО по (идиотски) изисквания, моята бабичка даде 0,46. Не пуши, харчи нормалното за такава кола 1-1.2л масло на 10000км. и въпреки това - греда. Замерването на газ е 0,42 - прекратих прегледа по мое желание.

Следобед минах през ауспухар - боднахме една дупка на катализатора, пълен си е (не са го изкормили), сух е вътре (няма масло, вода и други боклуци), генерацията ми е идеална, имам леко омасляване само на края на тръбите след задното гърне. Две работещи ламбди, залъгалка (с имитация на катализатор) на втората заради газовата.

Сега съм с още половин резервоар високооктанов бензин + добавка за почистване на дюзи и катализатор - днес навъртях едни 100+км на ниска предавка и високи обороти (130км/ч на 4-та....сърцето ме болеше да си слушам мотора как реве) и утре ще видим има ли ефект. Ако ли не, кацаме на сух док за до 14 дни. Проверих - оригинален катализатор 1700лв., Евро 4, с доставка до седмица - нема да стане тая. Турски, Евро 5, за 250 - доставка във вторник. Проблемът е че турският трябва да се монтира някъде назад, защото оригиналният е със специфична форма и е заврян зад мотора, високо горе в коша.

 

Та така - ето ви един НЕминал 😁  Ако и утре пак не мине бабата минавам на вариант 100% картинг 🤣

Аз залагам на втулката на втората сонда .. като са я сложили газаджиите са обогатили сместа .. махни я и ще минеш прегледа . Другия вариант е да е изстинала колата дорде е чакала Пандата и тези добри хора не са го отчели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втулката на сондата я добавих след газаджиите, защото иначе колата се побъркваше - за качеството на самата втулка трябва да гарантира един тукашен съфорумец, фордаджия 😉
А колата не беше гасена - запалих я сутринта в 7:30 и я загасих чак следобед - по-горещо Рено немаше вчера у градо 😁
След малко отивам пак, па да видим - квот, таквоз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Logrus написа:

Втулката на сондата я добавих след газаджиите, защото иначе колата се побъркваше - за качеството на самата втулка трябва да гарантира един тукашен съфорумец, фордаджия 😉
А колата не беше гасена - запалих я сутринта в 7:30 и я загасих чак следобед - по-горещо Рено немаше вчера у градо 😁
След малко отивам пак, па да видим - квот, таквоз

Значи колата ти е нередовна - при наличен катализатор да не може да си направи сместа ... а ти и решаваш проблема по български (замиташ го под килима)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, The Best Forman написа:

Значи колата ти е нередовна - при наличен катализатор да не може да си направи сместа ... а ти и решаваш проблема по български (замиташ го под килима)

Не бе , Гена , при газ така се прави , или се използва електроника. Проблема на Чаво е че cat а му е на над 200 000 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, maxrpm написа:

Не бе , Гена , при газ така се прави , или се използва електроника. Проблема на Чаво е че cat а му е на над 200 000 .

Така се решава ако нямаш катализатор .. и ние сме карали коли с катализатор и ГИ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, The Best Forman написа:

Така се решава ако нямаш катализатор .. и ние сме карали коли с катализатор и ГИ ;)

Аз съм гледал клипчета в тубата. На газ съм карал 120 ка , вярно с 10лв обикаляш София два пъти, но е подигравка с колата. На 3 тия ден скъса привод на скоростен лост , газовата беше изхвърлена мигновено след смяната му. Нафтата е за състезания, бензина е за каране, а газта е за запалки !! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава работех работа на която, почивах само в Неделя . Всяка Събота пътувах с маршрутка до село, с маршрутка носих резервоар и с рейсове от нас до Подуене в общи линии ставаш в 7, в 13ч си на село и последния рейс ми беше от Елин Пелин в 19:30 . Ремонта отне 3 месеца и 4 дни всяка Неделя. Та след като свалих мотор , скорости окачване, греда на скоростите , помпа на съединител и резервоар, последната тръба която ми пречеше , беше газовата и директно я изскубах със сила. Бутилката беше пълна на 80% защото закъсах на 3та, добре че не гръмна нищо , когато я изпразвахме. Това е гнусно гориво. Всички ми се чудиха защо не я монтирах обратно и ме гледаха странно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, The Best Forman написа:

Значи колата ти е нередовна - при наличен катализатор да не може да си направи сместа ... а ти и решаваш проблема по български (замиташ го под килима)

Колкото и да е странно, до голяма степен съм съгласен с теб - явно колата ми е нередовна и по него причина от днес ми тече 14-дневният срок. Демек пак неминАх. Не съм особено изненадан.

