Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Катастрофи и шОферски издънки


vladkant

Recommended Posts

Преди 1 час, PRR написа:

Жорка, да, стоя на светофара и чакам да се освободи място от другата страна. Когато се освободи минавам през кръстовището и спирам след него. Ако не се освободи място от другата страна не тръгвам и чакам. Естествено това работи само, когато и останалите го правят.

Точно така, за дадената ситуация. :) Нормално поведение за всеки предвидлив и мислещ човек, без да го пише в правилника. Не виждам смисъл това да се дискутира.

Пепи, коментирам случай, когато посоката ти не е задръстена, в/след кръстовището. Какво се прави при светване на зелен сигнал. В примера казвам, че си първа кола. Тоест, идеални условия. Спираш в кръстовището по друг повод, а не че ще останеш там или ще пречиш, при зелено на другите.

От текста в закона излиза, че нямаш право на никакво спиране в кръстовището.

 

Преди 14 часа, joro-120L написа:

Напр. първа кола си, светва зелено и влизаш в кръстовището, но там трябва да спреш, за да осигуриш предимство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    33

  • vladkant

    29

  • joro-120L

    19

  • Logrus

    16

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Именно , ам ти твърдиш , че не трябва да навлиза , а точно там няма как да не навлезеш (свети зелено) , изчакваш тез направо по Аресналски и като светне червено се прави левия завой .. инак нямаш шанс ;)

Как така "няма как" ?!??! Винаги има как. Чакаш, защото там за където си тръгнал няма място. И ти го виждаш. Е, на твоята възраст може и да не го виждаш, но поне би трябвало да го виждаш 😛 И не тръгваш. Простичко е. Естествено и други също не тръгват, ако не могат да излезнат от кръстовището. И тогава тапите стават доста по-малки. Не, че ги няма. Просто са по-малки и някои от посоките се движат.

 

преди 55 минути, joro-120L написа:

Пепи, коментирам случай, когато посоката ти не е задръстена, в/след кръстовището. Какво се прави при светване на зелен сигнал. В примера казвам, че си първа кола. Тоест, идеални условия. Спираш в кръстовището по друг повод, а не че ще останеш там или ще пречиш, при зелено на другите.

От текста в закона излиза, че нямаш право на никакво спиране в кръстовището.

 

Жоре, по какъв повод ще спреш? За цигара? За да звъннеш по телефона? Спирането в кръстовището е забранено по закон. Е, ако се счупи колата ясно, че ще спреш, но си длъжен по най-бързия начин да я изведеш от кръстовището. Та, ясно е, че ще има някакво изключение, но правилото е просто "Не навлизаш, ако не си сигурен, че ще излезнеш от кръстовището". Форсмажорните обстоятелства са друга бира.

И, да, нямаш право на никакво спиране в кръстовището ..., ако се спазва закона. Ясно е, че той не се спазва. Ясно е и, че милицията не и пука за това. Ясно е и, че на шофьорите им е ясно това и затова не го спазват, а и повечето дори не го знаят! И всичко това води до брутални тапи. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, PRR написа:

За да звъннеш по телефона?

Оп, по тоз повод.

Идвам от прелеза на Кукуш посока кауфланд. На светофара на кауфланд съм първа кола и чакам за ляв завой. На средата на кръстовището, замръзнала кано за ляв завой, стои джип ауди. Няма аварийни, няма мигач нищо, освен светещи стопове. Всички  подминават и никой нищо, нето свирка, нито спира да помогне. Светва зелено и тръгвам- идеалните условия по обедно време беше. Няма пешеходци, няма автомобили които да пропусна....спирам до Жипката да питам да помогна (рядко спирам на нещо лъскаво и скъпо), вътре девойка.....говори по телефона....

Свиркам с клаксона, тя сваля прозореца и седи и ме гледа. Попитах има ли проблем с колата и да помогна да я избутам.

Получавам отговора-"говора по телефона бе ***, нямам проблем с колата....", уточних че е на средата на кръстовището, докато затваряше прозореца избълва неща които не мога да напиша.....

Това малко за отклонение 🤣

И за съжаление беше истина....от тогава на 100 % не спирам на лъскави и скъпи коли. По преценка на останалите, но в 90% спирам за помощ.

С една дума сме джунгла на пътищата 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, PRR написа:

Жоре, по какъв повод ще спреш?

