Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как е правилно да те отбие полиция в движение?


Recommended Posts

Преди 16 часа, axel написа:

Преди седмица мернах по искърското дефиле един господин полицай, опънал тринога до една чисто бяла Астра, без каквито и да е обозначения. 

 

Преди 3 часа, joro-120L написа:

До към 2018 г. имаше изискване автомобилите с камера да бъдат със съответните полицейски обозначения. Също и да се поставя пътен знак Е24, който предупреждава за наличие на камера, било тя и мобилна.

След това тези неща отпаднаха, за да го има елемента на изненадата. ;) Тогава пуснаха и коли в трафика, които следят за скорост.

Специално за КАТ София - колите на "Видео контрол" са цивилни всичките, с изключение на една червена (мяза на пожарна) Витара, която е брандирана. 
Тъй като те вече не снимат от колите, а просто ги ползват да пренасят оборудването (т.е. мобилните камери) не е необходимо да са обозначени полицейски автомобили.

Относно начина на спиране - патрулка ме е спирала няколко пъти до сега - всеки път застават зад мен, пускат лампите и еднократен звуков сигнал. Мисля че така е правилно - не се гоним за да ме засичат, и достатъчно ясно индикират че искат да спрат точно мен. Един единствен път се стигна до заяждане, защото ги влачих по мен (намалих скоростта и пуснах десен мигач) почти половин километър, докато намеря удобно и безопасно място да отбия. Един младеж тръгна нещо да ми подскача "Що не спре веднага?", ама след като обясних съображенията си, старшият му му събра перките набързо. 
На чакало съм им загубил бройката колко пъти са ме отбивали през годините - имат право освен със слънчогледа, да спират и само с ръка (при добра видимост и в светлата част на деня), като и в двата случая са длъжни с другата ръка да посочат автомобила, който желаят да отбият и да посочат място за спиране.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога до сега не ми бяха вдигали колата с паяк. Та беше време и аз да го изпитам на собствен гръб. Локацията на паркирания автомобил - София, Младост 1А. Бях паркирал чинно до други автомобили на живущи в жилищния блок, отивайки да подменя пантите на врата на хладилник. Свърших работата и незнам какво ме накара да си погледна телефона. Бях получил SMS от номер 1902, че автомобил с еди какъв си регистрационен номер е принудително преместен на паркинг Дружба 1, бул. Христофор Колумб и ул. 5030. Следва интернет адреса на Център за градска мобилност и някакъв телефонен номер. Дали съм в нарушение няма значение, приемам, че съм. Това, което ми направи добро впечатление е именно SMS-а. Първо защото няма да получа сърцебиене като видя, че колата не е там, където съм я паркирал. И второ защото получих информация къде да си я намеря. Всъщност има и трето - закъснявах за една среща, съответно SMS-а директно ми подсказа, че трябва да си повикам такси, а после да ходя да си прибирам колата. А, и четвърто - явно има някаква единна система, която учудващо работи - знаят мобилния номер на собственика на автомобила. Което също е похвално. С което искам да напиша, че един елементарен SMS в подобна ситуация спестява много главоболия, ровене в нета и телефонни разговори в търсене на автомобила.

 

Финансовата страна на нещата.

- "удоволствието" да се ползва репатрак струва 60лв.;

- паркинга е евтин, по 2лв. на започнал час. Конкретно този в Дружба 1, намира се под моста за летището, съответно колата е на сухо и на сянка.

И двете дължими суми се заплащат на бутката в паркинга, получих си и касов бон за тя. Допълвам, че двамата представители на центъра за градска мобилност, на които дължах въпросните суми, са пълни тапири. Бяха любезни, ама някак отблъскващи.

 

След това, от другата страна на бариерата има още една бутка. Там е служител на Столичен инспекторат. Човека беше адски любезен и готин. Явно е свикнал да го навикват разни индивиди, на които им е вдигната колата, ама те не смятат, че са в нарушение. Изкефи се, че не съм поредния такъв, казах си му, че съм виновен, само го помолих да ми разясни кое и какво следва. Макар, че докато го чаках да състави акта на една мадама, се подготвих с инфо от нета. Разбрах, че Столичен инспекторат ми съставят акт, но не могат да ме глобят. Преди време са можели, но ВАС е отменил това "можене", защото се води нарушение на Закона за движение по пътищата и е извън тяхната компетенция. Та акта, който той ми съставя, копие за мен, а оригинала явно отива към КАТ. Не плащам нищо на Столичен инспекторат, само се подписах на документа, че нямам възражения. И сега следва да получа фиш или акт от КАТ на домашния адрес. Съответно него ще трябва да платя.

