Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проверка на отписан/дерегистриран автомобил


Recommended Posts

Преди 9 часа, PRR написа:

Мисля, че проблема идва от терминологията.

"Бракуван" означава, че автомобила е обявен, като повреден и не подлежащ на ремонт (примерно "тотал щета" от застраховател). Такъв автомобил не може да бъде регистриран повторно.

"Свален от регистрация" е друго. Това може да се случи по служебен път (примерно не платена ГО), по искане на собственика и/или по куп други параграфи. В такъв случай МПС-то подлежи на последваща регистрация, след минаване през КАТ.

 

Колегата е питал за "бракуван" автомобил, не за такъв със свалена регистрация. И, ако наистина е бил бракуван, нямаше да може да бъде регистриран. Т.е. явно, след като вече има регистрация, съответното МПС не е било бракувано, а само свалено от регистрация (или както там е правилния термин).

 

Терминологията е важна и трябва да се използва внимателно. През цялото време мисля за бракуван автомобил и се чудя кой ще се заеме с регистрация на такъв. Всяка сутрин минавам покрай малка автокъща в квартала. Към 30 автомобила са и тази сутрин нарочно ги огледах. Нямаше нито един с номера, а са сравнително добри и нови коли. Даже понякога съм виждал и как ги свалят от автовоза. В съседство има сервиз и там идват автовози само с ударени, повечето със сериозни удари, скъпи, премиум коли. Свалят ги и ги разкарват с мотокар. Иначе е невъзможно. Изпъват ги и на пазара.

 Ако има номера, те са транзитни от съответната държава и са задължителни, ако автомобилът е дошъл на ход.

За бракуването, Още днес мога да бракувам и 120ката и Супърба. Връщам номерата в КАТ, дупчат големия талон и се приключва. Да му мисли този, който ще ги пуска в движение. Дал съм линк с тема от 60 стр. по тези въпроси.

Ако се внесе бракувана кола, би трябвало в документите за внос да е отразено и КАТ да са наясно каква кола предстои да регистрират. Или, ако това липсва я проверяват по техен си начин. Може да се окаже и крадена. Затова мисля, че проверката е сериозна.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е доста интересна.

Всъщност мисля че се досещам защо Владо се интересува.

Има (или поне до скоро имаше) схема с внос на бракувани коли от Европа, които се внасят в България като тотал щета, уж за части и в последствие с някаква схема им сменят статута и ги продават като съвсем редовни. Цялата работа се прави за да не се плаща мито или и аз не знам точно какво, не съм се задълбочавал. А за самите автомобили има 2 варианта. Или са наистина бракувани след сериозно ПТП и отписани като негодни за възстановяване, или другия вариант е да са скъпи, премиум/СУВ автомобили, за които трябва да се плати по-висока сума и по този начин се спестява - разбирай чиста печалба за търговеца.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, PRR написа:

"Свален от регистрация" е друго.

Точно така. По принцип всички внос са свалени от регистрация или отчислени от съответната държава. Причината е, че напускат държавата и не се водят на отчет вече там. Затова с автовоз идват без номера. На ход, с транзитни. Липсата на номер, в случая не означава, че колата е бракувана. Повечето са така. Може да се види в Мобиле.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.08.2024 г. at 20:34, vladkant написа:

има ли вариант да проверя даден автомобил дали е бил бракуван в частен имот в Бг- тоест, че може отново да се регистрира.

Той си го е написал още в първото мнение, но кой да помни. До някъде държах и после обърнах плочата. Що така се получи, не знам. Май съм за хапчета вече. :)

Да, с проверка на ГО за няколко години назад, може да се разбере дали е нов внос, за какъвто го представят в автокъщата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, deas написа:

Аз доколкото разбрах въпроса е дали е бракуван в БГ, а не е чужбина

Точно. А се продава като нов внос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, deas написа:

Пишеш vin или рег. номер и променяш полето с датата 

Мисля, че с рег. номер няма да стане, защото ще му даде информация с новите номера. Трябва само с vin ако може.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, joro-120L написа:

Мисля, че с рег. номер няма да стане

Пробвай с твоя Superb и ще започнеш да мислиш по различен начин :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "мисля" все пак изразява несигурност. Моят Супърб не е бил бракуван.;) Щом само с нови номера се проследява история преди брака, добре. Може в базата дани вин и без значение какъв е рег. номер да си вървят в к-т. Не съм правил справки на такива места.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишеш сегашния рег. номер и дата преди да закупиш автомобила и ще излезне че е имал ГО.

Преди години излизаха и предишните рег. номера, но промениха сайта.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, deas написа:

Успя ли да направиш проверка в сайта за ГО

В сайта за ГО показва че за 22год не е имал ГО. Ще се разходя до КАТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И относно терминологията- деригистриран, мисля че беше по добре да използвам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

В сайта за ГО показва че за 22год не е имал ГО. Ще се разходя до КАТ

Влади, сайта не дава ли възможност за проследяване на повече години назад?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сайта може да проследи до времето от когато я има ГО. Аз погледнах на старата ми Шкода - има я дори за 2009-а година.

Но май наистина от начало "бракувана" и "дерегистрирана" са объркани. Доста различни неща са, както по-нагоре са писали. 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Влади, сайта не дава ли възможност за проследяване на повече години назад?

Можеш да избереш година която искаш. Пробвах го с няколко години и все показваше че няма ГО за тази година която съм избрал. Утре ще ходя да го взимам от сервиза който е срещу КАТ и ще мина да го проверя там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ да, в развитието на темата се усетих че двете неща са коренно различни и че отново не се изразих правилно.

Т моля "бракуван", да се чете "дерегистриран" 😁 и се извинявам още веднъж за объркването🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, vladkant написа:

Можеш да избереш година която искаш. Пробвах го с няколко години и все показваше че няма ГО за тази година която съм избрал. Утре ще ходя да го взимам от сервиза който е срещу КАТ и ще мина да го проверя там

Мисълта ми е, че се проследява макс. години назад за по-голяма сигурност. В такъв случай е нов внос.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. с други думи, Проверяваш всяка година. От производството на автомобила, до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • PRR changed the title to Проверка на отписан/дерегистриран автомобил

Понеже темата хвана в друга посока, за дерегистрация, а не за бракуване.

Четох и разбрах /колко съм разбрал, вие ще кажете/, че при прекратена регистрация, рег. табели остават на колата. Освен, ако е дерегистрирана заради бракуване или прехвърляне в друга държава. При служебна дерегистрация, напр. неплатена ГО, табелите също са на колата и автоматично се регистрира при плащане на ГО. Друг вариант да се свалят табелите е от полицията при констатирано нарушение, като употреба на алкохол и др. Така че, нещата вървят към 100% нов внос.

Влади, като гледам VIN, жипарата е оргинал. Made in Japan

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Табелите се свалят при тези обстоятелства на дерегистрация.

Дали е 100% нов внос, ще кажа след като го проверя в КАТ.

Съмнявам се Италиянеца да е маркирал прозорците при автокаско......

 

 

Screenshot_20240822_085812_Chrome.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, при тези условия повторна регистрация е невъзможна. С изключение на т.1 и т.6. Последната, 8-ма няма да я коментираме.

1. е свързана с бракуване. Приемаме, че собственикът иска да си я остави и стяга/продава. Няма смисъл да връща рег. табели и да си усложнява живота. Наличието на номера ще е предимство в случая.

6. Не е задължително да се връщат номерата, и поради горните причини.

Разбира се, имаш своите основания да се съмняваш. Не казвам, че всичко е точно така. Разглеждаме варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.