Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трафик и организация на движението


Recommended Posts

@sauber и @PRR аре моля ви се - нема говорите такива мръсотии 😁. Велоалея, буслента....ша земат ви чу онея некадърници и да плеснат и синя/зелена зона по продължение на Черни връх и Симеоновско.

А реорганизацията+колчетата на Парадайс наистина са отчасти заради автобусите, но и сега вече няма спрели "само за малко" коли на спирката (разкарат ли и бакшишите дето спират веднага след кръстовището ще е супер). Другата причина беше уж да се облекчи десният завой след молчето и щеше ако не бяха малоумниците пишещи се по-тарикати от всички, и ако маркировката се беше задържала повече от седмица, и ако има осигурено полицейско присъствие (че контрол вече идва в повечко) непрекъснато.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, sauber написа:

Шафьорите на градския не желая лично аз да ги коментирам. Имам преки наблюдения върху автобуси 204 и 73, защото ми минават през района. Абсолютно инфантилно поведение имат. Вярвам, че не са изключение...

 

 

Боби Дълбоката е абсолютно доказателство, че една жена като не я таковат редовно, започва да злобее и да прави глупости...

Каква е тази реч на омразата срещу мис бони? Защо този негативизъм? 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, niki написа:

Каква е тази реч на омразата срещу мис бони? Защо този негативизъм? 🤣

 

От завист. Не мога да имам прическата му. Не мога да докарам тумба хипстърки (и хипстъри), които не са наясно със сексуалната си ориентация и основен приоритет в живота им е да лющят бира по парковете до оргазъм, само като се появя. И още куп други неща, които не мога, а той може. Живота просто не е честен и то ме избива на някъде.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, PRR написа:

Защото нямам път натам. Предполагам, че и там организацията е на "ниво"!

Ще се опитам да опиша картинката с думи .. няколко пъти заобикалях светофара на бул.Витоша и бул. Патриарх Евтимий през преките и стигам бул.Патриарх Евтимий и се започва - двупосочна велоалея , ограждения , паркирани коли (две платна в историята , видимост никаква) показваш си муцуната , за да се огледаш и вече си засякъл някой от лявата (вече са две активни ленти , защото има и буслента) .. оживял си , стигаш до петте кьошета , минаваш светофара и установяваш , че двупосочната велоалея вече живее вдясно - ограждения , маркировки и черешката на тортата - на всяка спирка на ГТ има подиуми на нивото на тротоара .. сега кой , кого пази не ме питайте , когато се вреже някой бързащ колоездач в забързаната тълпа да хване рейса , ще ни кажат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, само аз ли като минавам от там (Попа, Витошка, 5-те кьошета, Руски паметник...) нямам грижи? Не знам, какво се напрЕгате... Ще остареете без време деееб@ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, кажи ми една причина поради, която тази реорганизация е добра? Кой проблем решава? 

Аз мога да кажа част от проблемите, които създава:

1. Улицата става по-тясна, което създава предпоставка за ПТП

2. Паркирането става възможно само със съдействието на задния, защото влизане напред няма, т.е. ако този отзад не е кооперативен духаш супата, както казва един индивид

3. Пропускателната способност на светофара е намалена близо двойно (две вместо 3 платна), като са две платна последните 20 метра

4. Един закъсал или изчакващ за паркиране блокира целия булевард. 

5. Зареждането на магазини и всякакви други товаро-разтоварни работи блокират двупосочно "булеварда" (всъщност уличката). Това се отнася и до живущите в района, ама тях кучета ги яли

 

Лично мнение, с тази реорганизация не се решават проблеми, демонстрират се мускули и се симулира дейност. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, PRR написа:

Велко, кажи ми една причина поради, която тази реорганизация е добра? Кой проблем решава? 

Аз мога да кажа част от проблемите, които създава:

1. Улицата става по-тясна, което създава предпоставка за ПТП

2. Паркирането става възможно само със съдействието на задния, защото влизане напред няма, т.е. ако този отзад не е кооперативен духаш супата, както казва един индивид

3. Пропускателната способност на светофара е намалена близо двойно (две вместо 3 платна), като са две платна последните 20 метра

4. Един закъсал или изчакващ за паркиране блокира целия булевард. 

5. Зареждането на магазини и всякакви други товаро-разтоварни работи блокират двупосочно "булеварда" (всъщност уличката). Това се отнася и до живущите в района, ама тях кучета ги яли

 

Лично мнение, с тази реорганизация не се решават проблеми, демонстрират се мускули и се симулира дейност. 

