Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Капак клапани-необходима ли е периодична смяна?


Nikibox

Recommended Posts

Здравейте,

Попаднах на нещо и да Ви попитам необходимо ли е,има ли резон в това твърдение или са приказки от 1001 нощ

Необходимо ли е да се сменя капака на клапаните(двигателя) периодично на около 100к ,защото в него е вграден клапана за картерната вентилация и ,ако не се сменя има вероятност турбината да засмуче масло или някоя друга беля да стане?

Octavia 3 2.0 tdi 150 

 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично сменях два пъти (октавия 2003), сменях и турбина щот я разцепи на две- причините не са ясни защо я разцепи. Според мен има смисъл, освен ако всичко е сухо. Може да се провери дали засмуква масло.

И една препоръка, ако сменяш сам капака, вземи го от ЕТ.

Първия път го смених с капак от ЕТ, сега е от аутодок (марка не помня) и протече 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно

Благодаря Ти!

Значи все пак има неща които трябва да се сменят и няма кой да ти каже,дори и в Ет😀

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се, да. Поне така съм чел и чувал. Дали на определени километри или при нужда - нямам идея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го смених поради двете причини- защото си беше направил километрите и защото маркучето на картерните изпарения беше омаслено 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма оказан сервизен интервал, но все пак е каучук, старее и си губи свойствата. При 3-та генерация е по-различно има ДПФ 😅

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се. От една запушена картерна вентилация може да станат големи поразии. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви поразии могат да станат?

За обикновен мотор знам до какво води запушена вентилация. Най-много леко да избута масломерната пръчка.

Тук има ли някакви особености?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.08.2024 г. at 13:37, joro-120L написа:

Какви поразии могат да станат?

@joro-120L а турбото не го ли тормози запушената вентилация 🤔 

Поне мен ме посъветваха да сменя капака заради вентилацията, след като правих турбото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, за да питам, значи не знам. Даже и Супърба не знам с каква вентилация е. Вече е на 180к. Като гръмне турбото, ще разбера. Имам откъде да се информирам. Тук няма да стане.

Този, който заявява, че от запушена картерна вентилация могат да станат големи поразии, трябва да каже какви са! Иначе мнението няма тежест.

Казах за мотор без турбо. Води до нищо. Като видиш, че ти е мръднала щеката и е станала отдушник, отпушваш отдушника, за стар мотор, или купуваш нов капак в твоят случай, както съветват "специалистите". Ако всичко е наред - не купуваш. Аз винаги отговарям на проблеми и въпроси, когато мога да помогна. Такива приказки от Женския пазар не вървят. Искам обяснение и аргументи. Ама давайте си по 400 кинта за капак. Тръгнал съм да мисля за вас...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, не съм те разбрал че става въпрос за без турбо. Питах защото и на мен ми е интересно да разбера. Искам да си обясна до колкото е възможно, защо ми се разцепи турбото, и за това задавам такива въпроси. 

Извинявам се за това че нещо не вдявам от първият път и не мога да се изразя правилно, но нещо в последно време главата ми я няма.....

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, нищо лично към теб. 🍻  Знам, че и ти сменя капаци и имаш някакви течове там. Следя ти темите.

Няма нито един категоричен отговор към автора на темата, с изключение на мнението над мен. Затова и въпросът ми беше към него. Не знам защо не е станало ясно.

И аз ти се извинявам, ако се чувстваш засегнат. И аз съм допуснал грешка в изказа. Мотор без турбо е правилно да се нарече "атмосферен". Имах предвид мотори, като цяло, с които съм запознат. От по-старото поколение, опростени, без турбо и електроника.

Поздрави!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което съм гледал и чел е, че вдига налягане в картера и избиват гарнитури. Другото е, че парите от маслото се смесват с газовете и се образува едно като лепкава утайка и има шанс да се запуши някоя маслена магистрала наслагвайки се утайка в нея. Също така, липсата на вентилация и отвеждането на газовете могат да понижат мазителните свойства на маслото. Специално за турбото - възможно е някоя магистрала да се затлачи и да намалее мазането/охлаждането на турбината. И от там да има последици. Разсъждам си, та ако има нещо неточно или дори грешно - нека ме поправят знаещите 🍻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-слабото място откъдето може да избие е щеката. Това е първият симптом. До гарнитури и семеринги не се стига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro-120L написа:

Най слабото място откъдето може да избие е щеката. До гарнитури и семеринги не се стига.

И аз съм се замислял, но пък от друга страна, при мен щеката все едно се "заключва" и трябва доста силно да я дръпна, за да я извадя. А ако са прегорели или старички гарнитурите, напълно е възможно да протече от там. Съвсем скоро беше, на приятел почна да "изчезва" масло - около 250гр. на 1000км. А колата не пуши. Вдигнаха я на подемника и се оказа, че мотора отзад е доста омаслен и цялата кола е омазана отдолу заради завихрянето при движение. Смениха PCV клапана (ако не се лъжа така се казва този за картерната вентилация) и всичко заспа. Е, смениха и гарнитури и 2-3 тампона заради омасляването също... 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога идва времето да протекат и гарнитури и семеринги. Без друга причина за това.

