Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трафик и организация на движението


Recommended Posts

От доста време се сдържам, но днес някак ми преля чашата :(

Както не малко от вас знаят бул. Черни Връх в частта си в района на мол Парадайс е, меко казано, задръстен. Но от началото на месеца и този десен завой беше забранен:
image.thumb.png.27c2c86a8c9d27c31bebecfe740eef07.png

В резултат на това единствения начин за излизане към околовръстния път е през светофара на Черни Връх. Същия е комбиниран с пешеходна пътека през 6 (шест) платна:
image.thumb.png.190cda8b5d3cf7cc24783c736a215f97.png

Това води до преминаването, при добро стечение на обстоятелствата, на не повече от 5 коли на зелено. Както и до пълното блокиране на кръстовището. Блокиране което започва от околовръстния път. В момента, още не е пиковия час, се вижда, че тапата е вече на самия околовръстен път:
image.thumb.png.1116692540e498ce31bfd5a75d3c2cab.png

А сутринта тази тапа изглеждаше така:

20241007_081008.thumb.jpg.90d136590df66d5018d7d69ad234f268.jpg

20241007_081107.thumb.jpg.1cd3a3b74a8391d1371c035684b979bc.jpg

 

На картата с трафика се вижда завидното постижение на общината - затворена от месеци детелина на бул. България и околовръстния път, тотална тапа на бул. Черни Връх, разкопани улици в Драгалевци и Симеоново, като това включва и основния път между Драгалевци и Симеоново:
image.thumb.png.1c101a8ecaf65f9c033117f071060a88.png

Трафика е вкаран в малките улички, като от същите НЕ СА отстранени паркираните коли и улиците, на практика, са еднопосочни с двупосочен трафик.

 

Да успееш така да отрежеш от света два и половина не малки квартала на София си е постижение заслужаващо уважение. Колкото и да си некомпетентен все би трябвало да се замислиш, че там все пак живеят хора и имат нужда да стигнат и до града. Ох, съжалявам, май прекалявам с очакванията си ;) 

 

PS: Да споделя и ситуацията в центъра на Драгалевци: https://www.facebook.com/reel/525752073383759
Видеото не е мое, но показва нивото на компетентност на индивидите в общината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като бонус към "райската" организация на обездвижването в градчето ни да допълня - днес около обяд се опитах да мина по Околомръсното посока от Младост към бул.България. Казвам че се "опитах", защото не минах а се извлачих - "само" 57 минути ми струваше това велико пътешествие. 4 коли, верижна катастрофа, на моста над Симеоновско шосе - няма полиция, няма сигнализация, нищо, просто гигантска тапа в която попаднах още на Икеа.
Все си мисля че не е толкова скъпо да се наслагат няколко табла (по разни по-нормални страни си имат) и като се случи нещо такова да изкарат едно надписче "Внимание! ПТП напред" (например).

Отделно миналата седмица - скоростната тангента в посока от Люлин към Ботевградско - караме си с едни 120 и изведнъж започва едно безумно спиране до 0. "Мъдри" хора клепат нещо по най-дясната лента (май му викат "кърпене"), поради което обаче затворили и средната, ама, някак случайно ще да е било, забравили да сложат по-назад поне една-две табелки че пато се ремонтирга. Бая забавно е да гледаш в огледалото как зад теб някой се опитва да повтори твоето постижение и да закове колата преди да ти влезне в багажника.

Та малоумщини да искаш у нашето столица.

П.П. @PRR за ваше село пък не ми се коментира - то бива ремонти, ма поне една улица да бяха оставили неразкопана. Все пак не всички сме с джипки - един адрес в района ми струваше нова защитна тенекия за ауспуха, че старата си остана на един камък да виси (пак добре че не беше комплект с гърнето 😁).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чаво, то вече и с танк не става! Квартала е достъпен от две основни улици - и двете са разкопани. Както и двете им малки успоредни. Минаваме по отъпкан чакъл ... където го има. Трябва да си пълен олигофрен за да позволиш паралелни ремонти на всички улици даващи достъп до имотите на хората. Да не говорим, че улица с дължина 200 метра се копа от повече от 3 месеца! За тези 3+ месеца не съм видял багер да работи. Винаги е стоял. Както и хора да работят не съм видял. И, за да пълна милата родна картинка, водата до хората стига по пластмасови тръби НАД платното. Идвайки зимата се питам какво точно очакват от общината да се случи? Молитва за топла зима ли? Или сега ще асфалтираме, след месец ще разкопаем асфалтираното за да вкараме замръзналите спукани тръби под земята, където вече трябваше да са? 