 

Всъщност по бул.Витоша на светофара има две активни ленти (по една в посока) и ако преди са минавали по 15 коли към бул.Патриарх Евтимий , сега минават 5. А тези двупосочни велоалеи са голям к.. за излизащите от преките на булевардите , защото инстинктивно като шофьор се оглеждаш наляво (зааради задължителните десни завои) и в един момент някой заблеян джендер или колоездач ти се забива в десния калник и после си виновен ;)

Разбираш ли Велко , какво са сътворили тези гимени глави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, не знам, какви проблеми се решават. И изобщо дали е създадена тази реорганизация за нещо подобно. Според мен е с цел да се намали трафика в центъра и да се увеличи възможността за ползване на велосипеди и ГТ, създавайки повече място за тях.

Мога да коментирам само паркирането. Пускам си аварийни щ, за да предупредя този зад мен като видя място за паркиране и...паркирам. Дали ще паркирам напред или назад не е от значение, защото при потегляне е обратната маневра и все в един момент, тези зад мен ще трябва да ме изчакват (дали като влизам или излизам от мястото. Та специално за паркирането - аз, проблем не виждам. А местата са по диагонал според мен, за да има място за повече коли. Ако си бяха останали успоредно - щеше да има повече платна, но както писах - мисля, че не се прави, за да се увеличи пропускливостта.

Гена, аз си спирам преди да се покажа на велоалеята. Достатъчно добре се вижда, че е широка и разграфена по подходящ начин, за да се сети човек, че е двупосочна. Е, аз все пак и колело карам, та да речем, че знам, какво да очаквам.

Просто казвам, че аз като минавам по този маршрут не срещам никакъв проблем с нищо. Дори на Руски паметник в 98% от минаванията ми - не спирам. Като видя да се блъскат в трамваите там и ми става смешно. "Еми, спрях заради пешеходеца и трамвая ме удари..." Е, добре де, не видя ли, че идва трамвай и има пешеходци, които наближават пътеката? Логично е да спреш преди релсите... Ама стадото си е еб@ло макята :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, трафика не се намалява с тапи, а със смислена реорганизация. Винаги давам за пример Виена и Загреб. Във Виена малките улички са еднопосочни и се редуват в посоката си. Така няма насрещен трафик и "съпротивлението" при движение е минимално. В Загреб трамваите са в края на платното, плътно до тротоарите. Така хем няма "ама спрях за 2мин", което е ежедневие по Черни Връх, хем няма нужда пътниците да пресичат пътното платно.  Третия пример, който обичам да давам е Антверпен - там трамваите и автобусите се движат по специално отделени платна. Реално качиха автобусите върху трамвайните линии и там друго освен ГТ не се движи. Съответно няма задръствания и ГТ се движи повече от предвидимо.

Това са три елементарни примера, които, по неясни причини, не се прилагат в България. Само си представи как се отпушва бул. България, ако автобусите бяха върху трамвайните линии! Или как щяха да изчезнат паркиралите коли по Черни Връх, ако трамвая не беше в средата, а в края! Нямаше да има и нужда от "островчета" и пресичане и в други райони на София. А трамвайните линии по бул. България ги правиха само преди няколко години! 

Но, както писах, не смятам, че промените се правят с цел решаване на проблеми. Правят се за да се симулира дейност. И, както всяка реклама, колкото повече шум, толкова по-добре. Независимо дали шума е за добро или лошо. 

И, междувременно, при всеки удобен случай звъня на 112 да подавам сигнали за неправилно паркирали, дупки, ПТП-та и т.н. и т.н. Това мога да направя - това правя. Другото е гласуването, което гледам да не пропускам. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, автобусите върху трасето на трамвая го има. При нас с Гената - така минават. Възкресение и К. Величков. Наистина е добре. За България - щеше да е супер - прав си. Еднопосочно движение е почти навсякъде в центъра в интерес на истината.

Аз просто казвам, че това, което се направи - не е РЕОРГАНИЗАЦИЯ на трафика. Целта е да се притисне трафика в центъра за сметка на ГТ и велоалеите. Грубо казано - да изгонят колите и да накарат хората да ходят до центъра с колело или ГТ. Не се мисли в посока облекчаване на трафика, а намаляването му. Аз съм ОК с такова нещо. Така или иначе, в центъра като реша да ходя е за пиене/хапване/разходка и ходим пеша, макар да отнема време. Бих ползвал и ГТ ако е бързо придвижването и е редовен. А това става, когато трасето/маршрута е освободен от тежък трафик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Велко, не е реорганизация. Проблема е, че не е ясно какво е. Гоненето, според мен, не е решение. Или поне не в този вариант. Ако ще "гониш" то затвори направо тази част от центъра. Направи 5 буферни паркинга, с достатъчен капацитет, и затваряй. Ама не прави глупостите, каквито се случват сега. 

