Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ГТП, дискусия за минаване на преглед


Recommended Posts

Преди 12 часа, C2H5OH написа:

Това, което се гледа в над 90% от случаите не може да се повреди в рамките на месец примерно.

ПТП може да се предизвика от: Неизправни спирачки, ходова част и управление. Спирачен цилиндър на колело винаги може да протече. Няма значение, разсъждавам си и не оспорвам това, което казваш. Вземат се данните от валяците и ако всичко е наред, отговорността на ГТП отпада. При ходова част и управление е по-трудно, щото цялата предница ще е лом.

Мишо, при тежко ПТП, разследва ли се кои сервизи е посещавала колата и какви ремонти са правени.

 

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Ей тука е малката разлика между европейската и българската демокрация - едните ти казват "влизай колко искаш , ама трябва да плащаш" и ти сам избираш влак , метро , пеша и т.н. , а тука директно ти казват "ти с тоо кенеф , вън"

И като платиш, въздухът ще стане по-чист. Или това е нещо, като глоба за хвърлен фас на улицата.

п.п. в Цермат и Венген, а може и на други места, са още по-свирепи мерките. Допускат се само електромобили и файтони. Има осигурен ЖП транспорт. Но те са малки населени места, предимно туристически атракции. Има паркинг за лични МПС на последната гара с достъп за автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 413
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    58

  • The Best Forman

    49

  • joro-120L

    42

  • PRR

    31

Днес или вчера попаднах на една статия, че автомобилните производители ще поискат процедура по ревизия на начина на мерене на вредните емисии на автомобилите.

В момента се мерят само емисиите в движение по определен алгоритъм. Според производителите по разписаните правила трябва да се мерят емисиите на пълния цикъл на производство-ползване-рециклиране, но ЕК си затваря очите за да тика напред електромобилите.

Ако процедурата отсъди в полза на жалбоподателите ще следва връщане на стотици милиони глоби за превишени емисии към тях. А дали евро урсулите ще могат да си ги приберат от Илон и Мъскоподобните му (защото там емисиите им ще нараснат в геометрична прогресия ако се вкара добива на материалите за акумулаторите и разходите за рециклирането им) не е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, The Best Forman написа:

Ей тука е малката разлика между европейската и българската демокрация - едните ти казват "влизай колко искаш , ама трябва да плащаш" и ти сам избираш влак , метро , пеша и т.н. , а тука директно ти казват "ти с тоо кенеф , вън" .. Сашко това го мори ;)

 

Хм... И къде точно ти казват "влизай с дръгела в центъра"? Че аз не се сещам. Сещам се за Германия и Австрия в които, ако влезнеш с дръгела, в центъра и гориш. Да не говорим, че в Германия и Австрия, както и в останалия НОРМАЛЕН свЕт, ако колата ти не е технически изправна дори не ти дават месец да я оправиш ;) 

 

Накратко - изобщо не съм съгласен с твърдението ти ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, PRR написа:

Хм... И къде точно ти казват "влизай с дръгела в центъра"? Че аз не се сещам. Сещам се за Германия и Австрия в които, ако влезнеш с дръгела, в центъра и гориш. Да не говорим, че в Германия и Австрия, както и в останалия НОРМАЛЕН свЕт, ако колата ти не е технически изправна дори не ти дават месец да я оправиш ;) 

 

Накратко - изобщо не съм съгласен с твърдението ти ;) 

Тук бих казал, че говорите за различни неща. Не става дума за технически неизправен автомобил, а такъв с ниска Евро/Еко категория, пък бил той и изправен като чисто нов.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Хм... И къде точно ти казват "влизай с дръгела в центъра"? Че аз не се сещам. Сещам се за Германия и Австрия в които, ако влезнеш с дръгела, в центъра и гориш. Да не говорим, че в Германия и Австрия, както и в останалия НОРМАЛЕН свЕт, ако колата ти не е технически изправна дори не ти дават месец да я оправиш ;) 

 

Накратко - изобщо не съм съгласен с твърдението ти ;) 

Aз не помня да съм бил в Германия или Австрия , в моята лична карта пише че съм българин . Ако ми кажат плати си и влизай , не е справедливо , но ок . Ако ми кажат не става , ако не минеш , ще се лъжем докато съм жив ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Хм... И къде точно ти казват "влизай с дръгела в центъра"? Че аз не се сещам. Сещам се за Германия и Австрия в които, ако влезнеш с дръгела, в центъра и гориш. Да не говорим, че в Германия и Австрия, както и в останалия НОРМАЛЕН свЕт, ако колата ти не е технически изправна дори не ти дават месец да я оправиш ;) 

 