Това за което не съм съгласен е твърдението ти че "замитам под килима" - нищо не ми пречеше да си замълча, да не казвам че не съм минал, да бутна малко пари отгоре на друг пункт (дето минават такива които не катализатор, а гърне даже нямат) и после да го вадя голям "как безпроблемно минах". И щях да си карам още годинка, без допълнителни главоболия, без инвестиция за нов катализатор и т.н. Можех отново да прекратя прегледа и да пробвам и утре и вдругиден и така още месец-два поне, но си поисках бележката за 14 дневният сроки си платих 90-те левчета. Все си мисля че ме познаваш по-добре и не би трябвало да ми отправяш подобно обвинение.

Да, няма да дам 1500 лева за оригинален катализатор, а 250 за турски, но ще си вкарам колата в норми.

По този въпрос - толкова.

 


Относно газовата - в момента, в който я сложихме започна да ми набива грешки за втората сонда - смених и двете, но грешките си останаха. Затова сложих залъгалката и вече нямам ядове.
Интересен факт - от добавката имаше невероятен ефект - вчера даде 0.46, днес......1.15 🤣 Явно много хубаво съм прочистил дюзите и всичко се е набило в катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те обвинявам в нищо , просто си решил проблема с газовата по най-лесния начин .. явно има нещо в смесообразуването , което не е правилно и това оказва влияние и на газта.

Относно прегледа - върни няколко страници темата и направи системата с водните пари , отиди при някой газаджия и премери емисиите и тичай на преглед .. със сигурност може и Еко4 да ти сложат , а после търси проблема на колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чаво, за мен колата също не е съвсем редовна, но не мисля, че проблема е в катализатора - от нея мирише здраво на неизгоряло гориво. И съответно имаш проблем със сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. 

Имам време да я оправя, ако пък не успея Надин ги взимат и без преглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което се мери въглероден оксид CO той се образува при изгарянето на въглеводороди при липсата на достатъчно кислород,според мен там е проблемът, малко кислород в гориво- въздушна смес то затова свети и лампата за втората сонда 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдаре, освен това, което си планирал като проверки и ремонти, сложи и един нов въздушен филтър.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и дюзите да сипват повече или някой МАП/Ф да не мери правилно и от там да идва непълното изгаряне , но това трябва да се търси и мери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушен филтър на 2400км. (сменен е при последната смяна на масло) - ще го сменя пак, не е проблем.
Не съм сменял скоро са свещи - трябва да са на над 15 000 в момента - утре или във вторник ще ги сменя и тях.
Масло гори по 1-1.2л. на 10000км., в норма си е.
Горивото ми е винаги свежо - понеже карам предимно на газ, наливам по-често по-малки количества бензин за да не изветрява. За качество на горивата не ми се и говори.
При работа на газ колата има проблеми (миризмата за която каза Ицо) - дължи се на некадърни "майстори", които така и неуспяха да я настроят, но на бензин работи идеално - последно е гледана на диагностика преди месец и горивната смес е в норми.
Очаквам, че част (по-голямата) от проблемът идва точно от газовата - най-вероятно нейният компютър е омазал бензиновият, затова следващите няколко дни, след работа, ще гледам да й навъртя няколко стотин километра само на бензин (най-вероятно първо ще видя сметката на захранването на ГИ), за да си оправи бензиновите тримове.
Ще сменя (всъщност добавя) катализатор - вече съм го поръчал.

След всичко това отиваме пак на преглед - ако не съм в норми ще остане да се пренастрои сместа и втори опит. Ако и той е неуспешен просто ще се разделим с бабата.
Няма какво толкова да й се ядосвам и да я жаля - все пак е вече 18 годишна, колкото и да си я харесвам в даден момент ще й дойде времето.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Въздушен филтър на 2400км. (сменен е при последната смяна на масло) - ще го сменя пак, не е проблем.

