Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

Преди 6 часа, The Best Forman написа:

 Да не говорим , че откакто се навъдиха хилядите онлайн доставки и София се напълни с младежи и всевъзможни таралясници на доизживяване ..

Тука не съм съгласен , недей така , най - бързата кола е служебна вивакомска Дачия дизел , а само служебен доминос / Takeaway, съм виждал да може да кара със същата скорост на задна... Хората си могат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 330
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    54

  • joro-120L

    39

  • The Best Forman

    33

  • Logrus

    24

Аз пък се дразня като почнат абсурдните сравнения с които търсим оправдания и шикалкавим само и само ако може  да си караме по старо му. При това се протестира за нещо което го има от 20г но не се е спазвало и сега рев до рев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, silent написа:

Аз пък се дразня като почнат абсурдните сравнения с които търсим оправдания и шикалкавим само и само ако може  да си караме по старо му. При това се протестира за нещо което го има от 20г но не се е спазвало и сега рев до рев.

A замислил ли си се колко по - лесно би било да оставим изправните коли, просто сами да си приключат своя life cycle , вместо да забраняваме по всякакъв начин насила на хората да ги карат ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, silent написа:

Няма да ги забранят. Постоянно се спекулира с какво ли не.

Е, те ги забраниха, аз си продадох изправното и перфектно работещо 1.9TDI , защото някой реши, че само заради годината му на производство , не мога да го карам в центъра. Сега ми казват , че ще ми забранят да си карам бавната компромисна фабия, защото са решили че от ауспуха на бензиновите коли , планински въздух трябва да излиза, с аромат на борче... :) По записаното в закона трябва да мина Еко4 , и аз ще го направя .. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Vladi_a написа:

Пак ти казвам, нищо не са забранявали. Спри да гледаш битивито:D

Телевизия не гледам от поне 15 години, гледам си спомените с TDI то , те ми казаха Еко1 е от ноември до март е чао, забраниха ми да го карам, продадох го с нежелание. Сега ми казват ок бензин е , ама трябва да покрие Еко4 задължително заради годината и няма какво да направиш, за да промениш нещо. Скрап и това е , ако искаш , щото ние така ти казваме, ама според нашите български изисквания, не по другите. Аз съм дал доста заплати за да я купя, да я оправя и да върви без проблеми и вече не е много честно. Жив човек , познат , ми каза че бензините масово не минават , не бтв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Vladi_a написа:

Значи той гледа бтв:D

ми не , тои работи до пункт за ГТП и с оня пич сутрин заедно си пият кафето.. :) Аз съм лесен , казах ти Етанол до 100% и съм ок , но е несправедливо.  Жал ми е за колата , че може да я прецакам, но ще я оправим . ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, maxrpm написа:

....Етанол до 100% и съм ок , но е несправедливо.  Жал ми е за колата , че може да я прецакам, но ще я оправим . 

Сааб преди повече от 10 години разработиха ДВГ с биоетанол , ама незнайно фалираха (странна работа) .. сега има отбори в състезанията за издръжливост , които карат с 40% биоетанол и както Сааб , така и техните коли си вървят и ако отпадат е заради катастрофи , та нищо няма да прецакаш .

Според изследванията (пак на онези отбори) при 40% биоетанол емисиите спадат с около 80% .. оня номер с водните пари също работи.

Лошото е , че според наредбата , по която работят ГТП и Технотест нямаш право до повишаваш евростандарта от този , с който е излязла колата от завода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Сааб преди повече от 10 години разработиха ДВГ с биоетанол , ама незнайно фалираха (странна работа) ..

То имаше и един българин, който запали вода. Така и не се чу повече за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, joro-120L написа:

То имаше и един българин, който запали вода. Така и не се чу повече за него.

Туй е друго .. има доста самодейци , които вадят водорода от водата и го горят в двигателя , но е енергиино неефективно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма водород Гена. Напълни едно канче вода от чешмата и го запали. Даваха го по талавизора. Може и да е фокусник някакъв, но съвсем официално и сериозно се говореше за този случай.

п.п. в нета може и да стои информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

То имаше и един българин, който запали вода. Така и не се чу повече за него.

Човека беше от Пловдив с една бяла 120ка караше си я на вода , само каза че на байр набира малко бавно. Скоро след това изчезна всичко писано за него. :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , водата не гори , водорода , който се окислява в цилиндъра и на изхода се получава вода , а водорода се отделя от молекулата на водата при нагряване до много висока температура и ползване на катализатор (платина). Това казва химията. Генераторите на браунов газ ползват елетролитно разлагане на молекулата на водата (до колкото съм чел) , но добива не е достатъчен и се ползва най-често смесено с гориво. И в двата случая става дума за окисление на водород като гориво.

Имаче имаше един виц за двама нашенци в Германия , които зареждали вода и слагали по едно хапче в резервоара , докато един немец им купил хапчетата и на въпроса :

-А сега как ще продължим да се возим?

-Както до сега , на газ.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Жоре , водата не гори

Ти па от хипербола не разбираш. ;)

Друго си е доктор да обясни химичните процеси. Мерси, Гена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, maxrpm написа:

Телевизия не гледам от поне 15 години, гледам си спомените с TDI то , те ми казаха Еко1 е от ноември до март е чао, забраниха ми да го карам, продадох го с нежелание. Сега ми казват ок бензин е , ама трябва да покрие Еко4 задължително заради годината и няма какво да направиш, за да промениш нещо. Скрап и това е , ако искаш , щото ние така ти казваме, ама според нашите български изисквания, не по другите. Аз съм дал доста заплати за да я купя, да я оправя и да върви без проблеми и вече не е много честно. Жив човек , познат , ми каза че бензините масово не минават , не бтв.