 

Интересното в случая е, че имам постоянен адрес по лична карта, но и деклариран настоящ адрес, който е различен от постоянния. До сега малкото актове за превишена скорост са ми идвали на постоянния, което според мен е грешно. Да видим този акт къде и как ще дойде. РПУ-то по постоянен адрес по служебен път знае за настоящия ми адрес. По същия начин е научил и кварталния, с който веднъж се виждах. Ама пустите катаджии - те май са единствените, които нищо и никога не знаят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Mishelle написа:

.... Дали съм в нарушение няма значение, приемам, че съм. ...

Ами ... не съм съгласен :) Или си, или не си. "Приемам" не е ОК. Най-малкото е хубаво да се знае, по кой член от закона ти вдигат колата за да могат и другите да знаят, особено тия придвижващи се в Младост. 

И е хубаво, че вдигат колите и в кварталите. Дано скоро стигне и до мен, че тук всеки е собственик на улицата и ... паркира, като арабин в пустиня :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много широк тротоар по цялата дължина на улицата, на който всички живущи в района паркират под 45 градуса. Тротоара граничи с тревна площ, съответно колите спират точно преди нея. На мястото на което аз бях паркирал липсваше част от асфалта под предните ми колела с ширина около 3 места за паркиране. Не съм бил по-напред от останалите коли, но причината за вдигането е паркиране в тревни площи. Което колкото е нелепо, толкова е и факт - предните ми гуми не бяха на асфалт. Без значение, че там го нямаше, защото се беше изронил. Повдигнах въпроса пред чичките от паркинга на центъра за градска мобилност, но адекватен отговор не получих. Казах им, че правилното основание да ми вдигнат колата, както и всички останали коли, паркирали на тротоара, е липсата на минимума 1.5 метра свободна ширина за пешеходци. Изгледаха ме адски тъпо и неразбиращо... "Накратко" това е причината да съм съгласен и да нямам основание за оспорване - факт е, че под предните ми колела беше земя. Обстоятелствата в случая нямат значение.

 

Като цяло се бях ядосал. Но яда ми мина заради SMS-а. Наистина е много полезен.

 

Иначе относно вдигането на коли в Младост и в частност по по-малките улици в квартала - вдигат. И то сериозно. Например по моята улица. И съм доволен. Защото улицата е двупосочна, но паркират и от двете й страни, което на места я прави еднопосочна. И сутрин, заради училищата в района, минаването понякога е адски трудно. А от едната страна има знак за забрана на паркирането. Даже си мисля, че 1 паяк, който "обслужва" района, е малко, трябва да зачислят повечко.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. От една страна ги разбирам - щом колелата не са на асфалт, а в калта е нормално да се пише "паркиране в тревните площи". Най-малкото, защото това води до замърсяване при връщане на платното. От друга е адски тъпо, защото липсата на асфалт е грижа на общината. Т.е. общината те глобява за това, че тя не си е изпълнила задълженията :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не паркирам в кал. Знам, че днес вали/ръми, но сутринта си беше сухо. Ако беше кално нямаше да паркирам там.

Иначе, така както си го написал, е абсолютно вярно - глобата е заради нехайство от страна на общината. И целия майтап е, че в блока, в който ходих да свърша работа, живее настоящия кмет на Младост... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

...явно има някаква единна система, която учудващо работи - знаят мобилния номер на собственика на автомобила. Което също е похвално. С което искам да напиша, че един елементарен SMS в подобна ситуация спестява много главоболия, ровене в нета и телефонни разговори в търсене на автомобила.

