Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

преди 56 минути, Izolini написа:

За дизелите - ако е махнат катализатора съм съгласен, че няма да мине. Ако е махнат DPF обаче няма да отчете разлика. По скоро би "светнало" при скапани дюзи и неправилно изгаряне. Говоря за кадърно махане на DPF със съответната софтуерна доработка, не за "да го махнем и да го набоцаме за да върви на гръм, баце!".

Ице, не знам какво им е махнато на съвременни дизели с ДПФ, които пушат, като локомотивите на по-предната страница, но са в движение. Значи минават.

От категорията, която си сложил в кавички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 413
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    58

  • The Best Forman

    49

  • joro-120L

    42

  • PRR

    31

Преди 3 часа, niki написа:

@PRRМоже ли да си погледнеш в книжката на супърба, колко разход на масло на 1000 км не е проблем според производителя? После кажи дали си съгласен с производителя. Аз подозирам, че знам и двата отговора. 

Литър на хиляда. Но! При дизела това не е проблем, защото го гори, като част от нормалния процес. Докато при бензиновия двигател това масло би предизвикало дим и по-висок СО2, то при дизела DPF-а ще го изгори. 

А дали съм съгласен или не с производителя е без значение и не променя екологичните показателите, които трябва да се постигнат. И, между другото, Супърба ми харчи 1л. масло на 10к км от ден едно. Проблем с екологията нямам. И, когато ми се скапа AdBlue дюзата я смених за "скромните" 1600кинта, а не я шунтирах, както ми препоръчаха не малко хора. И сега ще отида на преглед една идея по-спокоен ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, joro-120L написа:

Какво ще правим с Вартбурзите и Трабантите? :)

Те са в еко категория 0, точно както всички коли произведени преди 30+ години ;) Те са наказани с данъци, но ще си минават прегледа. Е, и не могат да влизат в центъра на София ..., а скоро и в други градове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Супърба ми харчи 1л. масло на 10к км от ден едно.

Всеки бензинов мотор, който има този харч на масло, ще мине преглед.

Пепи, не е реплика към теб.

 

Преди 1 час, PRR написа:

Е, и не могат да влизат в центъра на София ..., а скоро и в други градове.

Ретро парадите обикновено са в центъра.

 

Преди 1 час, PRR написа:

Те са наказани с данъци

Да кажа ли колко е данъка на 120ката и колко съм "наказан". ;)

Десет пъти по-нисък от на Супърба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, PRR написа:

Те са в еко категория 0, точно както всички коли произведени преди 30+ години ;) Те са наказани с данъци, но ще си минават прегледа. Е, и не могат да влизат в центъра на София ..., а скоро и в други градове.

Чета в поста ти само невярни работи. Те са Еко 1 , която няма горна граница , данъците са им в пъти по -евтини, макар че би било справедливо да влизат в центъра срещу такса , а не да стават непотребни, но не е така , ще си го минат защото няма изисквания към еко 1 , но дори и да отговорят на еко 4 , няма как да се повиши чрез технотест по никакъв начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорът продължава. Както Юли каза, нещата и в България се случват. Със закъснение, но се случват.

Що се отнася до поведение на автомобила, последно преди да започна да карам нови на лизинг (под наем) карах 1999 А3, 1.8, 125 кс, AGN двигател. До последно маслото, което наливах беше по спецификация VW 501.01 и VW 502.00 5W40. Никога не ми е харчила масло. От там следващия момент. Минавам на технически преглед......и ме късат. Емисиите далеч под нормата, обаче хлопащ шарнир и разбит кормилен накрайник. А също и едната биалетка. И кво като емисиите ми са в норма. Както споменах в предишния ми пост, миналата година пак ме скъсаха. Карах един стар Ярис и на валците показа пулсиращо спирачно задържане на задно ляво колело. Еми...нов барабан, накладки, лагер (щот ми светеше ABSa), спирачно цилиндърче, че и тръбичката се скъса, та и тя нова.

