Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Карок - леки колебания


Милчев

Recommended Posts

В процес на обмисляне за закупуване съм на нова кола, предпочитания - Карок, бензин, 1.5 автомат. Само двама сме, карам предимно градско 300-400 км на месец, няколко ходения до София и един път до морето , на практика ми трябва градска кола, махам сегашната - дизел със всички шитни за евро 6- само проблеми с екологията. Някак си не се навивам за фуражомелка 3 цилиндъра и не ми се дават повече от 50 хилки, прегледах конкурентите - ситроен, рено, корола  и тн, на прав път ли съм с Карока или да търся друга алтернатива. Имам само предпочитания за автомат , но това  DSG леко ме плаши. Нуждая се от тласък напред да  я купя или мнение за нещо по читаво, или последен вариант- да си продължа на ръчка. Всяко мнение ще ми е от полза от хора притежаващи такъв автомобил или алтернативна марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да видите и Скала или Фабия (Монте Карло) също, ако не държите на повдигнат автомобил. DSG-то е ОК, особено като е ново. С тези километри сте точно за бензин. Не знам как е конкуренцията, но Шкода определено е добра сделка за тези пари. Успех!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се търси задължително кросоувър - от Рената мога да кажа добри думи за Каджар 1.3ТСе 160к.с., 2019г.. Много приятен и лек за каране, много удобни седалки и достатъчно просторен (дори за моите 190+см), много ергономичен във всяко отношение, доста добра динамика, стабилен, добра изолация и приличен разход на извънградско (7.5-8 ако не се прави човек на състезател). В града си е лаком - купето си е бая тежко, а моторчето все пак е само 1.3. Автоматът EDC се държи доста прилично, но на усещане ми е по-скоро като роботроник, не като истински автомат. На магистрала/извънградско е чуден - реши ли човек да изпреварва, колата просто дръпва, но на градско сякаш превключва с идея по-късно, на по-високи обороти отколкото очаквам. Наблюденията ми в/у DSG са доста бегли, но сякаш са много по-коректни като поведение. 
Като цяло е вариант, но не твърдя че е по-добър от Шкода Карок (не съм сядал даже в такава) просто казвам какви са моите наблюдения в/у модела. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Милчев написа:

Карок, бензин, 1.5 автомат. DSG

Карал съм Скала с този мотор и кутия. Нямам никакви забележки. Чудесен мотор откъм динамика и разход. Със 120 даде 5.5/100. Кутията работи адекватно. Превключва неусетно. Без забележки. Най-добре е да направите тест драйв, за да добиете някакви впечатления.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията ! за жалост при продавача няма тест автомобил, нямам и познат с такава, трябва да купувам по мнения и картинки, което не е добра идея, ще мисля още

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Милчев написа:

Благодаря за мненията ! за жалост при продавача няма тест автомобил, нямам и познат с такава, трябва да купувам по мнения и картинки, което не е добра идея, ще мисля още

Ако си тествал Карок с този мотор и скорости , при Скала няма как да е по-зле , защото е по-лека и по-компактен автомобил. И с двете няма да сбъркаш.

Успех в избора!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Ако си тествал Карок с този мотор и скорости ...

Не е тествал.

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

при Скала няма как да е по-зле , защото е по-лека и по-компактен автомобил.

Ако бъркам ме поправете. Мисля, на око, че Скала и Карок са еднакви или близки, като междуосие, ширина, дължина. Или на една платформа.

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

И с двете няма да сбъркаш.

+1

 

Преди 8 часа, Милчев написа:

... за жалост при продавача няма тест автомобил, нямам и познат с такава, трябва да купувам по мнения и картинки, което не е добра идея, ще мисля още.

