Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Катастрофи и шОферски издънки


vladkant

Recommended Posts

Преди 8 часа, Izolini написа:

... ще го ковнат ли с глоба? А ако премине по пешеходна пътека ...

 

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

ГлеЙте ся .. всичко може да правиш , стига да не те фанат .. сигурен съм , че и там има шебеци , има и хора , както и тук ;)

 

Демек - ако имаме полиция вместо милиция :D И дойдохте на моЙто ;)

Но, признавам си честно, понеже не съм най-примерния (шофьор, пешАходец, мАторист и т.н.), не държа всички нарушения да се глобяват (то по-добре да се, ама аз не ща). Ей го @Logrus-а си нямал друга раЛта и ме изловил в нарушение с мАторЯ. Ама аз там си изпреварвам и колата 😇 Не съм примерен, но поне се старая да не преча и да не застрашавам никого. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    33

  • vladkant

    29

  • joro-120L

    19

  • Logrus

    16

Мнението ми е, че на пътя колкото голяма роля играе законЯ, толкова голяма роля има и толерантността. За съжаление тя (толерантността) често липсва, защото тъпизма и избиването на комплекси надделяват у мнозина. Подобно на Алкохола, видя ли моторист да ме настига се изтеглям плътно в дясно - знам, че така или иначе ще ме изпревари, но поне да е по-лесно и безопасно. На светофар също винаги, когато има възможност, мръдвам, за да мине мотора. Това в закона го няма, но в неписаните правила на толерантността на пътя си го има. И е готино в такива ситуации, когато моториста вдигне/пусне ръка или кимне. Е има и тулупи, които смятат, че това е задължение на шофера, ама ... майната им. Твърде много сме се озлобили като нация. Сутрин гледам хората вървят с наведена глава и начумерени сякаш са настъпили лайно. Шоферите масово са изнервени или го раздават поучително и комплексарската. Голяма работа, че някой не е тръгнал веднага на зелено, че е забравил да се престрои в правилната лента, че кара по-бавно, че чака по-голяма "дупка", за да се включи в движението. Всеки е бил в подобна ситуация, особено в първите години на шофиране. На всеки може да се случи да сбърка, да не види, да не прецени и т.н. Свиркането, изнервеното заобикаляне, псуването - кому е нужно? А пък за "тарикатите", които постоянно се врат, уж за да спестят някакво време, не си дават сметка, че за 10-15 минути, които биха спестили рискуват да загубят час-два и повече, ако жулнат, защото ще трябва да отделят време за попълване на двустранен протокол, а в определени сутиации и да висят и да чакат КАТ. И за какво? Та за толерантността - едно благодарствено вдигане на палец или усмивка имат далеч по-голяма стойност от сваляне на прозореца, съпроводено с хулене, псуване и поучаване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще се върна на схемата на Мишо. Да си кажа мнението.;)

Тотално сбъркана работа, да не кажа малоумна. Но, те ингилизите не пращят от акъл, или са прекалено либерасти.

Велосипедистите нямат място пред колите. Прекалени права им се дават, + не са длъжни да учат правилник и да се явяват на изпит. Освен да пречат, бавно изнасяне и повишаване на рисковите ситуации, до нищо друго не води това. Всеки трябва да си знае мястото на платното за движение. Още повече, че се вижда и велоалея. Защо трябва да се разширява пред колите?

Доколкото си спомням, в правилника пише, че когато се движат група велосипедисти по пътното платно, то те трябва да са в колона по един. Тоест, да се минимизира заемането на пътното платно.

Винаги правя място и се съобразявам с мотористите по кръстовищата, за да им е по-лесно маневрирането и да спечелят време. И без това при светване на зеленото се изстрелват и не пречат.

 

Преди 11 часа, PRR написа:

Не съм примерен, но поне се старая да не преча и да не застрашавам никого. 

+1

 

преди 45 минути, Mishelle написа:

Мнението ми е, че на пътя колкото голяма роля играе законЯ, толкова голяма роля има и толерантността. За съжаление тя (толерантността) често липсва, защото тъпизма и избиването на комплекси надделяват у мнозина. Подобно на Алкохола, видя ли моторист да ме настига се изтеглям плътно в дясно - знам, че така или иначе ще ме изпревари, но поне да е по-лесно и безопасно. На светофар също винаги, когато има възможност, мръдвам, за да мине мотора. Това в закона го няма, но в неписаните правила на толерантността на пътя си го има.

👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, joro-120L написа:

..., + не са длъжни да учат правилник и да се явяват на изпит....

Не съм убеден, че това е напълно вярно. Нека алкохолчо сподели, но мисля, че учат правилника. Но се съмнявам да се явяват на изпит.

 

И +100 за толерантността. Винаги гледам да пусна поне една кола от странична улица, когато съм на основната, редовно в квартала спирам и оставям възможно най-много място за маневра на автобусите (за което си получавам палеца де :) ), когато съм долен нарушител ( @Logrus) с мАторЯ, но все пак някой ме пусне/направи път задължително кимвам и/или благодаря с ръка. НО! Винаги има едно НО :) Нарочно не пускам тарикатите. В 90% от случаите тяхната тарикатлъщина води до забавянето на цялата колона. Да, всеки греши и му се налага смяна на посоката в последния момент, всеки може да сгреши, но когато го правиш нарочно и нагло - извинете, няма да ви направя мЕсто 👎 (тук можеше да е един друг еднопръстов знак, ама админа ще ме пердаши :D ). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, PRR написа:

Не съм убеден, че това е напълно вярно. Нека алкохолчо сподели, но мисля, че учат правилника. Но се съмнявам да се явяват на изпит.

Пепи, в случая това не е от значение. Все едно не съм го написал. Да, интересно е да се знае. Но, това не променя нещата. Като цяло е недомислица, дори и да знаят правилника и да им раздават свидетелства за управление на велосипед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, сега се сетих за нещо друго. Така и не мога да намеря отговор на следния въпрос. Защо в градски условия шоферите масово предпочитат да карат в лявата лента, ако лентите са 2 и съответно в средната, ако лентите са 3? Или по друг начин написано - защо масово се избягва ползването на най-дясната лента? Примери за това много. При 3 налични ленти по околовръстното на София, най-много коли има в средната лента. И аз съответно си джиткам необеспокоявано в най-дясната. Имало е случаи да бързам, лявата лента е заета от "бързащи", средната е пълна, а дясната е празна - и тя се явява най-бърза, т.е. ползвам си отново нея. Друг пример - кръговото на 4-ти километър в София. Имаме 2 ленти за навлизане. Обикновено в лявата лента има много коли или със сигурност далеч повече, отколкото има в дясната. Аз съответно, ползвайки дясната, минавам много по-бързо. Често ми се случва точно на това кръгово вечерно време да има 2-3-4 коли, чакащи да се включат от лявата лента, а в дясната няма никой. И двете ленти за включване стават за ползване за на право. Няма логично обяснение защо, ако ще караш направо, не се включиш и от дясната лента. Та отговор на тези въпроси от много време насам не намирам, но пък съм доволен, защото благодарение на всичко това аз си се придвижвам по-бързо, с по-малко или никакво чакане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, така е преценил водача, така е направил. Има много фактори. Пътна обстановка, опит зад волана, кадърност, умствен багаж, колегиалност, съобразителност, непукизъм ...

На кръговото 4-ти км. понякога правя обратен от Цариградско, посока Пв. Влизам в него от лентата, която е по-малко натоварена. Кръговото е достатъчно голямо и ако се налага, имам време и възможност да се престроя. Тези, които чакат в лява лента, в твоят случай, сигурно искат да хванат правилната лента за тяхната посока още с влизане в кръговото, а по този начин изчакват потока на още две ленти в кръговото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Mishelle написа:

... Защо в градски условия шоферите масово предпочитат да карат в лявата лента, ако лентите са 2 и съответно в средната, ако лентите са 3?

Когато са две ленти предпочитам лявата, защото дясната е по-опасната откъм неочаквани включвания (коли, пешеходци, и т.н.), изхвърлени предмети, дупки и т.н. 

Когато са три предпочитам средната - възможностите за избягване на препятствие са два пъти повече - в ляво и в дясно.

И в града няма "бърза" лента. Според ЗДВП и Правилника към него в градски условия всички ленти на пътища с 2 и повече платна и ограничение до 80 km/h са равнопоставени:
 

Цитат

Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.