С горната словесна diarrhea искам да кажа, че не само емисиите са от значение. Също толкова е важно техническото състояние на автомобила. Защото там са големите опасности - да натиснеш спирачка и колата да се изнесе я в насрещното, я в канавката. Да не ти работи кантарчето за регулиране на спирачното усилие на задните спирачки и при рязко спиране задните колела да блокират първи. Да счупиш пружина в движение. Да са ти изтекли амортисьорите. Фаровете да са порядъчно пожълтели или единия да свети доле у песоко а другия нависоко. Светлините да не работят. И най-тъпото, което е масово - да ти мажат чистачките. И т.н., и т.н. Всички имаме коли. Съответно отговорността е наша да ги поддържаме правилно. Нека не забравяме, че отивайки към морето се движим с 140 км/ч с тон и половина желязо. Това желязо, барабар с нас и семействата ни няма възможностите на F1 да намали от 300 на 100 км/ч в рамките на 50 м. За това трябва да е изправно.

Както казах. Въведат ли се нормите за техн. преглед като във Великобритания, 2/3 от колите в България трябва да бъдат спрени от движение.

 

Р.С.- искрено съжалявам, че пак няма да мога да ви видя и това лято 😢

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, joro-120L написа:

Какво ще правим с Вартбурзите и Трабантите? :)

В Англия и за тях има норми 😉

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, PRR написа:

Литър на хиляда. Но! При дизела това не е проблем, защото го гори, като част от нормалния процес. Докато при бензиновия двигател това масло би предизвикало дим и по-висок СО2, то при дизела DPF-а ще го изгори. 

А дали съм съгласен или не с производителя е без значение и не променя екологичните показателите, които трябва да се постигнат. И, между другото, Супърба ми харчи 1л. масло на 10к км от ден едно. Проблем с екологията нямам. И, когато ми се скапа AdBlue дюзата я смених за "скромните" 1600кинта, а не я шунтирах, както ми препоръчаха не малко хора. И сега ще отида на преглед една идея по-спокоен ;) 

Аз да кажа, не се заяждам с теб, а по-скоро с производителя. А и мисля, че ако разходът е 2-3 литра на 10 хиляди, мисля че ДПФ ще сгъне панаира. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, niki написа:

Аз да кажа, не се заяждам с теб, а по-скоро с производителя. А и мисля, че ако разходът е 2-3 литра на 10 хиляди, мисля че ДПФ ще сгъне панаира. 

ДПФ-а си има цикъл "регенерация". При по-голям харч на масло или при повече каране по задръствания ше се включва по-често. Но и там си има магия. Каране по България от Каблешков нагоре с постоянна скорост на по-ниска предавка. Въпросът е допълнителното гориво да повиши температурата в ДПФ-а за да може да изгорят сажди и отлагания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, C2H5OH написа:

ДПФ-а си има цикъл "регенерация". При по-голям харч на масло или при повече каране по задръствания ше се включва по-често. Но и там си има магия. Каране по България от Каблешков нагоре с постоянна скорост на по-ниска предавка. Въпросът е допълнителното гориво да повиши температурата в ДПФ-а за да може да изгорят сажди и отлагания.

Да и по време на регенерация пуши да си еее майката , за да компенсира за цялата екология преди това. :) :)

 

@PRR забравих да отбележа че автомобилите аварийки (чавдарки , камази и т.н на енергото, транспорта и водоснабдяването) тези на Българската армия (камиони танкове , бтр) не подлежат на Еко категоризация, също. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся , разбира се изключвам моментите в началото на 2000-та, в който пуснаха вишката в село на преглед без спирачки , защото в село няма друга вишка и ако се скъса кабел, няма с какво да го оправят и половината село остава без ток...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на регенерацията е да изгорят фините прахови частици които иначе попадат в дихателната ти система, защото организма ти няма защита срещу тях. т.е от частици да се превърнат в газ. Поблема с ФПЧ ескалира с появата на комънрейл моторите които впръскват гориво под високо налягане до 1600бара което води до много фино разпрашаване на горивото в горивната камера и  до ФПЧ с много малък размер.

