Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Закупуване на Октавия


Octavianski

Recommended Posts

Здравейте бъдещи колеги,

Решил съм да закупя за себе си нов автомобил и след известно мислене , какво ми е необходимо като двигател , външен вид и възможности се спрях на Шкода Октавия втора генерация с дизелов двигател.

Изгледах една камара клипчета в ютуб , слушах Бричката , четох в този форум и накрая се спрях на два вида двигател 1.9 105 к.с с кодове BJB;BKC;BXE;BZS и малко по-намахания вариант 2.0 170 коня (тука кодът не зная дали е BMM или BNM , но вие ми простете). Нуждите ми са свързани с това , че всяка седмица пътувам 100км за уикенда. В града не карам почти никога , движа се пеша или с колело. Спрях се на дизела заради разхода на гориво. 2.0 140 к.с помпа дюза и комън рейл съм ги махнал от списъка с желани автомобили главно заради проблемите с главите. Интересно ми е да попитам , има ли значение къде е произведен екземпляра (в Словакия или Ангола например) и по ВИН ли да засека това. Отделно бих се радвал , ако препоръчате майстор на ВАГ/Шкоди от Варна. Спрял съм се на 4-5 обяви в карса. Нямам претенции да е комби или седан , нито за екстрите и лукса (L&N) , търся си читав екземпляр за километрите си , който да ми върши работа , а не да ми е тежест на бюджета. Поствам автомобилите , които съм харесал. 

ПС. Извинявам се , ако пиша в грешния раздел. 

Поздрави Пешо.

 

Skoda Octavia 1.9TDI 105k.c
8,300 лв.
2008, Дизел, 197200 км.
частно лице, Варна
https://www.cars.bg/offer/626409fb09766b2794074973

 

Skoda Octavia 1.9 TDI
8,000 лв.
2008, Дизел, 258646 км.
частно лице, Бургас
https://www.cars.bg/offer/66b363b5d96d10e4be004605

 

Skoda Octavia 1.9 TDI
7,550 лв.
2007, Дизел, 199000 км.
частно лице, Варна
https://www.cars.bg/offer/6659a9c75ea69d95c60d20b4

 

Skoda Octavia 1.9
5,900 лв.
2008, Дизел, 192000 км.
частно лице, Варна
https://www.cars.bg/offer/665dd2f894bedadecb080184

 

 

Skoda Octavia 2.0TDI
8,500 лв.
2007, Дизел, 180000 км.
частно лице, Варна
https://www.cars.bg/offer/667b0d036b0b59e2bc0499a7

Редактирано от Octavianski
Грешка и липса
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей моят съвет е да търсиш кола от собственик на която километрите да са реални по възможност купувана от еуратек 

При 1.9 няма съществени разлики може би най-съществената е ,че някой мотори нямат фабрично дпф 

При 2.0 моята препоръка е BMM той е 140 кс 8 клапана винаги е с дпф предимно са скаут и 4х4 или са предимно внос 

Този който е  BMN 170 кс може би е най-проблемният вариант той е с пиезо-дюзи Сименс които са претенцииозни и скъпи при евентуален проблем 

Какво да гледаш първо за ръжда хубаво отвсякъде ръбовете на предните калници долу при при прага и него включително при възможност хубаво и на подемник да се огледа 

, маховика е хубаво да не трака 

Климатика да работи ,ако не работи може да излезе скъпо компресорите са леко проблемни 

да не тече масло от капака на клапаните,ако тече не е добре 

Евентуално шумове и омасляване от турбината

Може би с новите изисквания за ГТП не би било лошо катализатора да и е наличен 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, skodafen написа:

Здравей моят съвет е да търсиш кола от собственик на която километрите да са реални по възможност купувана от еуратек 

При 1.9 няма съществени разлики може би най-съществената е ,че някой мотори нямат фабрично дпф 

При 2.0 моята препоръка е BMM той е 140 кс 8 клапана винаги е с дпф предимно са скаут и 4х4 или са предимно внос 

Този който е  BMN 170 кс може би е най-проблемният вариант той е с пиезо-дюзи Сименс които са претенцииозни и скъпи при евентуален проблем 

Какво да гледаш първо за ръжда хубаво отвсякъде ръбовете на предните калници долу при при прага и него включително при възможност хубаво и на подемник да се огледа 

, маховика е хубаво да не трака 

Климатика да работи ,ако не работи може да излезе скъпо компресорите са леко проблемни 

да не тече масло от капака на клапаните,ако тече не е добре 

Евентуално шумове и омасляване от турбината

Може би с новите изисквания за ГТП не би било лошо катализатора да и е наличен 

 

 

 

Супер отговор , ще гледам значи и 2.0 140 BMM , този двигател има ли проблемите с главите , които се пукат като на другите 140 к.с или са изчистени? И вторият ми въпрос е според теб 1.9 105 к.с за каране извънградско и по-малко градско муден ли е и с ДПФ ли е за предпочитане? Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, deas написа:

Ако имаш възможност най-добре 2.0 комън рейл.

За Варна може да потърсиш Günter Service.

 

Благодаря за отговора , ако харесам някоя от гореизброените Шкоди , ще звънна там за час.

Тези двигатели 2.0 комън рейл с код на двигателя C ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 53 минути, Octavianski написа:

Тези двигатели 2.0 комън рейл с код на двигателя C ли са?

Мисля, че да и трябва да е четирибуквен. Само гледай да не се натресеш на такъв с пиезо дюзи, както е писал @skodafen по-горе. Може би и по кода се разпознава с какви е, или по годината на производство. Трябва да се търси колкото се може по-късна, по-нова О2, ако е комън рейл.

За Варна - Günter Service за мнение на бъдеща покупка и обслужване. Казва се Самуил, с ник @bega4kata.