Мой мн. добър приятел си взе нов Карок 1.5 DSG преди година/има и Фолксваген Шаран дизел/. Коментирали сме го, не се е оплакал. Даже това лято ходи до Лондон с него. Иво @__smirnoff__ има Кодиак със същия мотор и кутия и е доволен. По-тежък автомобил и се придвижва прилично. Бяха го натоварили здраво със седем човека и ходиха до Прага. Скала 1.5 DSG е на дъщерята.😅 Вече 5та година. Повече аргументи не мога да дам. 🍻  п.п. Слагат го и на Октавия.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, Жоро е прав. Много съм доволен от комбинацията 1.5 и 7 степенното DSG. 

Сега, за да сме напълно обективни, трябва да имаме предвид основното - това не са състезателни, а семейни автомобили. Ако от тях се очаква да се режат и да се карат екстремно - няма да оправдаят очакванията ни. 

 

Караме Кодиак 1.5 TSi със 7 степенното DSG вече над 5 години. Колата се ползва както за градска ежедневка, така и за дълги пътувания, обикновено със 7 човека и багаж. Личното ми мнение е, че се справя страхотно и в двете ситуации. Навъртяхме и вече над 85 000 км, като може би 70% от тях са по европейските пътища. Двигателят е доста динамичен, кутията е доста добра, пътува се приятно и спокойно. Има цялата нужна мощност да се придвижва нормално, със 7 човека и голям бокс на тавана, пълен с багаж. Не усеща затруднения нито по магистрали, нито по планински пътища. Турбото осигурява достатъчно сила и при по-екстремни ситуации, при изпреварвания, при катерения - проблем няма. 2.0 двигателя е една идея по-силен, разбира се, но и този не се справя никак зле. Общо взето смятам, че комбинацията мотор/скорости е много добра. А и е хубаво да се вземе и в предвид факта, че говоря за най-голямото купе, на което Шкода ги слагат. На Карок, Камик, Скала нещата са още по-добре, по-леки купета, по-динамични, по-малък разход. 

 

Разбира се, много е важно също човек от каква кола се качва на такава Шкода, и какво очаква. Ако смяната е примерно от Астра 1.6 на такава кола нещата са едни, но ако се качва от БМВ 2.8 6 цилиндров бензин нещата са други. Тук вече всичко е строго индивидуално, особено откъм очаквания. Затова именно наблягам на това, че тези автомобили са семейни, градски, и приятни за пътуване по магистрали, планински пътища, общо взето среден клас универсален автомобил. И лично според мен се справят прекрасно в заданието си да бъдат такива. 

 

п.п. нещо друго важно искам да споделя като информация.  Нашия кодиак се кара от мен и от баща ми. И двамата имаме тежък крак, не сме от кротките и спокойни шофьори. Общо взето караме си колите здравата, използваме им възможностите максимално, и на база на тази информация искам да споделя, че въпросният автомобил е един от любимите ни. За времето в което го имаме не е създавал АБСОЛЮТНО никакви проблеми. Малко са колите, които мога да похваля по този начин, особено новите автомобили в последните години. С всички други сме имали все някакви драми, от дребни проблемчета до големи, скъпи ремонти. А Кодиака, особено комбинацията 1.5 7DSG е здрава машина, поне до момента. Надявам се и занапред да е така. 

  • Благодаря 3
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, важи ли същото и за Камика 1.5  DSG , защото возя  само мене си и съпругата ми, и ми се струва , че Камика по ми влиза като габарит / за града/ и като цена е по-поносим ? Не съм състезател , имал съм коли от 60 кс до 170 кс, възрастен съм вече и времето ми на рязане по светофари отмина, ако исках резачка намаше да е автомат, все пак и не обичам и да се влача след камиони ....Разходът на гориво не ми е приоритет , дали гори 6 -7-8 все ми е тая , става въпрос за 5 лв на 100 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Голф Вариант с 1,5 ТСИ ДСГ и двигателят и кутията са ок. Няма какво да ви притеснява.

Преди него имах 1,0ТСИ 95к. в Рапид. Ако не сте състезатели  не го отхвърляйте с лека ръка  в Камик особено във варианта 110к.с. Преобладаващите негативни мнения са предимо от хора които са чели нещо някъде но нямат личен опит. Мотора е напълно адекватен и достатъчен  за малките купета.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, Милчев написа:

важи ли същото и за Камика 1.5  DSG ...