(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:

1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 km/h;

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

И в града няма "бърза" лента. Според ЗДВП и Правилника към него в градски условия всички ленти на пътища с 2 и повече платна и ограничение до 80 km/h са равнопоставени:

Следователно, когато в средната лента на околовръстното се влачат с 60, в лявата със 70, а аз ги изпреварвам всички от дясно с 80 не съм в нарушение?!

Баcи готиното 😍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи @PRR ко ма дъвчеш само - фанах те в нарушение и туй то. И не е нужно да споменавам колко пъти, нали? 😁 То ако мислиш че тоя дето ще го спомена сега 👇 е много примерен шофер.....
@Izolini ти си бавен бе - аз обикновено съм в дясната с едни 88-90 - ползвам 10-те километра в час толеранс, но не и надхвърлям.

Любимо ми на Околомръсното е като се наредят трима на шахмат в трите ленти и карат с еднаква скорост - неможеш да минеш м/у тях, няма как да изпревариш, те самите заради това подреждане няма как да направят път (ако изобщо им хрумне) и по закон неписан тези са винаги от влачещите се с 50.

Другите са убавците дето си мислят че щом са дали мигач могат да се включат от локалното пред мен, нищо че са огромната скорост от 40-50.... Нямам идея що се шашкат толкова като изведнъж се окажа на 50 санта зад тях 😈

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Logrus написа:

Пепи @PRR ко ма дъвчеш само - фанах те в нарушение и туй то. И не е нужно да споменавам колко пъти, нали?  

Щот ма излагаш, ма 😛 И, както писАх, аз в тоя участък съм си долен нарушител на две и повече коУеУа :D Та, ако минаваш от там често, вероятността да мА 'фанеш в нарушение хич не е малка 👼

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Околовръстното няма чак толкова на гъсто вход/изход и наистина няма логика да се ползва средна лента за движение. Но пък в дадени моменти (час пик), дясната лента е доста блокирана от излизащи/влизащи коли в пътя. Та, реално, бих казал, че е ОК да се ползва средната лента вместо дясната.

За кръговото...аз също ползвам дясната лента винаги, тъй като тя се "източва" по-бързо предвид това,че се заема от коли, излизащи на първия изход или макс - на втория. И понякога дори може да се включиш с успоредно преминаващ през кръговото в средна/лява лента. Докато лявата на влизане винаги трябва да изчака по-голяма "дупка" в трафика, за да се включи.

Аз съм изключителен дебил с тези, които нагло нарушават правилата и много спокоен с останалите, които ползват мигачи и си гледат в огледалата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, PRR написа:

Когато са две ленти предпочитам лявата, защото дясната е по-опасната откъм неочаквани включвания (коли, пешеходци, и т.н.), изхвърлени предмети, дупки и т.н. 

Когато са три предпочитам средната - възможностите за избягване на препятствие са два пъти повече - в ляво и в дясно.

И в града няма "бърза" лента. Според ЗДВП и Правилника към него в градски условия всички ленти на пътища с 2 и повече платна и ограничение до 80 km/h са равнопоставени:

При наличие на 2 ленти в посока, така, както го описваш си прав, аз също съобразявам какво може да ме очаква в дясната. Но в случая посочих за пример подхода към кръговото на 4-ти километър. И днес сутринта, на слизане от Цариградско в посока Орлов мост, в лявата лента имаше повече от 10 автомобила, а в дясната 2, третия бях аз. Не намирам логика. Всъщност обяснявам си само и единствено със стадния принцип. Това, което Жорката е написал по-горе като вероятно обяснение на ситуацията е логично (като обяснение). Но не намирам логика. Навлизаш от лентата, която е най-свободна, както той е написал и после излизаш след потенциално престрояване където искаш.

 

При наличие на 3 ленти на околовръстното се радвам, че масово карат в средната. Може би пак заради стадния принцип. Едва ли всички са на мнение за оптимално избягване на опасности, което в града е малко теория на вероятностите.