Накратко - изобщо не съм съгласен с твърдението ти ;) 

 

Грешка в твърдението вероятно няма - общото и тук, и там в Англия е, че влезеш ли в центъра, плащаш. Разликата е в определенията: там плащаш под формата на такса, а тук пак плащаш, но под формата на глоба. Там плащайки таксата не те броят за нарушител, а тук - да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля. В "нормалните" държави отдавна има забрана за влизане на коли не отговарящи на определени еко норми. И на Мица и на Мицьо имам стикер за влизане в "зеления" кръг на големите германски градове. От няколко години въведоха същото и в Австрия. Стикера ти разрешава да влезнеш и на практика е безплатен. Т.е. не си плащаш за влизането, просто ти е забранено! И, ако все пак влезнеш, плащаш солени глоби.

От друга страна по време на прегледите проверяват, че записаната еко норма в талона отговаря на реалната на колата. И, ако НЕ отговаря, колата НЕ минава прегледа. Това, което се опитва да се направи и в България. И срещу което се реве.

А в Лондон има плащане, ама, тук вече други да потвърдят, то не е толкова до еко категория, а в голяма степен за достъп. Т.е. цената не зависи от еко категорията (или зависи, но малко), а е по-скоро "тол такса" за центъра. И пак, ако колата не е технически изправна, т.е. не покрива ЕКО норматива даден от производителя, тя няма да мине преглед и пак няма да влиза в центъра, само ще е по друг параграф ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, PRR написа:

От друга страна по време на прегледите проверяват, че записаната еко норма в талона отговаря на реалната на колата.

 

Да си чул някой в бг да се интересува какво е написал завода- производител ? Технотест е частно дружество ,но определя съдбата на колите,  да си чул кола да е минала техно и да си е повишила еко то?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, PRR написа:

И пак, ако колата не е технически изправна, т.е. не покрива ЕКО норматива даден от производителя, тя няма да мине преглед и пак няма да влиза в центъра, само ще е по друг параграф

 

Тя ако не минава преглед (независимо дали заради ЕКО норми и емисии или по други причини), предполагам няма да има достъп не само до центъра, а изобщо до пътната мрежа където и да е. Хипотезата по-скоро беше относно достъпа до централните градски части на автомобили в изправност, минали технически преглед, но категоризирани с ниска ЕКО категория (между другото, не стана ясно дали в "нормалните" държави, които все вземаме за пример, има такъв параметър ЕКО категория, което е различно от ЕВРО стандарта, записан в талона на колата).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам да има държава като нашата, която да има ЕКО категория, различна от EURO стандарта. Някои места (градове или райони) ограничават МПС с дадени евро категории, независимо, че са изправни и минали технически преглед. Други места се ограничават в зависимост от замърсяването в дадения момент. Доста е "пъстра" картинката като цяло.

"В някои германски градове е забранено да се карат дизелови автомобили, които не отговарят на стандартите за вредни емисии Евро 5 или 6. За бензиновите автомобили това е поне Евро 3."

Това е превод на цитат от тук >>> https://saphe.com/blogs/en/low-emission-zones-in-the-eu-what-to-keep-in-mind-before-driving-off

А, както и @joro-120L е споменал по-горе, има курорти, където или си с влакче или с електричка. Или пеша :)

Аз съм бил в Zermatt за 10 дни при едно ходене "на ски" и там всичко е на ток. Таксита, камиончета да доставки, камиончета за боклука... Приятно местенце е определено :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, PRR написа:

Не мисля. В "нормалните" държави отдавна има забрана за влизане на коли не отговарящи на определени еко норми. И на Мица и на Мицьо имам стикер за влизане в "зеления" кръг на големите германски градове. От няколко години въведоха същото и в Австрия. Стикера ти разрешава да влезнеш и на практика е безплатен. Т.е. не си плащаш за влизането, просто ти е забранено! И, ако все пак влезнеш, плащаш солени глоби.

От друга страна по време на прегледите проверяват, че записаната еко норма в талона отговаря на реалната на колата. И, ако НЕ отговаря, колата НЕ минава прегледа. Това, което се опитва да се направи и в България. И срещу което се реве.