Да, и това че е на по-леко купе носи само плюсове.

 

за протокола, 1.0 е трицилиндров.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как си я поръчаш. Рапида ми беше едишън с всичко стандартно +ксенон. Да двигателя 1,0тси е три цилиндров, но освен специфичния звук  и по-твърдата работа при рязко ускорение за мен други недостатъци няма и като цяло не е лош по-бюджетен избор, особено ако човек цени парите и не иска повече от колкото му трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, silent написа:

Да двигателя 1,0тси е три цилиндров, но освен специфичния звук  и по-твърдата работа при рязко ускорение за мен други недостатъци няма и като цяло не е лош по-бюджетен избор, особено ако човек цени парите и не иска повече от колкото му трябва.

Точно. За сега не стои въпросът за двигател. Споменах го, да се знае.

Мога и още един пример да дам, но не беше засегнат 1.0. Втора братовчедка на щерката си взе Скала 1.0, година след нейната. Може и да е повлияна от нейният избор. Кара си я без проблеми.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , вариантите са ми два за момента , Камик и Ситроен Ц4, цената е еднаква, ситроена води с 8 скорости айсин + фул лед фарове , новото окачване и 18 цола джанти. Камика води с 1 цилиндър  повече сила на мотора , повече кс  150  срещу  130. В сряда трябва да избера и все още съм на кантар. Тойота ми пада по подразбиране , защото с моите мижави километри градско ще прецакам батерийте / нищо че имат 10 г гаранция/ и  имам чувството , че хибрида зимата ще  си е като чист бензин , защото парно на късо с  батерия няма как да стане и хибрида става безсмислен. Помагайте !!! Има добри отзиви за 1.2 3 цилиндъра , но много ме  е страх от малък мотор с много коне .., макар , че на возия ситроена води убедително мисля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хибридите са точно за града. На извънградско, на практика, хибирда е абсолютно безмислен. Проверено е и на практика. Но в града му е силата. Особено на Toyota. Та не бих го изключвал, камо ли по параграфа "ще прецакам батерийте".

Що се отнася до избора Камик или сутиен (извинявам се, ама не мога да се въздържа) - сядаш в двата и преценяваш, кое е твоето. Дали ще са 130 или 150 коня е все тая. Но, ако с всяко сядане в колата ще имаш "А защо не взех другата", значи не е твоята кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айсин, лично аз бих пропуснал пред DSG-то. Возията няма как да я биеш на ситроена със Шкода. Не знам как са като глезотии и екстри двете коли,но мисля,че ситроена и там е напред една идея. Не бих взел и 3 цилиндъра - просто не е моето. Виж освен самите цени, цените за обслужване за даден период, че по влога се различават доста, а това си е разход. Най-добре наистина е да врътнеш 2 теста един след друг. Успех с избора и да се похвалиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докараха  два камика в магазина , днес ходих да ги гледам / не могат да се карат/, от гледане не съм впечатлен , усещането е като проста кола с няколко таблета , подлакътника е неудобен за мен, ръчната спирачка е като на 20 годишна кола / с голяма ръчка/, 16 цола джанти , предполагам возията не  е нещо особено,не бях впечатлен .Музиката ми хареса, не  е лош звука, но аз кола търся не музикална уредба, ще мисля още, ц4 го карах , засега  поведе в класацията като возия и  интериор, там пък малко е смешно таблото - малко по-голямо от  телефон. Относно  Айсина , като надеждност е по-добра от DSG, да по-бавна е особено при тръгване, но каквото - такова. Пълна радост няма никога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За хибрида на Тойота конкретно Ярис в София няма да свалиш под 8 в най-добрия случай ако и да е хибрид разход който е съпоставим със съвременно ТСИ. Въпреки че би тябвало да е икономична кола реалноста е друга. За извън града е мъка.

След всичко това аз не бих си го причинил. 

За другите два избора и аз бих бил на кантар. Хубаво е да тестваш.

