Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

Щом те ме играят и ме заключват с еко категория от която не мога да мръдна и аз ще ги играя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 239
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    51

  • joro-120L

    33

  • Mishelle

    18

  • The Best Forman

    17

На мен ми е чудно друго - хубаво написаха до ХХ година и Ех еди коя си категория , сега мерят газове , но никъде не съм прочел адекватни норми , по които категоризират возилото става ли за пътя или не , а да не говорим , че на един адекватен газанализатор излизат четири или шест съставки на изгорелите газове , а на тези , които съм виждал по пунктовете освен СО , друго не излиза.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена , почисти си кутията в форума че не можеш да получаваш лични и си виж Viber-а .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са нови изискванията, поне от 10тина години са,просто сега даден пункт мери и праща измереното на сървър и оттам се връща отговор минава или не. Не може да се извадят сондите от ауспуха, защото кислорода много скача и системата отхвърля меренето.

Както казва Гената, колата по-добре да е добре загряла, със свежо масло и въздушен филтър и изправни ламбда сонди. Минават и коли баз катализатор, поне така говорят преминали. Но ако пропушвате синьо или бяло или сондите ви не работят....

За дизелите още си карат по-старо, но мисля че и там скоро ще измислят нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, ID A написа:

Не са нови изискванията, поне от 10тина години са,просто сега даден пункт мери и праща измереното на сървър и оттам се връща отговор минава или не. Не може да се извадят сондите от ауспуха, защото кислорода много скача и системата отхвърля меренето.

Както казва Гената, колата по-добре да е добре загряла, със свежо масло и въздушен филтър и изправни ламбда сонди. Минават и коли баз катализатор, поне така говорят преминали. Но ако пропушвате синьо или бяло или сондите ви не работят....

За дизелите още си карат по-старо, но мисля че и там скоро ще измислят нещо.

Ивчо , няма да се изказвам за кмета на спаси София, няма да му казвам името **** се казва , за мен всичко е заради него и е нарочно и умишлено. Иначе я спаси , де , всички ни натъпка в хубавия , бърз , чист и евтин трамвай... Добре че все още си нямат спаси Бургас, спаси Варна и спаси Пловдив... Това е българска приумица , навсякъде в ес гледат заводски катализатори и Евро категория, само в София/България сме Еко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пуша по 2 кутии цигари на ден , вдигат ми ги и пак си ги пуша. Дали някой ще ми ги забрани ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, ID A написа:

Не са нови изискванията, поне от 10тина години са,просто сега даден пункт мери и праща измереното на сървър и оттам се връща отговор минава или не. Не може да се извадят сондите от ауспуха, защото кислорода много скача и системата отхвърля меренето.

Както казва Гената, колата по-добре да е добре загряла, със свежо масло и въздушен филтър и изправни ламбда сонди. Минават и коли баз катализатор, поне така говорят преминали. Но ако пропушвате синьо или бяло или сондите ви не работят....

За дизелите още си карат по-старо, но мисля че и там скоро ще измислят нещо.

Като ги мързи да пишат , да направят шорткъти с резултати , при които минава съответната еко категория и Сашко няма се нерви.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.07.2024 г. at 4:39, The Best Forman написа:

Като ги мързи да пишат , да направят шорткъти с резултати , при които минава съответната еко категория и Сашко няма се нерви.

Намерих го днес. 10% биоетанол в бензина и си минаваш като пич. https://www.home-max.bg/etanol-za-bio-kamini-bheat-1l/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за минаването ясно - дет' са вика "имам човек", а и аз съм чак края на октомври - до тогава я камилата, я камиларя.... Обаче - нямам идея колко взимат в момента, но нещо подочух за яко увеличване на цените и прегледи на стойност 200-250+? Някой по-запознат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Izolini написа:

80-90 и нагоре.Screenshot_2024-07-29-23-15-27-683_com.android.chrome.thumb.jpg.cdd32f7b5a8fce5cc32bb49ed71cb910.jpg

Ице, стотачката не ме притеснява - нали утре ще звъннеш пак на "бастуна" и сам ще му я сложиш в ръцете 😝
Ама ако наистина смятат да ни друсат с 200+ то по-добре да мина още сега, на "ниските" цени

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Logrus написа:

Ице, стотачката не ме притеснява - нали утре ще звъннеш пак на "бастуна" и сам ще му я сложиш в ръцете 😝

Това беше добро 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз платих края на юни месец 75лв. за кола на предно. При кола 4х4 е малко по-скъпо, за джип и бус цената е нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Vladi_a написа:

Бахмааму, като на дино стенд:)

Както каза навремето един приятел - Не се радвай , че са ти вдигнали заплатата, много скоро , ще ти вдигнат и цените . ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това въобще не е така, заплатата се вдига винаги след цените. Поне в България. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на тия къде са им катализаторите и DPF-ите?