Е, вЕрно нЕма такава държава! НЕма такива кретени! Поне един технически грамотен да бяха сложили там. Един! Ама найсе. НЕма. За целия си смислен живот не помня такава кретения да съм виждал. А, както се казва, the best is yet to come :(, демек - иде зима!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сутринта, малко след 08:30ч., излязох от Младост-4 на Околовръстното, в посока Перник. Още на Икеа започна тапата, та чак до отбивката за Черни връх. А след отбивката - все едно карам през нощта на Коледа, почти никакви коли. Нямаше катастрофа, просто трафик. Някъде нещо наистина не е както трябва, това никога не било. По този маршрут всяка сутрин поне няколко години съм го минавал и не е имало драма. Но освен част от скапаната управа на града, за тапите следва да виним и не малка част от шофоьорите. Да, трафик винаги ще има, тапи ще се образуват. Нормално, София стана меко казано пренаселена... Но много "шофери" с идеята да минат уж по-бързо (за сметка на другиго), често сменят лентата, бутат се, създават разни ситуации. Само и само да минат 2-3 коли по-напред. Ей това, ако спре, тапата пак ще е тапа, ама поне няма да го има досадното скачане на спирачките.

 

Преди 18 часа, Logrus написа:

И като бонус към "райската" организация на обездвижването в градчето ни да допълня - днес около обяд се опитах да мина по Околомръсното посока от Младост към бул.България. Казвам че се "опитах", защото не минах а се извлачих - "само" 57 минути ми струваше това велико пътешествие. 4 коли, верижна катастрофа, на моста над Симеоновско шосе - няма полиция, няма сигнализация, нищо, просто гигантска тапа в която попаднах още на Икеа.
Все си мисля че не е толкова скъпо да се наслагат няколко табла (по разни по-нормални страни си имат) и като се случи нещо такова да изкарат едно надписче "Внимание! ПТП напред" (например).

Точно по това време се връщах наобратно. Това, в което си попаднал наистина беше гадно, видях цялото задръстване, видях и катастрофата. Решението за такива ситуации в час пик не е с информационни табели, защото те просто ще те информират, а ти пак ще си висиш там. Много е просто - идват от КАТ и веднага махат автомобилите от там. А чак след това почват с проверки, протоколи и т.н. Ако не става на собствен ход - на платформа. Недопустимо е да решават кой крив и кой прав и да поставят останлите участници в движението в подобни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с махането на колите веднага, доколкото знам, не винаги е възможно. Ако щетите са само материални ги разкарват за норматив. Но, ако има и пострадали, се прави експертиза и колите не могат да се мърдат.

 

Иначе има много сгрешено - месеци наред никакви действия за отпушване на детелината на бул. България. Съответно целия трафик се разпределя между Черни Връх и Бояна. Но, понеже това не е достатъчно, се работи и по основните пътища между Драгалевци и Симеоново. Никаква, ама абсолютно никаква, комуникация между отделните фирми и никаква координация от общината. Надеждата е, че с пускането на булеварда нещата ще се нормализират. Или доомажат :( Времето ще покаже. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Mishelle написа:

Точно по това време се връщах наобратно. Това, в което си попаднал наистина беше гадно, видях цялото задръстване, видях и катастрофата. Решението за такива ситуации в час пик не е с информационни табели, защото те просто ще те информират, а ти пак ще си висиш там. Много е просто - идват от КАТ и веднага махат автомобилите от там. А чак след това почват с проверки, протоколи и т.н. Ако не става на собствен ход - на платформа. Недопустимо е да решават кой крив и кой прав и да поставят останлите участници в движението в подобни условия.

Юли, както каза Пепи - ако има пострадал колите не се местят докато не минат инспекторите от Тежки ПТП. Попадал съм в такава катастрофа и 6 часа държахме половината бул.Възкресение затворен докато приключи полицията. За другото си прав - поне доколкото съм гледал как го правят по света, ако има възможност участниците в ПТП изкарват веднага колите в банкета или поне плътно в дясно, ако не с идването на полицията се прави съответна реорганизация на движението. Ама у нас за жулната броня се спира насредата и почва великото чакане на КАТ.  
А за табелите - ако ги има на достатъчно места, на достатъчно разстояние преди тапата, то хората ще имат възможност да изберат алтернативен маршрут овреме и няма да става такова задръстване. Например такава табела на моста под Хюндай щеше да ми даде възможност да избягам през Дървеница и т.н.
Има начини, ама не сме узрели за тях явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те немците са го измислили , няма да откриваме топлата вода .. има едни електронни табели , които поставят над всяка лента на многолентовите пътища и когато има необходимост ограничават скороста и затварят съответната лента , а трафика се пренасочва към съседните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Logrus написа:

Юли, както каза Пепи - ако има пострадал колите не се местят докато не минат инспекторите от Тежки ПТП.