 

Преди 15 часа, joro-120L написа:

... трябва да спреш, за да осигуриш предимство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Как така "няма как" ?!??! Винаги има как. Чакаш, защото там за където си тръгнал няма място. И ти го виждаш. Е, на твоята възраст може и да не го виждаш, но поне би трябвало да го виждаш 😛 И не тръгваш. Простичко е. Естествено и други също не тръгват, ако не могат да излезнат от кръстовището. И тогава тапите стават доста по-малки. Не, че ги няма. Просто са по-малки и някои от посоките се движат.

 

Жоре, по какъв повод ще спреш? За цигара? За да звъннеш по телефона? Спирането в кръстовището е забранено по закон. Е, ако се счупи колата ясно, че ще спреш, но си длъжен по най-бързия начин да я изведеш от кръстовището. Та, ясно е, че ще има някакво изключение, но правилото е просто "Не навлизаш, ако не си сигурен, че ще излезнеш от кръстовището". Форсмажорните обстоятелства са друга бира.

И, да, нямаш право на никакво спиране в кръстовището ..., ако се спазва закона. Ясно е, че той не се спазва. Ясно е и, че милицията не и пука за това. Ясно е и, че на шофьорите им е ясно това и затова не го спазват, а и повечето дори не го знаят! И всичко това води до брутални тапи. 

 

Мисля , че си седял някъде дълго на трчение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе за кмета незнам, ама ако теорията на Пепи заработи на практика, верно ще ни свали от колите  - всички ще наизскачаме да се бием по кръстовищата, така и така няма да мръднем цял ден, поне да се забавляваме с нещо  😂
То на теория и мотористите не трябва да минават м/у лентите и не трябва да изпреварват при единична или двойна непрекъсната, ама реално не е баш тъй.
Чисто теоретично, с нарисувани улици и макетчета на автомобили сигурно става, направо утопия някаква може да изглежда, ама ако се опитаме да го приложим реално е по-разумно да тръгнеш пеш, защото и ГТ ще е в същите тапи заседнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Абе за кмета незнам, ама ако теорията на Пепи заработи на практика, верно ще ни свали от колите  - всички ще наизскачаме да се бием по кръстовищата, така и така няма да мръднем цял ден, поне да се забавляваме с нещо  😂
То на теория и мотористите не трябва да минават м/у лентите и не трябва да изпреварват при единична или двойна непрекъсната, ама реално не е баш тъй.

Това със забраната съм го виждал на практика и работи. Това, че милиционерите не глобяват, защото и тук по закон нямаш право да го правиш, е проблем на милицията. И, ако милицията си вършеше работата, нямаше изобщо да коментираме не спирането в кръстовищата, щеше да е факт. Нека сподели Алкохолчо @C2H5OH да сподели дали пък в Лондон някой спира в средата на кръстовището :)

Що се отнася до моторите и лентите - няма изрична забрана, т.е. е разрешено ... засега. Че е въпрос на време ушев да направи някоя простотия от типа на ограничение за моторите от 100км/h на магистралата ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, PRR написа:

Що се отнася до моторите и лентите - няма изрична забрана, т.е. е разрешено ... засега. Че е въпрос на време ушев да направи някоя простотия от типа на ограничение за моторите от 100км/h на магистралата ;) 

Така ли? Ти, като си с мотора, не си ли участник в движението? Доколкото знам правилникът е еднакъв за всички участници - коли, камиони, мотори, колела (за тея последните да не почваме че......). Хайде да приемем че минаването м/у лентите (поне докато колите са спрели на светофар, макар че точно там пак има непрекъсната осева, а това си е форма на престрояване) е ОК, ама да ме изпреварваш (точно ти, на Черни връх, над Фантастико, не сега, преди около година) при непрекъсната осева си е нарушение отвсякъде.
Дотук дъвчем трафика, задръстванията, нарушенията, ама май само на четири и повече колесните. А пък някак се получава, че ако си на две колела можеш да си правиш каквото искаш безнаказано. Аз, с колата, нямам право да навлизам в кръстовището на червено, ама ти с мотора можеш да се мушнеш м/у колите и да застанеш пред мен? Ми това не е ли навлизане на червено?
Аз нямам право да навлизам в кръстовище ако не мога да премина, ама ти можеш да ме изпревариш отдясно и да минеш? Или като правя ляв завой да ми се завреш отдясно?
Цялата тази работа е много субективна. Искат да слезнем от колите, да спазваме закон, ама само някои от нас - тея дето са лесни за хващане и е лесно да ги заклещиш в задръстването. 