Ако разсъждаваме логично, дори щеката да е заключена, фиксирана, което води до трудно вадене, тя не е така добре уплътнена. И оттам си издиша, освобождава напрежението. Сигурен признак е омасляване около щеката или слабо място по трасето на вентилацията. Естествено, ако не е от спукан или хлабав маркуч. Това не е запушена вентилация.

Не хвърля масло. Омасляването е от маслените пари. Това означава, че има проблем с вентилацията и трябва да се вземат мерки. Тоест, тогава да се смени капак, ако съществуващата вентилация не подлежи на ремонт, обслужване, побългаряване. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз. Велко за щеката си прав, че се затяга добре, а и какво ли налягане трябва да се получи за да я изхвърли не знам. Дори мисля, че ако се стигне до там може да я изхвърли с "моркова" или "банана" (така наричат водача на щеката). Преди година и половина сменях водна помпа и с един замах строших оригиналния морков. Реших, че не ми трябва стара 15-20 годишна пластмаса и си поръчах нов от ЕТ. Докато дойде и го монтирам, мина време, а и сигурно над 1000 км, през които карах с издялкана коркова тапа, не много добре забита на отвора и не ми я изхвърли. Нямам омаславане покрай тръбичката за клапана, което също ме навежда на мисълта, че нещата са в норма, а колата до броени дни ще прехвърли 300 к. и капака не е сменян.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

 какво ли налягане трябва да се получи за да я изхвърли не знам.

/може и да не я изхвърли. газовете минават между тръбата и тапата на щеката/

Такова налягане, че ако не избие отнякъде, почват да текат семеринги на коляновия вал. Първо избива от най-слабото място в системата. При всички случаи ще избие отнякъде. Защото налягането не е точно определено, а се повишава. Все едно компресор нагнетява въздух в бутилка.

п.п. При старите мотори вентилацията на картера е супер елементарна. Един маркуч от блока или капака на клапаните директо влиза в тялото на въздушния филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотук с общите положения и последиците от запушване, валидни за всички ДВГ. ;)

То е ясно, че в случая вентилацията не е само куха тръба. Има и друга карантия с неясно за мен предназначение.

Това в цитата леко не съм му обърнал внимание:

Преди 9 часа, zloQQ написа:

Смениха PCV клапана (ако не се лъжа така се казва този за картерната вентилация) и всичко заспа.

Значи можело да не се сменя капак. Сигурно колата не е Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, joro-120L написа:

Значи можело да не се сменя капак. Сигурно колата не е Шкода

Може, или поне според клипчета в нета 😁

Според същите клипчета, след като се разглоби (според мен трябва да е нежно, след като с Асен направихме дисекция на стария капак), се дупчи еди си къде и вече няма проблем с тая цялата вентилация.

Според мен, човек трябва да е доста чевръст в ръцете и да е наясно къде какво, за да го разглоби и да дупчи.

Имам един колега който почна да ми обяснява как точно се рязглобява, така че да може и да се сглоби, къде се дупчи, с колко дебела бургия.....ама аз за сега съм на ниво- нов капак 😁

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Влади. Няма начин, да няма начин. Заради една тъпа вентилация.... и капак сложили към нея на безумна цена. Голямо стригане пада. Това е все едно, като спукаш гума, за да я направиш да смениш и лагер главина. Там може и по-евтино да излезе.

С дупченето се решава проблема кардинално. И с капаци и с вентилации. Няма риск от запушване вече. Просто го забравяш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, изгледах доста клипове (предимно руски), преди да сменим капака на Влади, че ми беше интересно да се запозная по-подробно с устройството на клапана за картерната вентилация. Наистина му правят операция и сменят мембраната, която е раздута или скъсана, или просто не работи коректно от старост или отлагания. Другия вариант е пробиване на отвор и така вече няма запушване. Особеното е, че точно при този капак, си трябва цепене и после лепене на капачето. На някои по-стари мотори си е отваряемо капаче и мембраната се сменя без импровизации.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Асене, има ли нещо друго по трасето, освен този клапан, и какво му е предназначението. Пробиването на отвор елиминира ли клапана? Ако ти е известно, разбира се.

Как не се сетих в Пловдив да си поговорим на тази тема. Всъщност, питах те за на Влади капака. Заради теча, че е на дневен ред, но не стигнахме до подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробиването на една или две дупки (не помня точно), не елиминира клапанчето, а спомага за неговата работа, така че да работи ефективно по дълго. Поне аз така си обяснявам цялата интервенция.

освен самото клапанче, друго не открихме. Тръбичката която стърчи от капака си е тръба 😁 

А предназначението, поне това което са ми обяснявали специялисти, е да пропуска само газове към турбото.

Ако съм в грешка- поправете ме 🙂 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.08.2024 г. at 7:01, vladkant написа:

Аз го смених поради двете причини- защото си беше направил километрите и защото маркучето на картерните изпарения беше омаслено 🙂

 

Преди 1 час, vladkant написа:

освен самото клапанче, друго не открихме. Тръбичката която стърчи от капака си е тръба 😁 

Щом клапана е в капака, при запушване всичко след него трябва да е сухо. Омаслените маркучи са показател, че работи. :)

Май е трябвало да си оправиш само маркучите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.