 

Цитирам Сашо, за да обясня отново. Нещата в България са половинчати. Във Великобритания никой не ми забранява да карам кола Евро 1. Когато минавам технически преглед си има стойности за 1.9 TDI или както беше в моя случай за 99та година A3ка 1.8 AGN двигател. Просто когато влизам по големите градова трябва да си плащам. Примерно Лондон е 12 паунда на ден, Бристъл е 10 и т.н. Изискванията са бензинов автомобил след 2003та и дизелов след 2015та. Да де, ама аз в Лондон съм веднъж на 3 месеца. Пък и кат си помисля, че съм на разстояние София - Пловдив, т.е. хем бензин, хем да си платя за влизане в града, хем за паркинг няква малоумна сума и кат знам, че с влака ми е 52 мин. просто паркирам колата на гарата и пътувам с влака. Правя го дори и сега, когато се возя на Евро 6 Хонда, дето има по-малко душа от 1.9 SDI ама пък има скорости да ръгаш колко си искаш.

Та идеята ми е, че газ анализаторите по пунктовете за МОТ (технически преглед) си имат зададени стойности за всяка една кола. По-важен е моментът да стигнеш до газ анализатора. Кел файда, че съм в еко нормите кат ми лопа предницата, спирачките - всяко колело със собствено мнение, чистачките мажат, фаровете светят накриво или ми е избушено гърнето. Преглед няма да мина. Според мен е важно колата да не бълва мизерии, но и да бъде технически изправна. И това трябва да се направи по всички пунктове за технически преглед. Данните от валците за тест на спирачки също трябва да влизат автоматично в системата на КАТ, а проверяващия механик трябва да бъде юридически отговорен при пускане на автомобил с рушвет или "Аре от мен да мине". По белите държави е така. Оставяш си колата в сервиза и механикът я взема и я вкарва за преглед. После отиваш да си я вземеш и си плащаш без значение минал или не. И ти казват какво трябва да се оправи в рамките на 10 работни дни за да може да се мине на повторен преглед безплатно. след тези 10 работни дни пак се плаща. Както казах в предишния ми пост. Ако стане катастрофа, разследващите гледат кога колата е минала технически преглед. И ако е скоро и ако катастрофата е заради техническа повреда на тоя механик му се стъжва. Защото, забравих да спомена, механикът се логва в правителствения сайт със собствена карта при извършване на технически преглед. И след като прегледът приключи, на следващата секунда всеки един човек по света може да провери дали този автомобил е минал или не и какви са забележките. Може да се провери и цялата история на техническите прегледи от моментът в който отначало като нов автомобилът е минал 3те години без преглед. А между другото на всеки преглед се записва и километража.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, C2H5OH написа:

Ако стане катастрофа, разследващите гледат кога колата е минала технически преглед. И ако е скоро и ако катастрофата е заради техническа повреда на тоя механик му се стъжва.

Искаш да кажеш, че става нещо, като "Разследване на самолетни катастрофи" по Нешънъл джеографик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

Искаш да кажеш, че става нещо, като "Разследване на самолетни катастрофи" по Нешънъл джеографик.

 

Не става нещо Жоре. Винаги е така. Всяка една катастрофа се разследва. Говорим за катастрофа, а не за "е тоя малоумник ме удари отзад". Има ли намесена линейка се разследва. При по-тежки катастрофи с тежки наранявания или смърт, участъкът от пътя остава затворен за поне 6-7 часа, дори понякога за повече от денонощие. Ама затворен затворен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тук затварят при тежки катастрофи. Мисълта ми беше как ще хванат механика, като има дефекти, които могат да се появят веднага след прегледа. Освен това, като е смляна колата иди я разбери какво не е било наред. Трябва да има "черна" кутия в автомобила и да следи параметри. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, joro-120L написа:

И тук затварят при тежки катастрофи. Мисълта ми беше как ще хванат механика, като има дефекти, които могат да се появят веднага след прегледа. Освен това, като е смляна колата иди я разбери какво не е било наред. Трябва да има "черна" кутия в автомобила и да следи параметри. :)

 

Това, което се гледа в над 90% от случаите не може да се повреди в рамките на месец примерно. Освен това разследването продължава след като се разчисти "сцената" (тук така му викат). Колата минава на обстоен технически преглед от експерти, който може да трае с месеци. Все пак намесени са застрахователи, а те искат да платят колкото се може по-малко. Както навсякъде по света. Но в един момен те ще трябва да платят. И за да могат да оспорват това, което плащат експертизите са до дупка. Обикновено при катастрофа с фатален край дори по телевизията апелират за хора с камери, ако случайно са били на мястото или дори в района да предоставят видео материал. И те го правят. Има един тънък момент при разследванията във Великобритания. Тук НЯМА давност. Февруари месец намериха, задържаха и осъдиха на доживотен един наръгал над 140 пъти едно момиче в нейния апартамент в Лондон през 1994та.

 

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-68320809

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, C2H5OH написа:

..... Просто когато влизам по големите градова трябва да си плащам. Примерно Лондон е 12 паунда на ден, Бристъл е 10 и т.н. Изискванията са бензинов автомобил след 2003та и дизелов след 2015та....

Ей тука е малката разлика между европейската и българската демокрация - едните ти казват "влизай колко искаш , ама трябва да плащаш" и ти сам избираш влак , метро , пеша и т.н. , а тука директно ти казват "ти с тоо кенеф , вън" .. Сашко това го мори ;)

Убеден съм , че ако го направят така , Сашко ще предпочете да дава по 250-300 лв  за да влиза в центъра , вместо по левче за карта :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.