Така че съждението ти макар и логично показва невежество по отношение на причината за съществуването на ДПФ и логиката му на работа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, maxrpm написа:

Да и по време на регенерация пуши да си еее майката , за да компенсира за цялата екология преди това. :) :)

Саше, няма пушек. Само специфична миризма. И трябва да си до ауспуха, за да я усетиш.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България на дизела се мери само димност. При бензина са повече измерваните газове, затова е трагедията с него ( трагедия за колите, които са пред разруха). Ако и при дизелите вкарат измерване на азотни окиси и т.н. както е из белите страни, е тогава ще настане сеч. Та засега могат да се радват собствениците на дизелите. 
Правил съм си експеримент с един опел. Изтърбуших му катализатора и откачих булсата на егр-а ( електрически е, с моторче). Светна чек-а, и го закарах на ГТП. Мерят димността, човека от ГТП-то вика: покрива стойностите, под нормата е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо дизела ? все пак транспорта камиони, бусове, автобуси е на дизел какво ще стане ,ако изведнъж спрем 2/3 от превозните средства ,то се вижда ,че са зле и без газоанализатори ,доста фирми по една или друга причина не искат или не могат да си обновяват автопарка си те какво ще правят ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Саше, няма пушек. Само специфична миризма. И трябва да си до ауспуха, за да я усетиш.

Почне ли да пуши по време на регенерация, DPF-ът ви е там само за Ваше успокоение, че имате еко-система и сте зелени.

Пушекът по време на регенерация говори за проблем с този "вечен" филтър, който в повечето случаи се дължи на сцепена пита. А колко филтрира DPF със сцепена пита  може да се уверите сами по отложените сажди по тръбите на ауспуха. 

На кола с работещ DPF ауспусите са чисти и пушек няма в нието един от режимите на работа на филтъра.

Въпрсът е колко такива 10+ годишни автомобили има. Аз познавам хора с няколко.

Наскоро карах зад един Tiguan, който правеше "пушеща" регенерация - кълбета бял дим при всяко натискане на газта. Не се дишаше зад него от уникална миризма на неизгорял дизел и сяра. Колко еко е кола с така работещ DPF? 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня - И ако има отлагания по филтъра от горене на масло.

 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, maxrpm написа:

Я кажи , с какъв бензин мина ГТП, ама без да лъжеш? :) Питам , защото по много далечен спомен , от времето в което работех на Шела , в 95 има 2% етанол в V-Power 95 има 5%етанол , а в Super 100 има 10% етанол, а и той се внасяше от Гърция , маи, та ако си заредил последния , не ме очудва че си минал без проблеми.

Саше, със същия, с който карам от 10 години - 98 от Лукойл, 100 от Инса и по-рядко с V-Power Racing на Шел. На колонките на Лукойл 95 и 98 е обозначено като Е10, т.е. 10% съдържание на етанол. Предполагам същото е и в другите вериги бензиностанции. Не съм сипвал специално гориво за прегледа.

 

преди 6 минути, skodafen написа:

Защо дизела ? все пак транспорта камиони, бусове, автобуси е на дизел какво ще стане ,ако изведнъж спрем 2/3 от превозните средства ,то се вижда ,че са зле и без газоанализатори ,доста фирми по една или друга причина не искат или не могат да си обновяват автопарка си те какво ще правят ? 