 

А за "бързата лента". Наясно съм, Пепи, че такава няма като формулировка в закона. Написах, че дясната се явява най-бърза, т.е. най-разтоварена е :)

 

Велко, за час пик си прав. Но това е изключение. Недоумяването, което изразих е при нормален до лек трафик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Logrus написа:

Пепи @PRR ко ма дъвчеш само - фанах те в нарушение и туй то. И не е нужно да споменавам колко пъти, нали? 😁 То ако мислиш че тоя дето ще го спомена сега 👇 е много примерен шофер.....
@Izolini ти си бавен бе - аз обикновено съм в дясната с едни 88-90 - ползвам 10-те километра в час толеранс, но не и надхвърлям.

Написал съм 80 за да не ме дъвчете много, иначе е с колкото може 😁 

 

Преди 1 час, Mishelle написа:

Навлизаш от лентата, която е най-свободна, както той е написал и после излизаш след потенциално престрояване където искаш.

Дефакто си прав, деюре не. На входовете на всички кръстовища (трябва да) има хоризонтална маркировка, която определя от коя лента влизайки през кой изход следва да излезеш - от дясната през първи и втори, от лявата през втори и трети, евентуални и четвърти. И не си мисли, че се правя на много примерен - и аз го нарушавам непрекъснато, защото винаги минавам през най-празната лента, освен ако не трябва да изляза още през първия изход, а случайно лявата е по-празна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Mishelle написа:

Защо в градски условия шоферите масово предпочитат да карат в лявата лента,

Щот крайна дясна лента е за нас  балъците с бавните автомобили дето се влачиме с ограничението и пречиме на всички останали дето бързат и не спазват ограничението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно е малко за обяснение. Терминът е Common sense или Здрав разум на нашенски.

Жоре така са направени маркировките в центровете на градовете за да може да те накарат да ти е кофти, че си с кола, плащаш данък, застраховка и Зона Ниски емисиЙ, а колелиста не плаща нищо и има повече права от теб. Кат ни ти харесва майна слизаш от колата и са качваш на колелото!

Пепи, за колелистите няма курсове. Т.е. има, ама не познавам някой да е посетил такъв. От друга страна, Пепи и Жоро в тая държава има глоби за Безразсъдно шофиране (Careless driving) и за Опасно шофиране (Dangerous driving). Пък като те спрат и ти напишат фиша си ги тълкувай както ти е кеф, докато си плащаш глобата онлайн и се нервираш как са ти дали точки (нали е Англия и всичко е на кестерме, точките ти ги дават, не ти ги взимат, а освен това в България са 39, а тук само 13 и примерно за износени гуми глобата е 100 паунда плюс 3 точки НА ГУМА! Сметай ако си с повече от 4).

Тук се кара във вътрешната лента, без значение град, двулентов път или магистрала. Дори има глоба за т.нар. lane hoggers - тия дето си карат без да им пука  във втора, трета или примерно на лондонското околовръстно - М25 или на М1, М4 или М6 в четвърта лента. А камерките са на често. Дори около градовете на през 1 до 2 мили. Да, и тук има малоумници, бързащи и т.н., но пък има толкова камери, че не е необходимо милиционера да се крие в храстите. А глобите са 2 типа - фиксирана (Fixed penalty) за по-дребни нарушения, като минаване на червено на пешеходна пътека, спиране в жълт квадрат на кръстовище, неправилно престрояване, а вторият тип за тежки нарушения е процент от седмичната заплата. Не отдавна един ТВ водещ пиян направи челна катастрофа в Лондон. Слава Богу само счупени коли, но той отнесе глоба в размер 2/3 от седмичната си заплата = 86к паунда.

 

https://www.google.com/amp/s/news.sky.com/story/amp/ant-mcpartlin-truly-sorry-over-drink-driving-crash-11333927

 

Що се отнася до кръговите, разгледайте тая снимка...

 

Screenshot_2024-12-11-19-28-28-557_com.sygic_aura.thumb.jpg.62f77a4e46daa31813df5c2ffc718b21.jpg

 

Свалих си я от Sygic-a. Вижда се как има допълнителна маркировка в кръговото, която те води към съответната лента. И в момента си в средна, но завиваш и излизаш в най-вътрешната (понеже движението е наопаки разгледайте снимката с помощта на огледало).

Като обобщение, законите се различават с малко. Примерно това, което Пепи е цитирал от правилника го няма - кара се в най-вътрешната лента, без значение дали си в града или не. Но има контрол. Съответно спазвайки правилника заради контрола те прави дисциплиниран. Просто е 😉

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.