Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Капак клапани-необходима ли е периодична смяна?


Nikibox

Recommended Posts

Клапанът в капака, до колкото знам, по начало има две функции: картерна вентилация с контрол на налягането в него, а също така и разделяне на течно масло (капки) от пáрите, които се отвеждат обратно към интейка. Повредените клапани често губят втората си функция - маслоотделянето, за което признак е прекомерното омасляване на маркучите и връзките.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслените пари като втечнят, също омасляват. Но, тук може наистина да е дошло в повече маслото. 👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.08.2024 г. at 17:06, Nikibox написа:

Необходимо ли е да се сменя капака на клапаните(двигателя) периодично на около 100к ,

От написаното дотук и на основание мнението по-долу, лично мое мнение е, че ако е необходима профилактична смяна, то тя трябва да се извършва на години, а не на пробег. Там винаги е омаслено, дори и колата да не се движи. Явно маслото не й действа добре на тази мембрана. Не е достатъчно маслоустойчива. Също може да й влияе и температурата на мотора. Така че, години и пробег. Както при ангренажа. :)

За мен съм си взел решение нищо да не пипам, докато не видя подозрително омасляване някъде. Лошото е, че с тези нови коли свикнах рядко да отварям капака.

На 28.08.2024 г. at 8:26, ghost_rider написа:

.... сменят мембраната, която е раздута или скъсана, или просто не работи коректно от старост или отлагания.

 

На 20.08.2024 г. at 17:06, Nikibox написа:

ако не се сменя има вероятност турбината да засмуче масло или някоя друга беля да стане?

До капака достигат пръски масло, във вид на капки за мазане на клапаните. Клапанът не е потопен в масло за да засмуче как си требе. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, ако клапана не работи, демек не пропуска масло под капака на главата, цялото това нещо отива към интеркулера, който се пълни, а от там отива и към турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ден, като се видим ще ми го обясниш. Не казвам, че не си прав, но нещо не мога да схвана написаното.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На следващата среща ще донеса стария ми капак с разглобен клапан, за да покажа как работи.

преди 15 минути, ghost_rider написа:

ако клапана не работи, демек не пропуска масло под капака на главата, цялото това нещо отива към интеркулера, който се пълни, а от там отива и към турбината.

Асене, от клапана отива в турбината, която го набива в кулера и оттам в ЕГР-а и всмукателния колектор.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Атанас написа:

На следващата среща ще донеса стария ми капак с разглобен клапан, за да покажа как работи.

И аз мога да предоставя един разкостен 😁 още ми виси в мазето.....

Скоро мога да предоставя още един, някой да си го разглобява ако иска 🤣

Имам и снимки в моята тема за смяна на капака на клапаните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, vladkant написа:

Имам и снимки в моята тема за смяна на капака на клапаните

И не само снимки... Влади, забравил съм. Старост - нерадост.:) Можеше да си спестя някои въпроси в тази тема.

То е от март месец и от тогава не съм поглеждал. Проблемът ти е решен, после темата минава на втора страница, за теча.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, joro-120L написа:

Влади, забравил съм. Старост - нерадост.

Разбирам те напълно 😉

Има ъпдейт от преди две минути.....

@Nikibox препоръчвам притягане на болтовете след около хиляда- 2 хиляди километра, че мойте болтове имаха нужда. Днес ги врътнах поне четвърт оборот на притягане.

@joro-120L сетих се един лаф- как да те забравя, като не мога да те запомня 🤣

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, vladkant написа:

Разбирам те напълно.

.... сетих се един лаф- как да те забравя, като не мога да те запомня 🤣

Много си прав! Точно така е.👍  По принцип не помня неща, които не ме интересуват. :)

 

преди 36 минути, vladkant написа:

препоръчвам притягане на болтовете след около хиляда- 2 хиляди километра, че мойте болтове имаха нужда. Днес ги врътнах поне четвърт оборот на притягане.

това в каква връзка го казваш? Колегата не е сменял капак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменя капака, за всеки случай ако види нещо нередно- както при мен....

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ме е чиста физика. Какво става когато тези газове няма как да излязат? Налягането в картера се вдига. А като се вдигне то ще иска и да излезе от нъкъде. Започва да търси слаби места да избие. Уплътнения, Турбо, ДПФ. Знам случай на почти стопен 2,0 тди заради избило масло в турбото. Първо диагнозата беше скапано турбо, но после се оказа ,че първопричината е била картерна вентилация. И за цената и от около 500 лева и смяна на 100к (за Голф 7 1.6 ТДИ) предпочетох да вържа попа, отколкото да давам много повече  за турбини или ДПФ.

 

И друг пример. Отново Голф 7 1.6 ТДИ 2015 и 180 000 км. Започна доста да харчи масло. Едно пътуване до Белград и обратно и лампата светва. След смяна на капака проблема вече го няма повече от 6 месеца. или 20к км.

  • Благодаря 3
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.