Иначе и аз бих ползвал ГТ, стига да имаше такъв в разумен радиус. Не да ходя близо 2км в кал и локви за да стигна до първата спирка от която да взема автобус за да се придвижа до метро ... за 40мин (толкова отнема по Черни Връх). Т.е. опцията ми е да излезна 2h по-рано за да ползвам ГТ. Т.е., за да стигна с детето до училище трябва да изляза в 6:15 и да се прибера за работа в 10:00, най-късно, и да тръгна да я взимам в 15:00 за да се прибера в 19:00. Е, кой ще ме търпи на работа с такова "работно" време?!?!? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София има колаборация от всичко , което Пепи е дал за пример в Загреб и Антверпен - в Надежда трамвая е по края , на К.Величков автобуса и трамвая са по едно трасе и въпреки това има хаос , а не ред .. няколко пъти на Хъшове съм виждал 83 за малко да отвее правещи ляв завой на зелено , а в Надежда видях спряло МПС (за малко) на трамвайната линия 🤣

Явно има и още нещо .. и се сетих Велко къде прави обратен завой на прелеза , а на следващия светофар има секция за ляв завой 🤣🤣🤣

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, zloQQ написа:

Аз съм ОК с такова нещо. 

А аз НЕ съм. Сам знаеш защо.
От моята камбанария погледнато, всички тези т.нар. "мерки за намаляване на трафика" са мерки за увеличаване на задръстванията, за увеличаване на платените парко места (с цел печалба) и са напълно в погрешна посока. Не качиха хората на адският, а само направиха града още по-трудно проходим. На база фактът че центъра на София е проектиран за 100 000 души, няколко хиляди каруци и едвам няколко автомобила е ясно че няма как лесно да се разширят улиците, но това да ги правиш още по-тесни е МАЛОУМНО.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, zloQQ написа:

Аз просто казвам, че това, което се направи - не е РЕОРГАНИЗАЦИЯ на трафика. Целта е да се притисне трафика в центъра за сметка на ГТ и велоалеите. Грубо казано - да изгонят колите и да накарат хората да ходят до центъра с колело или ГТ. Не се мисли в посока облекчаване на трафика, а намаляването му. Аз съм ОК с такова нещо. Така или иначе, в центъра като реша да ходя е за пиене/хапване/разходка и ходим пеша, макар да отнема време. Бих ползвал и ГТ ако е бързо придвижването и е редовен. А това става, когато трасето/маршрута е освободен от тежък трафик.

Ами не е. Това беше мантрата на мазния Борис - не ни трябват широки булеварди и зелена вълна, трябва да затрудняваме движението на автомобили за да слязат от тях и да се возят на ГТ или на колело (в неговия случай с махната седалка)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми по инерция и по навик, след залеза на малоумната кметица, след нея ни се изсипа малоумен кмет, затова и нещата са от този тип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се и за един пешеходен прелез между трета част на Красна поляна и старата част (до стадион Септември) .. та в зората на деморацията този прелез беше оформен с плочки като тротоар и траверси между релсите , но започнаха задръстванията и много автомобили започнаха да си ги спестяват през него. Тротоара стана на г*з , в следствие на което махнаха изравнителните траверси , а пътеките си останаха на г*з , но сложиха колчета. После майките с колички се надигнаха , че трябва да ги пренасят , та сложиха някакви платформи , след което колчетата (от старите пирамидални циментови колци) леко извадиха от вятъра и пак започнаха да пестят гориво .. сега е лесно - извадиха линията и май вече не им е интересно да минават от там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минават си от там, Гена. Сутринта пред мен един се качи на тротоара и биде освиркан подобаващо, та чак се сепна. Но продължи де...

Относно всякакво подобрение на трафика, ограничаване яко из центъра, повишаване на цените за паркиране, зареждане на магазини и заведения нощем, отваряне на трасета за ГТ, изграждане на линии до отдалечените квартали и всякакви промени, целящи по-читаво бъдеще за София и превръщането ѝ в град като цитираните от всички тук, минава през кмет с ТОПКИ! Тук, данъка е малък, ГТП е "мижи да те лажем", цената за паркиране в центъра е смехотворна... И за т'ва, българина смята,че да има кола и да я търкаля навсякъде му е конституционно право. Каже ли някой нещо за вдигане на цени, ограничения или подобни неща, настава вой до небесата. Как ше ми пипате желязото бре? Все от някъде се почва и началото е тегаво, а съпротивата - жестока. Ама като идем на ски в Зермат...си ползваме ГТ, а колата седи паркирана извън града. А в някои части на Рим, не си ли със специален стикер - 100€ ти взимат много бързо. София определено не е правена за сегашното положение, но може да се натегнат нещата и да стане по-добър град. Ама...топки трябват!