Не съм убеден, че има такава система. Доколкото знам, информацията за телефонен номер на собственик или ползвател на съответното МПС, се събира от изпратени преди това SMS-и за паркиране. Може би изпращат обратен SMS до последния телефонен номер, който някога е изпращал SMS за паркиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам КАТ имат достъп до базата данни на общините, както и до тези на мобилните оператори. Съответно могат да ти намерят номера, ако искат. Съответно и много добре знаят кой ти е постоянния адрес, както и настоящия. Не само това, но и знаят роднинските връзки. Т.е. стига да искат да те намерят ще го направят. Ако не искат, както се случва с "онзи" контингент, няма да те намерят ... на адреса :D 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Най-малкото, защото това води до замърсяване при връщане на платното.

В правилника пишеше, че при излизане от кална нива/обект на асфалт, водачът е длъжен да измие гумите. /не съм го чел от 40 г. но имам такъв спомен/ И тъй като никой не го прави - на репатрака! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е намесен ЦГМ. Той има данните. Пред мен (лично още не ми се е случвало, явно внимавам) много хора са получавали SMS, че колата им е заключена със скоба поради неплащане на зона.

@Mishelle ти гледа ли какво подписваш точно? Защото глобата за зает тротоар е 1/4 от глобата за паркиране в зелена площ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Izolini написа:

Тук е намесен ЦГМ. Той има данните.

Полицията има данните.

Карах близък в Бърза помощ и оставих колата на алеята, по която минават линейките, която беше достатъчно широка.

Само след 10 мин. ми звъннаха незабавно да преместя колата и патрулката ме чакаше.

Не съм от София и няма ЦГМ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече го писах - полицията има достъп до базите на общините и мобилните оператори. Стига да имат желание ще те намерят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, ghost_rider написа:

Не съм убеден, че има такава система. Доколкото знам, информацията за телефонен номер на собственик или ползвател на съответното МПС, се събира от изпратени преди това SMS-и за паркиране. Може би изпращат обратен SMS до последния телефонен номер, който някога е изпращал SMS за паркиране.

Точно.

Преди години го въведоха това - беше малко шаш като ми пратиха СМС, че са ми заключили колата....а аз бях в нея на около 300 км от София 😁 Чак после погледнах регистрационният номер в съобщението. Оказа се, че е друг автомобил, който продадох година по-рано, но новите собственици не бяха пускали СМС-и явно, а и не си бяха сменили номерата (което тогава все още беше задължително, тъй като те не бяха от София).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, ghost_rider написа:

Не съм убеден, че има такава система. Доколкото знам, информацията за телефонен номер на собственик или ползвател на съответното МПС, се събира от изпратени преди това SMS-и за паркиране. Може би изпращат обратен SMS до последния телефонен номер, който някога е изпращал SMS за паркиране.

Напълно е възможно. Всъщност това е най-логичното обяснение от къде ми имат мобилния. Благодаря за инфото. Точно тази възможност дискутирахме с @Izolini снощи по телефона.

 

Преди 13 часа, joro-120L написа:

В правилника пишеше, че при излизане от кална нива/обект на асфалт, водачът е длъжен да измие гумите. /не съм го чел от 40 г. но имам такъв спомен/ И тъй като никой не го прави - на репатрака! ;)

Жоре, това не е основание да заслужа репатрака. Кал и всякакви предпоставки за замърсяване на тротоар и пътно платно от предните гуми нямаше. Както написах и по-горе - в кал и мръсотия никога не паркирам. Тротоара е полуразрушен, затова са решили, че разрушеното е част от тревни площи. Вече написах, че ги попитах защо не ме глобяват по далеч по-очевидното - няма спазено законово отстояние за преминаване на пешеходци, на който въпрос ме изгледаха адски тъпо.

 

Преди 13 часа, Izolini написа:

Тук е намесен ЦГМ. Той има данните. Пред мен (лично още не ми се е случвало, явно внимавам) много хора са получавали SMS, че колата им е заключена със скоба поради неплащане на зона.

@Mishelle ти гледа ли какво подписваш точно? Защото глобата за зает тротоар е 1/4 от глобата за паркиране в зелена площ.

Ице, винаги гледам и чета какво подписвам. Т.е. подписвам се след като знам под какво :)

 

Преди 2 часа, baijoro написа:

Полицията има данните.

Карах близък в Бърза помощ и оставих колата на алеята, по която минават линейките, която беше достатъчно широка.

Само след 10 мин. ми звъннаха незабавно да преместя колата и патрулката ме чакаше.

Не съм от София и няма ЦГМ.