Лично той имаше чисто нова О2 дизел, с проблемните глави и в последствие сменя глава. Има опит човека, познава ги Шкодите и може да се разчита на него.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 2.0 е за предпочитане особено за извънградско 1.9 е  5 скорости (само 4х4 е шест) 2.0 bmm е най-изчистен от към проблеми помпа-дюза 

(този с главите е bkd 16 клапана 

Според мен ако е 1.9 версията без дпф е за предпочитане един вероятен проблем по-малко

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, skodafen написа:

Според мен 2.0 е за предпочитане особено за извънградско 1.9 е  5 скорости (само 4х4 е шест) 2.0 bmm е най-изчистен от към проблеми помпа-дюза 

(този с главите е bkd 16 клапана 

Според мен ако е 1.9 версията без дпф е за предпочитане един вероятен проблем по-малко

Няма проблем. Понеже разговора се насочи към комън рейл.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами бих могъл да отделя повече средства и да инвестирам в читав дизел. Ако комън рейл си заслужава парите бих могъл и такива да огледам.  За тези двигатели BMM , ще помоля собствениците от обявите да ми снимат кода на двигателя и ако открия мога и такава да видя. Предварително ще звънна и на Гюнтер Сервиз (готино име). Тези комън рейли с "C" код на двигателя , от 2008 и нагоре ли да гледам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Octavianski написа:

Тези комън рейли с "C" код на двигателя , от 2008 и нагоре ли да гледам?

Тези са съмнителни, заради дюзите. Най-добре след 2010-11та. Може и О2 фейслифт.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Двигателите към които си се насочил са ОК с малки изключения. Течове на глави със сигурност ако е имало вече са се проявили. Като цяло обаче, това са коли на по 15+ години и е много вероятно да има тепърва неща, които ще сдават багажа за съжаление. Мисля, че шанса, колата да е под 350-400 хиляди е минимален. Особено ако е "нов внос". Не знам за какво ще се ползва колата и дали задължително се търси голям багажник и по-голяма кубатура на двигателя. Ако може да се "играе" там - аз бих погледнал Фабия/Рапид с 1.6 двигатели. Има ги до 10К лева под 200К километра. Дори има Октавия 2 фейслифт с такива двигатели. Да оставим, че се намират (пак до 10К) Фабия 3 с някой лек удар и кри капак и калник. Просто споделям, какво бих погледнал и аз. Нямам идея, колко спешна е покупката и до колко е разтеглив бюджета също. Казвам го, защото приятел ще сменя колата си, но в момента нямам конкретно инфо. Само знам, че е Октавия 2 фейслифт, комби, RS, DSG - напълно обслужена, но с малко забележки на задния капак (ръжда) и май има 2 задни амортисьори за смяна останали. 270К са километрите. Към 13К май ще я пуска... Кара я само на дълго, а в града обикаля с колело и той. Питах го, защо ще я сменя след като е обслужвана току що, ама не каза смислен отговор. Та се оглежда за по-нова Октавия, ама му напълних главата с мухи за Супърб 280....пък да видим :)

Малко се отплеснах за което се извинявам.

Самуил вече му имаш координатите за Варна за преглед на евентуална покупка и последваща подръжка.

Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQвсички нагоре му пишат да бяга от дюзи Сименс, ти го буташ към 1,6 което е точно с такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос към автора защо не гледа октавии от 2005 и 2006 които масово са без дпф и евентуално 1 проблем по-малко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, Izolini написа:

@zloQQвсички нагоре му пишат да бяга от дюзи Сименс, ти го буташ към 1,6 което е точно с такива.

Извинявам се в такъв случай! Нямах идея за това, че кьопавите дюзи са на 1.6 Мислех, че зависят от годината на производство.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Нямах идея за това, че кьопавите дюзи са на 1.6

Кьопави дюзи има и 2.0 комън рейл.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да се види някъде кои са двигателите с кьопавите дюзи? Или някой, който знае, да ги упомене, че да ги има за следващите хора, които биха търсили такъв автомобил.

Пак се извинявам за неволната грешка 🍺

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, zloQQ написа:

А може ли да се види някъде кои са двигателите с кьопавите дюзи? Или някой, който знае, да ги упомене, че да ги има за следващите хора, които биха търсили такъв автомобил.

Велко, това е добра идея. Стига да има такъв човек тук. Засега не е ясно дали има. Затова да се консултира със Самуил и това е. Твоят двигател с какви е? Предполагам, че са хубавите на Бош. Мойте също са Бош. Но кодовете при С2 и О2 сигурно не съответстват, за да го дам за пример. Много съм далече от тези неща. Единствено мога да кажа, че при Супърб 2 има пиезо дюзи Сименс на 2.0 КР. На @Voyslav Filipov Супърба е с такива. Произведен е 2009-та г. Не му знам кода. Демек - нищо не знам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да се опитам да обобщя някаква информация, но ще трябва малко време.

Ако все пак някой я има готова, може да я сподели.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм до колкото знам с Bosch, а двигателя е CEGA. Common Rail във Октавия 2 Фейслифт, по документи се води 2010 (първа регистрация), но произведена 2009 края. Това мога да споделя като инфо 🍺

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CAYA/B/C е 1.6 със сименс (ВДО) дюзи. 

При помпа-дюза, при шкода, със сименс, кодовете на двигателите са BMN. 

 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Справка от ЕТКА

 

Октавия 2010-2013

1.6 tdi CAYC  1 вид дюзи - Siemens

2.0 tdi SEGA 2 вида - Bosch

2.0 tdi CFHC, CFHF, CLCA, CLCB 2 вида - Bosch

 

 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за труда и вниманието колеги.

От показаните данни разбирам че, от 2010 г. 2.0 комън рейл нямат дюзи Сименс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.