 

Другото - много от задръстванията са причинени от некадърници, които не могат да потеглят, пазят дистанция едно летище до предният, карат с твърде ниска скорост, нямат идея къде им минават колелата и един завой е страшно препятствие, а да се преместят и да пуснат някого е забрави. Я да ги махнем тях от пътя и да видим какво ще се промени? Някак не приемам за нормално при ограничение 80 в лява лента да ми се влачи някой с 50-60 и да се налага да го изпреварвам от дясно. Или пък да го чакам да потегли на светофара едвам след като колата пред него е пресекла вече.

А за спазване на ленти и за движение в кръгово ако почна край няма да има.

И не се заяждам - просто изтъквам факти.



 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Така ли? Ти, като си с мотора, не си ли участник в движението? Доколкото знам правилникът е еднакъв за всички участници -....

..., ама да ме изпреварваш (точно ти, на Черни връх, над Фантастико, не сега, преди около година) при непрекъсната осева си е нарушение отвсякъде.
..., ама ти с мотора можеш да се мушнеш м/у колите и да застанеш пред мен? Ми това не е ли навлизане на червено?
 

Участник съм в движението, но никъде не ми забраняват да минавам между колите. Що се отнася до плътната линия - прав си. Въпроса е, че при спрели коли не е точно "изпреварване", а "заобикаляне" (на препятствия 😛). Отделно, че в не малко случаи, дори не се налага да се настъпи и линията. Но, да, на практика е на ръба и в повечето случаи минавам през линията. И да, над Фантастико съм те "заобиколил" в нарушение. Но това нарушение, не го отричам, няма нищо общо със светофарите и минаването между колите. Едното е изпреварване, другото "филтриране" на трафика.

И, да, заставам пред теб. И със светването на зеленото дори не разбирам, че си бил зад мен. Не ти преча. Не създавам задръстване. 

Но прекратявам тая тема. Мотори срещу коли. Коли срещу камиони, дизел срещу бензин, бензин срещу газ ... безкрайни теми.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде в закона няма сплитинг лейнс. Масово заобикалящи са ми в лентата и трябва да намалявам, защото няма възможност за минаване по в дясно. Което води до забавяне на трафика, оттам задръствания и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, ID A написа:

Никъде в закона няма сплитинг лейнс. Масово заобикалящи са ми в лентата и трябва да намалявам, защото няма възможност за минаване по в дясно. Което води до забавяне на трафика, оттам задръствания и т.н.

Ивчо, ще карам по ред.

Няма "сплит лейнс", съответно не е забранено. Основно правило в правото - ако не е забранено е разрешено. 

"Заобикалящи"-те просто те подминават, не е необходимо да намаляваш - ти вече си спрял за тях :D

"забавяне на трафика, оттам задръствания" - не се обиждай, но това е смешно. Очевидно имаш сериозни драми с мотористите, но не ги набеждавай за трафика. Те са решението, не проблема с трафика

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

.... Те са решението, не проблема с трафика:D

 

С това теърдение не съм съгласен , но ако почнем да нищим въпроса ще отклоним темата в друга посока ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

"Заобикалящи"-те просто те подминават, не е необходимо да намаляваш - ти вече си спрял за тях

С тези нямам проблем, с редките изключения когато единия се движи отляво, а другия отдясно и се чудиш на къде да дръпнеш за да минат. Има и изроди, които между спрелите коли минават все едно са на Имола, с пълна скорост. Един такъв го "свалих" от скутера без да искам, когато си изкарах ръката през прозореца за да си тръсна цигарата и юнака се гмурна под колата.

Вярвам, че Иво визира идиoтите, които по околовръса "и не само" пердашат по осовите линии със 150, докато колите си карат с 80-90. И на задника на този има надпис "пази моториста". Е няма да го пазя такъв!

Преди 1 час, PRR написа:

Няма "сплит лейнс", съответно не е забранено. Основно правило в правото - ако не е забранено е разрешено. 