Полицията наистина има данните, намирали са ме на мобилния. Но в случая от доста време насам в "паяка" не се вози полицай/катаджия.

 

Вчерашния ми ден беше адски динамичен и нямах време за допълнителни разсъждения. Но като се прибрах се замислих над някои въпроси, без да оспорвам вината си, разбира се:

1. Нарушението е констатирано от служител на центъра за градска мобилност. Т.е. всички нарушения, които са предпоставка за вдигане с паяк се констатират от такъв служител.

2. На какво основание служител от центъра за градска мобилност има право да констатира нарушение по Закона за движение по пътищата? Той не е катаджия, следователно не е компетентен да го прави. Това е все едно аз да вменя вина на някой пред НАП, пред ДАНС, пред КАТ, пред полицията и т.н. Мога да подам сигнал и компетентни органи да направят проверка, съответно да предприемат законоустановени действия.

3. В случая с паяка - некомпетентен служител "констатира" нарушение. Няма право да ме глоби, защото няма такива правомощия. Но репатрирането е действие, в резултат на некомпетентна констатация. Т.е. имаме предприети мерки след констатация, която не би следвало да може да бъде направена от служител на центъра за градска мобилност.

4. Защо и на какво основание служител от Столичен инспекторат се съгласява с некомпетентната констатация на служител на центъра за градска мобилност?

5. Защо служител на Столичен инспекторат може да състави акт за нарушение (по него не се дължи глоба), отново цитирайки Закона за движение по пътищата?

 

Всички посочени по-горе точки биха отпаднали, ако не бяха разкарали катаджията от паяка. А всъщност някой знае ли защо вече такова длъжностно лице не се вози в камиона?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Жоре, това не е основание да заслужа репатрака ....

Юли, с написаното не съм целял да взема отношение по твоят случай. Съжалявам, че така се е разбрало.

В Пловдив с паяк се вдигат неправилно паркирани автомобили в присъствието на полицай. Или поне аз не съм видял паяк без полицай. Също и Общинска охрана, които не са полицаи лепят честитки по стъклата с глоби 20-50 лв. за неправилно паркиране. Когато не си платил паркиране в зона, слагат скоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Mishelle написа:

2. На какво основание служител от центъра за градска мобилност има право да констатира нарушение по Закона за движение по пътищата? Той не е катаджия, следователно не е компетентен да го прави. Това е все едно аз да вменя вина на някой пред НАП, пред ДАНС, пред КАТ, пред полицията и т.н. Мога да подам сигнал и компетентни органи да направят проверка, съответно да предприемат законоустановени действия.

Това поне е просто - в София тротоари, зелени площи, междублокови пространства и т.н. площи, които НЕ СА улици, пътища магистрали или други предвидени за движение на ППС, са под юрисдикцията на общината. "Паркинги и гаражи" пък е общинско предприятие и "стриктно" се грижи да се спазват общинският ред и закони (малко над Конституцията стоят май). Съответно и Синята, Зелената и всички други подобни са тяхна "собственост" и отговорност, а не на КАТ. Реално актът ти не би трябвало да е към КАТ и не би трябвало да е за нарушение на ЗДДВП, а за нарушаване на общински разпоредби. Ама нещата са яко омесени, а на някои хора така определено им е удобно.
Преди години, пред блока ни в Надежда, на паркомясто за леки коли се беше наместил триосен камион, който за да не стърчи пред автомобилите, беше качен през тротоара, та насред зелените площи. Моя милост си разходих...нежното продължение на гръбнака 😆 до кварталният (има-нема на 50м от камиона и с ясна видимост към него) и уведомих полЮционерът за съответното нарушение. Съответно получих отговор: Че това мен какво ме засяга? Обади се в общината - те са по градинките.". И аз се обадих, и....се оказа че кварталният е прав. Естествено от общината дойдоха само час-два след като камионът си беше тръгнал, но от тях разбрах това по-горе. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно паяците....имам доста опит с тия от ЦГМ-София и доста интересни случаи.

 

Докато живеех на стария ми адрес бях "абонат" на ЦГМ. Кварталът е тесен, автомобилите много. Да не говорим, че беше пълно с идиоти от тип "това място е мое, тук спирам аз" и ексцесии със счупени чистачки, използвани дамски превръзки по чистачките и надрани врати не ми бяха никак чужди. Въпреки всичко, никога не си позволявах да спирам по градинки и тротоари, въпреки че клиренса на колата ми го позволяваше.

