Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Принуждаван да плати СБА гаранционна пътна помощ


Jorjo77

Recommended Posts

Здравейте, 

Посъветвайте ме как да се жалвам на най-високо ниво (включително Чехия - искам да разбера това ли е утвърдената европейска практика на този производител) от услугите на гаранционното обслужване на Шкода в България. Казуса е следния: Прибрах се от едноседмична почивка, след която в колата нямаше никакъв ток, дори да я отключа или светна плафон (2 волта измерени на акумулатора). Когато поисках помощ от гаранционното пътно обслужване от СБА, оператора ми заяви, че ще изпрати автомобил да ми подаде ток, въпреки желанието ми да изпрати платформа, която да ме закара до представителен сервиз на марката - такава била процедурата, първо така, ако не стане тогава платформа. След подаден ток колата запали и бях инструктиран да карам 40, 50 минути и акумулатора щял да се зареди. Карах 1 час и след като изгасих нямах ток дори да заключа колата. Извиках отново гаранционната аварийна помощ от СБА и този път с платформа ме закараха до сервиза в кв. Надежда, София. След като проблема ми бе решен в рамките на 1 работен ден, от сервиза ми бе заявено, че преди да си взема колата ще трябва да заплатя втората пътна помощ. За мен това е възмутително и искам да разбера това ли е европейската практика на Шкода? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Ще съм благодарен да публикувате тук копие от страницата на договор, общи условия или друго, където е упоменато правото и условията за ползване на безплатна пътна помощ при настъпване на гаранционен проблем. Би трябвало условията за ползване на такава помощ да са ясно описани. Аз също имам право на безплатна пътна помощ, макар и за по-стар автомобил, но тази ми възможност е предоставена от ДЗИ при сключване на КАСКО. В общите условия на полицата съвсем ясно и недвусмислено са описани всички ситуации, включително и пробег за ползване на пътна помощ.

 

Ако според вашите гаранционни условия, гаранционна книжка, някакъв вид асистънс и т.н. имате право точно във вашата ситуация да ползвате 2 пъти пътна помощ, при това за един и същи проблем, би следвало приемчика да се съобрази с това. Но ако второто ползване на пътна помощ за един и същи проблем трябва да се таксува, тогава би трябвало да се обърнете към СБА.

 

Също така бих се обърнал към СБА за некоректност. При замерени 2V на клемите на акумулатора, подаването на ток си е чисто измиване на ръцете. Или некомпетентност от страна на служителя на СБА, който ви е посетил. Защото и 10 часа да карате, няма да заредите акумулатора - дефектирал е и подмяната му е задължителна. Предполагам в Еуратек точно това са направили.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това според мен не е свързано с ЕураТек , а с Алианц (ако застраховката е към тях) и т.н. асистанс .. знам , че за чужбина се покрива репатриране до най-близкия оторизиран сервиз , но за България не мисля , че важи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мненията, изказани по-горе от колегите.

 

1. Условията за оказване на аварийна пътна помощ се предоставят от застрахователя в застрахователната полица, а не от производителя в договора за покупка и/или следгаранционно обслужване.

 

2. Практиката на СБА наистина е такава - при паднал акумулатор - подаване на ток за придвижване на собствен ход до най-близкия сервиз. Повторна услуга за същия проблем (вкл. и повторно подаване на ток) се заплаща. Тук проблемът е, че наистина са Ви "хлъзнали по пързалката" - нищо не е в състояние да зареди акумулатор, индикиращ едва 2V напрежение - и до Владивосток да карате, без да спирате и гасите, пак ще е същият резултатът. Трябвало е още след подаването на ток моментално да посетите сервиз, било то официален на Шкода или друг, за подмяна.

 

Странното за мен е защо не са Ви поискали пари за репатрирането директно от СБА, а са Ви ги начислили от Еуратек. Но във всеки случай, тук страни по казуса са застраховател и СБА, така че търсете си правата при тях, най-вече при СБА, защо са Ви подвели с това "карай 1 час да се зареди" - това или е безкрайна техническа некомпетентност на служителя, оказал Ви помощ за запалването, или е умишлено действие за измъкване на пари. Производителят/вносителят нямат общо в случая.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги, в крайна сметка след като писах на всички възможни имейли за контакт със Шкода, след проведени разговори между ръководствата на Шкода и СБА са взели решение в моя полза и втората пътна помощ бе безплатна за мен. За колегите които мислеха, че пътната помощ е по застраховка-тази за която пиша не е (по каско си имам пътен асистанс и това беше моята теза, че макар и некоректно може втората да мине по каското но не и да я платя) тя е за автомобили по гаранция, част от гаранционното обслужване на Шкода и има покритие в цяла Европа. 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех за такава опция по гаранционно обслужване, така че неволно съм Ви подвел, моля да ме извините. Както и да е, радвам се, че казусът е решен във Ваша полза в крайна сметка. Дано повече да не Ви се случва нещо подобно и да навъртите много безаварийни километри на Шкодата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, iavkata написа:

Не знаех за такава опция по гаранционно обслужване, така че неволно съм Ви подвел, моля да ме извините. Както и да е, радвам се, че казусът е решен във Ваша полза в крайна сметка. Дано повече да не Ви се случва нещо подобно и да навъртите много безаварийни километри на Шкодата.

Благодаря за хубавите пожелания, да ви се връщат! 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.