А в Лондон има плащане, ама, тук вече други да потвърдят, то не е толкова до еко категория, а в голяма степен за достъп. Т.е. цената не зависи от еко категорията (или зависи, но малко), а е по-скоро "тол такса" за центъра. И пак, ако колата не е технически изправна, т.е. не покрива ЕКО норматива даден от производителя, тя няма да мине преглед и пак няма да влиза в центъра, само ще е по друг параграф ;) 

 

 

Тол таксата за центъра на Лондон (или Congestion charge) е само за най-централната част. От 2025та и електрокарите ше си я плащат. А самият Лондон е ULEZ (Ultra Low Emission Zone). Подмине ли се околовръстното (М25) се плаща 12 паунда на ден за, както казах по-горе, бензинови преди 2003та и дизелови преди 2015та. Т.е. срещу 12 паунда ULEZ такса и 15 паунда Congestion charge мога да мина Лондон от край до край през целия център с Вартбург. Ако не ги платя глобата е  80 паунда за емисионната зона, т.е. цял Лондон и 89 паунда за центъра. Играх го вече. За да не плащам трябва да паркирам някъде извън Околовръстното (или където зоната е само LEZ) и да хвана влака или метрото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де , Мишо , ама 27 паунда на ден са 61лв, което са 1800лв на месец. Не е ли малко множко ? В смисъл вижда ми се нормално , ако трябва да си преместиш 120 ката . Няма ли там нещо като нашия технотест , което да удостовери , ако си направил промени по колата и тя отговаря на съвременните норми , а не само по година да се заключват? Примерно какво ако Вартбурга ми , е с двигател от Октавия 2022ра ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , идеята е да те откажат да ходиш с кола до ситито , щот това са само проблеми - задръствания , паркиране и т.н. а ако си собственик на милтимилярдна компания , няма да ти дреме колко плащаш да стигнеш до собствената си сграда ;) Всъщност тогава можеш да заобикаляш "замните" разпоредби и да ходиш с хеликоптер на работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много глупаво, още една причина да не харесвам UK ците... Има нещо негативно в тази държава и то не е това че вали нон-стоп...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.08.2024 г. at 17:02, maxrpm написа:

Добре де , Мишо , ама 27 паунда на ден са 61лв, което са 1800лв на месец. Не е ли малко множко ? В смисъл вижда ми се нормално , ако трябва да си преместиш 120 ката . Няма ли там нещо като нашия технотест , което да удостовери , ако си направил промени по колата и тя отговаря на съвременните норми , а не само по година да се заключват? Примерно какво ако Вартбурга ми , е с двигател от Октавия 2022ра ?

 

27 кинта са 27 кинта. Не обръщай внимание на валутата. Ако си в София и ти поискат 12 кинта да караш около вас и още 15 за жълтите павета хич няма да ти хареса. Да не коментираме колко ше ти струва да паркираш в центъра. В Лондон няма такъв паркинг на мястото на мавзолея за 3 кинта на час. И се плаща.

 

На 12.08.2024 г. at 17:07, The Best Forman написа:

Саше , идеята е да те откажат да ходиш с кола до ситито , щот това са само проблеми - задръствания , паркиране и т.н. а ако си собственик на милтимилярдна компания , няма да ти дреме колко плащаш да стигнеш до собствената си сграда ;) Всъщност тогава можеш да заобикаляш "замните" разпоредби и да ходиш с хеликоптер на работа :)

 

Тези, които си позволяват да карат по центъра си плащат месечно или годишно. А баровците (и това го видях в една уличка отстрани на Hard Rock Cafe) шофьорите им стоят и чакат в квото там, Бентли, Ролс, С-класа и т.н. на ЗАПАЛЕН двигател. От богаташите в Лондон по-големи "еколози" няма.

 

На 12.08.2024 г. at 17:13, maxrpm написа:

Много глупаво, още една причина да не харесвам UK ците... Има нещо негативно в тази държава и то не е това че вали нон-стоп...

 

Има и много позитивни неща. Ако оставим настрана малоумието (широко разпространено, те за тва си избраха и Борис Джонсън за премиер), дъжда, отвратителните им Сосидж Ролс (баничка с наденичка - ни е баничка, ни е наденичка), десните волани и безграничната им любов към Форд, има доста позитивни неща, които изобщо не са за пренебрегване. Само 2 незначителни примера - 1. Сменям си книжката онлайн. 2. Прехвърляне на кола ми коства 3 минути на компютъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги трактористи, никой ли не смее да се похвали, че е минал преглед с отстранени DPF/EGR? 😆

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви драми няма да имаш. Първо нормата е с висока гранична стойност и второ не е задължително при дефектирал дпф да е заминал катализатора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, PSG написа:

Колеги трактористи, никой ли не смее да се похвали, че е минал преглед с отстранени DPF/EGR? 😆

Аз минах, бе. Не точно аз, снабдителя ми. С Шкода Румстър с опериран дпф и скопен егр.