Пепи, кое не е забранено? Пресичането на М1 и М2 ли? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеден съм че пресичането на непрекъсната (единична и двойна) линия е забранено, както от автомобили, така и от двуколесни.....

Тук спирам участието си в тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Izolini написа:

Пепи, кое не е забранено? Пресичането на М1 и М2 ли? 

Бъркате "line splitting" с пресичане на непрекъсната линия. Не са еднозначни, въпреки, че често се покриват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.12.2024 г. at 18:04, PRR написа:

Това със забраната съм го виждал на практика и работи. Това, че милиционерите не глобяват, защото и тук по закон нямаш право да го правиш, е проблем на милицията. И, ако милицията си вършеше работата, нямаше изобщо да коментираме не спирането в кръстовищата, щеше да е факт. Нека сподели Алкохолчо @C2H5OH да сподели дали пък в Лондон някой спира в средата на кръстовището :)

Що се отнася до моторите и лентите - няма изрична забрана, т.е. е разрешено ... засега. Че е въпрос на време ушев да направи някоя простотия от типа на ограничение за моторите от 100км/h на магистралата ;) 

 

Условията са, не навлизай в кръстовището ако има опасност да не можеш да се изтеглиш или посоката, по която се движиш е блокирана след кръстовището. По натоварени кръстовища и на изхода на пожарна, линейки и полиция очертават yellow box...

 

download.jpeg.8ce6f4dc8ab2f68135af06cb1011fbbf.jpeg

Спиране посредата на кръстовище или в жълтия бокс струва между 70 и 130 паунда и 160 в Лондон. Същото важи и за спиране върху пешеходна пътека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.12.2024 г. at 21:59, PRR написа:

Участник съм в движението, но никъде не ми забраняват да минавам между колите. Що се отнася до плътната линия - прав си. Въпроса е, че при спрели коли не е точно "изпреварване", а "заобикаляне" (на препятствия 😛).

Бъркаш, Пепи. Не е изпреварване, съгласен съм, но не е и заобикаляне. Както и да го сучеш, се води престрояване. А на престрояване преди и в кръстовище нямаш право. Също така, всеки моторист, "заобиколил" колите преди кръстовище и застанал пред първата кола, чакаща да светне зелено, освен, че е нарушил закона, престроявайки се, го нарушава повторно - първата кола е непосредствено преди кръстовището и заставайки пред нея, на практика моториста застава в кръстовището. Не пречи на никого, факт, но че е в кръстовището също е факт :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не случайно сложих кавичките, ясно е, че се бъзикам. За заставането отпред - не винаги съм в нарушение. Всъщност в повечето случаи не съм, защото си избирам да застана от страната с достатъчно място и рядко дори настъпвам линията. Т.е. оставам успоредно на първата кола, но в платното, а не между платната.

Но наистина спирам по темата коли-мотори, до нищо добро няма да доведе ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми.....по нашия край мотористите винаги минават между колите в задръстване и на никой не му прави впечатление. Дори много са такива като мен, които им дават път.

 

А колелистите пък имат право, а в големите градове дори са длъжни да излязат пред всички автомобили, ей така...

images(4).jpeg.8505f5921f0fe3566a0cd9827c71e533.jpeg

На лявата снимка, камерата те снима и отнасяш глоба.

 

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е, защото във вашия край 'ората се опитват да са толерантни в трафика, а не да претаковат моториста/педялиста, щото той се муши :D Ама млъквам по темата. Просто не се въздържах да не изтроля 🙅‍♂️

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Това е, защото във вашия край 'ората се опитват да са толерантни в трафика, а не да претаковат моториста/педялиста, щото той се муши :D Ама млъквам по темата. Просто не се въздържах да не изтроля 🙅‍♂️

Съдейки по картинките на Алкохола не са хората/шофьорите, а са си го начертали и явно вкарали в закон/правилник/наредба. И веселопедеристите не се мушат, а си карат по веселопедерастката алея 😜

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То го има в закона и в България, просто в правилника няма разписано за разчертаването ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И понеже сме на тема издънки - @C2H5OH ако в ситуацията на картинката велосипедист мине на червено ще го ковнат ли с глоба? А ако премине по пешеходна пътека с пълна скорост, а не слезе да бута колелото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ГлеЙте ся .. всичко може да правиш , стига да не те фанат .. сигурен съм , че и там има шебеци , има и хора , както и тук ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.