Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Неприятна миризма от климатика


axel

Recommended Posts

Колеги, дайте съвет как да махна една доста неприятна миризма, която идва от климатика. Появява се само през първите няколко секунди след стартиране на колата, но е доста неприятна. Филтърът е сменен преди една седмица и нямаше никаква промяна. Странното е, че не винаги се усеща, но 8 от 10 пъти я има за не повече 5 секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея 1 свали таблото и изчисти боклуците

Идея 2 изхвърли ароматизатора борче

Идея 3 отиди в Радиал , под моста чавдар и питай хората там .. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе без ебавка , има едни пръскалки за чистене на климатик в Практикер за по 15 лв , пробвай с тях , пусни го , и пробвай да пръснеш , пък ба ли го ?..Чул съм че R134A смърди сладникаво , ама щом ти работи , едва ли тече.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, axel написа:

Колеги, дайте съвет как да махна една доста неприятна миризма, която идва от климатика. Появява се само през първите няколко секунди след стартиране на колата, но е доста неприятна. Филтърът е сменен преди една седмица и нямаше никаква промяна. Странното е, че не винаги се усеща, но 8 от 10 пъти я има за не повече 5 секунди.

Има го по магазините - 20 тина кинта е.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се ползва климатик в колата, трябва да го гасите 5-10 минути преди да паркирате/изгасите двигателя. Като с изключването на климатика трябва да се отвори циркулацията за влизане на външен въздух (ако сте я затворили, за да не товарите климатика). Идеята е да се даде възможност на топлобменика да се изсуши преди паркиране на колата. Ако гасите климатика с гасенето на колата, влагата/конденза върху топлообменика остава и е чудесно място за развъждане на всякакви тип мухъл и микроорганизми, които всъщност предизивкват гадната миризма при първоначално пускане на климатика.

 

Най-лесния начин за почистване на миризмата от климатика е със спрей, примерно този вариант на Sonax, този вариант на LiquiMoly или този вариант на Pro-Tec. Пробвал съм спрея на Pro-Tec за кола на познат, свърши ми работа. И на трите продукта има етикет с упътване как се работи с тях.

 

Алтернативния и може би най-добрия, но и по-скъп начин за премахване на миризма от климатик е с озон генератор. Освен, че ще реши проблема с миризмата от климатика, озон генератора ще елиминира и всякакви миризми  в купето на автомобила. Наскоро, макар и за друга цел, ползвах Airthereal MA10K-PRO. Трябваше да разкарам една досадна миризма на цигари от няколко помещения, съответно свърших с него супер работа. Вече има фирми и сервизи, които предлагат услуга почистване с озон генератор или отдават под наем такова устройство. Последно видях, че София Франс Ауто, вносителя на Пежо, на Цариградско шосе в София, предлагаха такава услуга.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също сервиз Дунев и някои автомивки разполагат с озон генератори и вършат обезпаразитяване на климатик. При изпълняването на процедурата както и с горните пръскачки се включва вътрешна рециркулация на купето, всички духалки по таблото се отварят, а вентилатора се пуска на макс, заради което мотора се оставя да работи. След което се проветрява и сменя филтъра на купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че бях пускал тема за почистване на климатика. Аз лично предпочитам пяната (стандартна за чистене на климатици), вкарвам маркуча директно до изпарителя, през вентилатора, като преди това махам капачката на ветилатора която го държи.

Виж клипчето 🙂

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти, хубаво от там го вкарваш... Аз май на моята нямам достъп до изпарителя (или по-скоро не мързи). Взех си онзи ден пяна, но нещо не разчитам бележката отзад, че я съдрах с някакви глупости дето носих. Пускам климатика и изпръсквам всичко в някоя от духалките ли? Така ли се процедира?

 

Офф...то има обяснено по-нагоре... Извинявам се! Предполагам, че всички спрейове за почистване са на един и същ принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, zloQQ написа:

Ти, хубаво от там го вкарваш... Аз май на моята нямам достъп до изпарителя (или по-скоро не мързи). Взех си онзи ден пяна, но нещо не разчитам бележката отзад, че я съдрах с някакви глупости дето носих. Пускам климатика и изпръсквам всичко в някоя от духалките ли? Така ли се процедира?