 

 

 

 

 

Сега се почна с бизнеса с катализатори. Универсални катализатори, чистене на катализатори, в AliExpress катализатори...

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия, универсалните от интер карс, все едно ги няма. Да си знаете, да не се излъже някой. Още миналата година проверихме преди и след монтажа им. Никаква разлика в показанията. За бензинов автомобил казвам.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.07.2024 г. at 16:56, silent написа:

Сори ама това е положението и е крайно време да се осъзнае че автомобила навсякъде по света  е скъпо удоволствие.  Този рев и недоволство че пак някой друг да ни е виновен. да правим някакви паралелни сравнение не по темата,  е крайно време да го забравим за да тръгне тая държава нанякъде.  Сега Автомобилите. После циганите от Христо Ботев, после строителните машини с избушени афтъртрийтмънт системи и така стъпка по стъпка. Трябва да мислим и за бъдещето на децата ни. 

Колега, имаше един хубав лаф: "С пълен г*з лесно се п*рди". Скъпи удоволствия са кайтсърфа, уиндсърфа, яхтинга, парапланеризма, ретро автомобилите, автомобилът "за събота и неделя". Тези неща голяма част от българите не могат да си ги позволят. 

 

Автомобилът в днешни дни се е превърнал в необходимост, а не "скъпо удоволствие". Погледни какъв е автопаркът във Враца, Нова Загора, Казанлък, Видин, Шумер и пр. Това не е защото на бай Петър от с. Турия не му се иска да кара Тесла, а защото със заплатата в завод Арсенал може да си купи "нова кола" - 10-годишна Октавия-3 в "перфектно състояние" на 300,000км. и то ако изтегли един малък заем към парите от продадената нива. Ако не изтегли заем, ще си купи Октавия-1 1.9TDI "уникат" с малко тръгнали калници. С колата ходи на работа в завода, пазари, води на лекар и купува лекарства на 90-годишната си майка, защото в селото и ветеринарен фелшер вече няма. Автобусите "Чавдар" до селото са по два пъти на ден, ако стигнат. Кварталната бакалия човечецът зарежда с 30-годишен Форд Транзит.  На бай Петър няма едва ли ще му останат още 5-7,000лв. да си оправи "афтъртрийтмънта" на "новата" Октавия. Човекът от селското магазинче отдавна събира за нов бус, защото му е писнало да лежи под този. Общината от 10-години обещава да пусне нови автобуси по 4 пъти на ден, ама до там. 

 

И така са всичките му останали 100 съселянина, които не са се изнесли по София, където да работят по-високоплатено и могат да си купят 10-годишната Октавия-3 без да теглят заем. Като минават покрай шоурума на Шкода, гледат новия Enyaq и си викат "Майка му стара....". После им идват сметките за парното, семестриалните такси на децата, таксата за частната детска градина, ремонта на панелката и.....отиде Enyaq-а и екологията на кино.

 

Никой не би отказал да кара нов автомобил. Едва ли някой щеше да се занимава да избушва DPF-и, катализатори, да "ръга XADO", да тества с какъв бензин ще мине преглед, да обикаля отчаяно по квартални сервизи и пр., ако можеше ей сега да извади едни 40-60,000лв. за нов автомобил и на всеки 3-5 години да доплаща, за да го сменя с нов.

 

Друг е въпросът, че ако тръгнат да проверяват изпилените еко-норми на новите автомобили, само след някоя друга година експлоатация ни един няма да мине. 

 

 

 

 

 

 

  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддържаш кола по правилата караш. Не поддържаш ходиш пеша. Дай щото Гошо от Враца имал пари само за бензин и ракия да го пуснем да джитка с таралясника щото имал нужда ай сиктир бе. Той утре полова нужда може да има и да иска да преспи с жена ти като социално слаб...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, silent написа:

Поддържаш кола по правилата караш.

По чии правила?

На ЕС и "Зелената сделка", дето всички се усетиха, че изобщо не отговаря на реалността и ще убие и Северна Европа, която е  към 100% на зелена енергия?