Чаво, това е повече от ясно. Но, както сам си отбелязал, често се виси в задръстване заради калник, броня и т.н. - ей това може да се избегне. И хич не е трудно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, може. Факт. Ама ... де да можех, ама не искам ;) Това се отнася, като цяло, за организацията на движението. Има начин за борба с тарикатите влизащи в кръстовището и оставащи там, като затапват и другите направления. Но не се прави нищо. Има начин да се следят по камерите минаващите на червено - но не се прави нищо. Могат да се реорганизират маршрутите и, особено в кварталите, да се оптимизира движението, чрез правенето на улиците еднопосични и увеличението на пропусквателността им - но не се прави. За сметка на това се седи в храстите и се събира хранилка на ограничение 30 останало от времето преди слагането на светофар, примерно. Т.е. симулация на дейност, но без резултат за хората.

 

PS: И, понеже съм сигурен, че някой ще каже "Ползвай ГТ" да отговоря в аванс - най-близката спирка на ГТ е на 1.5 километра пеша, т.е. през градинки и паланки! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Т.е. симулация на дейност, но без резултат за хората

Така е! Според мен повечето тапи се образуват (като оставиме на страна някои безумни решения на умниците ), заради селските тарикати дето много бърза....

До ден днешен, не мога да си дам друго логично обяснение, защо на Цариградско шосе се образува тапа. Говоря за участъка от Орлов мост посока Плиска. 

И един тъп въпрос, след разклона за кулата на Цариградско, до кино Изток- крайна дясна лента, бус лента ли е?

Щот преди беше бус лента

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна не съм минавал, но би следвало да си е бус лента. Само участъка от включването от телевизионната кула до Латинка май не е бус лента за да могат да се включат колите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, vladkant написа:

И един тъп въпрос, след разклона за кулата на Цариградско, до кино Изток- крайна дясна лента, бус лента ли е?

Щот преди беше бус лента

От много отдавна не е бус лента горе-долу до улица Незабравка. Там около спирката на тролея става пак бус лента.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, vladkant написа:

До ден днешен, не мога да си дам друго логично обяснение, защо на Цариградско шосе се образува тапа. Говоря за участъка от Орлов мост посока Плиска

Всъщност току-що минах по маршрута от телевизионната кула към Плиска. Задръстването се образува, защото народа не гледа знаците и хоризонталната маркировка. След включването, между крайна дясна лента и средната, има НЕПРЕКЪСНАТА линия, ограничаваща колите, идващи от към кулата, да карат в тази лента поне още 100 метра. Е да, ама не. Всеки кара по памет и се натиска в средната лента, засича, понякога даже спират да чакат дупка, вместо да си остане в дясно, да ускори и в следващите 500 метра спокойно да намери пролука. И дефакто тази лента от Яворов до Незабравка е почти празна.

Друга причина за задръстванията  в София са спирките на тролеи и автобуси. Масово не са в джобове, а на пътното платно. В случая с Цариградско всички са с джобове, но на Плиска и Окръжна винаги има някой спрял за кафе тарикат, когото заобикалят. И понеже автобуса е голям и не особено повратлив туч това става с "показване" на малко броня в активната лента. Освен това закъсняващите гледат там да "прескочат" тези пред него. Което пак става с показване в активната лента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Izolini написа:

Друга причина за задръстванията  в София са спирките на тролеи и автобуси. Масово не са в джобове, а на пътното платно. В случая с Цариградско всички са с джобове, но на Плиска и Окръжна винаги има някой спрял за кафе тарикат, когото заобикалят. И понеже автобуса е голям и не особено повратлив туч това става с "показване" на малко броня в активната лента. Освен това закъсняващите гледат там да "прескочат" тези пред него. Което пак става с показване в активната лента.