Голяма част от фирмите не обичат или не искат да реинвестират и да заделят средстава за "черни дни". Генерират едни печалби и си свиркат. На други фирми печалбата им е сравнително малка и наистина би им било трудно да обновят. За първите не ми е жал, за вторите ми е кофти. Но това е част от голямата игра на капитализма и пазарната икономика, за които мнозина жадуваха преди 35 години. Имам познат, който изкарва доста прилични пари. Но ако му видите бусовете - пред разпад са, 3 от тях нямат и прагове вече. Защо да го съжалявам, при положение, че буха сухото под дюшека, а в главата няма грам бизнес концепция в дългосрочен план? Работя с приятелска фирма, която мина през сериозна криза, на хората им беше адски трудно до преди 5 години. Но успяха да разкарат трите сдухани баничарки, купиха си бюджетни но нови Дачия и сега са доволни, работят си и не им дреме за еко-меко и техническа изправност, защото няма нужда да ги мислят. Нямам познати с камиони и автобуси, но разсъждението ми в тази посока е, че ако извършваш транспортна услуга и не можеш да си поддържаш автопарка, значи някъде нещо куца. И рано или късно ще бъдеш изместен от някой по-добър. Както вече написах - искахме благата на запада и вече ги имаме. Но явно не си дадохме сметка какво ги съпровожда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, skodafen написа:

Защо дизела ? все пак транспорта камиони, бусове, автобуси е на дизел какво ще стане ,ако изведнъж спрем 2/3 от превозните средства ,то се вижда ,че са зле и без газоанализатори ,доста фирми по една или друга причина не искат или не могат да си обновяват автопарка си те какво ще правят ? 

Ако въпроса е към мен - казвам само как е при нас и навън. В австрийския талон(големия) на една а4-ка, дизел, даже пишеше колко трябва да са СО, СО2, Nox и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Mishelle написа:

 

 

Голяма част от фирмите не обичат или не искат да реинвестират и да заделят средстава за "черни дни". Генерират едни печалби и си свиркат. На други фирми печалбата им е сравнително малка и наистина би им било трудно да обновят. За първите не ми е жал, за вторите ми е кофти. Но това е част от голямата игра на капитализма и пазарната икономика, за които мнозина жадуваха преди 35 години. Имам познат, който изкарва доста прилични пари. Но ако му видите бусовете - пред разпад са, 3 от тях нямат и прагове вече. Защо да го съжалявам, при положение, че буха сухото под дюшека, а в главата няма грам бизнес концепция в дългосрочен план? Работя с приятелска фирма, която мина през сериозна криза, на хората им беше адски трудно до преди 5 години. Но успяха да разкарат трите сдухани баничарки, купиха си бюджетни но нови Дачия и сега са доволни, работят си и не им дреме за еко-меко и техническа изправност, защото няма нужда да ги мислят. Нямам познати с камиони и автобуси, но разсъждението ми в тази посока е, че ако извършваш транспортна услуга и не можеш да си поддържаш автопарка, значи някъде нещо куца. И рано или късно ще бъдеш изместен от някой по-добър. Както вече написах - искахме благата на запада и вече ги имаме. Но явно не си дадохме сметка какво ги съпровожда.


Е нали трябва да има за Урус-и, Бентли-та ( които пак са на фирмата и са товарни, но това е друга тема) и почивки, за сметка на посочените от теб икономии във фирмата( бих добавил и бонусите на служителите).  Но няма да се отклонявам повече от темата,  че ще ме бият:P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Главчев освободи шефа на ДАИ заради проблемите с техническите прегледи

 

Служебният премиер Димитър Главчев е освободил директора на Изпълнителна агенцията „Автомобилна администрация“ (ИААА) Борислав Муеров заради проблемите с годишните технически прегледи на автомобилите.

 

Това съобщи самият Главчев по време на парламентарния контрол днес.

 

Депутатът Ангел Славчев от „Възраждане“ попита министър-председателя кога ще бъде сформирана работна група за промяна в наредбата.

 

"Онзи ден подписах предложение от министъра на транспорта за освобождаване на изпълнителния директор на ДАИ", каза в отговор премиерът заяви, че предстои създаване на работна група.

 

След въвеждането на новата система с изискванията за изгорели газове стана ясно, че много автомобили, при това от по-нови модели не могат да покрият тестовете, докато стари коли с дизелови двигатели ги минават.