 

Офф...то има обяснено по-нагоре... Извинявам се! Предполагам, че всички спрейове за почистване са на един и същ принцип.

Велко, не всички спрейове са на един и същ принцип.

Едните са тип пяна, каквито съм ползвал аз и Влади в клипа. Ползвах и още един вид, който не прави пяна, а пръска като дезинфектант. И третия тип са тези най-модерните аерозоли.

Пяната и аз я прилагах директно на питата и през всеки достъпен вуздуховод впръсквам, но изчаквам малко да подейства - да разтвори мръсотиите и чак след това включвам климатика на макс.

Аерозолите, предполагам си видял клипа. Натискаш да започне да пръска, пускаш го в купето, на включен на макс климатик на рециркулация, затваряш и пушиш 2 цигари (~10 минути), после гасиш и проветряваш купето за още 10 мин. Това е най-мързеливото. Аз нещо се амбицирам да изпробвам метода с озон генератора и дори мисля да си купя такъв.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ а твоята каква е?

Става и през духалките, става и през филтъра на купето, ама мен не ме кефи и понеже е лесен достъпа до питата, пръскам там. Погледнато реално, там се събира прахоляка и боклуците които минат покрай филтъра на купето. При мен не разчитам много на филтъра, понеже не уплътнява както трябва. Има някакво изкривяване на "рамката", и има пролука която филтъра не може да покрие.

@ghost_riderможе ли линк към това което мислиш да взимаш, че гугъл нещо не може да ме разбере ко търся. Интересно ми е да видя ко е туй животно 😁

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да напиша, че тези пяни които ползвам, май ги водят за домашните климатици. Купувах ги от ул. Кукуш, там в едно хале точно преди Загато, има магазин за всякакви черколяци за домашни климатици. Всъщност вече не знам дали го има, отдавна не съм ходил до магазина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, vladkant написа:

Забравих да напиша, че тези пяни които ползвам, май ги водят за домашните климатици. Купувах ги от ул. Кукуш, там в едно хале точно преди Загато, има магазин за всякакви черколяци за домашни климатици. Всъщност вече не знам дали го има, отдавна не съм ходил до магазина.

Там си е халето и фирмата също (нема да казвам името че да не правя реклама). Другият им магазин е на Сливница, м/у Иван Иванов и Опълченска, ама е по-бедно зареден, а и паркирането е отврат.

 

За автомобилни климатици предпочитам пенообразуващите препарати - като този Мотип, който показах по-горе. Може и да бъркам, но ми се струва че най-хубаво промиват въздуховодите. На три коли само съм го правил, но половината спрей пръсках през въздуховодите, останалото директно на питата (изпарителя) - в два от случаите изтече голяма чернилка от въздуховодите. На аерозолите не вярвам - ще се налепят по цялото купе и колко ще почистят климатика само дявол знае.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ghost_rider, аз имах предвид спрей с пяна като този по-горе на Мотип. Моя го взех от Практикер мисля, от сектора с автомобилни простотии. Грабнах го докато минавах - буквално. За аерозолите е ясно, но и аз като Чавдар си мисля, че на дали ще е по-ефективен от пяната. Между другото, аз също мисля да мина и едно озониране. Уж има на ОМВ-то при мен (на Гешов) такава джаджа. Само да има кой да го пусне, че тея ги мързи повече и от мен... Ще видя в събота/неделя като се е изселил народа и дано да има някой отзивчив служител...

@vladkant, O2 е моята. Ще видя като ми остане време дали мога да стигна без много мъка до питата (деееб@ мързела съм станал) и да действам по твоя начин. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползувал съм машина с озон. Последния път не се почисти добре. Не се знае дали изобщо е била изправна или са я настроили адекватно. Колебаех да чистя с аерозол, но реших да пробвам с Holts без маркуч и останах доволен. След което взех за още 1 кола. Най-вероятно и други работят добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, vladkant написа:

@ghost_riderможе ли линк към това което мислиш да взимаш, че гугъл нещо не може да ме разбере ко търся. Интересно ми е да видя ко е туй животно 😁