Всеки си спираше както намери за добре, докато една сутрин не решиха да правят улиците еднопосочни. Наредиха знаци "влизането забранено" и "паркирането забранено" и разбира се на другия ден паяка започна да минава и да събира колите. Като идея - добре, безразборното паркиране някак си трябваше да спре. Обаче това по никакъв начин не решаваше проблема с липсата на паркоместа в квартала. Връщаш се от работа и се почва едно диво обикаляне по улиците в търсене на някое местенце - все пак трябва да оставиш тази кола някъде, дори и с риск да си в нарушение. Много често просто нямаше къде... Оставях я на улицата, нарушавайки знака "паркирането забранено", като периодично се оглеждах през прозореца за някое освободило се място. Ако се освободи - супер. Ако не - ставах рано и се надявах да изпреваря паяка сутринта.

 

И така, една студена кишава зимна сутрин се замотах и вместо в 7:30 излязах в 7:50. Колата беше оставена отново в нарушение на улицата. Улицата беше достатъчно широка, че колата не пречеше на движението. Слизам долу - няма я. Даже без да се чудя тръгнах към наказателния паркинг на Подуяне, а те тъкмо я свалят от паяка.

Плащам си "услугата репатриране" и този ме праща при "колегата от полицията", защото освен към общината, имам и нарушение по ЗДвП. Ченгето ме среща с въпроса......

Полицай: - "Ся' трябва и аз да те глобя.....колко да ти пища?"

Аз: - "Колкото пише в закона. Глобявай ме, че закъснявам."

Полицай: - "Е що спря там, нали видя знака?"

Аз: - "Спрях там, защото друг избор нямах - нямаше къде. Знаете, че в този квартал е драма? Пречеше ли на някой колата, вижте си снимките?"

Полицай: - "Е.....пречиш на знака! Преди 7:30 и след 19:30 си спирай където искаш и както искаш. После тръгват колегите от ЦГМ. Айде минималното - фиш за 20лв. и повече не спирай в нарушение."

Аз: - "И как решавате проблема по този начин? Или след 19:30 до 7:30 важат други закони - на улицата. Почват да трошат и дерат гневни пешеходци, разни "собственици" и разни "квартални полицаи".

Полицай: - "Питайте Столична Община, аз отговарям за санкциониране на водачите по ЗДвП"

Аз, обръщайки се към тия от ЦГМ: - "Добре, вие ми кажете? Как решавате проблема, освен че пълните общината с пари?"

ЦГМ: - "Ние проблеми не решаваме, ние репатрираме автомобили в нарушение. За такива въпроси се обърни към общината. Купи си гараж."

 

Имам и друг случай със място на "служебен абонамент". Мястото не беше обозначено по никакъв друг начин, освен указателна табела под знака в началото на улицата. Е, не съм забелязал знака и съм спрял на въпросното служебно място, което било на магазина отсреща. Пуснах си и СМС за зона на все отгоре. Тези от магазина ме виждат, но вместо да ми свирнат и кажат, веднага викат паяка. Отнесоха ме скорострелно за 10 минути, докато си взема едни документи от нотариуса. Платих си само за репатрирането.

Виждал съм, че върху местата с абонамент обикновено слагат конуси или табели, когато няма паркирала кола. Тези от ЦГМ ми казаха, че ползвателите не били длъжни да слагат знаци и табели. Имало си табела под знака в началото на улицата колко служебни места има. Това е много относително. Тази табела я си я видял, я не си я видял докато си в движение и търсиш място. Маркировката на много места е протрита, та дори и да пише нещо - късмет.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се отклонихме от темата, но понеже стана дума за паркиране и аз да споделя:

Трявна, еднопосочна улица, на която всички паркират в дясната част. Паркирането не е забранено. Намирам място почти в началото на улицата, но я пъхвам на заден ход, т.е. предницата на колата ми сочи в забранената посока. Това става вечерта. През нощта ми сложили глоба на чистачката за това, че съм карал срещу знака. Освен това знакът за еднопосочна улица явно е бил с разхлабена скоба и се беше изхулил на земята както е нанизан на тръбата си и не се виждаше от паркирал автомобил. Не знаех, че улицата е еднопосочна.