 

Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат проверките.

 

"В ход е процедура по смяна на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ Борислав Муеров, който ще бъде освободен от длъжност, считано от 5 август" - това са потвърдили от Министерството на транспорта и съобщенията пред БТА, без да посочват мотиви за смяната в ръководството на ИААА.

 

Линк към статията

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да дам и моите 5 стотинки по темата...

Днес е крайната дата на която трябва да мина ГТП, за моята Октавия-1  1.6 бензин, 1999г. , с нейния си катализатор !

Естествено след всичко което прочетох и чух напоследък, се бях притеснил доста относно техническия преглед.

Колата си я поддържам и ремонтирам ако се появи нещо, но не съм чак фанатизиран по поддръжката и да и треперя ! Тя е до мен да ми върши работа, да ходим на излети и почивка със семейството . Не съм от хората които и до тоалетната ходят с колата, предпочитам да ходя из града пеша, с колело... Тоест предимно я карам на дълги разстояния .

Бензин предимно зареждам от Круиз (обикновен 95) или премиумните-95 на Шел и Омв.

Заради ГТП-то вчера умишлено заредих 100 октана от Омв. Имах междуградско пътуване около 60-70км. което умишлено карах на  по-ниска предавка и съответно по-високи обороти.

Незнам така ми дойде идея да карам, че уж ще се почисти ако има нещо...

Както и да е, важното е ,че днес минах без проблеми !

Умишлено се поинтересувах какви са стойностите на изгорелите газове, но каточели попитах за държавна тайна ! 

Редно е тези неща да се разпечатат и да се дават на хората , един лист А4 надали ще  им оскъпи нещата ! Все пак направили са прегледа двойно от миналата година 45->90 лв.

Дано съм бил полезен с нещо !

  • Благодаря 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, slav.bg написа:

Здравейте, да дам и моите 5 стотинки по темата...

Днес е крайната дата на която трябва да мина ГТП, за моята Октавия-1  1.6 бензин, 1999г. , с нейния си катализатор !

Естествено след всичко което прочетох и чух напоследък, се бях притеснил доста относно техническия преглед.

Колата си я поддържам и ремонтирам ако се появи нещо, но не съм чак фанатизиран по поддръжката и да и треперя ! Тя е до мен да ми върши работа, да ходим на излети и почивка със семейството . Не съм от хората които и до тоалетната ходят с колата, предпочитам да ходя из града пеша, с колело... Тоест предимно я карам на дълги разстояния .

Бензин предимно зареждам от Круиз (обикновен 95) или премиумните-95 на Шел и Омв.

Заради ГТП-то вчера умишлено заредих 100 октана от Омв. Имах междуградско пътуване около 60-70км. което умишлено карах на  по-ниска предавка и съответно по-високи обороти.

Незнам така ми дойде идея да карам, че уж ще се почисти ако има нещо...

Както и да е, важното е ,че днес минах без проблеми !

Умишлено се поинтересувах какви са стойностите на изгорелите газове, но каточели попитах за държавна тайна ! 

Редно е тези неща да се разпечатат и да се дават на хората , един лист А4 надали ще  им оскъпи нещата ! Все пак направили са прегледа двойно от миналата година 45->90 лв.

Дано съм бил полезен с нещо !

100 така те е спасил , но явно и в пунктовете вече са осъзнали че правят нещо дето е хем леко нередно , хем глупаво . Иначе поздрави! Аз в момента съм с 95 обикновен от Пловдивска INSA , дето ми я похвалиха че горивото е добро , но мога да сложа 20лв залог , че колата няма да мине преглед в момента. Наличен е катализатор и нищо не е променяно по колата. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, maxrpm написа:

Аз в момента съм с 95 обикновен от Пловдивска INSA , дето ми я похвалиха че горивото е добро

Някой софиянец ще да е бил.

Явно е добро. Още не можеш да го изгориш. Дава икономии. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.