Или на нашите законотворци, дето не разбират нищо от това, което правят, но за сметка на това го правят с размах. Затварят центровете на големите градове за коли, а най-мръсен е въздуха в гетата, където мангустите горят каквото им падне. Променят организацията на движението по централни улици "за проба", ако не било удачно можело да върнат старата. "Зелената вълна" на светофарите била грешна, трябвало да е червена, че тия с колите да им е гадно и да ходят с градски транспорт (един с инициали БоБо, ама не Боце).

Когато бях по-млад под сурдинка се говореше: "Ако в Москва пръднат, тука директно се насираме!"

И сега е същото, само вятъра донася вонята от другаде.

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги спорът е малко безмислен. Да споделя малко английски опит. Не опира само до вредни емисии. Старата ми Фелиция с 4те различни сини цвята, ако още беше жива със сигурност щеше да мине на преглед. 9 / 100 гаС в града и почти нулеви емисии (тва го казвам, щот преди да я продам 2013та я карах на диагностика при Емо газаджията на бул. Овча Купел и като закачи газ анализатора в ауспуха ми настрои всички стойности да са далеч под максимума.

Във Великобритания за всяка една кола има зададени стойности. Закачат газ анализатора, задават марка, модел и година и съответно колата минава или не минава. Другото е от по-голямо значение. Техническото състояние. Обикновено започват със светлини, чистачки, пръскачки, правилно светещи фарове, колани, отваряне и затваряне на врати и капаци, остри ръбове отвън. Следват лампи на таблото, настройка на огледала. Следва колата във въздуха и тресачка - предница, задница. Следва състояние на генерацията, после ръжди, състояние на гуми. От там колата се мести на валците за спирачки - предни, задни, ръчна и чак след това се закача на газ анализатора. От всичко изброено по-горе вариантите да не се мине преглед са меко казано стотици - избелели крушки на мигачите, неработеща светлина, чистачките мажат, пръскачките не пръскат, фаровете не могат да се регулират или не показват в лупата правилна картинка, разбридани колани, остър ръб на счупена броня, врати, капаци и прозорци не се отварят или затварят лесно, свети някоя аварийна лампа на таблото, генерацията има дупка, има изгнило на по-малко от 30 см от носещ компонент, скъсани маншони на карета, шарнири, кормилни накрайници или кормилна рейка, хлопащи шарнири, кормилни накрайници, реактивна щанга или биалетки, скъсани или нарушени тампони, сериозен теч на масло, повече от 5% разлика в спирачно усилие, пулсираща спирачка (разбирайте крив диск или барабан, нещо за което мен ме скъсаха преди година), износени накладки или дискове, прекалено високо отделящ съединител и т.н. и т.н. и чак след това са емисиите. При инцидент полицията първо гледа кога и къде участващите в инцидента са минали на технически преглед и при нарушение механикът направил прегледа може и да отиде в затвора заедно с шофьора.

Т.е. искам да кажа, че ако направят правилата за прегледи такива, каквито са в Европа, 2/3 от колите в България трябва да бъдат спрени от движение. За съжаление в България нещата отново са хаотични. Един ше спасява София, друг решил техническия преглед да е 100 или 200 лв., което а малоумно. Да не коментираме какви са данъците на колите и на каква база се определят - най-голямото малоумие.

Та за това си мисля, че няма смисъл от спорове. Прегледите в България винаги са били извън всякакви норми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ма кефят такива лафове: "Колата ти е скапана, фащай рейса." Да го еВа....щом събера стинки ша си купа рейс.

И моята каруца (както на 80% от народа) не е идеална, ама без нея ще оставя децата си гладни - тъпо парче съм, не учих за депутат или компУтърджия и си останах прост работар и некои неща им идват скъпи. И да, и на мен ще ми е хубаво да си сложа задника на чисто нова седалка, ама нема да е тея дни. Много е лесно да се сочи с пръст и да се обяснява какви таралясници караме (е, някои от нас де, дето не сме богопомазани), но никой не казва как да си купим нови коли без да продадем бъбрек. А колко професии - от онея простите, мърляви и смотани - са обвързани с автомобил и колко от извършващите ги могат да си позволят нов такъв никой не го е еня. 

Цялата тая порнография с прегледите ще е ден до пладне, ама докато отшуми ще изгорят камара народ и то точно тези които без кола немогат да св изхранват. Нищо ново под българското слънце.

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.