Сутринта, тъкмо минаваше патрулка и ги спрях да си поговорим по тази тема - казаха, че колегата им така е преценил. Поисках да ме свържат с него  ама почивал вече...

Та според вас могат ли да те глобят само защото колата ти е обърната в другата посока. Без да са те "хванали" да нарушаваш знака?

И защо нищо не правят, за да се види, че има знак?

Не само по пътищата, ами навсякъде се действа така, че да се събират пари, а не да се улесняват и подобряват нещата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Logrus написа:

Това поне е просто - в София тротоари, зелени площи, междублокови пространства и т.н. площи, които НЕ СА улици, пътища магистрали или други предвидени за движение на ППС, са под юрисдикцията на общината. "Паркинги и гаражи" пък е общинско предприятие и "стриктно" се грижи да се спазват общинският ред и закони (малко над Конституцията стоят май). Съответно и Синята, Зелената и всички други подобни са тяхна "собственост" и отговорност, а не на КАТ. Реално актът ти не би трябвало да е към КАТ и не би трябвало да е за нарушение на ЗДДВП, а за нарушаване на общински разпоредби. Ама нещата са яко омесени, а на някои хора така определено им е удобно.

Да, има логика в това, което пишеш. Конкретно в моя случай, не бих възразил да бъда глобен от общината, ако става дума за тревна площ. Но тя няма да има основание да го направи, защото неподдържания тротоар е нейно задължение, както написа Пепи по-горе. Та прехвърлянето на топката през Столичен инспекторат към КАТ е "удобно решение". А съответно от Столичен инспекторат и центъра за градска мобилност са пълни тъпанари, защото ако реша да жаля за този тротоар и тяхното основание за вдигане на колата, най-вероятно ще спечеля. Трябваше наказанието да ми бъде заради неспазване на законовия минимум за свободен тротоар. Но пък като се замисля има и друго - ако почнат да вдигат за това определено от закона отстояние, трябва да вдигнат цялата улица, а тя е бая дълга. Явно се пазят от масово недоволство на живущите. Та затова съм приел, че съм спрял на грешното място, в грешното време и толкова. Там винаги има паркирали коли, даже се зарадвах, че е свободно и няма да обикалям. И често спирам там, но до сега е било само събота и неделя.

 

Преди 4 часа, PSG написа:

Относно паяците....имам доста опит с тия от ЦГМ-София и доста интересни случаи.

Неприятно е да си нарушител по принуда. Конкретно за София, паркирането по местодомуване става все по-трудно, дори и в крайните квартали.

 

преди 34 минути, baijoro написа:

То се отклонихме от темата, но понеже стана дума за паркиране и аз да споделя:

Трявна, еднопосочна улица, на която всички паркират в дясната част. Паркирането не е забранено. Намирам място почти в началото на улицата, но я пъхвам на заден ход, т.е. предницата на колата ми сочи в забранената посока. Това става вечерта. През нощта ми сложили глоба на чистачката за това, че съм карал срещу знака. Освен това знакът за еднопосочна улица явно е бил с разхлабена скоба и се беше изхулил на земята както е нанизан на тръбата си и не се виждаше от паркирал автомобил. Не знаех, че улицата е еднопосочна.

Сутринта, тъкмо минаваше патрулка и ги спрях да си поговорим по тази тема - казаха, че колегата им така е преценил. Поисках да ме свържат с него  ама почивал вече...

Та според вас могат ли да те глобят само защото колата ти е обърната в другата посока. Без да са те "хванали" да нарушаваш знака?

И защо нищо не правят, за да се види, че има знак?

Не само по пътищата, ами навсякъде се действа така, че да се събират пари, а не да се улесняват и подобряват нещата!

Няма грижи. Темата е интересна и ако има развитие, лесно може да бъде преименувана.

 

В закона ясно пише къде и на каква височина следва да е поставен знака. Ако ще жалиш, добре би било да направиш снимка, за да се види, че на практика го няма. Нямам идея дали в еднопосна улица имаш право да правиш маневра, за да обърнеш автомобила в обратна на посоката на движение с цел паркиране. Ако няма забрана за това, полицая не може да докаже от къде си дошъл.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имате акт към КАТ ако сте нарушили ЗДвП. Например - нарушавате знак, пречите на движението по пътищата, паркирали сте на трамвайни релси, на пешеходна пътека и пр. 