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.08.2024 г. at 0:32, PRR написа:

Не мисля. В "нормалните" държави отдавна има забрана за влизане на коли не отговарящи на определени еко норми. И на Мица и на Мицьо имам стикер за влизане в "зеления" кръг на големите германски градове. От няколко години въведоха същото и в Австрия. Стикера ти разрешава да влезнеш и на практика е безплатен. Т.е. не си плащаш за влизането, просто ти е забранено! И, ако все пак влезнеш, плащаш солени глоби.

Миналата седмица на няколко пъти влизах с кола в Барселона. За част от зададените дестинации Google Maps ме предупреждаваше, че са някакви тип зелени зони за емисиите, т.е. да внимавам с каква кола ще навлезна там. Не му обърнах внимание, защото колата, макар и дизел, беше Евро 6b. Нямам идея какви са санкциите, ако нарушиш. Предполагам са солени съдейки по това, че близо до Валенсия отнесох 80 евро глоба за неправилно паркиране, от които дължах само 40 евро, защото ги платих в срока за отстъпка, който е 20 дена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познат мина наскоро с Меркендес CLK 1999 бензин/газ и като му знам колата още всякакви е възможно да минат ,неговата сигурно и в Джибути биха я спрели от движение но не и тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Miri написа:

... 1999 бензин/газ ...

Това не е ли Евро 2? Което, особено на газ, би трябвало да е песен за покриване. 

Реално, ако правилно съм разбрал проблема, новите коли ще го закъсат, защото при тях нормите са много строги, а поддръжката скъпа, съответно решена с "право гърне" вместо катализатор (примерно). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Това не е ли Евро 2? Което, особено на газ, би трябвало да е песен за покриване. 

Реално, ако правилно съм разбрал проблема, новите коли ще го закъсат, защото при тях нормите са много строги, а поддръжката скъпа, съответно решена с "право гърне" вместо катализатор (примерно). 

Проблема , за който реват и производителите е , че те задават стойности от 115-120 гр. СО2 на 100 км. а на прегледа ми мерят по някакви имагинерни таблици , за които знае само компютъра без да се отчита температурата на двигателя.

Какво ще стане ако ИАА публикува стойностите на СО , СО2 и NO , за да могат хората преди да отидат на ГТП да могат да проверят хората МПС то на произволен стенд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод екологията в "народна" Република България, ви прилагам отговор на моя жалба към МОСВ, МТ и РИОСВ-Бургас по повод периодичните миризми на нефт и нефтопродукти, които се носеха това лято из град Бургас и акваторията на Бургаски залив.

От както им влезе в сила "дерогацията"  се мъкнат огромни танкери, които не могат да влизат в ПИРС-овете на Росенец. Вътре в залива се извършва шланговане и претоварване на големия танкер на по-малко "муле". Мулето товари, влиза в Росенец, разтоварва и пак се връща на рейда да товари от големия кораб. По време на претоварването, особено при морски вятър, са разнася адска смрад на нефт. На никой не му пука, че на хората по плажа и в града им се драйфа от миризмата - няма проблеми, качеството на въздуха е перфектно според РИОСВ.

 

Ето ви и отговорът на "еколозите", всеки може да го тълкува както си иска.

Мирише, предполагаме от къде, "не можем" да го докажем. Заводът и пристанището "ни казаха", че работят без отклонения в технологичния режим. "Един технолог ни каза", че там няма как да се случват нередности. Танкерите.....абе май са те, ама......какво да направим, не можем да ги проверим, защото нямаме с какво.

 

Та....цял залив и град миришат на тежки нефтени фракции, но нямаме представа от къде е. Обаче колите ще ви ги спрем от движение.

 

image.thumb.png.feba53a31d098d76a9179f4878153e35.pngimage.thumb.png.b2f8f23e3dfed3008f206121960431a6.pngimage.thumb.png.8fa199aed1f05019ec62dffa78d84b1f.png

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типичен пример за това колко безпомощни и безполезни са някои "институции" у нас. Отделно, в писмото има грешки, не фрапантни, но все пак грешки, а е подписано от директор...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, бих казал, типичен пример как на някои институции не им се работи. За съжаление, (повечето) хората в тези институции седят за да си вземат заплатите, а не за да свършат работа. Примери много, но КАТ са ми в топ в листата за такива институции. Симулира се дейност с акции, слагат се безумни ограничения, но реално работа не се върши. След това идват всички институции от типа на КЗП, КЗК, Еко министерство и т.н. и т.н. С накои от тези институции редовно си комуникирам в писмен вид и понякога постигам успех. Особено, когато и други се включат. За съжаление ние, като общество, още не сме се научили, че трябва да изискваме институциите да си свършат работата. Което ме подсеща да кажа едно голямо "БРАВО" на колегата, за това, че гони институциите да си свършат работата! Дано има повече като него!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.