Навремето като избирах между Фокус1,0 100коня и Рапид 95к. Тествах Фокус 1,0 125коня и ми се видя по зле като вървеж от 95коня  в Рапид плюс някои други неще които не ми харесваха във Фокуса. Така или иначе никога не съм съжалявал за избора си. Не съм карал Ситроен с конкретния двигател, но ако върви съпоставимо с Камика вози по-добре, по-тих е аз не бих се замислял особено ако и не те дразни особено много дизайна вътре и вън при все че и Камика не рисуван от извънземен интелект. Шкода а  пък и Фолкса са много надценени коли според мен и нито возията им е конкуретна нито обезшуменоста в сравнение със френските коли на които надеждноста в момента е много добра. Така че ти си избираш. За автомата преди карах ZF и много повече ме дразнеше в сравнение със сегашното ДСГ. За надеждност  на кутия при нова кола е безмислено да се говори при положение че може и да ни надживее дет се вика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кото каращ едновременно и двете марки (Шкода и Ситроен) мога да кажа нещо, което няма как да се разбере с тестдрайв, защото се проявява в дългосрочен план:

Ситроенът вози по-добре, седалките са по-удобни, в резултат на което при дълги преходи (правил съм 1000 км) няма болки в гръб, кръст и по-надолу.

Тапицерията е по-хубава и много издържлива. Нямам опит с кожа.

Липса на тракания, цъкания и жужения от таблото и интериора.

По-хубав звук на стандартната музика - според моите уши, разбира се.

Няма никакви вибрации в кормилото на празен ход.

Сравнявам Ситроен С4 на 280 000 км и Октавия на 50 000 км.

И двете ми коли са с ръчни кутии и не знам кой автоматик се представя по-добре.

Три-цилиндровият двигател за мен, обаче, би бил препъни камък.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възниква въпроса защо си се прецакал с нова шкода след като ситроен на 280хиляди във всяко едно отношение е по-добре. Въпроса не е нито провокация нито заяждане. Интересна ми е мотивацита за подобен избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек карал служебна C4-ка педантично обслужвана за най-малкото нещо и ползвал(щ) 2-ра и 3-та генерация Шкода Октавия съм на абсолютно противоположния полюс. Първо C4 2010г после 2013г. Автоматът няма как да го сравняваш с DSG кутия. Но авторът на темата сравнява мини Сув със хетчбек😅. Огромна разлика в пътно поведение и комфорт.

Приятелка кара стария Ярис Крос хибрид на предно. До 70км/ч превключва батерията от там нататък усещаш мощтта на 3-те цилиндъра, а при градски условия леко да натиснеш педала и край. Магистрално със 120-140 разход 5-6л/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не съм написал, че е по-добре във всяко едно отношение. Просто исках да съм полезен на колегата в избора и съм написал нещата, каквито аз съм ги видял.

Това, че сме в Шкода форум не ме е направило фанатик и заслепило до там, че да не виждам нищо хубаво в другите марки.

 

преди 31 минути, silent написа:

Възниква въпроса защо си се прецакал с нова шкода...

Изобщо не смятам, че съм се прецакал. 

А каква е била мотивацията ми... Не мисля, че мога да го нарека мотивация, то беше любов от пръв поглед - още в далечната вече '97-'98г.

Тогава за първи път видях Октавия комби и се влюбих в този автомобил. За мен беше най-красивото комби на света! През 2005 вече имах възможността да си купя скоро излязлата Октавия 2 комби. Не съм се интересувал колко струва обслужването, кои са слабите и страни и т.н. Тази кола вечер, като я приберях в гаража съм стоял да си я гледам - толкова много ми харесваше!

Сегашната ми Октавия пак по любов я купих - точно феса на тройката, с 4-те фара. Ако знаеш каква борба беше - жена ми вика "Стига с тез Шкоди"

Нищо лошо не мога да кажа и за Ситроена, обаче. Но там покупката ми беше по-скоро брак по сметка.

Мисля, че подробно отговорих на въпроса ти.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.