И само да уточня - не споря с вас, просто мисля, че требе малко кардинално да се разрешават някои проблеми, макар и да е болезнено за всички нас. Така, ще можем след време да сравняваме София със Загреб...

🍺

Генчо, вече не го правя това обратен. Има по-пряк път до детската на джуджето :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, само да спомена, че нито Загреб, нито Виена са затворили повече от София! Нито Антверпен. Имат по една пешеходна улица и останалото е достъпно с коли. Но да, трябват топки, но най-вече трябва мислене. Защото само с топките нещата не стават. Пример - ситуацията в София :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"От 1 януари 2023 г. брутната минимална заплата в Хърватия е 700 евро" източник Уикипедия.

А нашата за 2024 е 993...ама лева. Демек 60% от тяхната. 
За пенсии да гледам ли?
Съгласен съм че за много хора колата не е необходимост, а глезотия, но т.нар. "мерки" тях почти не ги касаят - или са достатъчно обезпечени или возилото им е съботно-неделно и не стъпва в центъра. Цялата тази простотия удря предимно в/у хората които са зависими от автомобилите - започни с доставчици, услуги като моите и т.н.. 
Хубаво - ще се променят нещата, ще вдигнат цените за паркиране, ще сложат такса за влизане в града с кола и? Тогава ще ревнеш и ти - като ти начислят тези такси на хляба, че иначе няма как да ти го докарат. Или да се зареждат магазини с колела? А шпакловчика ти да преджапа няколко пъти града с РК1 (ръчна количка с едно колело) за да ти докара материалите за ремонта? 
И друго - строят се сгради, жилищни, бизнес, няма значение. Не е много трудно да се каже на инвеститора - правиш сграда със сто апартамента, ОК ама осигури по две места на апартамент плюс още 100 свободни. Ама тук имаш 10 етажа офиси - ОК, айде са да им осигуриш места за паркиране + още половината свободни. И след това да ги задължат да са на цените на синя/зелена зона. Това ще изпразни улиците - ако живея в зоните и имам избор да спра на улицата или да си прибера колата под земята за същите пари, познай къде ще е.
Нямам против промените в позитивна посока, но в момента са една камара тъпотии, без нищо положително. 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, уикенда поразходих колелото из велоалеите в центъра. Хареса ми, а и си имаше вело-трафик, въпреки че си мислех, че ще съм сам по трасетата. Сутринта рано покарах из центъра, ходих да хапна "скалички" и да жулна кафенце. И към 11 си бях вкъщи. А на след обяд скочих до Редута (от Разсадника) и обратно, при това, доста бързо. Не малко хора бяха на колела и по това време също, но нищо общо с това, което съм виждал в Холандия/Дания. Просто споделям и като велосипедист гледната си точка. Бързо се движех по алеите, а там, където няма - по тротоарите/улиците ставаше. Но е малко тегаво - все пак има хора,коли...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз минавам от време на време с колелото през центъра и е доста по-добре от преди. Минавам и с колата понякога и разлика не намирам. Разбира се, не живея там, нито минавам в час пик, но все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам против вело трафика. Напротив - много съм за! Но да се направи по начин по който да е реално използваем. И не бих сравнявал съботно-неделния трафик с този през седмицата. По доста причини, особено в хубаво време, центъра на София е пълен с колела. И това е супер. Но не така стоят нещата през седмицата и особено в пиковите часове. И това е един от проблемите. Отделно, че не бих давал за пример точно този уикенд, предвид маратона на София, който така и така беше отцепил половин София. 

Отделно, поради географските особености на София, тя не е особено подходяща за велосипеди и мотори. Надморска височина от 600м до над 750м са предпоставка за доста сняг и лед през есенно-зимно-пролетния период. Наличието на доста стръмни улици също изискват сериозни физически възможности (за разлика от Холандия, примерно), а при наличието на сняг, лед или дори мокро на практика неизползваеми. Лично съм се "наслаждавал" на "удоволствието" да спускам по стръмна и замръзнала улица с двуколесното. Не го препоръчвам на никого. Можем да добавим и географската ширина, която обуславя 4 сезона с доста сериозни температурни девиации - от -15 до +40, както и други фактори.

Та, предвид тези две "дребни" географски особености на столицата ни, приоритизирането на велосипедите пред ГТ и личния транспорт е, меко казано, несериозно. Лично мнение на собственик на дву и четири колесни МПС-та, както и на колела с и без батерии 🙅‍♂️

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко, за веселопеди не е ли малко забранено на тротоара? Поне така ми каза на мен едно ченге, когато преди няколко години свалих с бодичек един тийнейджър, който щеше де прегази дъщеря ми. Тийнът се развряка, аз изядох помията от народа около мен, ама полицаите като дойдоха му обясниха да си събира зъбите и да изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.