Ако сте паркирали на "служебно място" в зоната, не сте си платили зоната, бутнали сте се в градинка и пр. - това са нарушения към общината и ви се съставя акт към общината. На практина не нарушавате ЗДвП, но нарушавате регламентите на общината.

 

Преди вече доста години имах и случка с "паркиране в тревни площи" в Бургас, който обжалвах и актът ми падна. Какъв е случаят:

Карах сърф на Градина. Връщам се в Бургас да си оставя оборудването в сърф клуба, който се намира в пешеходната зона на морската градина. Часът е около 19:00, август, места за паркиране в морската няма никакви. Колата ми е пълна с оборудване.

Пред входа на бившата кръчма "Воденицата", която събориха, за да строят небостъргач, имаше една барачка за охраната им. Барачката беше построена върху бетонена плоча, излята в градинката. Като бутнаха "Воденицата", бутнаха и барачката, но плочата отдолу я оставиха. По-късно, като преустройваха паркинга, наредиха нови бордюри, като плочата оставиха плътно зад бордюрите, а не я напраиха и нея на още две паркоместа. И хората логично я ползваха за паркиране.

 

От няма на къде реших, че ще се паркирам върху плочата. В крайна сметка - за 15 минути работа, "кой ще ми се заяде", нали? А и на тази плоча често имаше оставени мотоциклети, скутери, много често автомобили, които са висяли там по цял ден и никой нищо не им е казвал. Колата беше изцяло върху бетонената плоча и не съм сгазил нито едно стръкче трева. Да преминал съм през бордюра, да зад плочата е градинка, но аз по никакъв начин не съм я газил.

Ей, докато отида да отключа базата и се върна да си взема нещата, колата я нямаше. Имаше наоколо един бакшиш, който явно беше видял как взимат колата, ме пита - "Едно сиво комби на аварийни ли търсиш? Взеха го току-що с паяка! Ако искаш да те карам на наказателния, че от тука на майната си ги карат!". То хубаво ще ме караш, ама аз пари нямам да ти платя даже - всичко ми е в колата. Документи, пари, всичко. Вика - качвай се, ще се оправим после. 

 

Отиваме на паркина, колата си святка вътре на аварийни, няма проблеми. Отивам на гишето, там един сопнат енгел ми иска документи. Какви документи, "йе льек", "луд ли си йе маняк", нищо нямам в мен, пусни ме до колата да си ги взема. "Не мога да те пусна без документи, голям талон нямаш ли?". Абе какъв голям талон, таксито ме чака да му платя, ти голям талон ми търсиш - такъв скандал им вдигнах, че и от съседния блок ме чуха. В крайна сметка тия трябва да ги овикаш "по процедура". Ако не друго, то си е част от "изживяването".

Връчва ми акт за "паркиране върху тревни площи" - глоба 100лв. Подпиши го, вика ми. Казвам му - няма да ти го подпиша, бетонената плоча не е тревна площ. Дефинирай ми какво е тревна площ. Ъ, мъ, такова, зад бордюра, пред бордюра. Бордюрът, казвам му, не е тревна площ, плочата също не е тревна площ, няма да ти подпиша.  Знак имате ли - не, гледайте си работата. Бетонът е тревна площ като ми цъфнат налъмите.

 

Взех акта неподписан и още на другия ден го обжалвах писмено пред Община Бургас. Глобата за "паркиране върху тревни площи" отпадна. Но услугата "репатриране" си я платих като поп и не знам дали имаше механизъм да си я върна, не ми се занимаваше повече. Още на другия ден, на същата тази плоча, забиха знак за пешеходна зона и указателна табела под него "вдигане с паяк". След това изкъртиха и бетона. :) Сега не е тревна площ, а кална площ, но вече има и знаци.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.09.2024 г. at 9:58, PSG написа:

Имате акт към КАТ ако сте нарушили ЗДвП. Например - нарушавате знак, пречите на движението по пътищата, паркирали сте на трамвайни релси, на пешеходна пътека и пр. 