Ако сместа е богата, може направо да го махнеш ... за прегледа. Не съм фен на тия магарии, но пък може и да е решаващото в твоя случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от т.н. газов комп .. той просто едно свързващо звено между ЕКУ то и газовите дюзи. Колата трябва да се гледа на живи данни и да се види от къде обогатява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такива "майстори" по газовите отказаха няколко познати от газта ,минаха на дизел само положителни отзиви слушам сега ,другото лошо е в София  няма читави майстори,които да разбират от Рено 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има читав сервиз за Рено в София, даже много читав (няма да правя реклама тук), но нямам време да чакам месец да ми дойде редът. 

Поръчани са катализатор, свещи и въздушен филтър, имам и запазен час за диагностика утре (ще я прочетем и ако се налага ще се добавят проблеми за отстраняване), след като сменя всичко ще ходи пак. Колкото и да не ми е приятно, може да се окаже че оригиналният катализатор е манипулиран още преди да я докарам в България , и ако се окаже така или ще бъде отстранен изцяло, или ще запазя корпусът му, като го запълня по подходящ начин, така че колата да не бучи. Ице@Izolini ти май си я чувал най-често от всички и знаеш че е тиха - така трябва и да остане. 

Регулиране (обедняване) на сместа няма да се прави насилствено - компютъра е достатъчно умен за да се справи сам. Отделно от това при отчитане на бедна смес таблото ми става дискотека - верно е умна гадината, а и това е рисково за двигателя, такава беля не ми трябва.

Колата ще се прави - без шмекерии и "замитане под килима" (Гена @The Best Forman, нямаш идея колко съм ти обиден за това изказване). Искам да ми е напълно изрядна. Ако не се справя просто й е дошло времето и отива на пазара на части, макар че ще ми липсва много (баси лигльото съм станал) - може да не е идеална, ама си е МОЯТА бабичка.
Компютърът на ГИ пряко влияе на работата на бензиновият в моят случай - най-малко са свързани през OBD.  Не е първи случай ГИ да ми обърка "манджата" - газовият компютър подава инфо към основният на колата и той се самообучава, ще използвам израз който лично на мен не ми говори много, но "променя тримовете". В тази връзка ГИ ще бъде изключено до моментът в който мина (или пък не) ГТП. Колата ще се кара само на високо октанов бензин, с добавка за прочистване на дюзи и катализатор, поне седмица (ако всичко е наред ще й навъртя поне 1000 километра) и чак след това ще пристъпя към смяна на гореспоменатите компоненти. Не смятам да наливам допълнително етанол, да минавам през "сигурен" пункт или нещо подобно - или ще стане изрядна, или ще си ходи. 

За ГИ ще търся подходящ сервиз в последствие, ако стигнем до там - ще искам да бъде настроена да работи както на бензин и да дава същите показатели на газанализатора.
Всичкото това са разходи, и то не малки, но според мен така е редно. Дори да се окажат пари на вятъра и колата да стане на капачки, поне ще знам че съм постъпил правилно (по моите виждания) и ще продължавам да спя спокойно.
До приключване на тази сага - дупе да му е яко на картингът ми 😁
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърдит , не сърдит факт е , че не си обърнал внимание на два основни факта - липса на дифернциална разлика между първа и втора сонда , за което ти се налага да слагаш втулка и масло по чучура на ауспуха .. и двете говорят за липса на катализатор (най-малко). От там идва техническия гений на българския газаджия и при все , че познаваш едни от най-добрите в бранша (според мен) , пак тичаш при някакви прехвалени в нета сервизи (ама това е друга бира) .. ако това ще те успокои - имам един комшия (Тошко мисля , че го знаеш) , който бере ядове с друга французойка и с майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че се познавате по-добре, но относно газови уредби, колеги от нашата фирма разчитат на @Vladi_a, а служебните коптори ги поддържа брат му, но не искам да натрапвам мнението си, макар че мисля че си разбират от работата и правят нещата както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.