Още не съм се решил на 100% и не съм си избрал. Виж това, което е показал Юли по-горе. За сега още се образовам по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много съм доволен от озон генератора, който посочих в предишния пост - Airthereal MA10K-PRO. Трябваше да разкарам остатъчна миризма на цигари от 4 помещения. Разрових се в нета да намеря генератор под наем, има доста предложения. Цените са приемливи, но простата сметка показа, че е по-добре да додам пари и да си закупя някой читав. Наемането е удачен вариант, примерно за еднократно ползване или ползване 1-2 пъти в годината. Съпоставено с наемните цени, моя вече съм го "избил" като покупка. Преди да се спра на въпросната марка и модел, проверих какво се предлага на пазара. За съжаление или не е пълно с боклуци, слаби (за малки помещения, слаб дебит, слабо отделяне на озон), в повечето случаи с евтин китайски произход. От detailing.bg пазарувам от време на време и се сетих, че предлагат такива уреди. Обадих им се за кратка консултация, защото се чудех между посочения по-горе модел и MA10K-PRODIGI, който е с 93лв. по-скъп. Обясниха ми, че уредите са с еднакви характеристики, по-високата цена за втория модел идва от дигиталното управление на предния панел, както и от възможността за регулиране на количеството озон. И двете неща не са ми необходими, затова се спрях на първия вариант. Другата причина да се спра на тази марка е, че е доста популярна и ако ми се наложи, ще мога да сервизирам уреда. Озон платката, независимо, че по спецификация има 20 000 часа експлоатационен живот, също се предлага като резервна част.

 

И да вметна едно уточнение при работа с озон генератор. Наистина е много важно да не дишате, когато влезете в обработеното помещение, за да отворите прозорците за проветрение. Самото проветрение на помещението е добре да бъде минимум няколко часа. Ясно е, че не е допустимо по време на обработката да седите в помещението или да оставите домашен любимец в него. Инфото е от личен опит. Пише си го в инструкцията, ама аз реших да пробвам какво ще стане - получава се много гадно парене в гърлото и дробовете, което отшумява чак след няколко часа. И това при положение, че вдишах не повече от 2-3 пъти. За проветряване на автомобил драма няма, там така или иначе сме извън него, когато отваряме вратите за проветряване.

 

Ако ще се обработва автомобил препоръчвам двигателя да работи, да се включи вентилатора в купето и да се затвори циркулацията на въздуха. Първо защото по този начин се обработва цялата въздушна система на автомобила и второ - ако постъпва пресен въздух отвън, той ще направи озон генератора по-малко ефективен, защото ще разгражда отделяния от устройството озон.

 

И още нещо важно. Хубавите озон генератори имат едно слабо място (евтините навярно повече). Не използвайте уреда във влажна среда, примерно във влажен след пране на салона автомобил. Това ми го обясниха от detailing.bg. Влагата, която постъпва със засмукания от устройството въздух убивала озон платката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Много съм доволен от озон генератора, който посочих в предишния пост - Airthereal MA10K-PRO. Трябваше да разкарам остатъчна миризма на цигари от 4 помещения. Разрових се в нета да намеря генератор под наем, има доста предложения. Цените са приемливи, но простата сметка показа, че е по-добре да додам пари и да си закупя някой читав. Наемането е удачен вариант, примерно за еднократно ползване или ползване 1-2 пъти в годината. Съпоставено с наемните цени, моя вече съм го "избил" като покупка. Преди да се спра на въпросната марка и модел, проверих какво се предлага на пазара. За съжаление или не е пълно с боклуци, слаби (за малки помещения, слаб дебит, слабо отделяне на озон), в повечето случаи с евтин китайски произход. От detailing.bg пазарувам от време на време и се сетих, че предлагат такива уреди. Обадих им се за кратка консултация, защото се чудех между посочения по-горе модел и MA10K-PRODIGI, който е с 93лв. по-скъп. Обясниха ми, че уредите са с еднакви характеристики, по-високата цена за втория модел идва от дигиталното управление на предния панел, както и от възможността за регулиране на количеството озон. И двете неща не са ми необходими, затова се спрях на първия вариант. Другата причина да се спра на тази марка е, че е доста популярна и ако ми се наложи, ще мога да сервизирам уреда. Озон платката, независимо, че по спецификация има 20 000 часа експлоатационен живот, също се предлага като резервна част.