Абе то и шОферите на автобусите не си дават много зор да се набутат в "джоба" - по-лесно е да си спре в лентата, то нали е само за малко, че после да не се налага някой да го пусне да се включи.
Отделно че стадото, чакащо на спирката, слиза на платното още като го види рейса да идва - че да не им избега или да не пропуснат ръгането на вратите с тея дето се мъчат да слезнат или па драпането за свободно място, знам ли ги. Което също не позволява на шофьорът да се прибере плътно в дясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години като чаках по-често по спирките, винаги се дразнех, как стадото се юрва на платното, без да даде възможност на автобуса да взезе в джоба, ако има такъв изобщо или да се боближи до бордюра, ако изобщо шофьора има такова намерение. Също се случва и трамваите, хвърлят се на платното още като го видят че се задава, въпреки че е забранено, докато не спре напълно. В метрото постоянно някой ми застава като пън пред вратата и му се чудя как очаква да сляза, за да се качи след това, като ми е блокирал изхода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Също се случва и трамваите, хвърлят се на платното още като го видят че се задава, въпреки че е забранено, докато не спре напълно. 

Особено "култова" в това отношение е спирката на Лъвов мост.....ма как точно да набиеш в главите на стадото, че не само че е опасно, ами и като застанат на платното правят и задръстване. Особено като се има предвид какви точно са повечето ползващи тази спирка няма шанс, освен да сложат няколко пъдари да ги подкарват с тоягите.
Или да им обясниш, разбираемо за тях, че на Халите, където има остров на спирката, трябва да пресичат на светофара, а не де им падне, а пък шофьорите не са длъжни да спират зад трамвая когато има такъв остров (което пък голяма част от тях не го знаят).
90% от пешеходците (тези, които нямат и книжки) нямат никаква представа за правилника - чули са че колите небива да ги газят и толкоз им стига.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Logrus написа:

Абе то и шОферите на автобусите не си дават много зор да се набутат в "джоба" - по-лесно е да си спре в лентата, то нали е само за малко, че после да не се налага някой да го пусне да се включи.

Много автобуси не ползват джоба, защото после никой не ги пуска, трябва да чакат. А реално са с предимство при потегляне от спирка - нещо, което много шОфери са забравили или изобщо не са научили, когато са карали куросвете за книжка:

 

Чл. 67. Водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да намали скоростта, а при необходимост и да спре, за да позволи на пътните превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници да извършат необходимите маневри, свързани с потеглянето им от обозначените спирки. Това не освобождава водачите на пътните превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници да вземат необходимите мерки за безопасност.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не можем да очакваме от пешеходците да знаят ЗДП. Както и много от пешеходците, а и от шофьорите, не знаят, че трамвая ИМА предимство на пешеходна пътека.

Що се отнася до ползването на "джоба" - една от причините за безумната реорганизация на трафика пред Парадайс, както и слагането на колчетата, беше точно ГТ. По-точно част от шофьорите на автобуси, които вместо да се приберат в най-дясната част и да качат пътниците директно от тротоара, спираха през едно, дори през две платна! Понеже не бяха изключения и се намериха хора, които да сигнализират в ЦМГ бяха взети мерки. Колко добри са тези мерки и дали нямаше по-добър начин е друга тема.

И, понеже @sauber вече пусна обещанието - очаквам скоро бус лента по Черни Връх и Симеоновско. Това е естественото продължение на кретенията (извинете френския ми) извършена в центъра :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, PRR написа:

И, понеже @sauber вече пусна обещанието - очаквам скоро бус лента по Черни Връх и Симеоновско. Това е естественото продължение на кретенията (извинете френския ми) извършена в центъра :( 

Ако кретенията наистина продължи, трябва да е още по-мащабна. До бус лентата в посочените от тебе булеварди трябва да има и велоалея, както и обособени парко места :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафьорите на градския не желая лично аз да ги коментирам. Имам преки наблюдения върху автобуси 204 и 73, защото ми минават през района. Абсолютно инфантилно поведение имат. Вярвам, че не са изключение...

 

преди 22 минути, PRR написа:

И, понеже @sauber вече пусна обещанието - очаквам скоро бус лента по Черни Връх и Симеоновско. Това е естественото продължение на кретенията (извинете френския ми) извършена в центъра :( 

 

Боби Дълбоката е абсолютно доказателство, че една жена като не я таковат редовно, започва да злобее и да прави глупости...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Mishelle написа:

Ако кретенията наистина продължи, трябва да е още по-мащабна. До бус лентата в посочените от тебе булеварди трябва да има и велоалея, както и обособени парко места :P

А, задължително! И след това ще ни кажат "Ама те в Холандия и зимата карат колела, дайте и ние така!". Само дето Холандия е с надморска височина -7 метра, само дето Нидерландия (да сме в крак с времето де) е до океан и зими няма и други малки подробности. Ама ... айде да не се отплесвам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо никой не коментира организацията по бул.Скобелев в отсечката между кьошетата и Руски паметник ?

И тези двупосочни велоалеи ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото нямам път натам. Предполагам, че и там организацията е на "ниво"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.