Ако сте паркирали на "служебно място" в зоната, не сте си платили зоната, бутнали сте се в градинка и пр. - това са нарушения към общината и ви се съставя акт към общината. На практина не нарушавате ЗДвП, но нарушавате регламентите на общината.

Така и би трябвало да бъде. Макар че "бутнали сте се в градинка" също го има като нарушение в закона за движение по пътищата.

На практика, обаче, общината (в случая Младост, гр. София), няма право да съставя акт за това - написал съм го и по-горе. Процедурата е адски завъртяна по необясними за мене причини - упълномощените от общината Център за градска мобилност вдигат автомобила. Столичен инспекторат "констатира" нарушението на база твърдението и снимката на Център за градска мобилност и съставя акт, по който, обаче не може да наложи глоба. Т.е. акта сам по себе си няма никаква тежест и го играе някак само чисто информативно. И накрая идва КАТ, който на база "констатираното" по редицата, т.е. препредаването на информация, съставя акт, който вече следва да се заплати. В цялата тази върволица от препредаване на информация, общината има пряко участие единствено в упълномощаването на Център за градска мобилност да вдига автомобили. Което е пълен абсурд.

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам КАТ имат ли право да съставя актове по картинки и разкази на очевидци, без да се констатира нарушението на място. 

Оказва се, обаче, че май....може.

 

Скоро мой близък щеше да претърпи лошо ПТП с рейс на градския транспорт в Бургас. Автобусът му отнема предимството и то със сериозна скорост. Следва жалба към Общината с точно посочени дата, час, място и описание на инцидента.

След някакво време го викат в КАТ. Там го чака инспектор, който доста бързо намира записи от трафик-камерите на светофарите. Аз не вярвах, обаче системата изглежда работи и пази записи достатъчно дълго време. От записите се вижда много ясно инцидента и номерата на автомобилите. Полицаят е категоричен - на шофьора на автобуса ще бъде съставен акт.

След още някакво време получава обратна връзка от общината, че шофьорът е санкциониран с акт за нарушение на ЗДвП от КАТ.

 

Та в този ред на мисли....явно топката се прехвърля много успешно от едните на другите. Не знам уличните камери в чия юрисдикция са, но КАТ имат достъп до тях и имат правото да санкционират по техни записи, дори със задна дата.

И пак в този ред на мисли - внимавайте с минаването на червено и отнемането на предимство, особено по светофарите. При един инцидент или предпоставка за такъв, ако на някой му се занимава да ви докладва, сте вътре с двата крака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, PSG написа:

... по картинки и разкази на очевидци, без да се констатира нарушението на място. 

 

 

..., който доста бързо намира записи от трафик-камерите на светофарите. ...

Това не са разкази по картинки, а са записи от официални камери. И, след като е подал жалба, която също се регистрира, от КАТ са длъжни да проверят случая. И, след като има очевидно нарушение на ЗДВП нямат право да си затворят очите. И е супер, че тази система работи. Аз съм с две ръце за.

Междувременно имаше и петиция, която подписах, за признаване и на клиповете заснети с видеорегистраторите в колите. Така ще се решат много от проблемите за които от КАТ си затварят очите. Пък и ще им се наложи да свършат и работата за която им плащат де ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, PSG написа:

Аз не знам КАТ имат ли право да съставя актове по картинки и разкази на очевидци, без да се констатира нарушението на място. 

Оказва се, обаче, че май....може.

Факт е, че конкретно за моето нарушение КАТ не са констатирали нищо. Според думите на любезния служител от Столичен инспекторат следва да очаквам акт от КАТ на домашния си адрес. Та затова по-горе изразих неразбирането си по няколко въпроса, единия от които е защо към днешна дата в паяка вече не се вози служител на КАТ. Има и друго - от КАТ дали са упълномощили някого по веригата (Център за градска мобилност и Столичен инспекторат) да констатира нарушения? Защото ако не са, то това би било равносилно да почна аз или който от вас да е, да снимам всеки един нарушител, а той съответно да си получи фиша или акта - нещо, което едва ли ще "проработи". На практика всичко това прави кръга доста омагьосан с два възможни изхода - ако ти се занимава, жалиш, ако не - махаш с ръка и продължаваш напред...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.