 

И да вметна едно уточнение при работа с озон генератор. Наистина е много важно да не дишате, когато влезете в обработеното помещение, за да отворите прозорците за проветрение. Самото проветрение на помещението е добре да бъде минимум няколко часа. Ясно е, че не е допустимо по време на обработката да седите в помещението или да оставите домашен любимец в него. Инфото е от личен опит. Пише си го в инструкцията, ама аз реших да пробвам какво ще стане - получава се много гадно парене в гърлото и дробовете, което отшумява чак след няколко часа. И това при положение, че вдишах не повече от 2-3 пъти. За проветряване на автомобил драма няма, там така или иначе сме извън него, когато отваряме вратите за проветряване.

 

Ако ще се обработва автомобил препоръчвам двигателя да работи, да се включи вентилатора в купето и да се затвори циркулацията на въздуха. Първо защото по този начин се обработва цялата въздушна система на автомобила и второ - ако постъпва пресен въздух отвън, той ще направи озон генератора по-малко ефективен, защото ще разгражда отделяния от устройството озон.

 

И още нещо важно. Хубавите озон генератори имат едно слабо място (евтините навярно повече). Не използвайте уреда във влажна среда, примерно във влажен след пране на салона автомобил. Това ми го обясниха от detailing.bg. Влагата, която постъпва със засмукания от устройството въздух убивала озон платката.

Има решение и за влагата. Ако има повече влага, било то от пране или някакъв авариен теч, се пуска влагоабсорбатор в купето за 1 ден и след това действаш с озона. Лятото може и да изсъхне на слънце, но все пак аз разчитам повече на абсорбатора, особено ако не е Юли месец 40 и градуса на сянка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, влагоабсорбатор, гараж с отворени врати на колата и т.н. - решения за изсушаване много. Идеята ми беше, че озон генераторите, според това, което проучих, не обичат наситен с влага въздух. И го споменах, за да не вземе някой да изпере салона и без да изчака пълното му изсъхване, да включи устройството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в неделя намерих някакво време и изпръсках целия спрей там, където въздуха се засмуква (така пише в упътването) - демек, под чистачките пред пасажера (това, за О2). Оставих колата да работи 20 минути с пусната вентилация във всички посоки и на отворени прозорци. Пръснах и по малко във всяка една "духалка" в купето. Сега мирише (да една идея повече според мен, но е субективно) на парфюм в колата. Пише, че почиства и ароматизира спрея. Ползвах ей такъв >>> https://www.bagira.bg/26771/антибактериален-спрей-за-климатик-250-мл

Не е някакъв "марков", та ще видя колко време ще е ОК положението. Може би на половин година е добре да се прави това упражнение като профилактика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес взех да пробвам този на Мотип, който предложи Чаво. Така или иначе беше единствения в магазина. Правилно ли разбирам, че трябва да извадя филтъра на купето и там да изпръскам флакона?

На 3.09.2024 г. at 22:29, Logrus написа:

Има го по магазините - 20 тина кинта е.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, zloQQ написа:

Пише, че почиства и ароматизира спрея.

Най-вече ароматизира.

 

Не съм запознат с вентилационната с-ма на бангиите с климатик. За сега нямам такъв проблем. Но, за да се свърши някаква работа трябва да се знае откъде минава входящият въздух, за да се разбере има ли ефект от тези пръскалки. По трасето има радиатор на парно и климатик. Кой е първи? Според мен, трябва да се почисти с директен достъп питата на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, axel написа:

Днес взех да пробвам този на Мотип, който предложи Чаво. Така или иначе беше единствения в магазина. Правилно ли разбирам, че трябва да извадя филтъра на купето и там да изпръскам флакона?

 

Да. Той затова има и дълго маркуче - от там вкарваш чак до изпарителя.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, axel написа:

Правилно ли разбирам, че трябва да извадя филтъра на купето и там да изпръскам флакона?

Да, другия вариянт е, ако имаш лесен достъп до питата на климатика (както при мен, виж моето клипче по горе). 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.